در این نبرد جذاب بین دو گرند تورر لوکس، با وجود و فلسفهها و شخصیتهای متفاوت، یک برندهٔ واضح وجود خواهد داشت.
برخلاف غم و اندوهی که در فضای مجازی در رابطه با انقراض خودروهای درونسوز میبینیم، هنوز خودروهای بنزینی جذابی در بازار حضور دارند که مازراتی MC20 و مرسدس AMG GT63 ازجملهٔ آنها هستند. پرچمدار مازراتی هرچند در ظاهر شبیه سوپراسپرتی با تناسبات زیبا به نظر میرسد اما بیشتر شخصیت گرند تورر دارد و با نسخهٔ کانورتیبل خود به این رقابت آمده است. در سمت دیگر، کوپهٔ AMG با کاپوت کشیده و طراحی زیبا، تکاملی از نسل اول است که هرچند صرفاً بهصورت کوپه ارائه میشود اما کسانی که خواهان نسخهٔ روباز آن هستند میتوانند سراغ AMG SL بروند. این خودروها دو نمونه از زیباترین گرند توررهای بازار هستند که هرکدام رویکرد متفاوتی نسبت به این نوع رشکبرانگیز از خودرو داشتهاند اما فقط یکی از آنها میتواند برتر باشد.
پرفورمنس
مازراتی MC20 سییلو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با نام نتونو مجهز است که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. سوپرکار ایتالیاییها با این نیرو ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی میکند. زیر کاپوت AMG GT63 هم یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۱ ثانیه و پیمودن ۴۰۰ متر در ۱۱.۲ ثانیه را فراهم میکند. این دو خودرو در پیست Figure-8 زمان مشابهی را ثبت کردند که ۲۳.۲ ثانیه برای مازراتی و ۲۳.۴ ثانیه برای مرسدس بود.
هرچند پرفورمنس این دو ماشین مشابه است اما شخصیت آنها شبیه دو دنیای کاملاً متفاوت به نظر میرسد. شتاب مازراتی همانطور که از پیشرانهٔ پیچیدهٔ نتونو انتظار میرود، سریع و انفجاری است و ترمزهای کربن سرامیکی سفارشی برمبو قدرت توقف فوقالعادهای را فراهم میکنند. در پیچها هم فرمان سریع اما دقیق است. بااینحال، هرچند MC20 سییلو ویژگیهای خوبی دارد اما مواردی هستند که مانع از تبدیل مازراتی به خودرویی برتر در کلاس جهانی میشوند. یکی از این موارد، صدای پیشرانهای است که بهاندازهٔ کافی بلند نیست و هرچند با پایین دادن سقف صدای موتور کمی بیشتر به گوش میرسد ولی این صدایی یکنواخت است تا غرشی هیجانانگیز.
MC20 سییلو خودرویی سریع است اما هرگز شما را شگفتزده نخواهد کرد. ما دوست داریم کانورتیبل مازراتی کمی بازیگوشتر باشد اما MC20 در ارائهٔ رانندگی هیجانانگیز کوتاهی میکند. از سوی دیگر، AMG GT63 به ارائهٔ هیجان پرسرعت میپردازد. موتور V8 با وحشیگری که از ساختههای افلترباخ انتظار میرود، غرش میکند و با فشردن پدال گاز، شتاب فوران خواهد کرد. تعویض دندههای گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مرسدس هم نسبت به گیربکس هشت سرعته دوکلاچه مازراتی دقیقتر و قطعیتر است. مرسدس با چسبندگی فراوان ناشی از لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت S5 و کشش چهارچرخ محرک، شما را تشویق میکند که تمام حالات رانندگی را در تهاجمیترین حالت تنظیم کنید. هرچند AMG GT جدید بیشتر شخصیت گرند تورر پیدا کرده اما به دلیل تنظیم سامانهٔ چهارچرخ محرک به سمت محور عقب و صدای جذاب موتور، رانندگی هرگز خستهکننده نخواهد بود.
