مرسدس هفته پیش یک کنفرانس خبری را در خصوص اهداف الکتریکی سازی، تولید محصولات لوکستر و تمرکز روی سوددهی بیشتر بجای تیراژ تولید برگزار کرد. طبق این استراتژی، بیش از ۷۵ درصد سرمایهگذاری این خودروساز صرف محصولاتی بالاتر از C کلاس خواهد شد و تعداد خودروهای کامپکت این برند نیز از هفت به چهار مدل خواهد رسید. ستونهای پنجگانه مرسدس نیز شاهد محصولات سنتی بنز، G کلاس، EQ، مایباخ و AMG خواهند بود.
ما قبلاً درباره محصول کامپکت، پایه و الکتریکی این خودروساز، شاسیبلند EQE، مایباخ SL و AMG ویژن کانسپت صحبت کردهایم اما G کلاس چه؟ استراتژی Economics of Desire این خودروساز شامل کلیپ کوتاهی از EQG و توانایی چرخش G آن بود. مرسدس این عبارت را برای چرخش تانک G کلاس الکتریکی بکار میبرد و این شاسیبلند میتواند روی محور خود چرخش ۳۶۰ درجه انجام دهد. نمونه پیشتولیدی این آفرودر الکتریکی با بدنه نسخه فعلی در کلیپی کوتاه پدیدار شده است و در این کلیپ میتوانیم چرخش چرخ ها در یک طرف و خلاف جهت چرخ های دیگر را ببینیم.
حرکت به اصطلاح چرخش تانکی احتمالاً به مدد استفاده از چهار پیشرانه الکتریکی صورت میگیرد. مرسدس همچنین تائید میکند G کلاس فاقد پیشرانه درونسوز دارای سیستم تعلیق مستقل جلو و اکسل عقب صلب توسعه یافته برای خودروهای الکتریکی خواهد بود.
عملکرد چرخش تانکی برای اولین بار در صنعت خودرو بکار نمیرود زیرا ریویان هم در سال ۲۰۱۹ این حرکت را به نمایش گذاشته است. البته این ویژگی هنوز در R1T دیده نمیشود و شرایط بهکارگیری آن سختتر از آنچه هست که به نظر میرسید. هنوز مشخص نیست این وانت الکتریکی در دنیای واقعی نیز به این ویژگی مجهز خواهد شد یا خیر اما به نظر میرسد ژرمنها نیز به این فرمول دست یافتهاند. انتظار میرود EQG از حوالی سال ۲۰۲۴ در خیابانها رؤیت شود.
دیگر ویژگی مهم این خودرو باتری لیتیوم-یونی آپشنال با آند سیلیکونی خواهد بود تا شعاع حرکتی بیشتری داشته باشد. مرسدس اخیراً اظهار داشته است این تکنولوژی توسط سیلا توسعه یافته و تا چند سال دیگر در دسترس خواهد بود. مهندسان این برند افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی تراکم انرژی باتریها و بهبود قابلتوجه شعاع حرکتی خودروها را هدفگذاری کردهاند.
مرسدس با رونمایی از EQG کانسپت در نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۱ اظهار داشت از گیربکس قابل تعویض دو سرعته به همراه دنده کرالر استفاده خواهد کرد. با توجه به این تفاسیر و همچنین وجود ویژگی چرخش تانک میتوان گفت G کلاس بدون آلایندگی همچنان میراث G کلاس افسانهای را حفظ خواهد کرد.
GMA
۴ خرداد ۱۴۰۱ریویان هم این ویژگی رو تو تبلیغات نمایش داد ولی اطلاع ندارم در نسخه تولیدی استفاده شد یا نه، در کل چون پیچیدگی زیادی داره فکر کنم گرون باشه
Lione
۴ خرداد ۱۴۰۱تو متن نوشته دیگه توی r1t نیست
Reza Waffen SS
۵ خرداد ۱۴۰۱چرا هستش R1T این قابلیت رو داره
امیرشایان فرازی
۴ خرداد ۱۴۰۱واتت؟
ولی فک کنم ممکنه بشه اگه هر چرخی برای خودش مجرا بچرخه
Joker
۴ خرداد ۱۴۰۱یه سریا که فکر میکنن G کلاس قراره کلا برقی بشه دارن اشتب میزنن،EQG هم مثل مدل های EQS,EQE در کنار مدل های درون سوز عرضه میشه و از ظاهر کاملا متفاوتی سود میبره و هیچ سنخیتی با G کلاس اصلی نداره…
Nima RST
۴ خرداد ۱۴۰۱کلا تا ۲۰۳۰ تمام محصولات تولیدی مرسدس برقی میشه
بنانج
۱۳ آبان ۱۴۰۱جی کلاس چیزیست که نمیشه قیافه اش را عوض کرد
کامران
۴ خرداد ۱۴۰۱یه موقعی ساخته شد ماشین نظامی و کاری باشه الان شده اسباب بازی ریچ کید های لندن و کالیفرنیا
یه مشت آدم هم اینجا هستن میگن سلطان آفرود و سلطان همه چی نه این سلطان هیچی نیست نه لوکس و راحته نه کسی باهاش میره آفرود نه کار خاصی انجام میده نه چیز خاصی داره
یه مشت آدم دیگه هم هستن هر موقع عکس جی واگن می ببینن فوری باید کامنت بزارن این ماشین به دستور اون مرحوم ساخته شده کل افتخار زندگی شون همینه انگار
Taha Malek
۴ خرداد ۱۴۰۱هیچ کس با این ماشین آفرود نمیره؟؟؟ لطفا وقتی اطلاعات ندارید نیاید کامنت بذارید کی گفته گسی با این ماشین آفرود نمیره درسته اون ریچ کیدا نمیرن ولی همه خریدارارو اونا تشکیل نمیدن
نه لوکس و راحته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من حرفی ندارم واقعا
پاراگراف اول و سومت درسته ولی پاراگراف دومت چرت و پرت خالص
کامران
۴ خرداد ۱۴۰۱نشونم بده کی باهاش رفته آفرود آفرودی در سطح رانگلر و برانکو
نه لوکس و راحت نیست با اکسل صلب وانتی با آیرودینامیک مسخره ای که باعث صدای باد تو کابین میشه هیچم لوکس نیست
همون بهتره حرف نداشته باشی
Clean energy (صیانت!)
۴ خرداد ۱۴۰۱به حرفات اهمیت نمیدم😂🗿🗿
Mercedes
۴ خرداد ۱۴۰۱راستی چقدر علاقه داری به چرت پرت گفتن ؟
al-ml-kh
۴ خرداد ۱۴۰۱دادا دیگه خیلی بالا موندی وقتشه بیای پایین یذره هم به فکر سر ما باشی
کامران
۴ خرداد ۱۴۰۱لولا های درش هنوز بیرونه خوراک دزداس که با چکش بیوفتن به جونش
زاویه شیشش خوراک سنگ های ریز جادس که بزنه شیشه خورد کنه و ترک بندازه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۱عجب یعنی لولای در جیپ رنگلر بیرون نیست!
مگه زاویه شیشه جیپ هم عین این صاف نیست؟ برانکو هم همینطور!
آیرودینامیک؟!؟! یعنی رنگلر و برانکو شبیه ماهین که ضریب آیرودینامیکی بالایی داشته باشن؟!
دیشب خوب خوابیدی؟!🤣
GMA
۴ خرداد ۱۴۰۱اتفاقا چون همه چی با هم داره دوست داشتنیه!در مقایسه چند وقت قبل با رانگلر و دیفندر،اگر اشتباه نکنم نوشته بود تنها صدای بسته شدن درب هاش برای پرداخت این مبلغ کافیه، یعنی اینقدر خاص و دوست داشتنیه، تست هاش رو هم که دیدم همه عاشقش شدند…حالا شما چرا کینه داری ازش عجیبه..
ما هرچقدر اینجا کامنت بدیم یه مشت فلان لندن… به حال اونا فرقی نداره، چون فروشش در حال رشده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۱شما افتخار زندگیت چی بوده؟ یه مشت آدم دیگه!
بخاطر یه مشت آدم بود که این کشور نابود شد، مثل امثال کامران…
Iman99
۷ خرداد ۱۴۰۱دقیقا این کینه که اینها دارن من میدونم از کجا میاد اینها همون تعصبی ها و فشاری هایی هستن که چشم دیدن آفرودر های برتر جهان مثل مرسدس جی کلاس رو ندارن
ولی به کوری چشم اینها ما حقیقتو میگیم
بهترین آفرودر های جهان مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر و هاموی هستن
بهترین آفرودر های سگمنت قبلشون فورد برانکو و فورد رنجر رپتور و شورلت کلرادو و جیپ رانگلر و لندوور هستن همه از اروپا و امریکا هستن خودش میدونه چی میگم خداییش
بهترین آفرودر های سگمنت بعدشون و بالاتر هم
فقط از ریشه خودشون هستن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۱یادگار اعلاحضرت…
امیدوارم توسعه روی gکلاس همینطور ادامه دار باشه، برقیش هم اصلا بد قیافه نیست…
فقط این چجور فناورییه که بدون زنجیر اینجوری چرخید!؟
Taha Malek
۴ خرداد ۱۴۰۱ربطی به زنجیر یا چرخ نداره که مهم نیرویه که به زمین وارد میشه حالا میخواد به وسیله چرخ باشه یا زنجیر
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۱هرچی هست جالبه…فکر کنم شبیه کار دیفرانسیل باشه موقع چرخیدن شاید البته….
Nima
۴ خرداد ۱۴۰۱علم رباتیک
چرخ هاى راست به جلو و چرخ هاى چپ به عقب.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۱منم احتمال میدم این شکل باشه👍👍
datsun
۴ خرداد ۱۴۰۱این سیستم واسه عهد عتیقه رباتیک چیه یه سری ماشین آلات راه سازی مثل مینی لودرها اصلا فرمون ندارن کلا درجا میچرخن با همین سیستم، رباتبک چیه.
viper2
۴ خرداد ۱۴۰۱بله درسته . به این حرکت در رباتیک میگن چرخش اسپین که دو چرخ در خلاف هم دیگه چرخش دارن و وقتی میخوان برنامه نویسی کنن برای هر دو چرخ دستور میفرستن و اعداد هر دو چرخ و سرعتشون یکی هست فقط عدد یکی منفی هست عدد اون یکی مثبت هست . این یک نوع چرخش هست و چرخش دیگه نوع تِرن هست . که در اون چرخ ها ثابت هستند و فقط یک چرخ در یک جهت مشخص شده میچرخه . حرکت اسپین برای جاهایی که فضای کمی هست مناسب تر هست اما در اسپین اگر سرعت زیاد باشه چرخ ها لیز میخورن و دقت خیلی کم میشه دقیقا مثل جی کلاس . البته اینجا تو این مکانی که جی کلاس این کارو انجام داد اصلا دقتی نیاز نیست . و چرخش ترن رو میشه با سرعت بیشتر انجام داد و دقتش هم بیشتر هست
reza342
۴ خرداد ۱۴۰۱حالا خوبه ریویان یه کاری کرد:)
Alan.r
۴ خرداد ۱۴۰۱این سیستم خیلی به توانایی های آفرود ماشین کمک میکنه دیگه احتیاج به فضای زیاد واسه دور زدن نداره به احتمال زیاد نسخه الکتریکی جی کلاس هم مثل نسخه درونسوزش با ابهت و بی نقص میشه
Hooman
۴ خرداد ۱۴۰۱خوبه!.
mahdi
۴ خرداد ۱۴۰۱عجب چیز حقی
Mercedes Benz
۵ خرداد ۱۴۰۱و دوباره غرش مرسدس بنز…