درست چند هفته قبل از معرفی نسل جدید بی ام و سری ۵ سدان G60، مرسدس بنز آخرین تیزر از E کلاس W214 را منتشر کرد. طراحی این خودرو تفاوت زیادی با نسل پیشین نخواهد داشت و شاید برخی طرفداران از این موضوع ناامید شوند.
ما قبلاً تصاویر کابین مدرن اما آشنای این خودرو را دیده بودیم ولی هماکنون تا حدی میتوانیم با برخی جزئیات طراحی ظاهری E کلاس ۲۰۲۴ نیز آشنا شویم. البته مطابق آن چیزی که انتظار داریم مرسدس بنز در طراحی سدان جدید خود روندی تکاملی را پیش گرفته است و بنابراین احتمال دارد برخی افراد نسل جدید این خودرو را با نمونهای فیس لیفت اشتباه بگیرند!
مرسدس بنز کاملاً از روش “همان خط کش با طول متفاوت” استفاده میکند و E کلاس نیز از این قضیه مستثنا نیست. البته این به معنی قدیمی بودن طراحی نسل جدید خودروی موردبحث نخواهد بود اما قطعاً برخی افراد و طرفداران منتظر جذابیتهای بیشتری هستند هرچند شاید با شواهد موجود کمی ناامید شوند. خودرویی که تیزر آن منتشر شده از رینگهای آلیاژی مشکی با برند AMG و ورودیهای هوای جلو با ستارههای سه پر زیاد سود میبرد.
چند روز پیش نیز ویدئویی جاسوسی از این خودرو منتشر شده بود و در آن چندین پروتوتایپ با حداقل پوششهای استتاری دیده میشدند. این خودروها پروفایل جانبی روانتری داشتند و دستگیرههای درب جدید مشابه S کلاس در آنها خودنمایی میکرد. احتمالاً نسل جدید مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ کمی بزرگتر از نسل پیشین W213 خواهد بود و فاصله بین محوری آن افزایش خواهد یافت تا فضای پای بیشتری در عقب کابین ایجاد شود. یکبار دیگر بازار چین پذیرای نسخه طویلتر از E کلاس خواهد بود تا فاصله با S کلاس را پر کند.
بخش اعظم تغییرات خودروی موردبحث در کابین رخ دادهاند یعنی جایی که اکثر دکمههای جای خود را به نمایشگر لمسی بزرگ میدهند. این نمایشگر بزرگ سوپر اسکرین نام دارد و کاملاً از کابین EQE الهام گرفته است به گونهای که سه نمایشگر در داشبورد دیده میشوند. یکی از ویژگیهای جدید تائید شده در خودروی موردبحث دوربین سلفی خواهد بود که میتواند برای کنفرانسهای ویدئویی نیز بکار رود. معرفی رسمی مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۴ تا چند ساعت دیگر انجام خواهد شد و قرار است اولین نمونهها نیز از اواخر سال جاری میلادی راهی بازار شوند. قبلاً شاهد تست مدلهای AMG در نسخههای سدان و استیشن نیز بودهایم هرچند احتمال عرضه آنها قبل از سال ۲۰۲۴ ضعیف است. همچنین خبری از مدلهای کوپه و کانورتیبل E کلاس نخواهد بود زیرا جای آنها و مدلهای کوپه و کانورتیبل C کلاس را مدل CLE گرفته است. نسخههای AMG CLE نیز در آینده معرفی خواهند شد.
بهنام
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲فتح تپه ای جدید
فرید
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲لایک
علیرضا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲بنز همیشه بنز بوده و بنز باقی میمونه
کلا حتی اگر یک انجین با ساختار و نقشه یکسان رو بدن بنز و یه شرکت مطرح خودروسازی بسازه صدای انجین بنز متفاوت میشه که دلیلش مهندسی متالوژی و کیفیت ریخته گری بهتر و ضریب خطای وزنی و حجمی کم قطعات کنار هم هستش
ایناس که بنز رو با بقیه متفاوت میکنه
سیروس
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲من شخصا ترجیح میدم روی داشبرد و کنسول وسط دگمه های فیزیکی باشه. حس و حال بهتری داره تا اینکه همه چیز رو با تاچ اسکرین کنترل کنم. ولی طراحی داخلی جذابی داره واقعا.
