مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس سریعترین سدان بنزینی در شتاب صفرتاصد محسوب میشود اما آیا ارزش قیمت ۲۰۰ هزار دلاری را دارد؟
از بین تمام خودروهای چهاردری که تاکنون آزمایش کردهایم، تنها خودروهایی سریعتر از این مرسدس AMG GT63 S E Performance از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند که از موتورهای الکتریکی سرد و بیروح نیرو میگیرند. البته این ماشین بهعنوان قویترین محصول تولید سری تاریخ AMG هم از نیروی الکتریکی بهره میبرد ولی وظیفهٔ اصلی بر دوش یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است که بهتنهایی ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. موتور الکتریکی که همراه با گیربکس دو سرعته در عقب نصب شده هم ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور اضافه میکند تا مجموع خروجی به ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور برسد.
شتاب
نسبت وزن به قدرت این ماشین با ۲.۸ کیلوگرم بر هر اسب بخار، از پورشه پانامرا توربو S با ۳.۴ کیلوگرم و بامو M5 CS با ۲.۹ کیلوگرم بهتر است که این موضوع باعث میشود GT63 S E در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر با اختلاف یکدهم ثانیه دو رقیب مذکور را مغلوب کند. AMG ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه پورشه و بامو این کار را در ۲.۶ ثانیه انجام میدهند. البته سوپرسدانهای الکتریکی مثل تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر به ترتیب با شتاب ۲.۱ و ۲.۲ ثانیه، بسیار سریعتر هستند و تایکان توربو S هم برای انجام این کار به ۲.۴ ثانیه زمان نیاز دارد.
۴۰۰ متر
AMG GT63 S E با پیمودن ۴۰۰ متر در ۱۰.۷ ثانیه، در جدول سریعترین سدانهای بنزینی آزمایشی ما، در جایگاه دوم قرار میگیرد و جایگاه اول همچنان در اختیار بامو M5 CS میماند که با نیم تن وزن کمتر، ۰.۰۰۳ ثانیه از مرسدس سریعتر است! البته در اینجا هم سوپرسدانهای الکتریکی با زمانهای زیر ۹.۵ ثانیه بسیار سریعتر هستند.
پیست Figure-8
در آزمایش پیست Figure-8 موتورترند، سوپرسدانهای برتر بسیار به هم نزدیک هستند و این AMG سنگین با تایم ۲۳.۳ ثانیه در جایگاه پنجم قرار میگیرد. البته در اینجا اختلاف تایم ۴۰۰ متر لوسید ایر سافایر با مرسدس به نصف کاهش پیدا کرده و در Figure-8 تنها ۰.۷ ثانیه سریعتر عمل میکند. بااینحال، پانامرا، مدل S پلد و M5 CS همگی از GT63 S E سریعتر هستند. دلیل این موضوع، وزن سبکتر رقبای بنزینی و توزیع وزن بهتر در مدلهای الکتریکی است. همهٔ این خودروها اما برای توقف از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳۰.۸ تا ۳۳.۲ متر فضا نیاز دارند. به دلیل مقاومت سیستم تعلیق سفت GT63 S E در برابر بادیرول و شیرجهٔ ترمز، ترمز کردن و پیچیدن با این خودرو احساس رانندگی روی یخ را به راننده میدهد.
همچنین سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم در ارتباط شاسی با راننده کمی خلل ایجاد میکند زیرا درست زمانی که متوجه میشوید بیشفرمانی در حال رخ دادن است و برای مقابله با آن تلاش را آغاز میکنید، ناگهان سیستم فرمان گیری چرخهای عقب وارد عمل میشود و احساس کمفرمانی ایجاد میکند. ازاینرو، اصلاح حرکت خودرو در میانهٔ پیچها دشوار خواهد بود. البته این به معنای ضعیف بودن هندلینگ GT63 S E نیست. این یک خودروی بسیار سنگین است که علاقهٔ چندانی به رانندگیهای سخت در پیستها ندارد و این همان چیزی است که در برادر کوپهٔ دودر آنهم دیده میشود.