کاستیهای GT63 خصوصاً در قیاس با MC20 بسیار کم هستند. البته مطمئناً این خودرو با وزن ۱۹۲۵ کیلوگرم، بسیار سنگینتر از رقیب ایتالیایی با وزن ۱۷۸۰ کیلوگرم است اما این وزن خیلی خوب توسط سیستم کنترل سواری فعال AMG با آنتیرول بارهای فعال و کمکفنرهای تطبیقی مدیریت میشود. البته هندلینگ GT63 بهاندازهٔ پورشه ۹۱۱ یا حتی نسل قبلی خود هیجانانگیز نیست ولی این کاستیها آنقدر ناچیز هستند که بهراحتی در بخش دینامیک رانندگی در این مقایسه باید مرسدس را برتر بدانیم.
کابین
درحالیکه مرسدس و مازراتی به دلیل شخصیت رانندگی خود بشدت از هم متمایز هستند، در داخل هردو خودروهایی لوکس با متریال مجلل و تکنولوژیهای چشمگیر هستند. کابین مازراتی با چرم و آلکانترا با دوخت متضاد و مقدار مناسبی از فیبر کربن پوشیده شده است. همچنین کابین MC20 از ویژگیهای دیجیتالی مناسبی هم برخوردار است که شامل نمایشگر لمسی ۱۰.۳ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی میشود. این نمایشگرها به اندازهای بزرگ هستند که بدون به خط انداختن زیبایی کابین، خوانا باشند. بااینحال، MC20 بهعنوان یک گرند تورر با صندوق بار تنها ۱۴۰ لیتری، نمیتواند چمدانهای بزرگی را حمل کند.
در AMG GT63، کابین کمتر هیجانانگیز و بیشتر دیجیتالی است. یک نمایشگر لمسی ۱۱.۹ اینچی روی کنسول میانی و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده قرار گرفته است. کابین خودرو جادار است و کیفیت ساخت فوقالعاده به نظر میرسد که برخی از کاستیهایی که در محصولات اخیر مرسدس دیدهایم را جبران میکند. GT63 در صورت تجهیز به صندلیهای عقب، صندوق بار بزرگ ۳۲۰ لیتری را ارائه میکند که بدون سفارش این صندلیها مثل خودروی آزمایشی ما، این رقم به ۶۷۵ لیتر میرسد. بهطورکلی، AMG برخی از ویژگیهای یک سوپرکار را با کارایی مناسب یک گرند تورر ارائه میکند.
نتیجهگیری
علیرغم طراحی بدنه و فلسفههای متفاوت، مازراتی MC20 سییلو و مرسدس AMG GT63 رقبایی نزدیکتر از چیزی هستند که انتظار میرود. مرسدس به خاطر درگیری راننده امتیاز کسب میکند و مازراتی وظیفهٔ خود را بهعنوان یک سوپراسپرت بهتر انجام میدهد ولی درنهایت ترجیح میدهیم برای پیمایشهای طولانی از GT63 استفاده کنیم. علاوه بر این، مرسدس با قیمت ۱۷۸,۷۵۰ دلار از مازراتی با ۲۶۵,۱۹۵ دلار ارزانتر است. وقتی آپشنها وارد ماجرا شوند نیز این اختلاف بیشتر خواهد شد بهگونهای که قیمت مازراتی آزمایشی ما به رقم شگفتانگیز ۳۴۳,۶۹۵ دلار رسید درحالیکه این رقم برای GT63 تنها ۲۱۱,۸۱۰ دلار بود.
البته در خودروهای این کلاس قیمت خیلی فاکتور مهمی نیست ولی کاری که مرسدس با قیمت کمتر انجام داده قابلتحسین است. اگر MC20 سییلو کمی راحتی و هیجان بیشتری از خود نشان میداد، نتیجهٔ این رقابت به نفع کانورتیبل ایتالیایی تغییر میکرد اما جدیدترین کوپهٔ AMG ما را غافلگیر کرد و در بین گرند توررهای بازار جایگاهی مناسب برای خود دستوپا کرد. اگر قرار است این آخرین غرش دوران طلایی موتور درونسوز باشد، ما راضی هستیم.
