مرسدس S63 E Performance با ۸۰۰ اسب بخار قدرت، سدان لوکس فوقالعادهای است که میتواند قوانین فیزیک را به چالش بکشد.
چندین دهه است که AMG قوانین فیزیک را به چالش میکشد. این کار با مرسدس بنز ۳۰۰ SEL 3.8 دههٔ ۷۰ آغاز شد اما حتی قویترین سدانها هم به تکامل نیاز دارند و در S63 E Performance این به معنای افزودن یک موتور الکتریکی و یک باطری برگرفته از فرمول یک به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۶۱۲ اسب بخاری نسل قبلی S63 است. این سیستم مجموعاً ۸۰۲ اسب بخار قدرت تولید میکند.
به گفتهٔ AMG اما تمرکز قوای محرکهٔ هیبریدی S63 بیشتر روی ارائهٔ بهترین پرفورمنس در کلاس خود است تا کاهش مصرف سوخت و ارائهٔ برد تمام الکتریکی طولانی. در S63 E موتور الکتریکی ۱۹۰ اسب بخاری روی محور عقب نصب و با گیربکس دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود عقب ادغام شده است. این باعث میشود کل خروجی پیشرانهٔ V8 و موتور الکتریکی بهطور همزمان به چرخها تحویل داده شود. خودرو در حالت تمام الکتریکی روشن میشود و برد آن حدود ۳۳ کیلومتر با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
این قوای محرکه هنگام شروع حرکت از حالت سکون برای لانچ سریع گشتاور فوری را ارائه میکند و در صورت لغزش چرخهای عقب سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic+ AMG قدرت را از طریق کلاچی با کنترل الکترونیکی به چرخهای جلو هدایت میکند. به همین ترتیب، S63 در حالت تمام الکتریکی هم چهارچرخ محرک خواهد بود. باطری ۱۰.۵ کیلووات ساعتی خودرو هم از طریق همکاری با بخش سازندهٔ پیشرانههای فرمول یک مرسدس در بریتانیا ساخته شده و از سیستم ذخیرهٔ انرژی برگرفته از باطری مورداستفاده در خودروهای فرمول یک تیم مرسدس استفاده میکند. این باطری سبک و جمعوجور بوده و میتواند در برابر استرس و گرمای ناشی از چرخههای تخلیه و شارژ مجدد مکرر مقاومت کند.
هرچند سیستم هیبریدی S63 کمی پیچیده به نظر میرسد اما پس از مدت کوتاهی نشستن پشت فرمان خودرو هرگونه نگرانی در مورد دوام آن از بین میرود. به لطف کالیبراسیون دقیق نرمافزار، عناصر مختلف این قوای محرکه به شکل نامحسوسی باهم مرتبط میشوند و طبیعت منحصربهفرد موتور الکتریکی، گشتاور فوری را مستقیماً به محور عقب تحویل میدهد. چه در حال رانندگی در بزرگراه باشید چه جادههای کوهستانی، قوای محرکه باثبات عمل میکند. مثل یک خودروی الکتریکی پرفورمنس، تقریباً در هر سرعتی نیروی زیادی وجود دارد اما در S63 این با صدای اگزوز واقعی V8 همراه است.
با انتخاب حالت اسپرت پلاس، میتوان با فشردن پدال ترمز و تخته کردن گاز، حالت لانچ را درگیر کرد تا با رها کردن ترمز، S63 با شتابی بیوقفه که وزن ۲.۵ تنی خودرو را اندک جلوه میدهد به جلو شلیک شود. به گفتهٔ مرسدس، این ماشین ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد اما از دید ما زمان واقعی زیر ۳ ثانیه خواهد بود. با نگه داشتن پا روی پدال گاز، گیربکس دو سرعتهٔ موتور الکتریکی در محور عقب بهطور نامحسوسی در سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت به دندهٔ دو میرود. این دو دنده نقش مهمی در بهینهسازی حداکثر گشتاور موتور الکتریکی در سرعتهای پایین و بالا دارند.
نصب موتور الکتریکی و گیربکس دو سرعته روی محور عقب باعث بهبود توزیع وزن شده که در کنار کمکفنرهای بادی تطبیقی استاندارد، فرمان گیری چرخهای عقب تا ۲.۵ درجه و آنتیرول بارهای فعال جلو و عقب، این سدان بزرگ را کوچکتر جلوه میدهد و راننده را به مانور دادنهای تهاجمیتر تشویق میکند. همچنین گشتاور لحظهای موتور الکتریکی هم به S63 کمک میکند تا با سرعت بالایی از پیچها خارج شود.
S63 در طراحی بیرونی اما محافظهکارانه عمل کرده است. نکتهٔ قابلتوجه عدم وجود لوگوی ایستادهٔ مرسدس روی کاپوت و جایگزینی آن با نشان AMG است. علاوه بر این، در اینجا جلوپنجرهٔ خاص AMG و تغییراتی در سپر جلو هم به چشم میخورد. در عقب چهار سر اگزوز ذوزنقهای و یک دیفیوزر جلبتوجه میکنند و رینگهای ۲۱ اینچی هم خاص S63 هستند. بااینحال، بهطورکلی S63 سعی داشته بجای شلوغکاری و ویژگیهای تهاجمی، نمای ساده و باوقاری داشته باشد.
با وجود EQS AMG در بازار خودروهای لوکس الکتریکی و S کلاس سنتی که برای همان خریداران همیشگی خود ساخته شده، S63 E Performance در جایگاهی کوچک اما پرسود قرار میگیرد. آئودی S8، بامو سری ۸ گرن کوپه و آلپینا B7 تا حدودی گزینههای مشابهی برای یک سدان اسپرت بزرگ هستند اما فقط پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid میتواند با قوای محرکهٔ هیبریدی S63 رقابت کند. علاوه بر این، صندلیهای عقب S کلاس هنوز هم معیار این کلاس هستند.
مشخصات فنی
Mercedes S63 E Performance 2024 | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۸۰۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
برد تمام الکتریکی | ۳۳ کیلومتر |
طول | ۵,۳۳۶ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۲۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۵۱۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۲۱۵ میلیمتر |
وزن | ۲۵۰۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۳۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ یا ۵ نفر |
قیمت پایه | ۱۹۰ هزار دلار |
محمد
۱۰ تیر ۱۴۰۲سلطان بلامنازع….
پیام
۱۰ تیر ۱۴۰۲۲.۸ برای این سدان غول پیکر عالیهههههههه!!!!!
Ali t
۱۰ تیر ۱۴۰۲عجب ماشینیه خدایی هم لوکس هم سریع یه ماشین کامله
Arian razmi pedal
۱۰ تیر ۱۴۰۲خیلی پرقدرت و لوکس هست
عالیه
Mercede kaviani
۱۰ تیر ۱۴۰۲باسلام و درذ
عالی اینده در اختیار هیبرید ها است وتشکر از حمات شما واینکه که در انتها حدول مشخصات درج فرموده اید
با تشکر بی کران مرسده دیانا کاویانی
Tesla
۱۰ تیر ۱۴۰۲آینده در اختیار تسلا کبیر و الکتریکی ها هست ( خدا رحمت هیبریدی ها کنه ) 🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲هیدروژن رو حساب نکردی جناب تسلای کبیر با نمک😒😒
:)
۱۰ تیر ۱۴۰۲چند سالته :|
ماشین باز
۱۱ تیر ۱۴۰۲حیف نیکولا تسلا که اسمش رو این شرکت ارمیچر سازه
آریا
۱۱ تیر ۱۴۰۲تسلا جان چند سالته؟
کارنامهتو گرفتی؟
RTX
۱۰ تیر ۱۴۰۲اولش فکر کردم نوشته سلام و درد 😁🤣
R@min
۱۰ تیر ۱۴۰۲تکنولوژی هیبرید این ماشین به معنای واقعی خارق العاده هست !!
سلول های لیتیوم یونی دقیقا همون نمونه مورد استفاده در فرمول 1 هست و هر کدوم از 1200 سلول به صورت جداگانه توسط تقریبا 14 لیتر سیستم خنک کننده خنک می شن که از پایین باتری شروع می شه و با یک پمپ الکتریکی با کارایی بالا در اطراف هر سلول به سمت بالا پمپ می شود و از طریق یک مبدل حرارتی، به مداری با دمای پایین و سپس در نهایت به یک خنک کننده که در آن گرما در هوای بیرون آزاد می شه، عبور می کنن. این کار باعث حفظ دما در 45 درجه در هر شرایط دمایی و عملکردی میشه بدون افت !!!
یه استراتژی جالبی که داره زمانی که در حالت تمام الکتریکی باتری به 25% یا کمتر می رسه، به حالت Comfort تغییر میکنه تا شارژ بمونه و ماشین همیشه آماده ارائه فول پرفورمنس باشه. زمان رانندگی در حالتهای Sport یا Sport+، موتور احتراقی میتواند 90 کیلووات انرژی باتری را تامین کنه و حتی در ترمزهای بسیار سنگین تا 140 کیلووات برق جذب کنه. این ماشین چهار سطح ترمز احیا کننده داره و در همه حال کامپیوتر با استفاده از ترمز در حال ذخیره انرژی هست.
Kamy
۱۰ تیر ۱۴۰۲هماهنگی این همه سیستم کار هر خودروسازی نیست
امیررضا
۱۰ تیر ۱۴۰۲که تو بررسی ها نشون داده چندان هماهنگ نیست! نه تنها S63 بلکه C63 جدید و نسخهی هیبرید AMG GT 4DOOR هم هماهنگی خوبی بین پیشرانه و موتورهای برقی و گیربکس ندارن!! حتی بیامو ایکسام هم همین مشکل رو داره. فعلا این تکنولوژی جا داره پیشرفت کنه چون فعلا بالغ نیست.
R@min
۱۰ تیر ۱۴۰۲از چه لحاظ هماهنگی ندارن ؟؟ مشکل کجاست من ندیدم جایی راجب این موضوع شفاف صحبت شده باشه.
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲وقتی داریم راجب بنز صحبت میکنیم
سطح دریافت تجربه از یک خودرو هم به همون اندازه باید نگاه کنیم
amir-z
۱۰ تیر ۱۴۰۲همه چیش عالیه چه از نظر ظاهری چه از نظر پرفورمنس
فقط سیستم هیبریدی وزن ماشین رو یکم بیش از حد بالا برده تقریبا هم وزن یه شاسی بلند فول سایز شده
ولی موتور v8 باعث میشه چشم رو رو همه چی بست🤩
فرید
۱۰ تیر ۱۴۰۲غیر از حالت اسپرت یکم لگ داره وقتی از موتور برقی میخوای استفاده کنی
مازیار
۱۰ تیر ۱۴۰۲جنون سرعت همه مرزها رو با هم قاطی کرده
اگه این ۵۰۰ کیلو سبک تر بود فاتحه سوپراسپرت ها خونده میشد
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲هدفش متفاوته
یک سوپر اسپرت به هیچ وجه تجربه این ماشین رو نمیده
R 12
۱۰ تیر ۱۴۰۲من این بنز رو با تمام وجود به اون بنتلی الکی گرون ۲ میلیون دلاری ترجیح میدم .
