کابین نسل جدید مرسدس بنز E کلاس با سه نمایشگر مختلف، شباهت بسیار زیادی به هایپراسکرین سدانهای الکتریکی EQE و EQS دارد.
پس از ماهها آزمایش پروتوتایپها با پوششهای استتاری، مرسدس بنز سرانجام رسماً کمپین تیزری نسل بعدی E کلاس را آغاز کرده است. پیشنمایش این سدان لوکس که با کد W124 شناخته میشود، با رونمایی از کابین آن صورت گرفته است. تصاویری که از داخل E کلاس جدید منتشر شده فضایی بشدت مشابه مدلهای الکتریکی EQE و EQS را نشان میدهد. البته طراحی داخلی E کلاس کاملاً کپی EQE نیست زیرا مرسدس برای سدان درونسوز جدید خود دریچههای تهویهٔ جانبی باریکی را در نظر گرفته که به دریچههای مرکزی متصل شدهاند.
با حذف دریچههای تهویهٔ جانبی دایرهای توربینی شکل که در سدانهای الکتریکی مرسدس دیده بودیم، داشبورد E کلاس نمایی شیکتر و سادهتر به خود گرفته است. تغییر دیگر در بالای داشبورد دیده میشود یعنی جایی که یک دوربین سلفی اضافه شده است. این دوربین بهصورت سفارشی در قالب پکیج MBUX Superscreen ارائه میشود که نمایشگر سرنشین جلو را هم به همراه دارد. این دوربین فقط زمانی که خودرو متوقف است کار میکند و میتوان از آن برای عکس گرفتن یا فیلمبرداری و همینطور کنفرانسهای ویدئویی استفاده کرد.
مثل دیگر مدلهای گرانقیمت مرسدس بنز، E کلاس جدید هم حرکات چشم راننده را کنترل میکند تا از نگاه کردن وی به نمایشگر سمت راست داشبورد جلوگیری کند. این نمایشگر سوم از تکنولوژی خاصی به اسم کنترل دوگانهٔ نور استفاده میکند تا از دیدن محتویات نمایشگر توسط راننده جلوگیری کند. زمانی که سیستم تشخیص دهد راننده در حال نگاه کردن به نمایشگر سرنشین است، نور آن را کاهش میدهد تا جلوی دید راننده را بگیرد و حواسپرتی او را کاهش دهد. سرنشین اما حتی زمانی که نور نمایشگر کم شده میتواند بدون مشکل محتویات آن را ببیند.
برای نسل جدید E کلاس همچنین آپشنی بنام نورپردازی داخلی فعال هم تدارک دیده شده است که با سیستم صوتی برای تغییر خودکار نور بر اساس ریتم آهنگ کار میکند. این ماشین بهصورت استاندارد به سیستم صوتی فراگیر برمستر با ۱۷ بلندگو مجهز است. نسل جدید مرسدس بنز E کلاس اواخر سال جاری برای فروش به نمایندگیهای ایالاتمتحده خواهد رسید و احتمالاً رونمایی رسمی آن در بهار آینده صورت خواهد گرفت.
❤BMW❤
۴ اسفند ۱۴۰۱دقیقا چرا باید یه کسی توی ماشین کنفرانس ویدئویی برگزار کنه ؟
ولی خب از حق نگذریم خوبه
کافر مقدس
۴ اسفند ۱۴۰۱دیگه چیزی به اسم کابین نداریم. همه چیز شده یکسری صفحه تاچ .از کیلومتر و دور موتور تا کل مجموعه کنسول .
این کابین های مزین شده به انبوهی صفحه تاچ رو بعد از مدتی کارکر باید ببینی که چجوری مشکل و هزینه تولید میکنن .ماشین از سپر تصادف میکنه ولی کل مجموعه کنسول و داشبورد دچار مشکل میشه ! نمونه ش مدلهای eqs هنگام تصادفات ساده که مشکل الکترونیکی پیش میاره برای داشبورد و کنسول و…هزینه تراشی برای مالک
تعریف مدرن که این نیست .این کابین و اللخصوص این نوع کنسول الان در هر ماشینی داره رویت میشه و صرفا در کوتاه مدت برای مصرف کننده جذابیت داره
اینجوری میشه که این هوندا زیباترین کابین خودروهای برقی میشه .اینم مثل مابقی انبوهی صفحه تاچ داره فقط
https://www.topgear.com/car-news/electric/whats-best-ev-interior-design
homayoun
۴ اسفند ۱۴۰۱وجدانن ازین قشنگتر تو برقیها زیاده مثلا کادیلاک
مانی
۶ اسفند ۱۴۰۱اونجا خودرو کالای مصرفیه
پولدارها سر ۳ سال عوضش میکنن(پایان گارانتی)
بعد اون هم افت قیمت بسیار شدیدی داره که ضرر و زیان رو از دلت در میاره(خریدار دست دوم)
سلطان بنز
۱۴ اسفند ۱۴۰۱درسته حرفت کاملا ولی هیچ وقت شرکت بنزو دسته کم نگیر یکی از بینظیرترین مدرن ترین لوکس ترین و فوق ایمن ترین خودرو سازی تو جهانه که امار خرابی های وسایل نقلیه مرسدس بزن زیر۱درصده ولی متاسفانه تو ایران خودمون طبق امار براورد شرکت مرسدس خرابی در ابران بالا۵درصد هست بدلیل ناشی گری استفاده از ماشین های بنز علل خصوص کامیونش
fcmz
۴ اسفند ۱۴۰۱سلطان خودروهای بیزنسمن چرا نباید کنفرانس ویدئویی داشته باشه؟
به نظر من یه دونه عقب میخاد.
