مرسدس CLE53 AMG جدید به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی مجهز است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
به خانوادهٔ کوپهٔ مرسدس CLE نسخهٔ جدید و جذابی بنام CLE53 اضافه شده است. هرچند این یک AMG تمامعیار نیست اما آنقدر قدرت دارد که بتواند حریف رقبایی مثل آئودی RS5 و حتی بامو M4 پایه شود. مثل دیگر مدلهای سری ۵۳ مرسدس AMG، این کوپه هم از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده میکند که البته حالا با بهبود محفظهٔ احتراق، رینگهای پیستون جدید، بهبود تزریق سوخت و توربوشارژر جدید مورد بهروزرسانی قرار گرفته است.
در کنار این پیشرانه یک سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی با استارت ژنراتور یکپارچه هم قرار دارد که میتواند بهطور موقتی تا ۲۳ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. به لطف این ویژگیها، مجموع خروجی قوای محرکه به ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است که دومی در حالت اووربوست به ۶۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا میکند. این پیشرانه به گیربکس آشنای ۹ سرعته اتوماتیک متصل میشود که نیرو را به هر چهارچرخ انتقال میدهد.
به لطف این ترکیب، CLE53 ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. حداکثر سرعت خودرو نیز هرچند روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با پکیج سفارشی AMG درایور، این عدد به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند. در این خودرو حالتهای رانندگی مختلفی مثل راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی تعبیه شده است که قسمتهای مختلفی مثل پیشرانه، گیربکس، شاسی و فرمان را تنظیم میکند. علاوه بر این، CLE53 به حالت دریفت هم مجهز است که تمام نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکند.
ویژگی مهمتر این کوپهٔ اسپرت برخورداری از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب بهصورت استاندارد است که تا سرعت صد کیلومتر بر ساعت، چرخهای عقب را تا ۲.۵ درجه در جهت مخالف چرخهای جلو و در سرعتهای بالاتر از این تا ۰.۷ درجه در جهت چرخهای جلو میچرخاند. GLE53 در ظاهر نیز به لطف جلوپنجرهٔ آشنای AMG و سپر تهاجمیتر، بلافاصله از نسخههای معمولی متمایز میشود. علاوه بر این، طراحان مرسدس گلگیرهای جلو را ۵۸ میلیمتر و عقب را ۷۵ میلیمتر بزرگتر کردهاند تا بتواند رینگهای استاندارد ۱۹ اینچی یا سفارشی ۲۰ اینچی را در خود جای دهد.
یک اسپویلر کوچک در لبه در صندوق و دو سر اگزوز جدید از ویژگیهای نمای عقب CLE53 هستند درحالیکه امکان سفارش پکیج AMG آپشن هم وجود دارد که دیفیوزر بزرگتر، اسپویلر بزرگتر و بالههای جلو و عقب را اضافه میکند. خریداران میتوانند پکیجهای AMG نایت و AMG کربن را هم سفارش دهند. در داخل کابین خودرو، غربیلک فرمان آشنای AMG دیده میشود که با چرم و آلکانترای مشکی پوشیده شده است. تریم فیبر کربنی، دوخت قرمزرنگ، چرم سفارشی و صندلیهای پرفورمنس هم از دیگر ویژگیهای داخلی این کوپهٔ جذاب هستند. مرسدس فعلاً قیمت و زمان عرضهٔ CLE53 را اعلام نکرده است.
abbas
۱۶ آذر ۱۴۰۲فقط رینگاش
چقققدر قشنگ طراحی شده رینگ اش
HesamS500
۱۶ آذر ۱۴۰۲زیباست
𝐀𝐥𝐢
۱۶ آذر ۱۴۰۲جلوش رخ خشن و جذابی داره اما از پشتش خوشم نیومد ای کاش چراغاش پیوسته نبود
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۴۰۲یه مدل ماتفکتوری ۲۰۲۰ پلاکملی این مدل اگر اشتباه نکنم بود که به قیمت ۱۴ میلیارد فروخته شد چند وقت پیش !
البته تا دو سال آینده ، لندکروزر ۳۰۰ زیادی هست جهت پلاک شدن به اسم سفارتی و چه حالی میکنه اونی که آشنا سفارتی داره و میتونه ماشیناشون را بگیره و با چندین میلیارد سود خالص بفروشِ !
Soroush
۱۶ آذر ۱۴۰۲cle که مدل ۲۰۲۰نداره و به تازگی رونمایی شده
فکر کنم منظور شما claباشه
MehdiTurbo
۱۶ آذر ۱۴۰۲پشتش قیافه اش خنگ میزنه
انگار یه حالت کراس شده پیدا کرده بسکه کپلی شده
کلا این خودروها با این طراحیای داخلی جذاب نیستن
phonix
۱۶ آذر ۱۴۰۲حاشیه نمایشگر پشت امپرش اعصابمو خورد کرد
AMIRHOSSE IN GERMANY
۱۶ آذر ۱۴۰۲بدون صبحانه خوردن نظر ندید لطفا………………
MehdiTurbo
۱۶ آذر ۱۴۰۲قرار نیست همه برندی که تو دوست داری دوست داشته باشن این فقط یه متعصب میگه و با این کلمات باز خورد میده
واقعا طراحی پشت داخلش برای یه کوپه دو نفره اسپورت افتضاحی بدی طراحی پشتش تو رنگ سفید زرد رنگای روشن مشخص تره جلوش عالیه من درمورد طراحی گفتم نه برند
شما که صبحونه میخوری یاد بگیر مغزتم سالم باشه که اینجوری بازخورد کسی که مخالفته را ندی
کربوهیدرات
۱۶ آذر ۱۴۰۲به جرعت میتونم بگم جزو بهترین طراحی هارو داره.
Ak 47
۱۶ آذر ۱۴۰۲دوستان به نظرتون پارس تا حد مرگگگگ تقویت میتونه اینو بگیره؟آخه ۲۵۰ تا تاپ اسپیدشه.پارس elx در حالت عادی ۱۹۵ تارو پر میکنه اگه یه ۶۰۰ میلیون خرجش کنی راحت اینو میگیره.نظرتونو بگین
OM.01
۱۶ آذر ۱۴۰۲(دوستان به نظرتون پارس تا حد مرگگگگ تقویت میتونه اینو بگیره؟آخه ۲۵۰ تا تاپ اسپیدشه.پارس elx در حالت عادی ۱۹۵ تارو پر میکنه اگه یه ۶۰۰ میلیون خرجش کنی راحت اینو میگیره.نظرتونو بگین)
تو ایران 2 تا پارس فول تقویت داریم که بیش از 1 میلیارد و یا شاید 2 میلیارد روشون خرج شده و جفتشون بالای 500 اسب هستن و و کمتر از 1200 کیلو وزن تایم 400 متر یکی شون 14.5 ثانیه هست! یکی دیگه شون هم کیت نایتروس داره تایمی هنوز ثبت نکرده یا اگه کرده من هنوز ندیدم اما اون هم همین حدوداس
دوست من بد نیست بدونی گلف GTI فابریک همین تایمو ثبت میکنه. تازه یه هاچبک 40هزار دلاری ارزان که میشه هرروز استفاده کرد. جالبه چانگان UNI V iDD هایبرید هم همین تایم رو میزنه🤣 تازه اون 30 هزار دلار هست(مثل اینکه سایپا قراره بیاره حالا کی، خدا داند…)
در خصوص اون اشغال حلبی که اسم بردی باید بگم من یه ماشین از 60 سال پیش برات میارم که تازه سدان هست و خانوادگی میتونه این آشغاله رو رنده کنه. تازه فول تقویتشون! فابریک اون آشغالا اصلا راه نمیره و همون ام وی ام 315 و لیفان 620 کار رو تموم میکنن😂 البته اون ماشینا راه میرن اما فقط تو خواب رویا شبکات اجتماعی. وقتی بحث gps و واقعیت میشه داستان جور دیگری هست…
از این آت آشغالا یعنی پارس 405 زانتیا بکشید بیرون. من هم پول ندارم ماشین مورد علاقمو بگیرم اما دلیل نمیشه با آشغال خودمو سرگرم کنم و حرف های خنده دار بزنم. ماشینایی که نه ایمنی دارن نه پایداری نه عایق بندی نه کیفیت ساخت نه آپشن نه فضای پا و سر مناسب شتابشون هم فقط از روی خطای کیلومتر جذابه.
باید به تمام علاقه های مردم احترام گذاشت اما برخلاف اینستاگرام باید بگم تو پدال این آشغالا جایی ندارن…
ARMAN سابق
۱۶ آذر ۱۴۰۲این سرعتش رو 250 تا محدود شده اگه محدودیتش رو بردارن تا نزدیک 300 می تونه بره.
به نظر من از پدال برو چون اینجا جای ماشین بازای حرفه ایه نه امثال تو که زباله هایی مثل پارس رو با این مقایسه میکنی و کل دیتای ماشینیت کلمه هوایی مثل کف خواب و شوتی و از دست چرت و پرتاست
Ak 47
۱۶ آذر ۱۴۰۲اقا چرا جبهه میگیرید.میگم پارس فول تقویت elx شاید کمی عقب بمونه از این ولی حداقل تاپ اسپید جفتشون یه حده.الان پارس فولللل تقویت حدود ۲۴۰ تا میره البته باید استاندارد سازی بشه و لاستیک مناسب به همراه تقویت اصولی.اینو گفتم که واقعا افت داره بنز ماشینی بزنه که پارس بگیرش
ARIAN
۱۶ آذر ۱۴۰۲یکی از قشنگ ترین محصولات اخیر مرسدس بنز. شاسی و فرم اتاق بسیار قشنگی داره و پهنای گلگیر های عقب خودرو باعث شده شبیه یک ماسل کار به نظر برسه!
مهدی
۱۶ آذر ۱۴۰۲حیف که دست خیلی از جونهای وطن از این جور ماشین ها کوتاه و تا پیری باید صبر کنن تا یه ماشین خوب بخرن.
بعدش هم دیگه حوصله دور دور نداره یا روز مرگی ها اجازه نمیده
ولی در کل خیلی خوشگل و رنگ مات بهش میاد توش هم که شبیه اس جدید شده یه نمور
آرش
۱۶ آذر ۱۴۰۲کوپه ای زیبا با تکنولوژی پیچیده مرسدس
ARIAN
۱۶ آذر ۱۴۰۲چرا کامنتم نیومد؟ تورو خدا این سایتو درست کنید دهنم سرویس شد بعضی وقتا باید پنج بار یه پیامو بنویسم تا بیاد.
Soroush
۱۶ آذر ۱۴۰۲به شدت جذاب و شیکه
حدف کردن eکلاس و cکلاس کوپه و جایگزین کردنش با cle کار خیلی درستی بوده
اما درباره amg-gt به نظرم اشتباه کرده و کاش مشابه نسل قبلش میبود و 2+2 نمیشد و افزایش وزن نداشت
amirmohammadja79
۱۶ آذر ۱۴۰۲چرا انقد زیبایی :)
Cowboy
۱۶ آذر ۱۴۰۲ماشین های بنز هنوز هم زیبا هستند ولی به اصطلاح دارن over engeeniring یا مهندسی بیش از حد انجام میده که هم وزن ماشیناش داره خیلی زیاد میشه هم پیچیدگی های فنی و هم هزینه های دوره ای خودرو که به نظر من جالب نیس. نمونه افراطی ترینش c63 amg
هست که اومدن موتور ۴ لیتری رو توربو روی بوست سنگین انجام دادن و هیبریدی کردن و کلی وزن ماشینو زیاد کردن و قیمت رو بردن بالا آخر سر هم با همون ۸سیلندر یکیه پرفورمنس ماشین
رامتین
۱۶ آذر ۱۴۰۲عالی و چشم نواز. گرچه من یه مقدار فرم چراغهای عقب را نمی پسندم. بهتر بود اون قوس را نداشت چراغش. حنی فرم دیفیوزر عقب هم جالب نیست. بهرحال این ریزه کاریها هر چند جزیی هست اما روی چهره خودرو واقعا تاثیر میزاره.
JaMsHiD
۱۷ آذر ۱۴۰۲بنز هنوزم زیباست ! فقط اگه کارو با دکمه داخل کابین جمع میکرد خیلی بهتر میشد
پوریا چالش
۲۳ آذر ۱۴۰۲این خیلی عجیبه CLE53 به حالت دریفت هم مجهز است که تمام نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکند..ویژگی مهمتر این کوپهٔ اسپرت برخورداری از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب بهصورت استاندارد است!!مگه میشه یعنی چجوری کار میکنه و جالبش اینجاس ک حالت دریفت داره فقط چرخ هایی عقب