ARMAN سابق
۱۰ تیر ۱۴۰۲آقا این مدل غیر هیبریدیش قرار نیست بیاد
M3GTR
۱۰ تیر ۱۴۰۲ای کاش میومد
Tesla
۱۰ تیر ۱۴۰۲واقعا نمیدونم amg چه اصراری به حفظ پیشرانه های درونسوز داره وقتی که بزرگ ترین ضربه هم به پرفورمنس و شتاب خودرو میزنن ، او ببخشید یادم رفت که amg با گذشت ۱۲ سال ( از زمانی که یه دستگاه sls برقی ساختن ، از اون موقع هر سال دارن وعده میدن که پلتفرم خاص محصولاتی الکتریکیشون رو میسازن 🤣🤣🤣 ) هنوز نتونسته پلتفرم مخصوص محصولات برقیش رو معرفی کنه ، نزدیک ۲۰۰ هزار دلار پول بدی به یه amg که در حد یه تسلا ۵۰ هزار دلاری ( مدل ۳ پرفورمنس ) راه میره !!! بعد میگن چرا آلمانی ها و جاپونی ها دارن هر روز از تسلا کبیر بیشتر شکست میخورن !! 🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪
Ali.Malek
۱۰ تیر ۱۴۰۲عشقِ داداش با کَفتَراش، همه چی که تسلا و ماشین الکتریکی و شتاب بالا نیست، لوکس گرایی و تجمل و کلاس و امکانات و آپشن ها و تکنولوژی s63 رو کدوم یک از محصولات تسلا داره؟ بنز تمامی امکانات مورد نیاز یک فرد رو در قالب یک محصول به نام سری s عرضه میکنه، پس قطعا هم ارزش این پول رو داره.
BMW
۱۰ تیر ۱۴۰۲خدایی چی میزنی این کیه تو این سایت راهش دادین اصلا میدونی هنوز وقتی تسلا جوونت در خواب بوده این بی کران ها داشتن آسفالت هارو به آتیش میکشیدند به امید تمام شدن تسلا
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲حاجی مدل ۳ پرفورمنس در حد این لوکس و جادار هست که داری همچین حرفی می زنی؟؟؟؟؟؟؟؟
:)
۱۰ تیر ۱۴۰۲میدونی دوست دارم تو جاهلیت بمونی :)
NotDoctor
۱۰ تیر ۱۴۰۲معیار تو فقط شتاب اولیه
ایا تسلا بویی از لوکس بودن برده؟
ایا نام تسلا اونقدی که تو گنده اش میکنی هست ؟
اون موقع که بنز ماشین میزد ایلان ماسک هنوز …. نداخته بودن
کامنت اینجوری نزار و برو تو غار
Kamy
۱۰ تیر ۱۴۰۲یه نفر لایکش کرده اونم خودشه 🤣🤣
یه ضرب المثلی هست مناسب خودته فقط حیف جاش نیست اینجا 🤣🤣🤣
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲نمیدونم این بحث ها
جزو جذابیت داستانه که بیخیال نمیشید
من که حال نمیکنم
slr 300
۱۱ تیر ۱۴۰۲تسلا کبیر هروقت باتریاشو با تکنولوژی خودش درست کرد و سیستم اتوپایلتش رو دست مرسدس زد بیا اینجا پیام بده پسرجون
PRPR
۱۰ تیر ۱۴۰۲همه رقبا رو کنار زد
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲دلبر تویی
طزریق عشق در قلب و خون من تویی
اینجا نبودت کرده است سهم بزرگی را
خالی ❤️🩹❤️🔥
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲چقدر زیباست ترول ها بدون حتی یک توجه و دیس یا لایک قرار است پر پر شوند
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲فقط وقتی پشت فرمان ماشین داری تو جاده هراز
دلبری میکنی
از همه مهم تر خودتی که روحت به پرواز در میاد
چقدر جاش خالیه تو جاده های ایران
البته زیر پای تمام هم وطنانی که واقعا لایق این خودرو هستند
به امید حق تعالی
بتونیم تا جایی پیشرفت کنیم
التماس کنند تا وارد بازار کشور ما بشوند
حتی شرکت های آمریکایی😀
ما قطعا لیاقت بالاترین علم ها
و سالم ترین تفریحات رو داریم
تا الگویی باشیم برای دیگران
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲بعید نیست که خیلی زود بیاد
فعلا یه فیلمی از بی ام و سری ۷ ۲۰۲۳ تو ایران منتشر شده نمیدونم کجاست خبرشو دیدم ولی فیلمشو ندیدم
احتمالا اس کلاس هم تو راهه
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲یه گشتم دیدم تو تهرانه
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲برادر موتور این ماشین و توانایی فنیش رو هم کنار قوانین واردات قرار بده بعد کمی
به نظرت فکر کن
Winter
۱۰ تیر ۱۴۰۲قوانین واردات برداشته شد چند روز پیش
مجتبی .
