کوپهٔ جدید مرسدس بنز CLE ترکیبی از مدلهای C کلاس و E کلاس بوده و جایگزین نسخههای کوپه و کانورتیبل دو مدل مذکور خواهد شد.
همانطور که میدانستیم، مرسدس بنز قصد ادغام نسخههای کوپه و کانورتیبل C کلاس و E کلاس را در یک مدل دارد و حالا این خودرو رسماً با نام CLE معرفی شده است. این خودرو از لحاظ اندازه بین دو مدل مذکور قرار میگیرد هرچند که با فاصلهٔ محوری ۲,۸۶۵ میلیمتر، به E کلاس نزدیکتر بوده و از رقبای اصلی خود یعنی بامو سری ۴ و آئودی A5 کشیدهتر است. CLE اما در ظاهر با جلوپنجره نسبتاً باریک و کاپوت برآمده، شباهت زیادی به C کلاس سدان دارد.
در داخل خودرو نیز شاهد همین داستان هستیم زیرا کوپهٔ جدید مرسدس در طراحی داشبورد با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی عمودی ۱۱.۹ اینچی، هیچ شباهتی با E کلاس جدید ندارد. بااینحال، CLE از جدیدترین نسخهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX بهره میبرد که اولین بار در نسل جدید E کلاس ارائه شد.
CLE پیشرانههای خود را هم از E کلاس قرض گرفته است و همهٔ آنها از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره میبرند. مدلهای پایه CLE220d و CLE200 هستند که از پیشرانههای ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی و بنزینی استفاده میکنند و به ترتیب ۲۰۰ اسب بخار و ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارند. در این دو مدل نیروی موتور به چرخهای عقب ارسال میشود اما برای نسخهٔ بنزینی سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم قابل سفارش خواهد بود. CLE200 ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
مدل بعدی CLE300 نام دارد که از نسخهٔ ۳۰۰ اسب بخاری همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و شتاب صفرتاصد را به ۶.۲ ثانیه میرساند. درنهایت هم به CLE450 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی میرسیم که ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
علاوه بر این، در سال ۲۰۲۴ نسخهٔ CLE53 AMG هم ارائه خواهد شد. این مدل از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی کراساوور GLE53 استفاده میکند که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین در همان سال نسخهٔ کانورتیبل هم به بازار خواهد آمد. در همین حال، بعداً مدل پرچمدار CLE63 هم به این خانواده اضافه خواهد شد. هرچند هنوز نمیدانیم این مدل به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی چهار سیلندر C63 مجهز خواهد شد یا پیشرانهٔ پلاگینهیبریدی شش سیلندر خطی مورداستفاده در نسل بعدی E63 اما به نظر میرسد گزینهٔ دوم محتملتر باشد.
مرسدس بنز CLE در نوامبر امسال راهی بازار اروپا خواهد شد اما خریداران آمریکایی باید تا اوایل سال ۲۰۲۴ صبر کنند. نسخهٔ کانورتیبل هم همانطور که اشاره شد در اواخر سال آینده در هردو قاره عرضه خواهد شد. فعلاً قیمت این خودرو مشخص نیست ولی ازآنجاییکه CLE باید با بامو سری ۴ رقابت کند انتظار میرود قیمت مدل پایهٔ آن در آمریکای شمالی که CLE300 خواهد بود از حدود ۵۵ هزار دلار آغاز شود.
POUYAN
۱۴ تیر ۱۴۰۲برای یکی مثل من که SLS براش زیباترین ماشین تاریخه این یعنی فاجعه این یعنی تهوع…
.
.
.
.
البته با احترام به سلیقه بقیه دوستان
FC 12
۱۴ تیر ۱۴۰۲این که خیلی خوبه .
اگه مدل برقیای بنز بود میشد از طراحی انتقاد کرد .
اما این واقعا یکدست و زیباست .