مقام دوم: مازراتی MC20 سییلو
نقاط مثبت: لذت روباز، ظاهر چشمگیر، کروزری لذتبخش
نقاط منفی: باید سریعتر باشد، پیشرانهٔ خیلی ساکت، کابین نامتناسب
چکیده: اگر پرفورمنس خودرو با طراحی آن مطابقت داشت، MC20 برنده میشد
مقام اول: مرسدس AMG GT63
نقاط مثبت: شخصیت پرشور، هندلینگ مطمئن، چسبندگی فوقالعاده، تجمل مناسب
نقاط منفی: احساس سنگینی، شباهت زیاد به نسل قبلی، خودروهایی سریعتر از این با قیمت کمتر وجود دارند
چکیده: یک گرند تورر که چه در پیست و چه در خیابان عملکرد مناسبی دارد
مقایسه مشخصات فنی
مازراتی MC20 سییلو | مرسدس AMG GT63 | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۳۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
نسبت تراکم | ۱۱.۰ | ۸.۳ |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر | ۲,۷۰۰ میلیمتر |
طول | ۴,۶۶۸ میلیمتر | ۴,۷۲۷ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۶۶ میلیمتر | ۱,۹۸۴ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۲۱۹ میلیمتر | ۱,۳۵۴ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۷۸۰ کیلوگرم | ۱۹۲۵ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۵۰+۱۰۰ لیتر | ۳۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه | ۳.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۷ ثانیه | ۱۱.۲ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۰.۲ متر | ۳۱.۱ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۵ جی | ۱.۰۵ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۳.۲ ثانیه | ۲۳.۴ ثانیه |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۶۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۲۶۵,۱۹۵ دلار | ۱۷۸,۷۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۳۴۳,۶۹۵ دلار | ۲۱۱,۸۱۰ دلار |
JaMsHiD_R1988
۷ مرداد ۱۴۰۳مثل اینکه مازراتی نتونسته تمام استفاده رو از ساختار موتور وسط بکنه
چون باید مازراتی از مرسدس چابک تر و درگیر کننده تر باشه
نه مرسدس
net
۷ مرداد ۱۴۰۳ماشین مازراتی کمی شبیه سوپر اسپرت هست ولی ماشین بنز اسپرت کوپه هست
SMS
۸ مرداد ۱۴۰۳مشکل بنز فقط نسبت تراکم و گیربکسشه و گرنه عالیه
EX
۷ مرداد ۱۴۰۳مازراتی با مشت صورت خودش سرخ نگه میداره
همینم خدا میدونه با چه بدبختی تولید کردند
NAVID@@98
۷ مرداد ۱۴۰۳👑🥇مقایسه خدایی ها از خداییان هر چیز اول 🥇👑
این مقایسه قاره اروپا😍
johnmarston
۸ مرداد ۱۴۰۳در نهایت استون مارتین db12 از هردو بهتره بنظرم
تو گرند تور های سریع
MASOUD 0099
۷ مرداد ۱۴۰۳به هرحال من مازراتی رو میپسندم
Taha Ayoobi
۷ مرداد ۱۴۰۳انتخابم بدون لحظه ای تأمل MC20
نمیدونم چرا هیچوقت از GT63 خوشم نیومد.
انگار خوشگله ولی نیست.
ممد ژانگولر
۷ مرداد ۱۴۰۳با اینکه عشق بنزم ولی فکر کنم مازراتیو اول تست کنم . خیلی خوشگله .مابین آئودی R8 و فراری میمونه .