۱۲ تیر ۱۴۰۲بله ولی به شرطها وشروطه ها. تفکر فعلی حاکم بر کشور خواهان چنین چیزی نیست.
BMW
۱۰ تیر ۱۴۰۲یک ماشین لوکس و بی عیب و نقص هست
GMA
۱۰ تیر ۱۴۰۲مرسدس با این کار AMG GT63 s e Performance رو به طور خود خواسته منقرض کرد!
میشه گفت عملا هیچ رقیبی نمیتونه در همه زمینه ها انقدر عالی عمل کنه، شتابش هم خارق العاده هست!!!
هیچ حرفی واسه گفتن نزاشتن، الحق که ویترین تکنولوژی مرسدس هست.
Winter
۱۰ تیر ۱۴۰۲من ظاهر اون یکی رو بیشتر دوست داشتم
البته اینم بگم تا همین چند دقیقه پیش هنگ کرده بودم فرق AMG GT 63s e performance و mercedes AMG S63 e performance چیه 😂
تا اینکه فهمیدم این یکی نسخه قوی تر s کلاس هست
AMANTE
۱۰ تیر ۱۴۰۲از ظاهر S Class در نسخه های مختلف هیچ خوشم نمی اومد ولی در نسخه S63 خیلی جذاب و دوست داشتنی شده.
MohammaD
۱۱ تیر ۱۴۰۲واقعا بی رقیبه . بررسی رو که خوندم فهمیدم چند پله نسبت به تصوراتم حین معرفیش بالاتره . جالب ترین نکته اش هم باتری الهام گرفته از فرمول یک هست .
Hadi
۱۱ تیر ۱۴۰۲حرفی برای گفتن نمیذاره این هیولا 🔥
در یک کلام محشره 👌
Siyavash
۱۱ تیر ۱۴۰۲همه چیز این ماشین عالی هست..به نظرم رینگ ها اگه ۲۲ اینچ بود خیلی زیباتر میشد..و این که داخل بنز خیلی حالت تسلایی شده و کلا شد تاچ و آل سی دی..کاشکی تویه این کلاس مثلا مثل بنتلی یا رولزرویس بیشتر تنظیمات داشبورد و آمپر دکمه ای و فیزیکی بودن به جایه این ال سی دی ها که زیاد برایه این کلاس جالب نیس….نمیخوام بگم بد هست نه اشتباه نکنید میگم برایه این کلاس جالب نیس مثل یه مرد میانسال با شخصیت میشه که کتشلوار تنشه و با کتونی زرنگی داره قدم میزنه این حس رو به من میده..ولی نسل قبل همین s500 رو میبینم حقیقتا ذوق میکنم برایه همه چیزش ولی این نسل یه مقدار از ابوهت و گیرایی بنز کم رو کم کرده و یه مشکلم که با این نسل جدید که دارم مثلا مدل..a.مدل c.مدلe.مدلs همشون بینهایت شبیه هم هستن همه چیزشون فقط از بقل باید ببینی تا متوجه بشید چه مدلی هستن اونم اط طول خودرو میشه متوجه شد.این به نظرم جالب نیس و باید یه فرقی بین کلاس بندی و تیپ و ظاهر کلاس هاش باشه وگرنه جالب نیست که پرچم داره کمپانی با پاین رده یه ظاهر داشته باشه…
S
۱۱ تیر ۱۴۰۲پدر خودرو سازی جهان مرسدس بنز کبیر ❤️