امین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲این هم احتمالا موتور v8 روش سوار نمیشه متاسفانه
Si
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ببینید الان نمد طراحی های جدید بزن چی شده ولی eqs به جرات میشه گفت جزو زشت ترین ماشین های جهانه و حتی i7 که این همه انتقاد میکنن بهش از eqs خیلی خوشگل تره ولی امیدوارم پادشاه آسمان زمین و دریا طراحی هاش خوب بشه و الکتریکی زشت نسازه
❤BMW❤
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲پادشاه نه آسمان نه دریا
روی زمین هم میتونه نوکر باشه
محمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲هر جا موفقیتی حاصل میشه، حتما غیر از تخصص چند نکته اساسی وجود داره، مهمترین نکته تعهد اخلاقی و کاری افراد به محل کار خودشون هست، شرکت هایی که روز به روز دچار افول میشن ، کارکنان فقط برای رفع تکلیف کار میکنند، حتی به اندازه دستمزد دریافتی کار نمیکنند، جائیکه برای استخدام شدن باید دنبال رانت و واسطه بود، آیا پیشرفت میکنه؟ تو ایران عزیز در هر شغلی ما داریم دزدی میکنیم، از ادارات گرفته تا کارخانه ها، اگه کسی در حال رشد باشه، میکشیم پایین تا سقوط کنه، اصلا فکر نمیکنیم، اگه اون سقوط کنه ما نابود میشیم. ما حسود و بخیل و ریاکار و دزد و رشوه گیر هستیم. دین ما ریاکاریه، اعتقاد به امامان دوز و کلکه، پایبند به هیچ چیز نیستیم، خدا از دست ما خسته شده.
بهنام
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲بنده بعنوان دوستدار طراحی مرسدس به طرح های نسل های جدید انتقاد شدید دارم . قبلاً هم در سایت پدال گفتم از رمان معرفی ای کلاس w212 انتقاد ها از طراحی مرسدس شروع شد حتی مجله ماشین هم مقاله ای تحت همین عنوان چاپ کرد . دوستانی که مجله ماشین رو تو دهه ی هفتاد و هشتاد میخوندن خاطرشون هست با معرفی مدل های جدید مرسدس شور و شوق عجیبی بین دوستداران ماشین و حتی نویسنده های خودرویی ایجاد میشد . در کل دنیای عجیبی شده و هر سال مشخصه های جدید ی بعنوان ترند روز طراحی معرفی میشه که متأسفانه به برندهای اصیل هم سرایت کرده . امیدوارم این مدل جدید ای کلاس زیبا باشه گرچه زیاد مطمئن نیستم.
مهزیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲آقای واگنر با یه خداحافظی گرم خوشحالمون کن
Ehsan
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحی داخلی خیلی بده
کاشکی متوجه بشن وجود دکمه خیلی بهتر از این تمام تاچ هست.بنز داره بد میره جلو تو این زمینه متاسفانه.امیدوارم تجدید نظر کنه.بهترین کابین هارو میساخت
RTX
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲بنز خریدار و مشتریای پر و پا قرص خودشو داره و راجع به اعتبار و دانش بنز از خودروسازی هم هیچ نیازی به گفتن نیست .
این ماییم که تو ۲۰ سال پیش گیر کردیم وگرنه هوشمندسازی خودروها همه گیر شده و کمتر خودرویی بدون نمایشگر هوشمند و بزرگ ، تولید میشه .
GMA
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲بهتر از طراحی های جدید بنز بنظر میرسه…امیدوارم
پیام
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲از طراحیش معلومه که خیلی خوبه
MohammaD
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲https://m.youtube.com/watch?v=mSxhWkIaHbY&themeRefresh=1
Vr6
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲آقای محمد شما با چه 🐘شکنی به یوتیوب وصل میشید ؟
Alan.r
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحی و کابینش که خوبه
اگه با موتور هشت سیلندر خورجینی ارائه بشه نور علی نور میشود
بنده خدا
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲جوانیمون با لایک کردن ماشین های مورد علاقه در اینترنت رفت
تفففففففف
کامبیز
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ابتدا خودروهای ایتالیایی بعد بنز و بی ام دبلیو و …
فراری و لامبو که بیاد وسط، بنز و بی ام دبلیو حرفی واسه گفتن نداره.