net
۴ اسفند ۱۴۰۱این مدل نمایشگرها که جدیدا سمت شاگرد هست بد هست. دو نمایشگر سمت بالای کنسول و جلو فرمان کافیه یا مثل صفحه نمایش مستطیلی متصل بی ام و x7 مدل ۲۰۲۳ خوبه
ali
۴ اسفند ۱۴۰۱به نظرم اصلا قشنگ نیست.چیه این همش مانیتور ، دیگه تبلت نیست تلویزیون رسما!.
Amiro
۴ اسفند ۱۴۰۱میتونم به جرئت بگم که یکی از زیباترین ها و لوکس ها و پر آپشن ترین کابین هایی که تولید میشه مال بنزه که جذابیت خاص خودشو داره 🤍❤️🤍
Amiro
۴ اسفند ۱۴۰۱از الان ببینید تا یک سال دیگه همه ماشین ها دوربین سلفی میزارن داخل کابین
بنز همیشه از لحاظ تکنولوژی برتری خاصی نسبت به خودروسازان جهان داشته و داره و خواهد داشت
🤍❤️🤍
کافر مقدس
۴ اسفند ۱۴۰۱استاد Nio دوسال پیش دوربین سلفی داشت
https://cleantechnica.com/2021/09/06/nio-es8-eu-edition-review-finally-someone-is-on-teslas-level/
AMANTE
۴ اسفند ۱۴۰۱من که از کابین اش خوشم نیومد، کلا از کابین هایی که مانیتور زیاد دارن یا تبلت میزارن داخل اش خوشم نمیاد.
DNA
۴ اسفند ۱۴۰۱از طراح های بنز فقط طراح غربیلک فرمان و دریچه های تهویه 👌👌👌
Alan.r
۴ اسفند ۱۴۰۱از کابین EQS زیباتره ( به دلیل جدا بودن کلاستر و یکپارچه بودن دریچه های تهویه) ایده دوربین سلفی هم خیلی جالبه
اگه تو نسل جدید موتور V8 رو هم حذف نکنند دیگه نور علی نور میشه
ارش
۴ اسفند ۱۴۰۱فوق العاده ست
مهران
۴ اسفند ۱۴۰۱چطور میگید قشنگه!!!!!!!!!!!!!!!
دقیقا کجاش؟!
خییییلی از نظر من زشته و نچسب
گذاشتن یه دوربین سلفی تکنولوژی به حساب نمیاد…
مضحکه واقعا.
نظرات کاملا سلیقه ایه و هر کس نظری داره اما این واقعا زشت و مضحکه از دید من
کابین e250 به مراتب از این بهتره و قشنگتره
MC20
۴ اسفند ۱۴۰۱شادی روحش صلوااااااات …
homayoun
۴ اسفند ۱۴۰۱واسه همه علاقهمندان بنز از جمله خودم آرزو میکنم به زودی تو ایران خودمون صاحب یه Eکلاس جدید بشیم و تو شب تو جاده این نور پردازی قرمز رو فعال کنم لذت ببرم
aliHOZA
۴ اسفند ۱۴۰۱و هنر نزد مرسدس است و بس.
محمد
۴ اسفند ۱۴۰۱چند وقت پیش طراحی بیرونی ماشین هم لو رفته بود مدل پایش مثل مدل های پایه eqe یک نمایشگر داره این کابین مدل فوله با این حال من که خوشم اومد خیلی شیک و مدرنه
MC20
۴ اسفند ۱۴۰۱از کشوری دارم کامنت میدم که خرید پراید برای 50% جووناش اگر نگم رویا ، حداقل غیر ممکن شده … اما این باعث نمی شه که معایب این بنز رو نبینیم ، نفهمیم و نگیم … میگن نخوردیم نون گندم ، دیدیم دست مردم … بنز و بیمر قبلا هم نشون دادند که به اسم نوآوری از هیجانات روانی بازار به سرعت پیروی می کنند و همرنگ جماعت تازه به دوران رسیده ( تسلا ) میشن ، حتی اگر به قیمت مخدوش کردن اصالتشون تموم بشه … فارغ از بحث زیبایی شناسی و اصول و مناسبات ملزوم که امروزه توسط طراحان جوان قهوه ای شده ، حتما مهندسان بنز فکر جایگذاری درست ایربگ ها رو کردن اما همچنان گمان میکنم درتصادفات شاخ به شاخ خطر خورد شدن این اسکرین ها و برخورد صدها تکه ترکش شیشه ای به سرنشین وجود داره ( امیدوارم من اشتباه کنم ) … ضمنا اگر زیر این اسکرین ها کریستال مایع باشه که قراره در 4 قاره با شرایط آب و هوایی مختلف و فشار اتمسفری و گرما و سرما و رطوبت و گرد و خاک و … ، کارکنه ، اون هم با در نظر گرفتن کیفیت های مختلف مونتاژ برند بنز در قاره های مختلف ، فقط مصرف کننده نهایی در دراز مدت ، میتونه نظر بده که محصول نهایی در مجموع کارا ومفید هست یا نه ، هر چند بعید به نظر می رسه مشکل خاصی هم پیدا بشه … در پایان قضاوت اینکه این طراحی کابین به آرمان های اقتصادی بودن سری E ( از بدو تشکیل شدن این کلاس ) وفادار هست یا نه ، با ما نیست ، اما دیدن کابین بنز این چنین بی هویت ( که زمانی سرآمد و الگوی طراحی ارگونومیک بود ) اما به این روز افتاده چندان خوشایند نیست …
Alan.r
۴ اسفند ۱۴۰۱ایربگ روی داشبورد (بالای نمایشگر) نصب شده نه پشت نمایشگر
MC20
۴ اسفند ۱۴۰۱Alan.r عزیزم … چرا فکر کردی که که من فکر کردم ایربگ پشت نمایشگر نصب شده !!! اصلا یه لحظه خودت فکر کن ایربگ رو میشه پشت نمایشگر نصب کرد !!! اون جوری که ایربگ وقتی باز بشه نمایشگر رو خورد خاکشیر میکنه خورده شیشه ها رو به اطراف و صورت سرنشین میکوبه … در ثانی توی عکس نوشته ایربگ بالای داشبورد کاملا دیده میشه … من منظورم بعد از باز شدن ایربگ بود که با بودن نمایشگر چه اتفاقی در لحظه برخورد میفته و تا فیلم تست تصادف رو نبینیم متوجه نمیشیم …
محسن
۴ اسفند ۱۴۰۱بنزم ارزوست
Hamilton1970
۴ اسفند ۱۴۰۱امیدوارم این آرزوها یه روزی از همین روزها نسیب هممون بشه
Hadi
۴ اسفند ۱۴۰۱این کابین زیباست ولی کابین نسل قبلش که ترکیبی از چوب نمایشگر و ساعت آنالوگ هستش رو بیشتر دوست دارم 👌🏼
S
۴ اسفند ۱۴۰۱عجب چیز خفنی شده عالیههههه
Hamilton1970
۴ اسفند ۱۴۰۱طرح قشنگ و جالبیه و خوبه که کلاستر از بقیهش جداست
دوربین سلفی هم خوبه مخصوصا برای ثبت لحظاتی مثل مسافرت ها:)
درکل که ابداعات و ابتکارات مرسدس همیشه جالب توجه و نوآورانهن
Reza Waffen SS
۴ اسفند ۱۴۰۱من که پسندیدم 👍
رضا
۴ اسفند ۱۴۰۱سلام خدمت بنز سوارها و علاقه مندان بنز در ایران من یه تجربه رانندگی با بنز ایی ۲۰۰ دارم چند وقت پیش بزرگراه رانندگی میکردم خواستم یه بوگاتی شیرون رو بگیرم پدال گاز رو تا ته که فشار دادم پام از پتو زد بیرون و از خواب پریدم نمیدونم برای شما هم اتفاق افتاده مشکل از کجاست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ اسفند ۱۴۰۱من هم پولم به خرید بنز نمی رسید
وام گرفتم پتو بزرگ تر خریدم