میباخ S680 هرچند بهاندازهٔ یک اتوبوس مدرسه طول دارد و زیر کاپوت کشیدهٔ خود یک موتور V12 را پنهان کرده اما بهطور عجیبی هندلینگ پویا و چابکی را ارائه میکند.
چند سال پیش که مرسدس تصمیم گرفت برند فوق لوکس میباخ خود را به زیر برند مرسدس میباخ تبدیل کند، دلیل واضحی برای این کار داشت. شرکت آلمانی میخواست نشان دهد که میباخ با تمام تجملی که به همراه دارد، هنوز یک مرسدس است. این رویکرد را میتوانیم در S680 ببینیم. خودرویی که یادآوری میکند هرچند به سمت آیندهای الکتریکی حرکت میکنیم اما هنوز هم در تبدیل بنزین به سرعت و صدا، ارزشهایی وجود دارد.
این میباخ بر اساس مرسدس S کلاس نسل W223 در سال ۲۰۲۱ با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه شد که شامل یک ۳ لیتری شش سیلندر توربو برای مدل S480، یک ۴ لیتری V8 توئین توربو برای S580 و یک ۶ لیتری V12 توئین توربو برای S680 میشد. نسخهٔ شش سیلندر هیچگاه در آمریکا عرضه نشد اما مطمئناً جذابترین نسخه، S680 با موتور دوازده سیلندر M279 است که خیلی خوب با گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic همکاری میکند. البته این گیربکس اتوماتیک توان تحمل تنها ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و به همین دلیل گشتاور موتور از ۱۰۰۰ نیوتن متر میباخ S650 نسل قبلی کاهش پیدا کرده است.
بااینحال، به لطف قدرت ۶۳۰ اسب بخاری، سدان ۲۳۸۳ کیلوگرمی میباخ میتواند ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۲ ثانیه طی کند. این اعداد بسیار چشمگیر هستند اما چیزی که بیشتر توجهات را جلب میکند، عملکرد ترمزهای S680 است. این خودرو هرچند ۵.۴ متر طول دارد اما فقط ۳۲.۹ متر طول میکشد تا از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت متوقف شود که رقم بسیار چشمگیری است. برای مقایسه، S680 حدود ۹۰ سانتیمتر زودتر از کادیلاک CT5-V بلکوینگ به سکون میرسد.
S680 همچنین در پیست Figure-8 هم ما را تحت تأثیر قرار داد. هرچند ممکن است آزمایش هندلینگ یک لیموزین کشیده غیرمنطقی به نظر برسد اما هیچکدام از آزمایشهای ما بهاندازهٔ این پیست که ترکیبی از شتاب گیری، ترمز گیری و پیچیدن است، اطلاعات در مورد تنظیمات کلی خودرو به ما نمیدهد. S680 با شتاب فوقالعاده، تعویض دندههای بسیار نرم، معکوس دادنهای سریع و فرمان گیری چرخهای عقب، در این پیست تایم ۲۴.۷ ثانیه را ثبت کرد که مشابه آکورا اینتگرا تایپ S است!
روی جاده نیز میباخ استادانه عمل میکند و ستارهٔ این نمایش، سیستم تعلیق کنترل بدنهٔ جادویی است که در S کلاس معمولی هم ارائه میشود. این سیستم از دوربینهای جلو برای اسکن جاده و پیشبینی مشکلات مسیر استفاده میکند. سپس کمکفنرها پیش از رسیدن به دستانداز موردنظر تنظیم میشوند که تا حد امکان سواری یکنواخت خودرو حفظ کردد. موتور و گیربکس هم چه هنگام حرکت آرام در ترافیک مرکز شهر و چه راندگی در بزرگراه، احساس خوبی دارد. گشتاور فراوان است و در گسترهٔ دور موتور وسیعی ارائه میشود درحالیکه گیربکس هم خیلی خوب این نیرو را مدیریت میکند.
در داخل S680، میباخ بهطور تحسینبرانگیزی روی مرز بین لیموزینهای لوکس قدیمی و خودروهای مدرن و هوشمند امروزی حرکت کرده است. نمایشگر ۱۲.۸ اینچی لمسی OLED نزدیک به فرمان قرار گرفته است و بنابراین، راننده میتواند هنگام ایجاد تغییرات در تنظیمات رانندگی، سیستم تهویه و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، روی رانندگی تمرکز داشته باشد. همچنین هرچند در این خودروها بیشتر صندلیهای عقب اهمیت دارند اما سرنشینان جلو هم با بهرهمندی از ماساژور صندلی، احساس نمیکنند که مورد بیتوجهی قرار گرفتهاند. همچنین صندلیهای میباخ از راحتترین صندلیهایی هستند که تاکنون تجربه کردهایم.
در عقب خودرو با وجود پکیج ۶ هزار دلاری Executive، صندلیها حتی از بخش فرست کلاس هواپیماهای مسافربری هم راحتتر به نظر میرسند. خودروی آزمایشی ما همچنین به یخچال کوچک سفارشی ۴,۳۰۰ دلاری بین دو صندلی هم مجهز بود. جا لیوانیها هم گرمکن و هم سردکن دارند و همچنین میتوانند با پایهٔ جامهای شامپاین کاملاً چفت شوند تا نوشیدنی با چرم ناپای صندلیها ملاقات نکند.
همانطور که انتظار میرود، هرکدام از سرنشینان عقب نمایشگر اختصاصی خود را دارند که روی پشتی صندلی جلو نصب شده و از طریق آن میتوانند محتواهای مختلف مشاهده کنند، تنظیمات راحتی را تغییر دهند و از طریق قسمتی که اطلاعات شتاب، ترمز و دور موتور را نشان میدهد، مراقب کار راننده باشند. سرنشینان عقب حتی میتوانند تنظیمات سیستم تعلیق را هم تغییر دهند و به میل خود کمکفنرها را نرم یا سفت کنند. علاوه بر این، نمایشگر کوچکتر تبلت مانندی هم در دستهٔ صندلی تعبیه شده است که میتوان آن را از جای خود درآورد و در دست گرفت.
بهطورکلی، در مرسدس میباخ S680 تجربهای خواهید داشت که ذهن را تقویت میکند، بدن را آرام میکند و روح را تسکین میدهد. بهعنوان راننده، میتوانید از نشستن پشت فرمان S680 و نیروی عظیم موتور V12 لذت ببرید و بهعنوان سرنشین هم میتوانید راحت بنشینید و از محیط اطراف لذت ببرید. درهرحال، این سدان مجلل آلمانی، چه برای راننده و چه سرنشین تجربهٔ لذتبخشی را فراهم خواهد کرد.
نقاط قوت
- موتور جذاب V12
- کابین فوقالعاده
- ظاهر باشکوه
نقاط ضعف
- مصرف سوخت بالا
- قیمت گران
- وقتی پشت فرمان بنشینید بشدت یکی از آن خواهید خواست
مشخصات فنی
Mercedes-Maybach S680 4Matic | |
پیشرانه | ۶ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۳,۳۹۶ میلیمتر |
طول | ۵,۴۶۸ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۲۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۵۰۹ میلیمتر |
وزن خالص | ۲۳۸۳ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۲ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۲.۹ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۳ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۴.۷ ثانیه |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۲۳۲,۷۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۲۴۵,۶۵۰ دلار |
ممد ژانگولر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳پدال مرسدس بنز S جدید رونمایی شده . ترکونده بد. حتما ی مقاله راجبش بذارید .یعنی ته ته ته ماشین لوکس دنیا خواهد شد.من عکسشو دیدم گرخیدم.
froG-driVer
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳احتراما رولزرویس فانتوم رو به این ترجیح میدم با وجود تمام کمالیتش🙏🙏
Parham
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳یه سدان فول سایز لوکس دراز اروپایی:5.4 متر
یه کوپه جمع جور ارزون آمریکایی:6 متر
امیرحسین
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام
تشکر از جناب دهقان
ژانگولر جان سرچ کردم چیزی نیامد😶
مازیار
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مسافت ترمز و تایم Figure-8 واقعا شگفت انگیزه!!
Kktoos
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳بی نظیر 🔥
مهدی دهقانی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳کاش میباخ با اس کلاس بیشتر فرق داشت
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳من میبینم یه دنیای رنگیو تو چشمات
JaMsHiD
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳این : دیسلایک
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/Maybach-S680-9.jpg
این : لایک
https://www.mechatronik.de/en/verkauf/vehicles-on-offer/maybach-57-s/
من خودم معلومه مایباخ ۵۷ انتخاب میکنم
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخاب سخت شد بین دو سلطان♥️
علی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳برام سوال بوده که مایباخ ۵۷ چی داره که با همه قدیمی بودنش باز هم با قیمت خیلی بالایی خرید و فروش میشه و محبوبه
cyrus-az
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳این عالی بود:
“وقتی پشت فرمان بنشینید بشدت یکی از آن خواهید خواست”
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳منظورش هایما 7x بود
Hero
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اولا مگه به خواست ما هست. مثل اینه دختری در یک فیلم خارجی ببینی و بگی میخوام باهاش ازدواج کنم. مادرت هم می زنه پس گردنت و میگه: حتما!
دوما به فرض ابرمولتی میلیاردر بودن و مجوز وارداتش وقتی هیچ لوازم یدکی و تعمیرکارش گیر نیاد و ظرف چند ماه استفاده، بخاطر یم ایراد جزئی برقی یا مکانیکی باید بذاری گوشه ی خونه تا خاک بخوره تا شاید لوازم و تعمیرکارش اونم با هزینه های نجومی و کلی علافی جور بشه، … بی خیال اینکه کابوسه تا رؤیا
سوما در ۲ جمله: بستگی داره پیرو عقل هستیم یا دل! دنبال دور دور و ترکوندن چشم این و اون در رندگی هستیم یا یک زندگی عادی و کم دغدغه
Taha Ayoobi
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳از پشت مقاله لذت بردم.
چرا اینقدر ایراد های مسخره میگیرن یه ماشین؟
شتاب جانبی چرا عدد جالبی نیست؟
زیزیگولو
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مرسدس مایباخ واقعاً پرستیژ خاص خودشو داره و واقعاً نهایت راحتیو انعطاف پذیری تو رانندگی رو داره ……….. همچین ماشینی بیشتر انتخاب میلیاردرایی هستش که میخوان چه تو شهر و چه تو جاده با حداکثر راحتی و آسایش رانندگی کنن👍
18:45
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳نهایت شکوه و تجمل صنعت خودروی آلمان…
فرشید
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳از سر اگزوز تقلبی عقب خوشم نیومد
همچنین از ورودی هوای جلوی سپر
جرمی کلارکسون
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳الان کل یوتیوب شده این حالت بالا پایین شدن شاسی بلند لوکس میباخ همشم با یه آهنگه
𝐀𝐥𝐢
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳عشق خالص
چه فرقی داره....مهم اینه حرف حقه!
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳قاطی اینهمه اکستریم….هنوزم مزه میده
.
آدم میاد تو پدال،باید بپاد دستش به جای نخوره،مبادا اکستریمی بشه!
Scuderia Ferrari
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱. رولزرویس ۲. بنتلی ۳. مایباخ
تا بوده همین بوده و تاج پادشاهی هایپر لوکس ها بر سر RR هست 👑👑
علی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اول و آخر و خاتم فوق لوکس ها فقط میباخ بعدش بنتلی بعدش رولزرویس
sinasvj
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مرسدس نشون دادن اصالت براش هنوز مهمه و مثل بی ام و نیست
Mohammad
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳بچه ها ایا ین موتور همونیه که رو پاگانی هست؟ یا اون یه موتور دیگس؟
آرین
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فرق دارن
حمید
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳هنوز هیچکی نگفته تو اروپا هرکسی فقط با پسانداز آخر هفتهش میتونه یه میباخ بخره؟😅
حمید
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳چرا یکی نمیگه پس؟😅
تازه تو اروپا از حرکت ماشین تو خیابون هاشونم برق تولید میکنن!😂
حمید
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳یه چیزی هم الان یادم اومد…
بیخانمان های اروپایی همه میتونن میباخ داشته باشن، دولت بهشون رایگان میده، فقط باید یه فرم پر کنن که خب حال ندارن😑😂
آرین
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳یه فرد عادی آنجا تو 10 ماه میتونه یه ماشین بخره اینجا ارزانترین 5 سال
بهزاد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳تو شهرمون یکی از اینا هست البته با رنگ بژ و قهوه ایی که هردفه میبینمش محو تماشاش میشم جالبه صاحبش بجز اس کلاس میباخ جی ال اس شو هم داره با یک ترکیب رنگ ، واقعا باابهت و خارالقادن…
علی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳تکنولوژی هایی که میباخ واسه راحتی و لوکس بودن داره. واسه رولزرویس آرزو هست
لامصب با اینکه دست اندازه هارو با چشمت میبینی ولی احساس نمیکنی مثل قالیچه سلیمان که انگار روی هوا راه میره انکار فرشته ها ساختنش از فضا آوردن . نه بنتلی میتونه نه رولزرویس حتی به گرد این برسه
🤡
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳همه چیزش عالیه بجز کابینش با دوتا تلوزیون
کاش مثل W221 بود
Matim
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳الان این همه امکانات و آپشن و مهندسی ۲۵۰ تا براش گرونه؟
۳۰ هزار تا باشه خوبه
حسین
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام علیکم.
سلامما را به میباخ برسانید.
صندلی عقب فقط دو نفر میشنن.ما که دو تابچه داریم و مادر خانم هم بخواهد سوار شد بدایش امکان ندارد.اصلاً بیمه ماشین چند نفره هست؟
رومانی>چین>فرانسه
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳😂 😂 😂
ممد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳سپر جلو واقعا زشته😂
لامصب چطور تونستی اخه