روی جاده
با وجود قرار دادن تمام تنظیمات روی حداکثر راحتی، سواری GT63 S E هنوز هم بسیار سفت و پرسروصدا است. تعویض دندهها نیز حتی در سرعتهای پایین مناسب یک سدان ۲۲۲ هزار دلاری نیست. به نظر میرسد مرسدس برای کنترل قدرت و گشتاور عظیم پیشرانه، به سیستم تعلیق و گیربکس بسیار بهتری نیاز داشته ولی به هر دلیلی، سراغ آن نرفته است. در حالت رانندگی پیست، همهچیز شدیدتر میشود و پیشرانه آنقدر وحشی میشود که با سبز شدن چراغ راهنمایی، خودرو را شلیک میکند. همهٔ اینها در تضاد کامل با نرمی عالی قوای محرکهای است که در سدانهای الکتریکی سریعتر میبینیم.
پلاگینهیبرید بیفایده!
اگر فکر میکنید باطری ۶.۱ کیلووات ساعتی GT63 S E امکان رانندگیهای تمام الکتریکی در ترددهای شهری را فراهم میکند، اشتباه میکنید زیرا برد تمام الکتریکی این خودرو تنها ۱.۵ کیلومتر است! وظیفهٔ باطری مذکور صرفاً تأمین انرژی موتور الکتریکی عقب در طول یک جلسهٔ رانندگی در پیست است. به همین دلیل، این باطری بهگونهای طراحی شده است که مثل یک ابرخازن بزرگ کار کند و هنگام رانندگی، خیلی سریع خالی شود و شارژ شود.
جمعبندی
قیمت گزاف و سواری سفت GT63 S E را فقط میتوان با سمفونی شگفتانگیز موتور AMG توجیه کرد. به هیچ صدای مصنوعی نیازی نیست زیرا برای هیچ موتور الکتریکی نمیتواند صدای مصنوعی مشابه غرش این پیشرانه و اگزوز طراحی کرد. بااینحال، حالا که پانامرا توربو S تمام بنزینی کنار رفته، مرسدس چگونه میتواند از لحاظ پرفورمنس، سواری و هندلینگ با پرچمدار کنونی پانامرا یعنی توربو S E-Hybrid با ۷۸۲ اسب بخار قدرت رقابت کند؟ علاوه بر این، آیا این سدان هیبریدی ارزش ۳۲ هزار دلار قیمت گرانتر نسبت به GT63 S معمولی را دارد؟
نقاط قوت
- صدای فوقالعادهٔ پیشرانه
- شتاب در حد هایپرکارها
- حالت اسپرت جالب نمایشگرها
نقاط ضعف
- کیفیت سواری ضعیف
- برد الکتریکی ۱.۵ کیلومتری
- نمایشگر هدآپ بهطور خندهداری کوچک
مشخصات فنی
۲۰۲۴ AMG GT63 S E Performance | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید |
قدرت | ۸۴۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۵۱ میلیمتر |
طول | ۵,۰۵۴ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۵۳ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۴۸ میلیمتر |
وزن خالص | ۲۳۸۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۷ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۰.۸ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۱ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۳.۳ ثانیه |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۱۹۶,۰۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۲۲۲,۱۱۰ دلار |
net
۲۸ مهر ۱۴۰۳سقف متضاد مشکی با سانروف مشکی قشنگه و تعجبه چرا سقف رو مشکی کرده ولی قسمت بین شیشه عقب و سقف رو زرد کرده😀. صندوق عقب کشیده نیست بد شده
amirkhanzadeh
۲۸ مهر ۱۴۰۳جووون این شد یک پست خوب
یک موتور v8 قوی
و سریع ترین سدان بنزینی جهان اوفف
سیستم تعلیق فوقالعاده
طراحی کابین معرکه
سرعت و شتاب عالی
امپراطور خودرو سازی ممنونیم ازت
SMS
۳۰ مهر ۱۴۰۳تا حالا جایی دیدین که دیمن ۱۷۰ زمانی مثل ۱.۶ ثانیه بزند بجز خود دوج ؟
کم ترین زمان چقدر بوده؟
Mr wrong
۲۸ مهر ۱۴۰۳واقعا net دوس دارم ی ماشین طراحی کنی ی روز برا ی شرکت بزرگ ،مطمئنم چیز جالبی میشه
Arman
۲ آبان ۱۴۰۳ظاهر ماشین کاملا سلیقه ای هست و این دوست ما نظر شخصی اش گفته ولی میخوام بدونم شماها که عاشقان برند هستید و این برند مرسدس بنز خیلی دوست دارید،واقعا طراحی عقب این مدل قبول دارید؟ کلا طراحی عقب و دیفیوزر عقب و اگزوز های جدید ماشین های بنز،مثل همین مدل یا اس کلاس نسبت به مدلهای قدیم خوش ترکیب و زیبا هستن؟
net
۲۹ مهر ۱۴۰۳۴ اگزوز مربعی بد هست برای سدان ۲ اگزوز دایره ای خاکستری در زیر سپر قسمت چپ و راست قشنگه. کنسول این ماشین شبیه ماشین های سوپر اسپرت شده جالب نیست.طراحی داخلی از دوخت متضاد زرد استفاده کرده جالب نیست. دریچه کولر بد هست.در دو سال گذشته بنز علاقه پیدا کرده دور رینگ ماشیناش رو سفید میکنه که جالب نیست. بال صندوق عقب بد هست. اگر چراغ عقب خطوط مشکی داخلش نبود و کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد
mmd@
۲۹ مهر ۱۴۰۳فقط داداش کوپش این خودش هم عالیه داداش کوپه دو درش خداییش عالیه موتور کیفیت رانندگی این چاهار در خداییش عالیه موتور وی هشت طبیعی عشق میکنم هیبریدیش بدرد تست تو پیست میخوره طراحی عالیه مثل برادر کوپش داخلش از کوپه دو در برداشتن که خیلی عالی شده دیگه چی میخواین💀☣️☣️🏆🏆🏆🎖️🎖️😈😈😈☠️☠️☠️🥇🥇🥇❤️🔥❤️🔥❤️🔥💀💀💀
RMAN
۲ آبان ۱۴۰۳من که مثل دوستان بنز سوار نیستم ولی نظر خودم اینه بجای این همون AMG gt انتخاب بهتری هست،البته از لحاظ ظاهری میگم چون طراحی نمای بغل و عقب ماشین به تیپ ماشین نمیخوره،من خودم طرفدار پورشه هستم اونم پانامرا ولی خب بین بنز و بی ام و ، بی ام و m5 ترجیح میدم البته طراحی جدید bmw اصلا دوست ندارم و bmw به اون چراغ یک تکه و جلو پنجره اش معروفه نه این طراحی جدید که قرار جایگزین بشه،ماشین اسپرت هم اگه پولم برسه میگم پورشه چون واقعا فرق داره
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۳عاشق این رنگم بهش می گن زرد مک دونالدی
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳خیلی خوش رنگه
پیام۲
۲۸ مهر ۱۴۰۳یعنی این از w1 تو صفر تا صد سریع تره؟
علی جردن
۲۹ مهر ۱۴۰۳پرچم دارم پرچمدارای قدیم 😁
مثل Slr و F1
الان شتاب صفرتا صد سدان با پرچم دارای یومر اسپرت سازها برابری می کنه البته این بهتره بجای اینکه دو سرنشین شتاب جانبی چند جی رو تجربه کنه همزمان بیشتر از چند سرنشین می تونن بچسبن به صندلی موقع شتاب گیری🤤
جرمی کلارکسون
۲۸ مهر ۱۴۰۳M5 Competition بنزینی دیگه نیست که نشون بده سریع ترین سدان بنزینی کیه💔
خودرویی که سوپر اسپرت هارو توی درگ میزد و ۳۳۰ کیلومتر در ساعت میرفت🔥💪
Puriya
۲۸ مهر ۱۴۰۳هعی داداش💔
خاصیت دنیا اینه که اسطوره ها رو میگیره
Mazda 323
۲۸ مهر ۱۴۰۳🇩🇪💪👏👌🤤
Aref
۲۸ مهر ۱۴۰۳بنز دیگه مثل گذشته جذاب نیست.
A
۲۸ مهر ۱۴۰۳اگه برابوس بشه، تولید محدود باشه، راکت باشه، بله میارزه
آرین صاحب جمعی
۲۸ مهر ۱۴۰۳کیفیت سواری ضعیف رو نمیفهمم مرسدس بنز اسپرت سواری توقع داری در حد اس کلاس نرم باشه اسمش روشه ماشین در حد یک هایپرکاره
Taha Ayoobi
۲۸ مهر ۱۴۰۳اینکه هیبریدیه.
سوشیانت
۲۸ مهر ۱۴۰۳تازه جالب تر از اون به شتاب آمریکایی ها اضافه کرده از آلمانی ها کم کرده😂
Taha Ayoobi
۲۸ مهر ۱۴۰۳من اصلا به هیچی کار ندارم،
تو مقاله هی میگه بنزینی بنزینی، این مگه هیبرید نیست؟ 😐
مازیار
۲۹ مهر ۱۴۰۳آخه موقع شتابگیری آلمانی ها آب و هوا و روز و روزگار و قضا و قدر خوب بود به امریکایی ها که رسید آسمون تپید
مثل همیشه
سوشیانت
۲۹ مهر ۱۴۰۳ای بابا لوسید که حتی ویدئوش هم اومد آهان حواسم نبود ویدئو آمریکایی با آلمانی فرق داره :)
مازیار
۲۹ مهر ۱۴۰۳کو ویدئو؟
با مدرک حرف بزن
Taha Ayoobi
۲۹ مهر ۱۴۰۳سوشیانت هرچی مدرک میاره مسخرهاش میکنید که چقدر پیگیر لینکه بعد یه چیزی میگه میگید مدرک بیار😂
سوشیانت
۳۰ مهر ۱۴۰۳پدال ویدئوش رو آورد که ۱.۷۷ زد
https://www.pedal.ir/american/lucid-air-sapphire-0-60-record/
البته مازیار اینکه لینک بیار رو من باید بهتون بگم چون من همیشه لینک میارم
سوشیانت
۳۰ مهر ۱۴۰۳پدال ویدئوش رو آورد که ۱.۷۷ زد
https://www.pedal.ir/american/lucid-air-sapphire-0-60-record/
من همیشه مدرک دارم شما ها یه فکری باید به حال خودتون بکنید
طبق قوانین فیزیک هم شرایط آب و هوایی رو پرفورمنس تاثیر میذاره البته خب شما به دنبال مرغ و خروس و اسبی
مازیار
۱ آبان ۱۴۰۳وای رفت ویدئو آورد
عزیییزم😄
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳چه خروجی وحشتناکی داره، خیلی اعیونی این ماشین ، همه چی تمام ،
من متوجه اون قسمت کیفیت سواری ضعیف و تضاد با نرمی قوای محرکه نشدم!!!
بهرحال بحث ۱۴۰۰ نیوتن گشتاوره، بنظرم ک بقول مقاله قوای محرکه خوب کنترل کرده، پس باید سواری اسپرتی داشته باشه و خب این ماشین همینو میخواد ارائه بده با ۸۴۳ هورس پاور
فقط انگلستان
۲۸ مهر ۱۴۰۳چقددددر قشنگه😍
𝐀𝐥𝐢
۲۸ مهر ۱۴۰۳چقدر این رنگ بهش اومده!
hosen
۲۸ مهر ۱۴۰۳هیولای به تمام معناست این ماشین
۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاورش واقعا اعجاب انگیزه!
Ali
۲۸ مهر ۱۴۰۳من کاری به ظاهر ام پنج جدید ندارم ولی چجوری بیمر ماشینی که پرچمدار بود رو تبدیل به یک ماشین کند و سنگین کرده 🤔
نویدی
۲۸ مهر ۱۴۰۳کلا توی این کلاس همه واسه دوم شدن تلاش میکنن…👑M5👑
OM.01
۲۸ مهر ۱۴۰۳پرداخت چنین پولی به این خودرو بنظرم اشتباه هست
نهایت 140 هزار دلار برای سدان پرفورمنس کافی هست و بنظرم بهترین خودروی این کلاس هم طراحی هم ارزش خرید بنظرم آئودیRS7 هست
حالا اگه یکی اصرار داشته باشه 230k پول بده به خودروی سدان پرفورمنس خب 130k یه آئودی RS7 بخره و بره100 هزار دلار تیون استیج سطح 3 با کیت ظاهری انجام بده روی RS7 پیش شرکت ABT یا MTM تاره همراه با گارانتی!
شتاب 0 تا 300 در 22 ثانیه هم نیاز مالک رو برآورده میکنه با فراری SF90 میشه کل انداخت تا فراتر 340 کیلومتر…
رامتین
۲۸ مهر ۱۴۰۳بنظرم در طراحی ستون عقب و قوس سقف خوب کار نشده. با اینکه فست بک هست اما از بغل اینو با آئودی RS7 مقایسه کنید. مشخصه طراحی آئودی درین زمینه بهتره. موضوع طراحی هندسی خودروست، کاری با موضوع سخیف رنگ و یا پرفورمنس ندارم.
90s culture
۲۸ مهر ۱۴۰۳آئودی A7 خیلی زیبا تر از این ماشین طراحی شده چون از پایه یک سدان بود!
مرسدس از سر لج با آئودی RS7 و پورشه پاناما تصمیم به تبدیل AMG GT کوپه به یک سدان گرفت چون در تمام مدل های مرسدس از نظر پرفورمنس در بالا ترین سطح بود و برای تولیدش مجبور به حذف CLS گرفت…
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/Mercedes-AMG-GT63-11.jpg
موافقم ،بخصوص تو این عکس
Galant.VR4(JDM)
۲۸ مهر ۱۴۰۳سال 2008 سریعترین سدان 4 سیلندر دنیا لنسر EVOX بود(ماشینبازای اون زمان میگفتن خطرناک ترین ماشین چهارچرخ مسابقات خیابانی) بدون برق و هیبرید از سال 2019 مرسدس این عنوان رو گرفت ههی دورانی بود
همین که مرسدس یه سدان 8 سیلندر داره خودش یه دنیاس سریعترین هم توی کلاس خودش نبود خبری نیست
90s culture
۲۸ مهر ۱۴۰۳چرا واقعا مرسدس تصمیم به توقف تولید CLS رو جایگزینی با AMG GT چهار در گرفت!؟
مگه CLS چه کمی داشت کاستی داشت!
در ضمن با طراحی این ماشین اصلا حال نمی کنم!
از جلو عینه سفره ماهی پهن شده با دهن باز و از عقب هم مثل پیش نمونه های اولیه پورشه پاناما که رد شدن!☹
sinasvj
۲۸ مهر ۱۴۰۳چه دلبری میکنه با این رنگ😍🔥
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۸ مهر ۱۴۰۳کاش نسخه خالص بنزینی میزد ازش اونم دف عقب مثل کدیلاک ct5 بلک وینگ با گیربکس دستی قشنگ وزنش نیومد رو ۱۸۰۰ چی میشد.
مهردادکمال
۲۸ مهر ۱۴۰۳با این گشتاورش میشه یه بولدوزر رو کشید. بی نهایت هم ظاهر چشمگیری داره برندشم مرسدس هست و مضای پای کارAMG . قطعا می ارزه
M power
۲۹ مهر ۱۴۰۳میدونم سلیقه ای هستش ولی من از ظاهرش خوشم نیومد
JaMsHiD_R1988
۲۹ مهر ۱۴۰۳خیلیا حال نمیکنن . منم کلا با فست بک حال نمیکنم خیلی خوبن ها ولی در حد طراحی سدان ها نیست
محمدحسین اسماعیل نسب
۳۰ مهر ۱۴۰۳زیباترین بنز حال حاضر بعد از اس کلاس