نسخهٔ جدید مرسدس بنز eSprinter مدل ۲۰۲۴ با باطریهای ۱۱۳ کیلووات ساعتی، بردی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ را فراهم میکند و فضای بار ۱۴ مترمکعبی دارد.
مرسدس بنز نسخه جدیدی از ون الکتریکی خود یعنی eSprinter را معرفی کرده که این بار در بازار آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد. اروپاییها از سال ۲۰۱۹ امکان خرید این ون برقی را داشتهاند اما به دلیل باطریهای کوچک، برد آن بسیار کم بود. مدلهای اولیهٔ eSprinter به باطریهای ۴۱ کیلووات ساعتی مجهز بودند که برد تنها ۱۱۵ کیلومتری را فراهم میکرد و حتی نسخهٔ دوربرد ۵۵ کیلووات ساعتی آن نیز نمیتوانست با هر بار شارژ کامل باطریها بیش از ۱۵۰ کیلومتر را طی کند.
این یعنی eSprinter فقط برای ترددهای کوتاه شهری مناسب بود و به همین دلیل مرسدس آن را در آمریکای شمالی عرضه نکرد. نسخهٔ جدید این ون برقی اما که در کارخانهٔ مرسدس در کارولینای جنوبی تولید و در نیمهٔ دوم سال جاری راهی جادههای ایالاتمتحده و کانادا خواهد شد شرایط بسیار بهتری دارد. eSprinter مدل ۲۰۲۴ درصورتیکه به بزرگترین باطریها مجهز شود برد ترکیبی ۴۰۰ کیلومتری را ارائه میکند که این رقم در رانندگیهای شهری به ۵۰۰ کیلومتر میرسد.
البته اروپاییها همچنان امکان انتخاب از بین چند ظرفیت مختلف باطری را خواهند داشت که شامل پکیجهای ۵۶ و ۸۱ کیلووات ساعتی برای کاربران شهری و ۱۱۳ کیلووات ساعتی برای کسانی که مسافتهای طولانی طی میکنند میشود. باطریهای همهٔ نسخهها از ترکیب لیتیوم فسفات آهن ساخته شده و نیازی به کبالت و نیکل ندارند. شارژر استاندارد این ون ۱۱ کیلوواتی است اما شارژر سریع ۱۱۵ کیلوواتی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. با این شارژر میتوان تا ۸۰ درصد باطری ۵۶ کیلووات ساعتی را ظرف ۲۸ دقیقه شارژ کرد درحالیکه پکیج بزرگتر ۱۱۳ کیلووات ساعتی به ۱۴ دقیقه زمان بیشتری نیاز دارد.
eSprinter با موتورهای ۱۳۴ و ۲۰۱ اسب بخاری به بازار عرضه میشود اما انتظار میرود در ایالاتمتحده فقط موتور قویتر ارائه شود. همچنین این ون برقی در ابتدای عرضه صرفاً در نسخهٔ ون کشیده با سقف بلند و بزرگترین پکیج باطری در این کشور به فروش خواهد رسید. اسپرینتر الکتریکی در اروپا اما در نسخههای کامیونت و ون کوتاه هم عرضه خواهد. این ون ۱۴ مترمکعب فضای بار دارد و وزن ناخالص مجاز آن ۴.۲۵ تن است.
هرچند ستارهٔ سپر روی جلوپنجرهٔ اسپرینتر هرگز بیانگر سطح تجملی در حد S کلاس نیست اما مرسدس در داخل این ون آخرین نسل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و دستیار صوتی «هی مرسدس» را ارائه کرده است. علاوه بر این، برای eSprinter یک سیستم ناوبری اختصاصی هم طراحی شده است.
TESLA
۲۰ بهمن ۱۴۰۱عالی 😍😍🇩🇪🇩🇪🇩🇪🔥🔥
TESLA
۲۰ بهمن ۱۴۰۱نسل بعدی amg gt کوپه بر اساس پلتفرم sl جدید ساخته میشه و بر طبق ادعا auto express : در نسخه پرچمدار از پیشرانه ۸ سیلندر پلاگین هیبریدی ( که در gt63 e performance به کار رفته ) استفاده میکنه و قادر بیش از ۸۳۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کنه و احتمالا صفر تا صدش یه چیزی حدود ۲/۵ ثانیه باشه ( تو اواخر سال ۲۰۲۳ از راه میرسه ) 😍🇩🇪🇩🇪🇩🇪🚀🚀🚀💪💪
F22RAPTOR
۲۰ بهمن ۱۴۰۱میگن جایگزین واسه نیسان آبی نیست
فقط یخچال دارشو دریابین
مینیبوس شم که ساخته شده واسه روستاهای
خراسان😉
MASOUD 0099
۲۰ بهمن ۱۴۰۱چه خوشگله 🔥🔥🔥
Mercede kaviani
۲۰ بهمن ۱۴۰۱اینده باطری فقط سدیم یون است
Mercede kaviani
۲۰ بهمن ۱۴۰۱قیمت باطری سدیم یون هر کیلوات ساعت 16 دلار است یعنی فیمت اطری سدیم یون 113 کیلوات ساعت میشود 1808 دلار
با تشکر مرسده دایانا کاویانی
علی جردن
۲۱ بهمن ۱۴۰۱متشکرم از خانوم کاویانی بابت توضیحات تکمیلیشون
fordglx2008
۲۱ بهمن ۱۴۰۱اگر امکانش بود راجع به سیستم تهویه مطبوع خودروهای برقی هم یه مطلب بزارید با تشکر از پدال
علی جردن
۲۱ بهمن ۱۴۰۱کل ناوگان وانت و ون و مینی بوس ها و سرویس های اداری و مدارس رو با این مدل برقی ها تعویض کنین هوا بشدت آلوده اس
Hamilton1970
۲۱ بهمن ۱۴۰۱کاش صرفا همین کلاس و کلاس شهری رو برقی سازی کنن و SUV ها و سدان های خانوادگی رو به حال خودشون بذارن که همه برقی نشن و تنوعی باشه در بحث قوای محرکه
homayoun
۲۳ بهمن ۱۴۰۱چرا سپر جلو همرنگ بدنه نیست.خب کسی که خودرو کار میخره دل نداره مگه.ولی داخلش واقعا جذابه
کیانوش
۱۴ اسفند ۱۴۰۱تو اروپا خودروهای تجاری رو امثرا شرکت ها میخرن نه اشخاص و ذینکه انتخاب بهتریه سپر بی رنگ واسه این کاربری
کیانوش
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ی لحظه تصور کنید کا پیکان ها و نیسان های داخل تهران با این اسپرنتر الکتریکی عوض شن و کل بی ار تی ها و اتوبچس ها دیزری و ۶۰۸ با اتوبوس ها و کامیونت ها برقی یا هیدروژنی یا اصلا سی ان جی ،شک ندارم الومدگی تهران نصف میشه حداقل البته اگر طرح هوندا ۱۲۵ ها هم اوراق شن احتمالا هفتاد درصد الاودگی تهران کم شه