یک موتور الکتریکی با گیربکس مجزا، پکیج باطری و قویترین پیشرانهٔ چهار سیلندر جهان، مجموع قدرت C63 جدید را به ۶۸۰ اسب بخار میرسانند. این سدان کامپکت، ۱۰۲۰ نیوتنمتر گشتاور دارد و با آستانه قیمت ۸۴ هزار دلار فروخته میشود.
مردان مرسدس AMG هر چیزی که دم دست داشتهاند را داخل نسل جدید C63 ریختهاند. اما مثل غذای کاملاً جدیدی که برای اولین بار میخورید، طعم C63 هم کمی عجیب احساس میشود. دو نسل قبلی C63 خودروهایی وحشی و چموش با یک موتور V8 بزرگ بودند و اعتقاد داشتند که لذت از سرعت مهمتر است اما نسل جدید چنین اعتقادی ندارد.
این خودرویی سریع اما سنگین و چابک اما رام شده است. البته قطعاً C63 جدید در دنیای واقعی سریعتر از نسلهای قبلی خواهد بود اما برخی از ویژگیهایی که پرچمدار خانوادهٔ C کلاس را به یکی از سدانهای موردعلاقهٔ ما تبدیل کرده بود از دست داده است. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر این ماشین به توربوشارژری بزرگتر از C43 با موتور برقی برای چرخاندن آن پیش از ورود گاز اگزوز برای کاهش تأخیر توربو مجهز است و بهتنهایی ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند خروجی این موتور تقریباً بهاندازهٔ نسخهٔ پایهٔ C63 قبلی است اما صدای آن فاصلهٔ زیادی با V8 نسل گذشته دارد و بهاندازهٔ همهٔ موتورهای ۲ لیتری توربوشارژ دیگر معمولی احساس میشود.
مکمل این پیشرانهٔ چهار سیلندر قدرتمند اما یک موتور الکتریکی به همراه پکیج باطری لیتیوم یونی ۶.۱ کیلووات ساعتی است که هردو روی محور عقب نصب شدهاند. این موتور بهطور مداوم ۹۲ اسب بخار قدرت تولید میکند اما میتواند به مدت ۱۰ ثانیه حداکثر تا ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید کند؛ بنابراین، مجموع خروجی ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور این سیستم فقط گاهی اوقات در دسترس خواهد بود. همچنین خروجی موتور الکتریکی به حالتهای رانندگی هم بستگی دارد و میتواند از تنها ۲۵ درصد قدرت تا ۱۰۰ درصد متغیر باشد.
حداکثر توان موتور الکتریکی فقط در حالت رانندگی ریس و با فعال کردن حالت بوست بهصورت مجزا ارائه میشود که فرایندی کمی پیچیده و دشوار است. حالت بوست که برای رانندگی در پیست در نظر گرفته شده، بهترین عملکرد خود را در کنار سیستم Track Pace ارائه میکند که چندین پیست مختلف در آن ذخیره شده است. این سیستم دو استراتژی مختلف برای مدیریت موتور و باطری را در اختیار راننده میگذارد که در استراتژی «استقامت»، موتور الکتریکی را برای زدن بیشترین دور ممکن در پیست تنظیم میکند.
در پیست آسکاری، سیستم در مسیرهای کوتاهتر و قسمتهایی که به ترمز گیریهای شدید نیاز دارد برای بازیابی انرژی و شارژ باطریها استفاده میکند اما با مستقیم شدن مسیر، نوشتهٔ BOOST روی صفحه آمپر چشمک میزند تا نشان دهد که حداکثر گشتاور موتور الکتریکی را ارائه میکند. در این موقعیتها و خصوصاً هنگام خروج از پیچها گشتاور اضافی تأثیر محسوسی دارد؛ اما پشت فرمان خودرو نمیتوان در زمان و مکان مناسب نیرو را به کار برد و به همین دلیل، به نظر میرسد تمام هدف سیستم این است که خارج از کنترل راننده باشد. این دقیقاً برعکس چیزی است که من در یک خودروی پرفورمنس میخواهم.
Track Pace علاوه بر اینکه راننده را در مورد وضعیت بوست مطلع میکند، لپ تایمهایی که زده است را هم نشان میدهد و از او میخواهد سریعتر رانندگی کند، با سرعت بیشتری وارد پیچها شود و دیرتر ترمز کند اما C63 همیشه به انجام این کارها روی خوشی نشان نمیدهد. دلیل اصلی این موضوع وزن حدود ۲۱۰۰ کیلوگرمی است که ۳۲۰ کیلوگرم از C63 هشت سیلندر قبلی و حدود ۳۶۰ کیلوگرم از بامو M3 کامپتیشن xDrive سنگینتر است. این یعنی C63 جدید سدان بسیار سنگینی است و این وزن در پیست کاملاً روی عملکرد خودرو تأثیر منفی میگذارد. بهعنوانمثال، هنگام ورود به پیچها باید سرعت را کم کرد تا خودرو همکاری کند و در خط موردنظر بماند. لاستیکهای میشلن نیز تحمل این وزن را ندارند و جیغ میکشند.
حتی در تهاجمیترین حالت کمکفنرهای تطبیقی، C63 همچنان در پیست احساس نرمی دارد و هنگام ترمز گیری شیرجهٔ شگفتانگیزی از خود نشان میدهد. همچنین هرچند در اینجا سیستم فرمان گیری چرخهای عقب بهصورت استاندارد ارائه میشود اما خودرو هرگز آنقدر که انتظار میرود در پیست چابک یا جذاب احساس نمیشود. البته با خروج از پیست و رفتن روی جاده، کل ماجرا بهتر میشود. در حالت رانندگی تمام الکتریکی، بهراحتی میتوانید فراموش کنید که پشت فرمان یک AMG نشستهاید هرچند که برد خودرو در این حالت فقط ۱۳ کیلومتر است.
در حالت رانندگی راحت، کیفیت سواری عالی است و تعامل بین موتور الکتریکی و بنزینی خیلی خوب صورت میگیرد اما اسپرت و اسپرت پلاس بهترین حالتهای رانندگی C63 هستند. در این حالات، فرمان که در هر شرایطی بیاحساس به نظر میرسد، حداقل سنگینتر و پاسخگوتر شده و خودرو کمی سرزندهتر میشود هرچند که این به معنای سریعتر شدن نخواهد بود. درواقع، هنگام رانندگی در جادههای پیچدرپیچ، C63 شبیه یک آامگ ۶۸۰ اسب بخاری احساس نمیشود. مرسدس شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این ماشین را ۳.۳ ثانیه اعلام کرده که تنها یکدهم ثانیه از M3 کامپتیشن چهارچرخ محرک سریعتر است. بله C63 در دورهای پایین کشش قدرتمندی داد و هماهنگی موتور الکتریکی و بنزینی آن واقعاً نمونهای مثالزدنی از دقت و نرمی هستند اما نتیجهٔ همهٔ این مهندسیها به شتاب نفسگیر ختم نشده است.
سازمان EPA هنوز مصرف سوخت نسل جدید C63 را اعلام نکرده اما قطعاً کممصرفترین خودروی این کلاس خواهد بود ولی چیزی که در چنین خودرویی برای خریداران اهمیت دارد پرفورمنس و شخصیت است و در این بخش، سدان جدید افلترباخ آنطور که انتظار میرفت عمل نکرده است. این ماشین بهتر از هر زمان دیگری بین راحتی و پرفورمنس تعادل برقرار گرده است اما C63 باید یک پسر وحشی، شرور، کمی دیوانه و مهمتر از همه، افراطی باشد درحالیکه در نسل جدید، این هیولا بیشازحد رام و منطقی شده است.
مشخصات فنی
Mercedes-AMG C63 S E 2024 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو هیبریدی |
قدرت | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۹۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت |
باطری | ۶.۱ کیلووات ساعت |
برد الکتریکی | ۱۳ کیلومتر |
قیمت پایه | ۸۴ هزار دلار حدودی |
قیمت تستشده | ۱۰۲ هزار دلار حدودی |
امتیاز | ۸.۵ از ۱۰ |
حامد
۲۴ آذر ۱۴۰۱نمیدونم چرا هنوزم موتور مثل کوروت c06 برام یه چیز دیگس
amir
۲۴ آذر ۱۴۰۱برخلاف نسل قبلی و رقیب فعلی هیجان انگیز و مهار نشدنی نیست .
بنز خیلی درگیر تکنولوژی شده این همه هیبرید و توربو و فعلا بهمان ، یه موتور شیش قوی میزدی یا هشتو کم مصرف می کردی
چن نفر از مالکان این خودرو به فکر استفاده از این خودرو تو پیست هستند که این همه به قابلیت پیستش توجه شده
سبک تر و مانورپذیرتر تو خیابون مثه ام3 بود بهتر بود تا اینکه سریع تو پیست باشه که اونم بخاطر وزنش نیست
محمدرضا
۲۴ آذر ۱۴۰۱مجبوره اگر بخواد میتونه همون ۶.۸ لیتری یا حتی ۷ لیتری تولید کنه ولی هزینه تبدیل به یورو۷ و مالیات سنگین برای خریدار باعث میشه قیمتش غیر منطقی بشه.اگر هم تولیدش زیر ۱۰۰۰تا بشه باز هم افزایش قیمت میخوره تاجایی که قیمتش به لامبورگینی میرسه
پارسا
۲۴ آذر ۱۴۰۱صفر تا صد تو کار واو
۳.۰۳
۴۰۰ متر ۱۱.۲۲
TESLA
۲۴ آذر ۱۴۰۱برای این میگم اعجوبه هست ، چون خداییش کدوم ماشین ۹۰ هزار دلاری صفر تا صد ۳/۰۳ داره ؟!! اون کوروت c8 هم با اون همه ادعا در واقعیت همیشه حدود ۳/۶ تا ۳/۸ میزنه این هیولا حتی از m5 کامپیتیشن ۱۳۰ هزار دلاری هم سریع تر هست ، در کل مرسدس با این c63 هیبریدی حسابی قراره کولاک کنه 🇩🇪🇩🇪🚀🚀🚀🔥
امیررضا
۲۴ آذر ۱۴۰۱با این قیمت چرا نباید یه E63s بخرم وقتی یه هشت سیلندر معرکه آامگ هست و تازه یه سگمنت هم بالاتره؟ به نظر من بنز این یکی رو خوب نیومد. ۶۸۰ اسببخار رو هی میکنن تو چشممون اما هم بالای ۲.۱ تن وزن داره هم سیستم هیبریدیش خیلی بحث تولید و انتقال نیرو رو پیچیده میکنه. نسل قبلیش عشق بود عشششق🔥
محمدرضا
۲۴ آذر ۱۴۰۱وقتی از e63 سنگین تره داینامیکش و هندلیگش هم از e63 ضعیف تره
TESLA
۲۴ آذر ۱۴۰۱من خودم قبل از اینکه تسلا فن بشم یه طرفدار دو آتیشه مرسدس بودم و البته هنوز هم هستم ( کلا از آلمانی ها به خاطر راست گویی در اعلام مشخصات محصولاتشون و اینکه همیشه در تکنولوژی پیشرو هستند خوشم میاد ) این ماشین با اینکه ۴ سیلندر هست ولی به واسطه تکنولوژی بالا هیبریدی افلتراباخ ( نماد amg ) میتونه ۶۸۰ اسب قدرت تولید کنه یعنی حتی از جدید ترین نسل e63 هم قدرتمند تر هست ، هر چند مقایسه این دو اشتباه هست چون تو یه کلاس نیستن ، من خودم بیصبرانه منتظر e63 هیبریدی هستم وقتی c63 انقدر قدرت تولید میکنه دیگه فکرشو کنید e63 که یه کلاس بالاتر هست چه هیولایی میشه
TESLA
۲۴ آذر ۱۴۰۱اگه واقعا ۴۰۰ متر رو تو ۱۰/۵ بره که یه اعجوبه ای هست ، چون آونتادور svj هم نمیتونه انقدر سریع بره 😎🇩🇪🇩🇪🚀🚀
Sobhan
۲۴ آذر ۱۴۰۱Svjتوی ۱۰/۴ ثانیه میره
❤BMW❤
۲۴ آذر ۱۴۰۱چی میگی که کامپتیشن ازین کند تره ؟
لطفا با اطلاعات حرف بزنیم ،
کامپتیشن ۲.۸ میزنه
TESLA
۲۵ آذر ۱۴۰۱خودتو ناراحت نکن ، از این روز ها نتیجه درگ هاشون میاد بیرون 🤣🤣🤣
نویدی
۲۴ آذر ۱۴۰۱۶۸۰ اسب بخار به مدت ده ثانیه!
قیمتش خیلی بالاست.
joojoo
۲۴ آذر ۱۴۰۱10.3 با لانچ بی تاخیر زده
اولیمائه هم 10.2 میره
اگه اولتیمائه همون سال 2012 معرفی میشد
سه گانه ی هایپرکارهای لافراری-پی وان-918 یه عضو چهارمی هم میداشت به اسم اونتادور
ولی سیاست فولکس این بود ک اونتادور تولید محدود نباشه
joojoo
۲۵ آذر ۱۴۰۱شرمنده
ریپلای اشتباهی زدم
Hadi
۲۴ آذر ۱۴۰۱با اینکه قدرتش خیلی بیشتر شده ولی پیچیدگی فنی هم بیشتر شده و وزنش هم خیلی بیشتر شده..
C63S نسل قبل با V8 توربو واقعا هیولایی معرکه بود طراحیش هم بهتر بود 👌🏼
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ آذر ۱۴۰۱قدرت گرفتن بیش از حد از 4 سیلندر اصلا خوب نیست.تنها راه جذابیت 4 سیلندر اینه که دور بالا باشه مثل هوندا اس2000
کیانوش
۲۴ آذر ۱۴۰۱اخه کدوم اسپورت دو محوره ای وحشی و شرور بوده که این دومیش باشه حتی نیسان جی تی ار هم نسبت به سی ۶۳ های قبلی رام تر هستش
مهردادکمال
۲۴ آذر ۱۴۰۱دو مشکل داره یکی پیچیدگی فنی دوم جرم زیاد که احتمالا باعث استهلاک زیاد و افت قیمت بالا میشه
❤BMW❤
۲۴ آذر ۱۴۰۱ماشین زشتیه
بعد ، چرا یه بیاموm3 کامپتیشن نخرم که تو ۳ ثانیه صفر تا صد میزنه ؟
تازه ازین خوشگل تر هم هست
S
۲۵ آذر ۱۴۰۱تو مثل اینکه خیلی تعصب الکی داری رو bmw اولا نه m5 نه M3 هیچی کدوم شتابشون 3 ثانیه نیست از خودت الکی حرف در نیار بعدم تو اینا شتاباشون تو تستا امتحان میکنن که c63 جدید از جفت اونا شتاباش بیشتره یکم تعصب بزار کنار برو تحقیق کن بعدم دوست عزیز هر وقت bmw تونست مثل مرسدس هایپر کار یا سوپر اسپرت بزنه که رکورد بزنه بعد اون موقع بیا هی bmw bmw کن
آلمانی باز
۲۶ آذر ۱۴۰۱اتفاقا شتابشون ۳ عه…حتی از ۳ هم بهتره
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m4-xdrive-60-mph/
S
۲۶ آذر ۱۴۰۱M4 و M3 جدید جفتشون شتابشون 3.4 هست برو بزن تو گوگل نگاه کن مشخصاتشون بعد دوست عزیز کدوم بی ام و توان رقابت با amg one و amg gt مرسدس داره ؟ شما برو تو تاریخ نگاه کن همیشه بهترین هایپر کارارو و سوپر اسپرت هارو مرسدس میزده از همون قدیم بهت میگم نمونش clk gtr و slr مکلارن کدوم بی ام و با این دو تا اون موقع میتونسته رقابت کنه؟ عزیز من یکم تعصب بزارین کنار ماشینای مرسدس از هر لحاظی بگی از بی ام و سرتر هستش آدم باید همیشه واقعیت قبول کنه من نمیگم بی ام و بده من خودم بی ام و دوست دارم ولی اینکه بخام الکی بگم از بنز بهتره نمیتونم چون واقعا وقتی تاریخ نگاه میکنم ماشینهایی که تولید کردن میبینم خب واقعا بنز بهتره بوده همین الانم شما نگاه کن تمام پیستای معتبر رکوردش دست بنز هست نمونش پست نوربرگ رینگ.
آلمانی باز
۲۶ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز اونی که شما تو گوگل میزنی مشخصات اعلامی خود بیمر هست . تو تست ها همیشه ماشین های بیمر چند صدم ثانیه بهتر عمل میکنن(مثل 240i که ۴.۲ اعلام شد ولی ۳.۷زد) بعدشم من اصلا کاری به این ندارم که بنز بهتره یا بی ام وه دارم دوتا ماشین رو با هم مقایسه میکنم بدون در نظر گرفتن اینکه کدوم کمپانی اونارو ساخته
اینجا m3 واقعا بهتر عمل کرده و هنوز هم بهترین تو کلاس خودش هست
شتابش که برات لینکشو فرستادم بالا و چیز کاملا واضحی هست نمیدونم چرا دیس دادی!فکر میکنم بخاطر اینه که تعصب بنز رو میکشی…
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m4-xdrive-60-mph/
تاپ اسپید که اصلا هیچ بحثی توش نیست که بنز جر میخوره .تو دور های بالا موتور برقی از مدار خارج میشه و شاهد رقابت ۴سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۳ لیتری هستیم (به علاوه اینکه بنز ۳۰۰ کیلو سنگین تره)
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m3-g80-manual-315-kmh/
هندلینگ همکه اصلا لازم نیست توضیح بدم به قول خودت تایم نوربرینگ همه چیز رو توضیح میده
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m3-touring-record-ring/
دستخور و قابلیت تیون هم که m3 یکی از بهترین ۶ سیلندر خطی های دنیا رو داره و راحت میشه ازش ۷۰۰ اسب گرفت بر خلاق بنز که تمام توان موتور ۴ سیلندرش ۴۷۰ اسبه
چیزی که واضحه اینکه خریدار های این کلاس ماشین بازن و دنبال ی ماشین با رانندگی لذت بخش هستن ..بنز واقعا ماشین خوبیه ولی شرمندتم تو این مبحث حتی نمیتونه ادای m3 در بیاره
S
۲۶ آذر ۱۴۰۱من تعصب بنز میکشم ولی تو الان با این متنی نوشتی تعصب بی ام و رو نمیکشی؟؟؟ این دیگه تقصیر من نیست تو میخای تو فهمیدن مقاومت کنی خود کمپانی ها هم که اعلام میکنن تو قبول نداری الان شتاب c63 جدید بیشتر از M3 هستش بازم نمیخای قبول کنی بعد به من میگی تعصبی؟؟؟ بعدم اینایی که تو گفتی فقط از رو تعصب داری میگی اصلا همچین چیزی نیست تو رسما داری میگی تو همه چی بی ام و بهتره در صورتی که همچین چیزی نیستش مثالم برات نمونش amg one.amg gt. SLS. Slr. Clk gtr. ولی خب تو میگی بی ام و از اینا بهترو سریع تر هستش بعد اصلنم تعصبی نمیگی من دارم تعصبی میگم 😂😂😂😐😐😐
S
۲۶ آذر ۱۴۰۱تو تاپ اسپید بی ام بهتر از بنز؟؟؟؟ 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 داداش برو یبار دیگه تاریخ مرور کن فکر کنم جای بنز و بی ام و رو اشتباه گرفتی
آلمانی باز
۲۶ آذر ۱۴۰۱((4 چهارچرخ محرک فقط در نسخهٔ کامپتیشن ارائه میشود که این یعنی پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی آن ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. وقتی این موتور در کنار گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive قرار میگیرد، سریعترین M4/M3 تاریخ را خلق میکند. البته بااینوجود هرگز انتظار نداشتیم که این کوپهٔ باواریایی بتواند در شتاب همپای سوپراسپرتهای پورشه و مکلارن پیش برود.))
((شتاب ۲.۸ ثانیهای M4 xDrive مشابه برخی از بهترین سوپراسپرتهای جهان مثل آئودی R8 پرفورمنس، مکلارن ۵۷۰S، فراری ۴۸۸ و پورشه ۹۱۱ توربو است. البته شتابهای کارانددرایور با رولاوت ۳۰ سانتیمتری ثبت میشود که معادل دودهم ثانیه است. این یعنی شتاب واقعی کوپهٔ بامو حدود ۳ ثانیه است ولی شتاب همهٔ آن سوپراسپرتهای مذکور هم با همین رولاوت ثبت شده و بنابراین مقایسهٔ آنها درست خواهد بود. همچنین حالا M4 xDrive به یکی از دو خودروی زیر ۱۰۰ هزار دلار تبدیل شده که توانسته شتاب ۲.۸ ثانیهای ثبت کند. تنها خودروی دیگری که موفق به انجام این کار شده شورلت کوروت استینگری Z51 است.))
متن کپی شده از
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m4-xdrive-60-mph/
آلمانی باز
۲۶ آذر ۱۴۰۱((مالک با این خودرو روانه بخشهای بدون محدودیت سرعت اتوبانهای آلمان میشود تا با M3 به حداکثر سرعت برسد. او قطعاً این کار را انجام داده زیرا در یکی از لحظات شاهد ثبت سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت هستیم))
((طرفداران تیزبین بیامو حتماً متوجه خواهند شد که سرعت واقعی خودرو چیزی دیگری است زیرا برنامه موبایلی مبنی بر جیپیاس سرعت دیگری را نشان میدهد. درحالیکه پشت آمپرها سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کردهاند، این برنامه سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت را نشان میدهد که همچنان عملکردی احساسبرانگیز برای M3 دنده دستی خواهد بود.))
متن کپی شده از:
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m3-g80-manual-315-kmh/
S
۲۷ آذر ۱۴۰۱315 کیلومتر الان هنر کرده؟؟؟ دوست عزیز slr مکلارن برا 20 سال پیشه تاپ اسپید 360 کیلومتره. sl 65 amg black 360 کیلومتره. SLS 360 کیلومتره amg gt 360 کیلومتره آخرشم که amg one زد این دیگه از همه اونا سریعتره بعد تو میگی M3 315 کیلومتر تاپ اسپید زده؟؟ 😂 😂 😂 همین c63 جدید میزنه لشش میندازه واقعا این تعصب از کجا میاد؟؟؟ داداش بیخیال من دیگه واقعا حرفی ندارم خوش باشی 😂👋
آلمانی باز
۲۶ آذر ۱۴۰۱((بیامو M3 تورینگ جدید حتی پیش از معرفی رسمی خبرساز شده است. این خودروی آلمانی رکورد جدیدی را در پیست مشهور نوربرگ رینگ بر جای میگذارد. همین چند روز پیش بیامو مدعی شد رکورد رسمی سریعترین استیشن دنیا را در جهنم سبز ثبت کرده و یک دور این پیست را در ۷ دقیقه و ۳۵.۰۶۰ ثانیه طی کرده است. رکورد این خودرو بهبود حدود ۱۰ ثانیهای را نسبت به رکورددار قبلی یعنی مرسدس-ای ام جی E63 S نشان میدهد.))
((اما در ادامه میخواهیم بدانیم این استیشن اسپرت در نوربرگ رینگ از چه خودروهایی سریعتر بوده است. اگرچه زمان ۷ دقیقه و ۳۵.۰۶۰ ثانیهای برای یک استیشن کاملاً احساسبرانگیز جلوه میکند اما در کلیت خیلی گیرا نیست. با این وجود رکورد بیامو بهتر از خودروهایی همچون آکورا NSX قبل از فیس لیفت و بیامو M5 کامپتیشن F90، پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۷ و بیامو M2 CS است. هیچیک از این خودروها کند نیستند اما خب M3 تورینگ به عنوان یک استیشن خانوادگی خودرویی سریعتر نشان میدهد.))
متن کپی شده از:
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m3-touring-record-ring/
S
۲۷ آذر ۱۴۰۱استیشن چیه ؟؟؟ ما داریم راجب سدان و سوپر اسپرت حرف میزنیم. آهان الان بی ام و شد رکورد دار نوربرگ رینگ؟؟؟ 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 یعنی مرسدس amg gt black و پورشه gt2 پشمن دیگه ؟ یا مرسدس amg one که همین 1 ماه پیش رکورد پیست نوربرگ زد پشمه دیگه که خود همین سایت و تمام سایتای جهانی گذاشتن همشون الکی گذاشتن دیگه ؟؟؟ بعد خیلی جالبه یعنی الان تو داری میگی M3 از اینا سریعتره؟ 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂
آلمانی باز
۲۶ آذر ۱۴۰۱((بیامو M3 تورینگ جدید حتی پیش از معرفی رسمی خبرساز شده است. این خودروی آلمانی رکورد جدیدی را در پیست مشهور نوربرگ رینگ بر جای میگذارد. همین چند روز پیش بیامو مدعی شد رکورد رسمی سریعترین استیشن دنیا را در جهنم سبز ثبت کرده و یک دور این پیست را در ۷ دقیقه و ۳۵.۰۶۰ ثانیه طی کرده است. رکورد این خودرو بهبود حدود ۱۰ ثانیهای را نسبت به رکورددار قبلی یعنی مرسدس-ای ام جی E63 S نشان میدهد.))
((اما در ادامه میخواهیم بدانیم این استیشن اسپرت در نوربرگ رینگ از چه خودروهایی سریعتر بوده است. اگرچه زمان ۷ دقیقه و ۳۵.۰۶۰ ثانیهای برای یک استیشن کاملاً احساسبرانگیز جلوه میکند اما در کلیت خیلی گیرا نیست. با این وجود رکورد بیامو بهتر از خودروهایی همچون آکورا NSX قبل از فیس لیفت و بیامو M5 کامپتیشن F90، پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۷ و بیامو M2 CS است. هیچیک از این خودروها کند نیستند اما خب M3 تورینگ به عنوان یک استیشن خانوادگی خودرویی سریعتر نشان میدهد.))
متن کپی شده از:
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m3-touring-record-ring/
آلمانی باز
۲۷ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز من دارم درمورد سدان های کامپکت صحبت می کنم چه ربطی به slr داره😐
ولی باشه اگه slr دوست داری اونم برات مقایسه میکنم
Slr با انجین مک لارن ۳۶۰
مک لارن f1 با انجین بیمر ۳۹۸
آلمانی باز
۲۷ آذر ۱۴۰۱نه رکورد پیست رو نزد ولی رکورد کلاس خودشو زد و ۱۰ ثانیه از e63 سریع تر بوده
S
۲۸ آذر ۱۴۰۱ماشین مورد علاقت که اسمش همون بیمر هست 😂 😂 😂 😂 یه هایپر کار و یه سوپر اسپرت تا حالا تو عمرش نتونسته بسازه بعد اومدی داری با یکی از بزرگترین سازنده های ماشین تو دنیا مرسدس مقایسش میکنی واقعا با خودتون چی فکر کردین؟؟؟ بیخیال بابا من اصلا با تو بحثی ندارم خوش اومدی خدا نگهدار 👋👋👋👋👋👋👋
آلمانی باز
۲۷ آذر ۱۴۰۱خودت میدونی چیو با چی داری مقایسه میکنی؟
میگم m3 نسخه استیشن تو نوربرینگ ۱۰ ثانیه از e63s سریع تر بود میگی رکورد دار نوربرینگ AMG one (هایپر کار دو میلیون دلاری) سریع تره
میگم تاپ اسپید m3(سدان کامپکته) ۳۰ تا بیشتر از e63s عه میگی نه slr مکلارن(سوپر اسپرت موتور جلو) سریع تره!
چیو با چی داری مقایسه میکنی دقیقا؟m3 ی سدان جمع و جور عه داری با هایپر کار ۲ میلیون دلاری مقایسه میکنی؟!
باشه اصلا با منطق خودت میریم جلو مک لارن اف وان (که موتور بی ام وه روشه) ۳۹۸ تا میره.خب الان ی بنز بگو انقدر بره…
S
۲۸ آذر ۱۴۰۱الان چرا از مکلارن مایه میزاری؟؟؟😑😑😑😂😂😂😂😂😂 تو مگه نمیگی bmw بهتر از بنزه؟؟ الان جوابی نداری از مکلارن مایه میزاری؟؟؟ بعدم تو کلاس هایپر کار که بالاترین کلاس تو ماشین هست amg one رکورد همرو زد الان سریعترین ماشین جاده ای جهان amg one هست تو همین سایت پدالم قبول نداری که همین چند روز پیش گذاشت؟؟؟ بعدم تو از ماشین دیگه مایه نزار تو گفتی بی ام و بهتر از بنزه منم جوابت دادم که برو تاریخ دو تا ماشین نگاه کن بعد متوجه میشی کدوم بهترن البته اگه از تعصبت یکم کم کنی متوجه میشی قشنگ بعدم تازه اینارو ولش کن بالاترین سطح ماشین فرمول وان هستش که مرسدس اونجا هم حرف اول میزنه حتما اینم قبول نداری ؟؟؟؟؟ ترو قرآن شما طرفدارای bmw تعصب بزارین کنار با واقعیت کنار بیاین براتون بهتره اینطوری😑😑😑😑😑😑😑😑
آلمانی باز
۲۸ آذر ۱۴۰۱از مک لارن مایه نزاشتم f1 موتورش بی ام وه هست(دوازده سیلندر طلاکوب معروف بیمر)رو کاپوتش هم نوشته powered by bmw
بنز هست که از مک لارن مایه گزاشته(slr از موتور مک لارن استفاده کرده)
موتوری که بی ام وه برای مک لارن ساخت فکر کنم ی ۱۰ سالی بالا تر از فراری و لامبور قوی ترین تنفس طبیعی دنیا بود
میتونم لینک اینم بدم ولی خب فایده نداره دیس میدی بهم میگی متعصب
S
۲۹ آذر ۱۴۰۱موتور پاگانی هم مرسدس میزنه چه ربطی داره bmw اگه اینکاره بود برا خودش میزد پس چرا برا خودش نمیزنه بعدم کی گفته موتور slr مکلارن زده؟؟؟ روی برند موتورش آرم خود بنز هست بعد میگی مکلارن زده. Slr کلا برا خود بنز هست فقط با همکاری مکلارن زده مگه نه ماشین خود مرسدس هست بعدم شما گفتی مکلارن میخاستم یه چیزی بهت بگم همون مکلارنم که شما ازش مایه گذاشتی در کل به بنز نمیرسه اینو من نمیگماااا آمار پیستای معتبر جهانی داره میگه همین الان amg one همشون قورت میده اینم گفتم که دیگه ازش مکلارن مایه نزاری البته من خودم مکلارن دوست دارم ولی دیدم شما راجب bmw چیزی نداری بگی مکلارن کشیدی وسط گفتم بهت بگم…
S
۲۹ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز اگه خیلی علاقه به تاپ اسپید داری مرسدس 80 سال پیش به سرعت 432 کیلومتر رسید برو بزن مرسدس بنز w125 برات میاره بخون مشخصاتشو برا همین بهت میگم برو تاریخ مرور کن اطلاعاتت قویتر شه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۵ آذر ۱۴۰۱طراحی این کجا m3 کجا
homayoun
۹ بهمن ۱۴۰۱داداش واقعا چی میزنی که به این میگی زشت و به نسل جدید m4و m3 میگی زیبا
محمدهادی
۲۵ آذر ۱۴۰۱قابلیت های یک سوپراسپرت درون سوز با الکتریکی های پرشتاب جدید در محیط پیست و مسابقه برای زدن سریع ترین لپ تایم مشخص میشه!
اینکه یک هیولای ۶۸۰ اسبی ولی بسیار کم مصرف رو تحویل طرفداران سرعت و شتاب بدی بسیار قابل تقدیر و با ارزشه
مخصوصا که به نام مرسدس بنز مزین شده باشه
اما اینکه این توان بسیار عالی تحت تاثیر وزن باتری های سنگین قرار گرفته و ماشین رو از حدود پرفورمنسی دورکرده اتفاقی بسیار دردآور و دلسر کننده ست
ماشین های آینده حقیقتا بخاطر الکتریکی شدن و استفاده بسیار از باتری های سنگین باید یک فکر اساسی بکنن
تا فعلا که این ویژگی ینی چابکی و سبک بالی سر پیچ ها مهمترین امر درون سوزها بوده
چیزیکه فعلا برای الکتریکی ها تبدیل به یک چالش عظیم شده و براش راه حل اساسی پیدا نکردن
پس زنده باد هایپرکار های درون سوز سبک بال و انفجاری
و سلاطین زدن یک دور پیست
اردلان
۲۵ آذر ۱۴۰۱ای کاش برگردیم به اون زمانی که جی کلاس ۱۲سیلندر تولید میشد
اون نماد قدرته
همایون
۲۷ آذر ۱۴۰۱در ظاهر و کابین که واقعا زیباترینه البته این نطر شخصیه و ممکنه واسه بقیه فرق کنه ولی کاش مرسدس یه فکری به حال وزن موتورهای کوچک برقیش و بطریهاشون بکنه که تو سیستمهای هیبرید جدیدش داره استفاده میکنه الان تو s و c کلاس amg جدید ما قدرت و گشتاوری داریم که یه سروگردن از بقیه هم کلاساشون بالاتره ولی وزن سیستم برقی باعث شده که فقط تو درگ چهارصد متر سریعتر از بقیه باشن اونم نه با اوم اختلافی که انتظارش میره ولی تو هندلینگ و پیست باید قبول کنیم قافیه رو باختن حتی نسبت به نسل قبل خودشون.من یه فن دو آتیشه بنز هستم و این واسم ناراحت کنندست دقیقا مثل هامر برقی که قبل ورودش به بازار مشخصاتش روی کاغذ دیوانه کننده بود ولی بعد از ورود به بازار کم کم انتقادها به وزنش زیاد شد و روز به روز بیشترم میشه
قضیه هواپیمای نه باله کاپرونی رو یادتونه؟تو هر دستگاهی زیاد کردن مشخصات باعث برتری نمیشه.اینکه شما بیای یه موتور فوق العاده قدرتمند برقی بزاری رو ماشین بعدشم یه مجموعه عظیم باطری رو بزاری روش که بردش بالا بره ظاهرا باید جواب بده چون با وجود وزن چهارتنی شما شتاب سه ثانیه و برد پونصددو هشتاد کیلومتری رو داری که هردو فوق العادست اما ممکنه مثل همون هواپیمای کاپرونی نه باله با چندتا موتور وی دوازده که قرار بود اولین هواپیمای مسافربری قاره پیما باشه بعد از پرواز به خاطر وزن بالا و عدم رعایت آئرودینامیک تو هوا سازه از هم بپاشه و تو رودخونه سقوط کنی.امثال تسلا مدل اس پلد باعث شد بنزم وسوسه شه این ترکیب رو امتحان کنه ولی اشتباهش اینه که اینجا m3 رقیبشه و خریدار پرفورمنس میخواد نه درگ تو کانال یوتیوب یا پشت چراغ قرمز.تسلا باعث شد دولتها جریمه هایی بزارن که خودروسازان مجبور شن با عجله بیش از حد برن واسه کم کردن آلودگی و برقی سازی ولی حداقل تا اومدن باطریهای جدید بنز باید صبر میکرد چون این سیستمی که تو اس و سی پیاده کرد طاهرا جواب نمیده
بازم میگم این نطر شخصیمه شایدم من دارم اشتباه میکنم و شرایط جور دیگه ای رقم بخوره