مرسدس بنز

مرسدس بنز EQE SUV جدیدترین شاسی‌بلند برقی آلمان با 700 اسب بخار

مرسدس بنز با پرده‌برداری از مدل جدید EQE SUV، جمع شاسی‌بلندهای الکتریکی خود را تکمیل کرده است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این خودرو نسخهٔ کراس‌اوور از سدان EQE محسوب می‌شود و روی همان پلت‌فرم EVA2 مشترک با EQE و همین‌طور مدل بزرگ‌تر EQS ساخته شده است. EQE SUV با فاصلهٔ محوری ۳,۰۳۰ میلی‌متری و طول ۴,۸۶۴ میلی‌متر، کمی از همتای سدان خود کوچک‌تر است اما ارتفاع بیشتری برابر با ۱,۶۸۶ میلی‌متر دارد.

این شاسی‌بلند جدید آلمانی هرچند در ظاهر شباهت زیادی با EQE سدان دارد اما فرم سنتی‌تری داشته و اتاق آن به‌اندازهٔ مدل بزرگ‌تر EQS SUV مخروطی نیست. EQE SUV در پنج نسخه مختلف به بازار عرضه می‌شود که شامل سه نسخه EQE350 محرک عقب، EQE350 4Matic چهارچرخ محرک و EQE500 4Matic به همراه دو نسخهٔ آام‌گ EQE43 و EQE53 خواهد بود. همهٔ این مدل‌ها از همان باطری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی نسخهٔ سدان استفاده می‌کنند.

دراین‌بین، بیشترین برد را مدل EQE350 محرک عقب دارد که بین ۴۸۰ تا ۵۹۰ کیلومتر خواهد بود. این مدل به یک موتور در عقب مجهز است که ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۵۵۶ نیوتن متر گشتاور دارد. در مدل EQE350 4Matic چهارچرخ محرک، یک موتور هم به جلو اضافه می‌شود که هرچند در قدرت تغییری ایجاد نمی‌کند اما گشتاور را به ۷۶۵ نیوتن متر افزایش می‌دهد. البته در مقابل، برد هم به ۴۶۰ تا ۵۶۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

قوی‌ترین نسخه غیر AMG این خودرو اما EQE500 4Matic است که به‌صورت استاندارد به دو موتور مجهز است و ۳۹۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۸ نیوتن متر گشتاور دارد. برد این نسخه اما چندان تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و بین ۴۶۰ تا ۵۴۷ کیلومتر خواهد بود؛ اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند باید سراغ مدل EQE43 بروند که ۴۷۶ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور آن با EQE500 یکسان است. این نسخه ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

اما نسخه‌ای که واقعاً از موتورهای الکتریکی AMG با جریان بالاتر و اینورترهای متفاوت به همراه خنک‌کننده‌های خاص AMG و مبدل حرارتی روغن گیربکس بهره می‌برد، مدل EQE53 است. درنتیجه، خروجی این نسخه به ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند؛ اما قدرت و پرفورمنس در خانوادهٔ EQE SUV به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا می‌توان برای EQE53 پکیج AMG داینامیک پلاس را هم سفارش داد. این پکیج حالت‌هایی بنام ریس استارت و بوست را به همراه دارد که بسته به دما و وضعیت شارژ باطری‌ها، خروجی موتورها را به ۶۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد.

به لطف این نیرو، شتاب صفرتاصد خودرو به ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کل خانوادهٔ EQE SUV از قابلیت شارژ سریع حداکثر ۱۷۰ کیلوواتی برخوردار هستند که از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را ظرف ۳۲ دقیقه شارژ می‌کند و با ۱۵ دقیقه شارژ، ۲۲۰ کیلومتر به برد خودرو می‌افزاید. این در حالی است که با شارژرهای خانگی ۲۴۰ ولتی، شارژ از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد باطری‌ها ۹.۵ ساعت طول می‌کشد. مرسدس برای باطری‌های این خودرو نیز گارانتی ۱۰ ساله یا ۲۵۰ هزار کیلومتری را در نظر گرفته است.

EQE53 علاوه بر قدرت بیشتر، به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق AirMatic ارائه می‌شود که با استفاده از آنتی‌رول بارهای فعال ۴۸ ولتی، با بادی‌رول خودرو مقابله می‌کند. این اولین محصول الکتریکی مرسدس محسوب می‌شود که از این تکنولوژی بهره می‌برد. ترمزهای استاندارد این نسخه که در جلو به کالیپرهای شش پیستونه و در عقب تک پیستونه مجهز هستند، فولادی است اما امکان سفارش دیسک‌های کربن کامپوزیتی برای جلو هم وجود دارد. این شاسی‌بلند برقی AMG همچنین به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز است که دایرهٔ چرخش خودرو را به ۱۰.۹ متر می‌رساند.

این نسخه در ظاهر نیز از سپرهای جلو و عقب تهاجمی‌تر به همراه خطوط عمودی روی جلوپنجره بهره می‌برد تا از نمونه‌های غیر AMG متمایز شود. رینگ‌های EQE53 به‌صورت استاندارد ۲۱ اینچی هستند درحالی‌که می‌توان نمونه‌های ۲۲ اینچی را هم برای آن سفارش داد. این رینگ‌های با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت EV ویژه‌ای پوشیده شده‌اند که با طراحی خاص خود، مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.

 

کابین EQE SUV برای کسانی که نسخهٔ سدان را دیده باشند کاملاً آشنا خواهد بود زیرا در اینجا هم شاهد همان هایپراسکرین با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر لمسی مرکزی ۱۷.۷ اینچی و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سرنشین هستیم. بااین‌حال، EQE SUV در داخل به لطف ارتفاع بیشتر، راحت‌تر و جادارتر از نسخهٔ سدان خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، فضای سر عقب در این خودرو با ۳۳ میلی‌متر افزایش به ۹۹۸ میلی‌متر رسیده است. EQE SUV در کارخانهٔ آلاباما در کنار EQS SUV تولید می‌شود و در نیمهٔ اول سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد. در ابتدا نسخه‌های معمولی به بازار می‌آیند و سپس چند ماه بعد نسخه‌های AMG هم به آن‌ها ملحق می‌شوند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    اون مدای که رنگش بین قهوه ای و طلاییه،
    اگه وسط جلو پنجره ش نشان رنو بزنی خیلی
    جالبه چون خیلی شبیه رنوها شده هدلایتش

    موافقم 13
    مخالفم 64
  2. Alan.r

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی
    بسیاااار زیبا و لوکسه موتوراش هم به شدت قوین کابین محشری داره و بردشم خیلی خوبه

    موافقم 50
    مخالفم 11
  3. Si

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    واقعا خوبه ولی همیشه به این فکر می کردم که چرا بنز توی SUV مثل بی ام و نیست چون x5 x6 x7 ix XM. اینا توی شاسی کاملا بالاتر از هر شرکتی هستن

    موافقم 20
    مخالفم 31
    1. al-ml-kh

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      دقیقا تو چه زمینه ای بالاتر هستن؟
      تنها عامل برتریشون نسبت به سایر شتاب بهترشونه.حالا مگه همه به خاطر شتاب و صفر تا صد گرفتن میرن suv میگیرن؟
      کسی که میاد سمت suv های بنز دنبال حد اکثر پرفورمنس نیس.دنبال سواری نرم و راحت با یک پرفورمنس خیلی خوب هستش.
      همین suv های بنز آفرودر های خیلی خوبی هستن ولی bmw اصا تو این زمینه حرفی برا گفتن نداره یه مثال دیگه از اینکه بی ام و بهترین suv هارو تولید نمیکنه.

      موافقم 40
      مخالفم 8
      1. Mohsen

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        آمار و ارقام ی چی دیگه میگه

        موافقم 4
        مخالفم 16
        1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۲۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (715 ديدگاه)

          آمار ارقام شکر خورده 😂😂😂

          موافقم 10
          مخالفم 1
    2. کیانوش

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      واسه هرکدومشون رقیب تولید کرده مرسدس بی ام و است که رقیبی واسه جی کلاس نداره و تو برقی ها هم چه سدان چه شاسی مرسدس خیلی قوی تر شروع کرده و از اول با پلتفرم اختصاصی اما بی ام و رو همون پلتفرم بنزینی هاش داره برقی میزنه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  4. Reza Waffen SS

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    دلبررررررررررررررررررررررررررررررر

    موافقم 23
    مخالفم 10
  5. Amir

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    از eqs جذابتره به نظرم

    موافقم 9
    مخالفم 11
    1. aMiRsHaYaN

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (458 ديدگاه)

      گفته بودم تو معرفی eqe که این ماشین برای کساییه که طراحی eqs‌ رو دوست دارن ولی پولشو ندارن

      موافقم 18
      مخالفم 2
      1. کیانوش

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (826 ديدگاه)

        البته که فقط طراحی نیست کابین و امکاناتشم خیلی سطح بالاست

        موافقم 4
        مخالفم 1
  6. فرید

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    انشاالله سال بعد تو خیابونهای ایران میبینیمش
    صبح نزدیک است

    موافقم 40
    مخالفم 5
    1. aMiRsHaYaN

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (458 ديدگاه)