مرسدس بنز هم الخصوص این مدلش خیلی چابکه لاکردار
مهراد
۷ مرداد ۱۴۰۳ممد ژانگولر این مرسدس یجورایی مثل خودته ؛ چست و چابک ، نرم و نازک
وجدانا اگر سیبیلت رو میزدی ، یعنی دختر بودی خودم میگرفتمت
جیگره داداش
😍😍😘😘
Taha Ayoobi
۷ مرداد ۱۴۰۳آقا چه خبرتونه
911
۷ مرداد ۱۴۰۳مازاراتی به مراتب قشنگ تره .
ولی باز پورشه ۹۱۱ توربو انتخاب خیلی خیلی بهتری نسبت به این بنزه.
واقعا با طراحی های الان بنز حال نمی کنم .البته نسبت به بقیه. طراحی های قدیمی محشری داره ولی الان با طراحی این ماشین کنار نمی یام .
ولی کلا من ملاک های سایت های اون ور رو دوست دارم، کابین نا هماهنگ!
باید بیاد تو ایران تا معنی این کلمه رو یاد بگیره .
الان شما کابین ماشینی مثل شاهین رو نگاه کنید، هیچیش هماهنگ نیست .نه فقط شاهین بلکه همه ماشین ها.
Boss 429
۷ مرداد ۱۴۰۳اینها گرندتوررن . پورشه ۹۱۱ توربو رقیبشون نیست
سگمنت ها به هم نزدیک و نزدیک تر میشن
شاید بشه اینا رو گرندتورر پرفورمنس اسم گذاشت
😐
۷ مرداد ۱۴۰۳آیا میدانید …
فرکانس اگزوز مزراتی کواتروپورته ۳۳۳ هرتز است که گفته میشود در حد فرکانس صدای آوازخوانی یک زن است
محمد
۷ مرداد ۱۴۰۳🤣🤣
محمد
۷ مرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/vision/%D8%AD%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7/
علیرضا
۷ مرداد ۱۴۰۳دارم پاره میشم از خنده فکر کن گاز بدی صدای … پخش سه 🤣🤣🤣🤣🤣
اشكان
۸ مرداد ۱۴۰۳ممنوعه قربان ، نگو از فردا میگن حق نداره گاز بخوره!!
علی جردن
۷ مرداد ۱۴۰۳یدونه مازراتی قرمز گذرموقت اومده کف تهران اگه قانون محدودیت حجم موتور ۲۵۰۰سیسی نبود همینارو کف خیابونا با پلاک ملی هروز میدیدیم اما سهم ما سورن پلاسهاونارو باید نگاه کنیم تو خیابونامون
BiZi
۷ مرداد ۱۴۰۳سورن پلاس که خوبه . یه عده چینی سوار هستند فاز رولزرویس میگیرن . اونا رو بگو
علی جردن
۷ مرداد ۱۴۰۳منکر نباش هونگچی از رولزرویس گرون تر و اشرافی تره
hosen
۷ مرداد ۱۴۰۳با این حال که همیشه مرسدس رو دوست داشتم ولی تو این یه مورد با مازراتی بیشتر حال میکنم.
طراحیش بیشتر جذبم میکنه و حس اسپرت بیشتری داره بنظرم.
Lamberto
۷ مرداد ۱۴۰۳باز دوباره مطالب پوچ از سایت های آمریکایی انگلیسی جیره خور که پول میگیرن فقط ایتالیایی خراب کنن
چقدر دروغ اخه mc20 صفر تا صد کمتر از ۲.۸ داره بعد این اساتید تست میکنن میشه ۳.۵
همیشه و همیشه راجب مازراتی ایرادات بنی اسرائیلی میگیرن هیچ کدومشون قابل قبول نیس چون اصن مازراتی ایراد خاصی نداره ولی اینا مجبورن این برندو بکوبن
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳داداش اون بر چسب قیمت 343 هزار دلاریه مازراتی ، باعث سوزش خیلی از کارشناسای دنیای خودرو شده …
هر جور شده توی بررسی می خوان مازراتی رو پایین بکشن …
دنیای عجیبی شده …
برای من ، همین که کلارکسون میگه ” کیه که با گذر از سوپرکارهای موتور وسط ، مازراتی رو انتخاب کنه ؟ و جواب میده که راستش : خود من … ”
همین برای من کافیه که مازراتی کارش رو درست انجام داده …
Spooke
۷ مرداد ۱۴۰۳هر کدوم انگار یه قسمت ناتمام دارند …
من خودم اگه قرار بود بالای ۲۰۰ هزاردلار خرج گرندتورر کنم سراغ هیچ کدوم نمیرفتم . میرفتم نمایندگی بنتلی یا آستونمارتین . مدلهایی مثل بنتلی کانتیننتال GTC یا آستون DBS و DB12 نسخه روباز ( ولانت ) رو انتخاب میکردم . خودروهایی که هم از طراحی بینظیر و اصیل ، هم از پرفورمنس جادویی آلمانیا استفاده میکنند
JDM سابق
۷ مرداد ۱۴۰۳این MC20 موقعی هم که معرفی شد خیلی هیجان انگیز بود زیبا و دلربا و مشخصات جذابی داشت رفت برا تست همه رو مأیوس کرد در واقع اون موقع سوپرکاری وجود نداشت که از لحاظ فنی هم پول و هم قدرت و یه جا هدر بده و عملکرد چندانی نداشت
نکته جالبش اینکه گیربکس ترمک TR9080 که رو کوروت C8 بود رو این ماشین هم نصبه ولی از لحاظ پرفورمنس این کجا آن کجا
Chromstone3
۷ مرداد ۱۴۰۳ارزش خرید نماینده مرسدس بنز خیلی بیشتره و واقعا به صرفه تره . در کل نماینده مازراتی در این مقایسه حرف چندانی واسه گفتن نداره .
EX
۷ مرداد ۱۴۰۳مازراتی باید توسط خود ایتالیاییا اداره بشه
کاش فراری سهامدار عمدهش میشد و مازراتیو به عنوان شاخهی لاکچری خودش قرار میداد . ماشینایی که بیشتر به لاکچری بودن شناخته بشن نه پرفورمنس
خط تولیدشم شامل سدان ، شاسیبلند ، گرندتورر و یک مدل اسپرت کوپه یا رودستر میشد
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳داداش فیات ، مازراتی رو خفه کرد تا در فروش و محبوبیت ، یقیه فراری رو نگیره …
حالا فراری بیاد برا خودش رقیب مستقیم بتراشه !!!!!!!
EX
۷ مرداد ۱۴۰۳آره درسته . تو کامنتم گفتم البته . فراری بیشتر نقش اسپرت و پرفورمنس داشته باشه . نقش لاکچری و استایل خاص رو بده مازراتی . درواقع طوری تقسیم کار کنن که هیچ مازراتی در حد پرفورمنس فراری ظاهر نشه در عوض با حمایت فراری ، زیباترین کابین و طراحیا رو برای مازراتی ایجاد کنن . گرچه اینا همش قصه و داستانه . من بنظرم مازراتی اگه به ایتالیا برگرده بهتره وگرنه زودتر از موعد به خط پایان میرسه
ab0lf4zl
۸ مرداد ۱۴۰۳داداش فراری خودش لاکچری تمامه . از لحاظ قیمتی هم مازراتی ها یک سوم فراری ها هستن. بعد چجوری بشه ک مازراتی شاخه لوکس فراری بشه؟؟؟؟؟؟؟
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۷ مرداد ۱۴۰۳خدا وکیلی شورولت چه جادویی میکنه که کوروتی میسازه با اون عظمت ولی قیمتش نصف ایناس.قدیم میگفتن کیفیت متریال الان چی.خدا وکیلی این دو در مقابل کوروت پایه با ۴۹۵ اسب هم چیزی برای عرضه ندارن چه برسه به نسخه ۱۰۶۵ اسبی
BlackWing
۷ مرداد ۱۴۰۳کوروت E-Ray با قیمت ۱۰۶ هزارتا اینا رو میندازه تو گونی تحویل نمایندگی میده 😄
علی
۸ مرداد ۱۴۰۳آمریکایی ها همیشه بجای اسب بخار. الاغ بخار استفاده میکنن. اعداد مهم نیست عملکرد مهمه
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳علی هی با خودت تکرار کن ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت🤣
Gdm
۷ مرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/chevrolet/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%84%d8%aa-%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%aa/
بیشتر درمورد اختلاف قیمت شون توضیح بدم یا کافیه؟
corvette
۷ مرداد ۱۴۰۳این واسه کوروت های اولیه بود
الان با ذره بین
بیوفت به جوت کوروت
هرچند خودم تو این قیاس مرسدس و مازراتی
مازراتی رو برمیدارم
خوشگل تره
Gdm
۷ مرداد ۱۴۰۳فکر نکنم تو نسخه های اولیه مرسدس ی همچین چیزی پیدا بشه ،تو اول مقاله هم خیلی واضح گفته:(شما چنین مشکلی را در آئودی نخواهید دید)…بگذریم، من کلی گفتم
منظورم اینه که فکر نکن با نصف قیمت همون کیفیت رو بهت میدن، شک نکن از خیلی چیز هاش زدن . کلا این مدل نتیجه گیری اشتباهه، مثلا میگن M5 سی هزار تا از چارجر گرون تره ولی صد اسب کمتر داره، پس بی ام وه داره پول الکی میگیره، دیگه این رو در نظر نمیگیرن تو M5 تا بوی باد کولر هم میتونی تنظیم کنی!
https://www.namavid.com/video/1492645/Bmw-m5-test-and-review-by-Clarkson-specific-mass
دقیقه ۴:۴۵ به بعد رو ببین مقایسه کن با چارجر، معلومه باید سی هزار تا گرون تر باشه…
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳قدیمی ها میگفتن که …
هیچ ارزونی ای ، بی علت نیست …
هیچ گرونی ای ، بی حکمت نیست …
BlackWing
۸ مرداد ۱۴۰۳مقاله ۴ سال پیش استینگری پایه آوردی نمیگی الان همه سر میشکونن واسه نمونه های دسته دوم و کارکرده کشی نمیفروشه ؟ نمیکی بهترین اسپرت بازاره ؟ 🧠
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۳بحث پرفورمنس یه چیزه بحث لوکس بودن و دقت ساخت یه چیز دیگه در ضمن الان اگر سرچ کنی تو خیلی از کوروت ها مشکل دوخت نامنظم وجود نداره
Gdm
۸ مرداد ۱۴۰۳((بحث پرفورمنس یه چیزه بحث لوکس بودن و دقت ساخت یه چیز دیگه))
خب منم همین رو میگم دیگه مشتی، کوروت تو پرفورمنس کابوس رقیب هاست ، ولی تو لوکس بودن و دقت ساخت…حتی نتونستن دوخت روی داشبورد رو منظم بزنن، حالا دوستان میگن برای نسخه های اولیه بوده الان درست شده
خب باشه، ضعف پلت فرم رو میخوای چیکار کنی؟
https://www.pedal.ir/chevrolet/corvette-driver-survives-street-racing-crash/
https://www.pedal.ir/chevrolet/what-happened-to-this-c8-chevy-corvette/
کمبود آپشن رو میخوای چیکار کنی؟ پایین تر بودن کیفیت متریال به کار رفته رو میخوای چیکار کنی؟
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/01/3.Mercedes-AMG-GT63.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/01/3.BMW-M8-Gran-Coupe.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/10/Corvette-E-Ray-8.jpg
ی نگاه به چرم روی داشبورد شون بنداز…شورلت جادوی خاصی نکرده که ارزون تره، فقط از سر و ته اش زده.
از ماشین بودن فقط پرفورمنس اش رو داره
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/maserati/driver-killed-maserati-mc20-sliced-half/
بیا پس اینم ضعف شاسی داره.
کجا گفته کمبود آپشن داره؟
کابین کوروت 10 هیچ از بقیه جلوتره.
گرچه کابین به نوعی سلیقه ایه ولی از همه اونا بهتره.
https://cars.usnews.com/cars-trucks/chevrolet/corvette/photos-interior
Gdm
۸ مرداد ۱۴۰۳عزیز من اینکه قسمت موتور و گیربکس از کابین راننده جدا بشه ی چیز طبیعی عه، اولین بار تو فراری انزو از این سیستم استفاده شد، دلیلش هم اینه که هرچقدر وزن کمتر باشه ماشین تو برخورد ها کمتر آسیب میبینه، پس قسمت موتور و گیربکس تو برخورد اول جدا میشه تا کابین راننده سبک بشه و راننده آسیب نبینه
کوروت جون شما چهار تیکه شده! راننده رو ده متر اونور تر از ماشین پیدا کردن، کاپوت اش ی طرف عه صندلی هاش ی طرف دیگه…
تو اونیکی لینک موتور کنده شده گیربکس هنوز سر جاش عه… چرا انقدر سخت میگیری آخه، این ضعف عه دیگه
در رابطه با کیفیت ساخت و آپشن هم هیچ حرفی ندارم بزنم، کوروت رو در حد ماشین هایی مثل ۹۱۱ و sf90 میدونی! چی بگم دیگه…
BlackWing
۷ مرداد ۱۴۰۳با پول یه MC20 فول ، میشه همین بنز و یه پورشه کررا خرید ! قطعاً انتخابم مرسدسه چون هم خیلی جاها برتری داره هم قیمتش خیلی منطقی تره
علی جردن
۸ مرداد ۱۴۰۳مهندس تو این کلاس قیمت مطرح نیست بصورت شفاف تر یعنی متلک خودرو می تواند همزمان ۱۰۰ تا خودرو در پارکینگش پارک کنه
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳1 ) مطمئناً این خودرو با وزن ۱۹۲۵ کیلوگرم ، بسیار سنگینتر از رقیب ایتالیایی با وزن ۱۷۸۰ کیلوگرم است …
2 ) البته هندلینگ GT63 بهاندازهٔ پورشه ۹۱۱ یا حتی نسل قبلی خود هیجان انگیز نیست ولی این کاستیها آن قدر ناچیز هستند که به راحتی !!!!!! در بخش دینامیک رانندگی در این مقایسه باید مرسدس را برتر بدانیم …
3 ) مازراتی MC20 سییلو و مرسدس AMG GT63 رقبایی نزدیکتر از چیزی هستند که انتظار میرود …
از قدیم میگن دروغگو فراموشکاره …
به راحتی در بخش دینامیک رانندگی باید مرسدس را برتر بدانیم = رقبایی نزدیکتر از چیزی هستند که انتظار میرود !!!!!
دوست نداری بگو دوست ندارم …
سلیقم بنزه …
چرا آسمون ریسمون می بافی ..
مازراتی 50 اسب بیشتر داره …
مازراتی 180 کیلو سبک تره …
بعد AMG GT63 بازیگوش تره !!!
چرا خود MC20 رو با سقف فلزی نیاوردن !!!