Godfather orj
۱۴ تیر ۱۴۰۲به نظرم فقط e کلاس بنزه هیچ وقت نتونستم با بقیه اتاق هایه بنز ارتباط بگیرم
cyrus-az
۱۵ تیر ۱۴۰۲بنظرم خیلی خوشگله. هم داخل هم بیرون
پیام
۱۵ تیر ۱۴۰۲واقعا عالیه
امیر
۱۴ تیر ۱۴۰۲درد و بلای طراحان بنز بخوره تو فرق سر طراحان ب ام و
محمدهادی
۱۵ تیر ۱۴۰۲خوششکله
PRPR
۱۴ تیر ۱۴۰۲چی یهویی فکر کردم کانسپته😄
PRPR
۱۵ تیر ۱۴۰۲اگزوز فیکه؟
ح.ع
۲۵ تیر ۱۴۰۲بله.فیک هست.
رامتین
۱۴ تیر ۱۴۰۲خودروی واقعا جذاب و البته مورد علاقمه. خصوصا ورژن CLE300 که موتور 2 لیتری داره. البته فکر میکردم تنوع موتورهاش متفاوت باشه و بیشتر از C کلاس تبعیت کنه که اینطور نبود. در کل شما این خودرو را E کلاس کوپه فرض کنید. در کلاس C، ورژن C43 داریم که 2 لیتری 400 اسبی هست اما نسخه 6 سیلندر و 3 لیتری توربوی این خودرو تحت نام CLE450 فقط 380 اسب داره! این نشون میده چقدر AMG متفاوت ظاهر میشه. شاید CLE63 بیاد و با M8 کوپه رقابت کنه، اما بنظرم این خودرو توان رقابت با گل سر سبد محصولات بیمر را نداره. بهمین خاطر سودای غلبه بر سری 4 را بیشتر خواهد داشت.
Hamilton1970
۱۵ تیر ۱۴۰۲احتمال رقابت CLE63 با M4 بیشتره فکر کنم
R@min
۱۴ تیر ۱۴۰۲بنظرم نسبت به بقیه مدل های نسل جدید مرسدس طراحی بهتری داره و زیباتر از رقبا هم هست اما مشخصه که توجه مرسدس رو پرفورمنس و رقابت با سری ۴ نیست و بیشتر یه مدل زیر 100k از SL هست.
دیا
۱۵ تیر ۱۴۰۲کجای این ماشین زیباست. یه نگاه کنید به طرحهای دو دهه پیش مرسدس بعد می فهمید که چه پس رفتی داشته.
R@min
۱۵ تیر ۱۴۰۲نسبت به جفنگیات جدیدش بهتره و ۱۰۰% محصولات آلمانی امروزی جلوی نسل های قبلشون مثل یه زباله می مونن.
ارش
۱۴ تیر ۱۴۰۲طراحی ساده و جذابی داره خیلی هماهنگه خطوط و اجزاش
MohammaD
۱۴ تیر ۱۴۰۲اگه سخت نمیگیرین ، این یکی واقعا خوب شده . برا شخص من حتی تداعی کننده حس و حال S کلاس کوپه (c217) هست . همونقدر ملایم ، شیک ، موقر و لاکچری .
Alan.r
۱۴ تیر ۱۴۰۲طراحیش خیلی عالیه از نظر فنی و کابین هم خیلی خوبه به نظرم جانشین لایقیه
amdbenz
۱۴ تیر ۱۴۰۲بعد از مدت ها یه طراحی خوب از مرسدس دیدیم فقط ایکاش یکم رو طراحی چراغای پشت ماشین کار میکردند .
Dariush
۱۴ تیر ۱۴۰۲عجب طراحی زیبایی داره فقط یه ایراد داره اونم طراحی داخلی قسمت مانیتور
میمیرین از مانیتور با کیفیت استفاده کنین تا مجبور نباشین مانیتور و کج کنین؟
این شیش درجه ست؟
شروین
۱۹ تیر ۱۴۰۲ای که کجه بخاطر اینه که دسترسی راننده بهتر باشه و موقع رانندگی راحت تر با مانیتور کار کنه
MC20
۱۴ تیر ۱۴۰۲نه اونقدر خوبه که بشه عاشقش بشی … نه اونقدر بده که بشه ازش ایرادی بگیری … در کل بنز چندین ساله افتاده به سری دوزی … اگه خودشون با این همه تنوع تکراری کلاس هاشون مشکلی ندارن ، من هم مشکلی ندارم … بنز عجول ترین خودروساز میجر در تاریخه … همیشه هم ضربه اش رو خورده ولی چون پولش از پارو بالا میره عین خیالشم نیست … دنیای خودرو هنوز کلاس های R و B رو هضم نکرده ، باز یه کلاس جدید … و این داستان همچنان ادامه دارد …
MC20
۱۴ تیر ۱۴۰۲کلاس A رو یادم رفت تازه … CLA و GLA هم که بماند … کلا بنز زاد و ولد دوست داره … 🤦♂️
HesamS500
۱۴ تیر ۱۴۰۲چه عجب ی طراحی زیبا از مرسدس دیدیم
زیبا ، جذاب ، قابل توجه
نویدی
۱۴ تیر ۱۴۰۲دلش میخواد ادای bmw سری ۴ رو در بیاره!!
BMW
۱۴ تیر ۱۴۰۲خیلی خوبه طراحیش ولی عقبش یه خورده بد شده
محمدهادی
۱۵ تیر ۱۴۰۲اصلنم بد نشده
این زبان طراحی مرسدس عالیه
*ALI*
۱۴ تیر ۱۴۰۲عالی شده واقعا آدم لذت میبره فقط اگر چراغ های عقب به هم وصل نباشن بهتر میشه
کیکاووس
۱۴ تیر ۱۴۰۲به جرأت میشه گفت بهترین طراحی مرسدس در چندسال اخیر!! همه جوره عالیه
محمدعلی کاشی
۱۴ تیر ۱۴۰۲از نمای جانبی بسیار زیباست
mahdi911turbos
۱۵ تیر ۱۴۰۲بنز یهویی غافلگیرمون کرد
انصافا طراحیش به نسبت خوبه و ایرادی بهش وارد نیست
JaMsHiD
۱۵ تیر ۱۴۰۲ایرادی نمیشه گرفت
چون این یه بنزه
واقعا زیباست واقعا هیچی در وصف این زیبای خفته ندارم بگم
اصلا نفسم برید یه لحظه که تصور کردم برا من باشه😅
امیرحسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲بسه دیگه واقعا
blackwing
۱۵ تیر ۱۴۰۲ماشین رو ولش کن ، تصویرهای پس زمینه چقدر vibe خوبی دارن 🫠🤌🏼
درود
۱۵ تیر ۱۴۰۲با اون سفیده بری کالیفرنیا عشق و حال
مهرداد
۱۵ تیر ۱۴۰۲نه اینکه زشت باشه نه، ولی چند سالی میشه ماشینهای بنزو توو خیابونا میبینی منظورم همین گذر موقتا که تک و توک هستن ،دیگه مثله قدیم پرایه آدم نمیریزه.
مهدی
۱۵ تیر ۱۴۰۲مرسدس از نظر کیفی عملا یه برند معمولی شده این هم از زمانی شروع شد که وارد تولید اتاق های مندراوردی شد که نه تنها تمرکز روی کیفیت از بین رفت بلکه خیلی از مدل هاش مدل های دیگه خودش رو تو زمینه فروش تحت الشعاع قرار میده. در کل به نظرم راهبرد مرسدس لنگ میزنه
Arshia m3csl
۱۶ تیر ۱۴۰۲چقدر باحاله بی ام و فنم ولی این جذابه میتونه سری ۴ رو تو فروش شکست بده
M.B.R.D.t.B.P.K.L
۱۷ تیر ۱۴۰۲واقعا نمیدونم بنز چرا داره توی طراحی اینقدر گند میزنه منی که از بچگی بنز رو خیلی دوست داشتم دارم میگم حالا این بد نیست ولی بقیه طراحی هاش واقعا بده،اگه به طراحی های 10،20ساله پیش مرسدس بنز نگاه کنین میگیرین که چی میگم