پرچمدار خانوادهٔ مرسدس AMG GT چهاردر ۸۴۳ اسب بخار قدرت دارد و با قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار عرضه خواهد شد.
مرسدس AMG GT63 S E Performance در اواخر سال ۲۰۲۳ برای بازار اروپا مورد بهروزرسانی قرار گرفت و حالا حدود یک سال و نیم بعد، سرانجام این نسخه برای بازار آمریکا هم معرفی شده است. تغییرات ظاهری این سوپرسدان آلمانی جزئی هستند و خیلیها شاید متوجه آن نشوند. یکی از واضحترین تغییرات این خودرو جلوپنجرهٔ جدید است که حالا در قسمت پایین به تریم مشکی براق مجهز شده است. همچنین ورودیهای هوای بزرگ قبلی هم کنار گذاشته شده و جای آنها را ورودیهای ظریفتری گرفته که بیشباهت به ورودیهای هوای AMG GT کوپه نیستند.
زیر کاپوت تغییری صورت نگرفته و همچنان همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی قبلی را میبینیم که در ترکیب با یک موتور الکتریکی در عقب، مجموعاً ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ترکیب در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، این سوپرسدان هیبریدی را ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسانند. حداکثر سرعت خودرو هم روی ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. GT63 S E پرفورمنس جدید مثل نسخهٔ قبلی به یک پکیج باطری ۴.۸ کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمایش تمام الکتریکی محدودی را با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت فراهم میکند.
یکی دیگر از ویژگیهای جذاب این ماشین، برخورداری از سیستم چهار مرحلهای احیای انرژی ترمزها است که مثل خودروهای الکتریکی، امکان رانندگی با یک پدال را فراهم میکند و میتوانند تا ۱۰۰ کیلووات انرژی را به باطری بازگرداند. در داخل خودرو هم تغییراتی جزئی صورت گرفته است که شامل بهروزرسانی اختصاصی AMG در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و ارائهٔ غربیلک فرمان AMG پرفورمنس بهصورت استاندارد است. هنوز قیمت AMG GT63 S E پرفورمنس اعلام نشده است ولی قطعاً باید بیش از ۲۰۰ هزار دلار باشد.
Amir
۱۷ بهمن ۱۴۰۳من تعصبی نگاه نمیکنم نسبت به خودرو ها ولی واقعا m5 سرتره در بحث طراحی بیرونی و داخلی
احمدرضا
۱۷ بهمن ۱۴۰۳یذره بودجه رو ببری بالا میشه یه بنتلی بخری
مازیار
۱۷ بهمن ۱۴۰۳نمای جلو خوبه اما عقب نه. هم فرم کلی و هم جزئیاتش بده
به نظرم پشتش هرطور دیگهای بود بهتر میشد!
froG-driVer
۱۷ بهمن ۱۴۰۳داشبوردش یکم قدیمی نی؟
Ali
۱۷ بهمن ۱۴۰۳اگه تعصبی نباشیم از m5 جدید بهتره به جز قیمتش(خودم بی ام و فنم)
Parsa M-B
۱۷ بهمن ۱۴۰۳آخر ماشین سدان
90s culture
۱۷ بهمن ۱۴۰۳این خودرو مثلاً جانشین سری CLS شده، اما در فروش و پرستیژ و نام و آوازه، اصلاً اندازه اون نشد….
نسل سوم CLS کد c257 با این که پرطرفدار مثل نسل های c218 و c219 قبلش نبود ولی به نظرم بین قیمت و پرفورمنس و ظاهر، بهتر از AMG GT سدان بوده
Taha Ayoobi
۱۷ بهمن ۱۴۰۳چه داشبورد باحالی داره، شبیه داشبورد های قبل 2010 شده، از اون لحاظ که اون تیکه رو نقره ای مات کار کرده کلاسیک شده، حال کردم.
Benz gle
۱۷ بهمن ۱۴۰۳نمی دونم
چراغ عقبش رو نمی دونم
چراغ جلو با ابهت و عالی
کابین عین بنز های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰
Mr Tiger
۱۷ بهمن ۱۴۰۳عالیه و بی نقص و خیلی خیلی گران… میشه بنتلی و آستون خرید با این پول… دوستانی که راجع به m5 نظر میدن میدن یادمون باشه m5 competition و cs مونده تا معرفی بشن… عجله کار شیطونه😉