با اون ، اختلاف وزن می شد 225 کیلوگرم …
اونجا دیگه نمی شد بگی ماشین که 225 کیلو سنگین تره و 50 اسب هم کمتر داره ، بازیگوش تره …
ماشین کانوتبل ، همین جوری هفتاد / هشتاد کیلو به خاطر سقف جمع شوندش ، عقبه …
کلا ما که از همه خوردیم ، اینم روش …
علی
۸ مرداد ۱۴۰۳با اینکه مازراتی ۱۸۰ کیلو سبکتره و ۵۰ اسب هم قویتره. بازم کند تر از مرسدس هست
شتاب ۳.۵
مرسدس شتاب ۳.۱
مگه میشه مرسدس رو شکست داد؟؟؟
توی قیمت مرسدس برنده هست
توی کیفیت ساخت برنده هست
توی صدای پیشرانه برنده هست
توی گیربکس برنده هست
توی شتاب برنده هست
توی داینامیک برنده هست
باوزن بیشتر و قدرت کمتر بازم سریع تر ه
دیگه چی بگممممممممم بفهمید
! i M α η δ υ α R
۸ مرداد ۱۴۰۳آره داداش قوانین فیزیک کلاسیک خیلی وقته دیگه به چخ رفته و روی کره زمین کارایی نداره …
سنگین تر و کم توان تر یعنی سریع تر …
هیروهیتو
۷ مرداد ۱۴۰۳مازراتی ( با اینکه مرسدس رو بیشتر دوست دارم )
فقط کاش چهار چرخ محرک بود
ا،م
۸ مرداد ۱۴۰۳تا جایی که من شنیدم این مازراتی سوپر اسپرت حساب میشه
علی
۸ مرداد ۱۴۰۳مرسدس یه شاهکار بتمام هست فقط کاپوت رو بازکن ببین موتور دست ساز AMG یه جواهر بیهمتاست. لامصب تندیس هست این زیباترین موتور دنیاست موشک AMG
مازراتی باید صدسال سگ دو بزنه تا بتونه شاید همچنین جواهری پیدا کنه و زیر کاپوت ماشین خودش بذاره
کیه که اسم AMG بیاد و متوجه نشه با چی طرفه
! i M α η δ υ α R
۸ مرداد ۱۴۰۳اسم AMG و 800 نیوتن متر گشتاور وقتی از لوگوی بنز شنیده میشه ، پشت آدم میلرزه …
بنز همیشه در کنترل گشتاور عاجز بوده …
با این ماشین صاحبش ، باید یه سره توو خط لاستیک فروشی کار کنه …
محمد
۸ مرداد ۱۴۰۳مزراتی داره محو میشه
⚠️ پاشنه اشیل مزراتی قیمتشه⚠️
خیلی ماشین هاش در دسته خودشون گرونه و کمتر کسی حاضر میشه بخره
خریدشون منطقی نیست مگر اینکه فنش باشی
Lamberto
۸ مرداد ۱۴۰۳این مطلب سرتا سر ایراده
اولا اینکه چرا نسخه کانورتیبل مازراتی رو آوردن
دوم اینکه این بنز گرند توره مازراتی سوپر اسپرته که اساتید میگن مرسدس در مسیر های طولانی راحت تره
انجین بی نظیر nettuno همرو سوزونده و نمیخوان باور کنن نسبت قدرت به حجم همرو میزاره تو جیبش
آخه دارن بزور مازراتی رو کند نشون میدن کجا شتاب مازراتی ۳.۵ ثانیس؟؟
شتاب ۲.۹ ثانیه ایو ۳.۵ نشون میدن
یبار قبلا مقابل پورشه هم شتاب مازراتی رو ۳.۲ نشون دادن تا عمدی شکست بخوره
! i M α η δ υ α R
۸ مرداد ۱۴۰۳بزار خوشحال باشن …
ایراد بنی اسرائیلی شنیدی …
همونه …
S
۸ مرداد ۱۴۰۳صد در صد مرسدس از همه لحاظ سرتره تازه این نسخه معمولی هستش . نسخه پرفورمنس که تو این کلاس کلن بین همه ماشینا حرف اول میزنه برای همینم هست که میترسن نسخه پرفورمنس بیارن برا درگ با رقبا چون میدونن بدون هیچ شکی پیروز رقابت میشه
میم
۸ مرداد ۱۴۰۳اسم آلمان که روی یه چیزی باشه خودش یک دنیا ارزش داره.
فیات مولتیپلا
۱۶ مرداد ۱۴۰۳نسبت تراکم مرسدس چرا انقدر پایینه؟