      متاسفانه مسئله اینه که کشور ما زیرساخت تامین شارژ خودرو های برقی رو نداره و حتی قدرتش رو هم نداره مثلاً میخوای یه باتری ۷۰ کیلو وات ساعتی رو شارژ کنی یعنی کل برق نیروگاه برق آلستوم توی یه ساعت رو باید بگیری تازه حساب قطعی برق ها هم بکن برای خونه ها

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. holbay با کاربرات ۴ دهنه

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (724 ديدگاه)

        ایران زیرساخت نداره

        پس لابد اروپا و خارج اجنبی اجنبی اجنبی و بیگانه اجنبی زیرساخت دارن

        یه سوال چند ساله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 6
        مخالفم 21
        1. سپهر

          ۲۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (95 ديدگاه)

          آره داش به مولا جم‌.هوری ا‌س.لامی حق میگه
          دلار که ۳۰ تومن باشه لگبتا کشته میشن
          !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          موافقم 12
          مخالفم 3
        2. aMiRsHaYaN

          ۲۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (458 ديدگاه)

          خودت میفهمی چی میگی؟

          موافقم 1
          مخالفم 4
      2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2910 ديدگاه)

        شبکه برق ایران هیچ مشکلی برای تامین برق خودروهای الکتریکی نداره
        چون 90 درصد مردم جهان که ماشین برقی دارن، در ساعات شب اقدام به شارژ می کنن
        این زمان، به دلیل خاموش شدن چراغ های روشنایی منازل و ساختمان های تجاری، ظرفیت تولید نیروگاه ها آزاد می شه
        —————–
        من در شبکه برق ایران کار می کنم و بهتون اطمینان می دم

        موافقم 31
        مخالفم 2
        1. کیانوش

          ۲۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (826 ديدگاه)

          مشکل تامین برقش نیست مشکل منبع انرژی هست که به برق تبدیل میشه که ایران بیشترش سوخت های فسیلیه پس در واقع خودروی برقی تو ایران هیچ تاثیری تو کاهش الاینده ها نمیتونه داشته باشه و این وسط فقط کلی هزینه باید واسه شارژر های برقی ها بشه

          موافقم 4
          مخالفم 1
  7. همایون

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (784 ديدگاه)

    عجیبه که حتی خودروسازان چینی هم تو بعضی محصولاتشون باطری های قدرتمند تر استفاده میکنن ولی بنز فقط یک مدل باطری برای همه مدلها داره در در حالی که لازمه واسه مدلی که پرفورمنس خیلی بالاتری نسبت به نمونه پایه داره باطری قویتری استفاده بشه تا اختلاف شعاع حرکتی با مدل پایه یا لانگ رنج یه مقدار کمتر بشه اینجا شعاع حرکتی نسخه آام‌گ پنجاه و سه گفته نشده ولی با توجه به قدرت موتورها حتما شعاع حرکتی خیلی کمتری داره

    موافقم 3
    مخالفم 17
    1. کیانوش

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      بسشه. پونصد کیلیومتر واسن ی کراس اور کافیه به نظرم حالا چرا باید وزنش رو بیشتر این کنن

  8. مهدی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا ؟ ولی طراحی بیرونی مدلهای EQ بنز را نمی‌پسندم.

    موافقم 15
    مخالفم 14
    1. کرگدن باواریا

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (777 ديدگاه)

      منم همینطور

      موافقم 8
      مخالفم 5
  9. امیرحسین

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    برقی ب درد نمیخوره

    موافقم 1
    مخالفم 6
  10. بی خیال اسم

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    ای جانم…

    موافقم 3
    مخالفم 3
  11. پدرام

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    عقبش به نظرم بیشتر حال و هوای پورشه گرفته تا بنز

    موافقم 1
    مخالفم 3
  12. Hadi

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی برقی نمی پسندم
    GLE63s رو ترجیح میدم…

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. قاطر فروش

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    پشتش عالی کابینش عالی جلوش زاغارطه

  14. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2352 ديدگاه)

    چقدر زشته شبیه به بی کلاس خودشه.

    موافقم 3
    مخالفم 11
  15. reza342

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    زشت ترین طراحی برای شرکت بنز

    موافقم 1
    مخالفم 4
  16. nima88614

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من طراحیش برای یه ماشین برقی خوبه👍

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. مهردادکمال

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    خدایی ماشینای برقی یا جلوپنجره نزارن یا اگه میذارن یک تکه پلاستیک بی روح مشکی نچسبونن خیلی طرح اشو مصنوعی کرده«نظر شخصی»
    البته ممکنه بعضیا دوست داشته باشن و به نظر این دسته از عزیزان احترام میذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا