مرسدس بنز

اولین جزئیات رسمی از نسل جدید مرسدس AMG GT، بزرگ‌تر و سنگین‌تر

نسل جدید AMG GT که در شهریور امسال رونمایی خواهد شد، به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز می‌شود و در داخل ترکیب ۲+۲ خواهد داشت.

مدیرعامل AMG «مایکل شیبه» در مصاحبه‌ای با اتوکار، اشاره‌ای به مشخصات اولیهٔ نسل جدید AMG GT داشته است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این ماشین تغییرات گسترده‌ای را تجربه خواهد کرد و بزرگ‌تر و سنگین‌تر خواهد شد زیرا سوپرکار جدید مرسدس به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز و طرح کابین آن به ۲+۲ تبدیل خواهد شد. AMG GT جدید پلت‌فرم مشترکی با SL خواهد داشت تا جایی که می‌توان آن را نسخهٔ کوپهٔ SL دانست.

این یعنی در نسل جدید AMG GT هم شاهد همان گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک خواهیم بود. البته این ماشین در سیستم تعلیق دو جناغی جلو و چند اتصالی عقب تنظیمات خاص خود را خواهد داشت. به گفتهٔ شیبه، کوپهٔ آینده به همان اندازهٔ نسل قبلی روی رانندگی تمرکز دارد اما به لطف افزایش ابعاد، جادار خواهد بود و استفادهٔ روزمره از آن راحت‌تر می‌شود. به گفتهٔ وی، AMG GT هنوز هم یک سوپرکار با توانایی هیجان‌زده و درگیر کردن راننده در سطح بسیار بالایی خواهد بود و درعین‌حال راحتی بیشتر و سهولت استفاده را فراهم می‌کند. کابین خودرو هم اساساً از SL گرفته می‌شود.

نسل جدید AMG GT ابتدا با همان پیشرانهٔ V8 توئین توربویی ارائه می‌شود که در SL دیدیم و بنابراین باید منتظر مدل‌های GT55 و GT63 باشیم. بااین‌حال، به گفتهٔ شیبه نسخه‌های دیگری هم در دست توسعه هستند که ابتدا ارائه نخواهند شد. تصاویر جاسوسی آزمایش پروتوتایپ‌هایی با درگاه شارژ در سپر عقب را نشان داده‌اند و بنابراین میدانیم که حداقل یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. بااین‌حال، در حال حاضر مشخص نیست که آیا مرسدس نسخهٔ چهار سیلندر AMG GT را هم مثل SL63 ارائه خواهد کرد یا نه.

نسل جدید AMG GT در سپتامبر یا شهریور آینده رونمایی خواهد شد. این یعنی احتمالاً سوپرکار جدید مرسدس را در نمایشگاه مونیخ یا دیترویت خواهیم دید که اواخر سپتامبر برگزار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    اگه طرح کابین اش 2+2 نبود بهتر می شد, با اینکار به نظرم الکی وزن اضافه کرده.

    موافقم 43
    مخالفم 1
    1. amir-z

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (96 ديدگاه)

      فکر کنم میخواستن روی استفاده روزانه بیشتر مانور بدن

      موافقم 22
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        اووووووف
        فقط میشه گفت اووووووف !
        این بنز جدیدا خیلی اووووووف دارن لامصبا !
        اون گلگرایه پف کردش تو حلقم 😍 !
        اون دیلایتای چراغاش تو چشمم بزنه کورم کنه ایشالاه بدمَصًّب !

        موافقم 37
        مخالفم 5
  2. amir-z

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    باز خوبه که پیشرانه v8 هنوز هم زندست🥲

    موافقم 44
  3. Joker

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (603 ديدگاه)

    طراحی ها همه شبیه به هم و کسل کننده،چی شد دنیای خودرو به این روز دچار شد؟!دلم لک زده واسه یه طراحی مثه نسل اول cls😔

    موافقم 39
    مخالفم 10
    1. محمد

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (599 ديدگاه)

      یه زمانی تو دنیای تلویزیون این اتفاق افتاد
      تکرار طراحی ….در دهه نود منتهی به ۲۰۰۰
      با ظهور ال سی دی،،،،دوباره بازار تلویزیون رونق گرفت و تا همین الانم ادامه داره
      تو دنیای گوشی هم همین اتفاق اتاده
      تکرار طراحی….تفاوت در آپشنها
      اما یک قسمت عظیم از تکراری شدنشون،تنوع طلب شدن مصرف کننست که خود تواید کننده باعثش شده و حتی جوابگوی نیازی نیست که ایجاد کرده
      خودم به شخصه در چند سال اخیر ،تنها خودرویی که توی طراحی تونست نظر منو جلب کنه،جنسیس g90 بود….طراحی ساختار شکن،و معقول نسبت به نسل قبل
      و اخیر لکسوس gx

      موافقم 28
      مخالفم 3
    2. ارش

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      اتفاقا طراحی ها فوق العاده هستن فقط ما شانس دیدنشون از نزدیک رو نداریم متاسفانه

      موافقم 20
      مخالفم 4
    3. Mr

      ۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      دنیا کلا همین شده فقط خودرو نیست
      گوشی های هوشمند همشون یه شکل شدن مخصوصا چینی ها ، اپل هم که تا قیامت همین شکلیه سامسونگ از اپل الگو گرفته
      در صنعت ساختمون سازی زاها حدید ادمد که تنوع ایجاد کنه که رفت خدا بیامرزدش ، بقیه همشون جعبه میسازن ، کل دنیا و همه کوشرا بجز برام و شاید ترکیه و چند کشور دیگه همون همش ساختمون های شبیه هم مربع و م.س.خ.ر.ه و جعبه ای میسازن بدون هیچ خلاقیتی! عجیبه واسم معمار های ایرانی ایده هاشون رو از کجا میارن چون تنها معمار های هستن که بعضیاشون ساختمون های خیلی زیبایی میسازن و آدم با نگاه کردن بهشون گیج میشه و باید چند دقیقه تمرکز کنی ببینی چه پیچ و تاب هوایی ساختمون داره!(البته اکثرشون از زاها حدید الگو گرفتن و خیلی ترند شده بین معمار های ایرانی (مخصوصا دانشجو ها و جوون ها!)
      صنعت خودرو هم که اشاره کردید دیگه بیشتر توضیح نمی‌دم ، اوایل از طراحی های شبیه باکتری خیلی خوشم میومد و لذت می‌بردم حس آینده نگرانه ای بهم میداد ، اما بعد یه مدت همه شبیه هم شدن ، همه شرکتا شروع کردن به چراغای خطی استفاده کردن ، الکتریکی شدن و … کلا طراحی ها خیلی شبیه هم شده و سری ۴ bmw ، بنتلی ها و امثال رنجروور و تویوتا استثنا ها هستن
      تو همه صنایع دیگه هم تقریبا همینه ،همه چی شبیه هم شده

  4. وحید اسماعیل نسب

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دقیقا دیگه طراحی همه ی ماشین ها داره بی روح و کسل کننده میشه . منم دلتنگ یک طراحی ساده و شیک مثل w124 یا w140 شدم

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. پرهام فتحی

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      هییی همه ماشین برقی و مسخذه شدن اب ام جی جی تی قدیم به شاهکار بود🥲

      موافقم 1
      مخالفم 4
    2. Puriya

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (567 ديدگاه)

      ماشینای هیبریدی والکتریکی دیگه گند زدن تو طراحی خودرو ها بی روح خیلی ساده هم کابین هم بیرون و چراغ های عجیب و الخلقه جدید

      موافقم 4
      مخالفم 4
  5. Amiro

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    فعلا زیاد واضح و شفاف نیست ولی به نظرم فعلا آخرین سری که دوست دارم سری بلک سریس هست مخصوصاً اون رنگ نارنجی قشنگش🧡🍊🧡
    🤌🙂🧡

    موافقم 12
    مخالفم 3
  6. GMA

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    روند جدید مرسدس کسل کننده هست…داره از بنز بودن دور میشه
    به جای ساخت پنجاه مدل عین هم، باید یه جانشین درخور با الهام از SLS افسانه ای ساخته بشه، نه اینکه پسرفت کنه!

    موافقم 25
    مخالفم 6
    1. Royal Driver

      ۳۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      از سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت همینکارو کنه، چه کاری؟ بله دوری از اون چیزی که باید میبود. همین ۴ روز پیش هم مرسدس GLC63 جدید معرفی شد اگر اشتباه نکنم. موتور ۸ سیلندر رفت بجاش یک زپرتی ۴ سیلندر هیبرید اومد.

  7. امیر

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    فقط اینو میدونم که : نسخه پرچمدارش بیش تر از ۸۳۰ اسب بخار قدرت داره 🇩🇪🚀🚀

    موافقم 12
    مخالفم 5
  8. Arshia m3csl

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    بنز اس ال اس و بنز مکلارن slr خیلی شاهکار بودن ای ام جی جی تی جلوس اس ال اس و اس ال ار هیچی برای گفتن نداره واقعا هم از طراحی ای ام جی جی تی خیلی خوشم نیومد نصبت به اس ال اس هرچقدر اس ال اس اسطوره ای خوب بود ای ام جی جی تی معمولی بود

    موافقم 1
    مخالفم 4
  9. 18:45

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (656 ديدگاه)

    چطور واقعا؟!
    قرار بود نسل جدیدی دیگه معرفی نشه، چی شد؟!!

  10. procar

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هی همه ماشینا مسخره و برقی شدن ای ام جی جی تی قدیمی شاهکار بود🥲

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. R@min

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    دیدگاهشون اشتباهه بنظرم ماشینای موتور وسط-جلو مثل کوروت های قدیمی، فراری 812، AMG-GT فعلی و شلبی GT500 اصلا نیازی به چهارچرخ محرک ندارن و فقط وزن اضافه می کنه و تو پرفورمنس هم برتری نمیده.
    آلمانی ها خودشون خیلی خوب می دونن چپوندن این ترکیب جز تو مسیر بارونی که اون هم برای محصولات موتور جلو کلاسیک
    هست هیچ پوینتی نداره، بیشتر دنبال افزایش قیمت هستن.

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. Amir Machine

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      نکته دیگه ای هم که هست اینه که برای AWD مجبور شدن گیربکس رو از عقب منتقل کنن جلو و این یعنی به هم خوردن توزیع وزن
      نسل قبلی گیربکسش عقب بود و بین موتور جلوها یکی از بهترین توزیع وزن‌ها رو داشت اما نسل جدید بنظرم قراره بیشتر یه کوپه لوکس باشه، چیزی مثل ب ام و M8

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        متاسفانه برندهای آلمانی برای افزایش قیمت عملا همه کارهایی که قبلا برای توزیع وزن و بالانس با وسواس انجام میدادن گذاشتن کنار و رو اوردن به پیچیدگی های غیرضروری که نبودش نه تنها ایرادی نداره بلکه نکته مثبته !!!

        موافقم 3
        مخالفم 1
  12. Saeed

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    خوبه نرفتن به سمت برقی شدن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. امیرمسعود

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    باتشکرازامیرخان به خاطرمطالب ارزنده

  14. JDM سابق

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (707 ديدگاه)

    مرسدس میدونه برای یه ماشین موتور جلو سریع و پرشتاب که حداکثر چسبندگی رو داشته‌ باشه نیازمند یه سیستم AWD هست نهایتاً با اسب بخار اضافی و RWD بتونه ۱/۴ رو میانگین تو ۱۰.۸ بزنه. فقط باید یکاری کنه که این گیربکس لش و شیفت ۹ دنده گند نزنه تو کار. ای کاش یه ۷ دنده دو کلاجه از گترگ می‌گرفت

    موافقم 1
    مخالفم 4
  15. blackwing

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    اگر قراره روی شاسی SL و با ترکیب ۲+۲ ساخته بشه دیگه چه کاریه ؟ خب همون SL رو تولید کنن ، یه بج Black Series هم بزنن روش تمومه دیگه !
    فکر کن ماشینی که پیشینه‌ش SLR , SLS و AMG GT بوده توی نسل بعدیش یه گرند تورر ۲+۲ جفت دیفرانسیل بشه !! 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. همایون

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (782 ديدگاه)

    امیدوارم موتوراش از اس ال قویتر باشن چون در غیر اینصورت با اون قیمت حتما شکست میخوره وقتی سنگینتر بشه و موتورهاشم ضعیفتر بشن دیگه در مقابل رقبا حرفی واسه گفتن نداره

  17. Dariush saadat

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ماشین جی تی باشه اونوقت چهار تا سیلندر داشته باشه؟!!!!!!؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا