نسخهٔ فوق لوکس مرسدس بنز EQS SUV با برند میباخ ، ۶۵۸ اسب بخار قدرت، ۶۰۰ کیلومتر برد و کابین فوقالعاده لوکس و پیشرفته معرفی شده است.
مرسدس بنز با معرفی میباخ EQS SUV اولین مدل تمام الکتریکی را به سبد محصولات زیربرند فوق لوکس خود اضافه کرده است. البته مثل دیگر مدلهای میباخ، این خودرو هم درواقع نسخهٔ لوکستری از یک مرسدس بنز معمولی یعنی EQS SUV است. بااینحال، به لطف طرح دورنگ بدنه، جلوپنجرهٔ خاص میباخ با خطوط عمودی، رینگهای دیسکی مانند هفت پره ۲۲ اینچی و لوگوی میباخ در ستونهای C، کسی آن را با EQS معمولی اشتباه نخواهد گرفت.
این شاسیبلند لوکس همچنین قدرت بیشتری هم نسبت به همتای مرسدس خود دارد. در میباخ EQS مجموع خروجی موتورهای الکتریکی به ۶۵۸ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که شتاب صفرتاصد ۴.۴ ثانیهای را فراهم میکند. مرسدس ظرفیت باطریهای این خودرو را اعلام نکرده است اما بهاحتمالزیاد از همان پکیج ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی دیگر نسخههای EQS استفاده میکند. این باطریها بردی ۶۰۰ کیلومتری را برای شاسیبلند میباخ فراهم میکنند.
تمرکز بیشتر مرسدس در میباخ EQS اما روی افزایش پالایش کلی و راحتی سرنشینان بوده و حالت رانندگی راحت حالا با حالت میباخ جایگزین شده است. در این حالت، از دادههای یک سنسور نوسانی در زیر صندلی عقب برای کنترل کمکفنرها استفاده میشود تا راحتی سرنشینان عقب در اولویت قرار گیرد. سیستم پخش عطر، سیستم صوتی برمستر چهاربعدی با ۱۵ بلندگو، لیوانهای حرارتی برای گرم نگه داشتن نوشیدنی و سیستم نورپردازی داخلی فعال با ۲۵۳ لامپ LED که بهصورت مستقل کنترل میشوند هم از دیگر ویژگیهای داخلی این شاسیبلند مجلل الکتریکی هستند.
صندلیهای عقب میباخ EQS که با چرم گیاهی سازگار با محیطزیست پوشیده شدهاند، به تهویه، ماساژور و گرمکن گردن و شانهها مجهز هستند. با سفارش پکیج شوفر نیز صندلی سرنشین جلو بهصورت خودکار به جلو حرکت میکند تا فضای بیشتری برای صندلی عقب فراهم شود؛ اما کسانی که خواهان تجمل بیشتری هستند باید پکیج فرست کلاس را سفارش دهند که کنسول میانی را بین صندلیهای عقب اضافه میکند. همچنین سرنشینان عقب هرکدام از یک صفحهنمایش اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱.۶ اینچی بهره میبرند و در جلو هم هایپراسکرین با گرافیک خاص میباخ بهصورت استاندارد ارائه میشود.
مرسدس بنز فعلاً اعلام نکرده که قیمت مایباخ EQS SUV چقدر از نسخهٔ معمولی گرانتر خواهد بود اما با توجه به افزایش قیمت ۵۰ درصدی دیگر مدلهای مایباخ باید انتظار قیمتی در حدود ۱۸۵ هزار دلار را داشته باشیم.
F22RAPTOR
۲۹ فروردین ۱۴۰۲تا وقتی هدلایتهاش این شکلی باشه زشته
Po
۲۷ شهریور ۱۴۰۲نه بابا!!
الان چون دیلایتش مد پسندت نیست نمی خریش
چطو این طوری شد؟
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۲تفاوت مجلل به سبک آلمانی با انگلیسی کاملا مشخصه
انگلیسی ساده تره با رنگهای روشن و آلمانی یکم شلوغ تر با رنگهای تیره
پیکان جوانان گوجه ای
۲۹ فروردین ۱۴۰۲روی پدال ها لوگوی میباخ میزنن ولی روی کاپوت و فرمون که اصل کاری هستش لوگوی خود بنز هستش
پیام
۲۹ فروردین ۱۴۰۲واقعا آدم از طراحیش لذت میبره! نمیدونم مشکل بعضیا با این طرح بنز چیه!!!
علی ریحانی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲خیلی دوست داریم طراحیش به دلمون بشینه ولی از هر زاویه که بهش نگاه میکنیم یجوریه!
البته رقیبش بی ام و هم دستکمی ازش نداره تو طراحیه نازیبای خودروهای الکتریکی.
کلا کراس اوور های برقی بنز همه تو طراحی اونطور که باید باشند نیستند،البته ما فقط از عکس داریم نقد میکنیم ولی خب ماشینهای دیگه رو هم همینطور از عکس آدم تشخیص میده زیباییه طراحیش رو
Bmw
۶ تیر ۱۴۰۲بنظرم eq ها زشتن ولی شاسی بلند ها و کراس اور هاشون رو من دوست دارم بنظرم خوشگله
محمد
۲۹ فروردین ۱۴۰۲پیام جان،همیشه خودروسازان برتر،زمان تغییر چهره محصولاتشون،با نقدهای تندی مواجه میشن
اما در نهایت محصولاتشون به دل میشینه و حتی از نسل قبل هم بهتر جلوه میکنه….و اونایی که منتقد بودن ورقشون بر میگرده
نمونش نسل جدید اس کلاس نسبت به نسل قبل
و سری هفت بی ام دبلیو که اهسته و پیوسته داره دلهارو مجذوب خودش میکنه
اینم همینطور
Mehdi
۲۹ فروردین ۱۴۰۲نه
به نظر من و خیلی ها هنوز سری اس قبل بنز جذابتر بود
همینطور سری هفت بحثم مدرن شدن نیست بحثم زیبایی و زیبایی طراحی و حس خودرو داستن که سری قبل اس از این نظر تکمیل بود
KAMI
۲۹ فروردین ۱۴۰۲فاجعه طراحی/ مهندسی
R/T
۲۹ فروردین ۱۴۰۲دقیقا
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۲باز هم اتومبیل آلمانی و باز هم مهندسی😄
اما عزیزم مهندسی آلمانی یه عبارت خیلی معروفه که فقط مختص اتومبیل نیست بلکه اغلب شاخه های صنعتی
یه مثال قابل لمسش سه خط طلا و پل ورسک و کلا تمام تاسیسات صنعتی زمان رضاشاه
و موارد بیشمار دیگه که توصیه می کنم باهاش کنار بیای وگرنه تمام وقت و انرژیت رو می گیره
KAMI
۲۹ فروردین ۱۴۰۲مهندسی پل کجا
مهندسی چیزی مانند F-22 Raptor و SR71 blackbird ساخت آمریکا کجا
مهندسی آلمانی زمانی خوبه که آمریکایی ها نخوان ورود کنن
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۲به یه سایت هوا فضا احتیاج داری
Bmw
۶ تیر ۱۴۰۲تمام دنیا میدونن که پشتکار و تلاش و علم و هنر و …(البته تو بحث هنر نمیدونم جزو کشور های هنرمندان یا نه) المانی ها مثال زدنی هستند
در هر زمینه ای با کمترین زمان و بهترین نتیجه ظاهر میشن
مثالش همین جنگ جهانی اول و دوم که هربار نابود شدن ولی دوباره به سرعت خودشونو ساختن و چقدرم عالی و قوی تر از قبل برگشتن (بحثم صرفا نظامی نیست چون الان آلمان از لحاظ نظامی خیلی حرفی واسه گفتن ندارم و بیشتر صلح طلب بوده طی سالیان اخیر) منظورم در همه عرصه هاست
به عنوان مثال آمریکا حدود ۲۰۰ سال گذشته رو صرف ساختن کشورش کرد از حدود ۲۰۰ و خورده ای سال پیش که ایالات متحده رسماً تشکیل شد
و آلمان بعد از جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید و تقریبا له و نابود شد و بعد از اون موقع حدود ۶۸ سال زمان داشت تا کشورش رو دوباره بسازه (نه اینکه از صفر بسازه چون ۲۰۰ و خورده ای سال قبل آمریکا از صفر و هیچی شروع به ساخت کرد و ساختن خیلی راحت تر از بازسازی کردنه! آلمان نساخت بازسازی کرد خرابه های کشورش رو و بعد دوباره ساختش که به مراتب سخت تره
حالا بعد از این همه سال دوتا کشور نگاه کنین
جفتشونو خوبن
ولی زیرساخت های آلمان کجا آمریکا کجا ، آمریکا با اون همه زیرساخت فرسوده و قدیمی که چندین سال طول میکشه تا بازسازی بشه ، سیستم متروی ضعیف در اکثر شهرها بجز نیویورک (اونم خیلی قدیمیه همونه که تو فیلم اسپایدر من ۲ توبی مگوایر بود ۲۰ سال پیش حدودا منتهی عملکردش خوبه)،و …
از اونطرف آلمان با بهترین و پیشرفته ترین زیرساخت های دنیا (حتی چین که معروفه به زیرساخت و بهترین زیر ساخت های جهان و در مجموع زمینه های مختلف داره هم خیلی از چیزایی که داره رو براساس تکنولوژی آلمان ساخته )
مثل همین متروی شانگهای با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت که کل دنیا و انگشت به دهن کرده ولی در واقع از روی یکی از مترو های ۱۰ سال پیش (حدودا) آلمان ساخته شده و نسخه پیشرفته تر اونه و بیسش از روی اون ساختن
خلاصه منظورم این بود هیچوقت آلمانی با کشورهای دیگه مقایسه نکن آلمانی ها جزو سخت کوش ترین و با پشتکار ترین مردم جهان هستن و واسه همین هم تو تقریبا تمام عرصه ها حرف های زیادی واسه گفتن دارن و خوش میدرخشن و البته این کار رو بدون هیاهوی و منم منم کردن انجام میدم و برخلاف خیلی از کشور های دیگه همش ادعا و هارت و پورت نمیکنن تو سکوت کارشون رو میکنن
یه جمله قشنگ چند سال پیش خودم که میگفت :
بوگاتی هیچوقت با کسی حرف نمیزنه ، دودش جواب مردمو میده چون خودشو کسی نمیبینه
یه چیزی تو همین مایه ها بود
همیشه با عمل به بقیه ثابت کنیم چیکاره این ، در واقع حتی نیاز به ثابت کردن نیست ، خودشون نتیجه رو میبینن
خیلی حرف زدم امیدوارم کامنتم تایید شه چون خیلی دستم درد گرفت واسه تایپ 😂
Tesla
۲۹ فروردین ۱۴۰۲این شد یه خودرو برقی در شان بنز 😍🇩🇪🇩🇪🇩🇪
امین
۲۹ فروردین ۱۴۰۲چقدر زیباست.بینظیره
Mrspeedy
۲۹ فروردین ۱۴۰۲از بیرون فوق افتضاح
از داخل فوق العاده عالی
Ehsan
۲۹ فروردین ۱۴۰۲واقعا چرا این طراحی تخمه مرغی رو ول نمیکنه بنز! عجیبه اینقدر اصرار داره روش همه هم مخالفشن
مهدی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲عالی/تجملاتی و خوش قیمت
mrb-bap
۲۹ فروردین ۱۴۰۲به نظرم میباخ مثل رقیباش یعنی رولزرویس و بنتلی باید کار خودشو با یه کوپه برقی شروع میکرد نه یه suv
اگه از طراحی بیرونش فاکتور بگیریم بقیش عالیه
Alan.r
۲۹ فروردین ۱۴۰۲طراحیش نسبت به نسخه سدان بهتره ولی هنوز جای کار داره کابین هم مثل تمامی نسخه های میباخ همه چی تمومه و جای حرفی باقی نمی زاره مشخصات فنی و برد هم عالیه
محمد
۲۹ فروردین ۱۴۰۲خیلی خوبه مبارک صاحبش ما هم اینجا تهش یه سانتافه 2016 میگیریم عشق میکنیم …
Bmw
۶ تیر ۱۴۰۲خوبه پولشو داری ما که تهش دنا م.عمولی بگیریم
بهزاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۲داخلش محشره اما نمای بیرونیش بجز رینگاش چنگی به دل نمیزنه
Reza Waffen SS
۲۹ فروردین ۱۴۰۲زبانم قاصر است از این همه زیبایی
❤BMW❤
۲۹ فروردین ۱۴۰۲هر چقدر هم داخلش لوکس باشه ، بیرونش گند زده
❤BMW❤
۲۹ فروردین ۱۴۰۲راستی ، به گرد پای کولینان هم نمیرسه
bmmm
۲۹ فروردین ۱۴۰۲اگه این ماشینو داشتم که البته تو خواب و رویا ! تا آخرم عمرم توش زندگی میکنم دیگه نیازی به خونه نیس