مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز اسپرینتر برقی 2024 با برد 400 تا 500 کیلومتر

نسخهٔ جدید مرسدس بنز eSprinter مدل ۲۰۲۴ با باطری‌های ۱۱۳ کیلووات ساعتی، بردی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ را فراهم می‌کند و فضای بار ۱۴ مترمکعبی دارد.

مرسدس بنز نسخه جدیدی از ون الکتریکی خود یعنی eSprinter را معرفی کرده که این بار در بازار آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد. اروپایی‌ها از سال ۲۰۱۹ امکان خرید این ون برقی را داشته‌اند اما به دلیل باطری‌های کوچک، برد آن بسیار کم بود. مدل‌های اولیهٔ eSprinter به باطری‌های ۴۱ کیلووات ساعتی مجهز بودند که برد تنها ۱۱۵ کیلومتری را فراهم می‌کرد و حتی نسخهٔ دوربرد ۵۵ کیلووات ساعتی آن نیز نمی‌توانست با هر بار شارژ کامل باطری‌ها بیش از ۱۵۰ کیلومتر را طی کند.

این یعنی eSprinter فقط برای ترددهای کوتاه شهری مناسب بود و به همین دلیل مرسدس آن را در آمریکای شمالی عرضه نکرد. نسخهٔ جدید این ون برقی اما که در کارخانهٔ مرسدس در کارولینای جنوبی تولید و در نیمهٔ دوم سال جاری راهی جاده‌های ایالات‌متحده و کانادا خواهد شد شرایط بسیار بهتری دارد. eSprinter مدل ۲۰۲۴ درصورتی‌که به بزرگ‌ترین باطری‌ها مجهز شود برد ترکیبی ۴۰۰ کیلومتری را ارائه می‌کند که این رقم در رانندگی‌های شهری به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.

البته اروپایی‌ها همچنان امکان انتخاب از بین چند ظرفیت مختلف باطری را خواهند داشت که شامل پکیج‌های ۵۶ و ۸۱ کیلووات ساعتی برای کاربران شهری و ۱۱۳ کیلووات ساعتی برای کسانی که مسافت‌های طولانی طی می‌کنند می‌شود. باطری‌های همهٔ نسخه‌ها از ترکیب لیتیوم فسفات آهن ساخته شده و نیازی به کبالت و نیکل ندارند. شارژر استاندارد این ون ۱۱ کیلوواتی است اما شارژر سریع ۱۱۵ کیلوواتی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. با این شارژر می‌توان تا ۸۰ درصد باطری ۵۶ کیلووات ساعتی را ظرف ۲۸ دقیقه شارژ کرد درحالی‌که پکیج بزرگ‌تر ۱۱۳ کیلووات ساعتی به ۱۴ دقیقه زمان بیشتری نیاز دارد.

eSprinter با موتورهای ۱۳۴ و ۲۰۱ اسب بخاری به بازار عرضه می‌شود اما انتظار می‌رود در ایالات‌متحده فقط موتور قوی‌تر ارائه شود. همچنین این ون برقی در ابتدای عرضه صرفاً در نسخهٔ ون کشیده با سقف بلند و بزرگ‌ترین پکیج باطری در این کشور به فروش خواهد رسید. اسپرینتر الکتریکی در اروپا اما در نسخه‌های کامیونت و ون کوتاه هم عرضه خواهد. این ون ۱۴ مترمکعب فضای بار دارد و وزن ناخالص مجاز آن ۴.۲۵ تن است.

هرچند ستارهٔ سپر روی جلوپنجرهٔ اسپرینتر هرگز بیانگر سطح تجملی در حد S کلاس نیست اما مرسدس در داخل این ون آخرین نسل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و دستیار صوتی «هی مرسدس» را ارائه کرده است. علاوه بر این، برای eSprinter یک سیستم ناوبری اختصاصی هم طراحی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. TESLA

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    عالی 😍😍🇩🇪🇩🇪🇩🇪🔥🔥

    موافقم 19
    مخالفم 1
  2. TESLA

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    نسل بعدی amg gt کوپه بر اساس پلتفرم sl جدید ساخته میشه و بر طبق ادعا auto express : در نسخه پرچمدار از پیشرانه ۸ سیلندر پلاگین هیبریدی ( که در gt63 e performance به کار رفته ) استفاده میکنه و قادر بیش از ۸۳۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کنه و احتمالا صفر تا صدش یه چیزی حدود ۲/۵ ثانیه باشه ( تو اواخر سال ۲۰۲۳ از راه میرسه ) 😍🇩🇪🇩🇪🇩🇪🚀🚀🚀💪💪

    موافقم 14
    مخالفم 1
  3. F22RAPTOR

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    میگن جایگزین واسه نیسان آبی نیست
    فقط یخچال دارشو دریابین
    مینی‌بوس شم که ساخته شده واسه روستاهای
    خراسان😉

    موافقم 25
  4. MASOUD 0099

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    چه خوشگله 🔥🔥🔥

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. Mercede kaviani

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اینده باطری فقط سدیم یون است

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Mercede kaviani

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (551 ديدگاه)

      قیمت باطری سدیم یون هر کیلوات ساعت 16 دلار است یعنی فیمت اطری سدیم یون 113 کیلوات ساعت میشود 1808 دلار
      با تشکر مرسده دایانا کاویانی

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. علی جردن

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        متشکرم از خانوم کاویانی بابت توضیحات تکمیلیشون

        موافقم 3
        مخالفم 13
  6. fordglx2008

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اگر امکانش بود راجع به سیستم تهویه مطبوع خودروهای برقی هم یه مطلب بزارید با تشکر از پدال

  7. علی جردن

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    کل ناوگان وانت و ون و مینی بوس ها و سرویس های اداری و مدارس رو با این مدل برقی ها تعویض کنین هوا بشدت آلوده اس

  8. Hamilton1970

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    کاش صرفا همین کلاس و کلاس شهری رو برقی سازی کنن و SUV ها و سدان های خانوادگی رو به حال خودشون بذارن که همه برقی نشن و تنوعی باشه در بحث قوای محرکه

  9. homayoun

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (784 ديدگاه)

    چرا سپر جلو همرنگ بدنه نیست.خب کسی که خودرو کار میخره دل نداره مگه.ولی داخلش واقعا جذابه

    1. کیانوش

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      تو اروپا خودروهای تجاری رو امثرا شرکت ها میخرن نه اشخاص و ذینکه انتخاب بهتریه سپر بی رنگ واسه این کاربری

  10. کیانوش

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    ی لحظه تصور کنید کا پیکان ها و نیسان های داخل تهران با این اسپرنتر الکتریکی عوض شن و کل بی ار تی ها و اتوبچس ها دیزری و ۶۰۸ با اتوبوس ها و کامیونت ها برقی یا هیدروژنی یا اصلا سی ان جی ،شک ندارم الومدگی تهران نصف میشه حداقل البته اگر طرح هوندا ۱۲۵ ها هم اوراق شن احتمالا هفتاد درصد الاودگی تهران کم شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا