مرسدس بنز از جدیدترین عضو خانواده GLC با نام GLC350e و قوای محرکه پلاگین هیبرید ۳۱۳ اسب بخاری رونمایی کرد.
این خودروساز آلمانی با تغییر نام GLC300e بازارهای اروپایی، آن را با نام GLC350e راهی بازار آمریکا میکند. در واقع برخی مجلات خودرویی قبلاً شاسیبلند موردبحث را در قاره همیشهسبز تست کردهاند اما حالا خبر ورود آن به یکی از بزرگترین بازارهای خودرویی دنیا منتشر شده است. مرسدس بنز GLC350e پلاگین هیبرید به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و موتور برقی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۴۴۱ نیوتون متر گشتاور مجهز است. این مجموعه که با یک باتری ۲۴.۸ کیلووات ساعتی همکاری میکند در مجموع ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار خواهد داد. مرسدس ادعا میکند GLC350e در حالت برقی ۱۳۰ کیلومتر را طی خواهد کرد، رقمی که اگر صحت داشته باشد کاملاً راضیکننده خواهد بود.
همچنین امکان شارژ باتری نسبتاً بزرگ این خودرو (در مقایسه با دیگر خودروهای پلاگین هیبریدی) از طریق شارژر سریع در عرض ۳۰ دقیقه وجود دارد. همچنین امکان شارژ GLC350e از طریق جایگاههای شارژ شرکتهای الکتریفای آمریکا، Evgo و شارژ پوینت وجود خواهد داشت. این شبکه شارژ در آمریکا شامل بیش از ۱۰۰ هزار شارژر است و آرامش خاطر بیشتر خریداران را در پی دارد. شاسیبلند موردبحث از حالتهای سواری هیبریدی، برقی و آفرود سود میبرد و در دو حالت آخری خودرو فقط به قوای محرکه برقی تکیه میکند. قطعاً قدرت تولیدی این خودرو نیازهای مشتریان را پوشش خواهد داشت هرچند در آینده قرار است نسخهای قویتر از GLC نیز عرضه شود. همچنین انتظار میرود مرسدس بنز GLC350e سنگینتر از نسخههای بنزینی GLC باشد که با توجه به قوای محرکه پلاگین هیبریدیاش امری طبیعی است.
جدیدترین عضو خانواده مرسدس بنز GLC از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی با دست پر وارد میدان شده و برجستهترین امکانات آن شامل مواردی همچون صندلیهای جلوی گرم شونده، درب پشتی برقی، ناوبری، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، نورپردازی داخلی و… هستند. در بخش ایمنی نیز مواردی همچون پایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، دستیار پارک و دستیار نوربالا به چشم میخورند. GLC350e در سه تیپ استاندارد، Exclusive و Pinnacle عرضه میشود. در مدل رده میانی Exclusive مواردی همچون سیستم صوتی برمستر، تجهیزات ایمنی بیشتر و سیستم نورپردازی داخلی اضافی وجود دارند درحالیکه مدل فول Pinnacle از مواردی همچون هدآپ دیسپلی، نورپردازی جذابتر و شیشههای ایزوله سود میبرد.
مرسدس بنز جزئیات مربوط به قیمتگذاری، مصرف سوخت و… را با نزدیکتر شدن به زمان عرضه خودروی خود در اواسط سال ۲۰۲۴ اعلام خواهد کرد اما با توجه به رقبایی همچون ولوو XC60 T8 پلاگین هیبریدی و لکسوس +RX450h که هر دو در حالت برقی شعاع حرکتی کمتر از ۶۵ کیلومتری دارند و فاقد ویژگی شارژ سریع باتری هستند میتوان گفت مرسدس بنز دست بالاتر را خواهد داشت.
۳ فروردین ۱۴۰۳میاد ایران ؟
Oxygen
۳ فروردین ۱۴۰۳این چرخش هم به ایران نمیاد
Oxygen
۳ فروردین ۱۴۰۳طراحی خارجی عالی ولی داخلی خیلی ساده و تا حدی نا امید کننده
جومونگ
۳ فروردین ۱۴۰۳چن وقت پیش ۴ هزار نمایندگی فروش در امریکا ، در نامه ای خطاب به بایدن خواستار تغییر قوانین برقی سازی شدن . ۲ موضوع عمده هم اشاره شده بود مثل مشکل عدم دسترسی مناسب به گاراژ خانگی یا محیط های شارژ عمومی و دومی هم نگرانی از محدودیت پیمایش خودروهای برقی . همچنین نمایندگیا گفته بودن که فروش برقی ها سخت تر از گذشته شده و تعداد زیادی از برقیا تو انبار دارن خاک میخورن . بایدن هم یه تغییراتی در قوانین مربوطه داده و از مواضع قبلی خودش فاصله گرفته و گفته بنزینیا میتونن به حیات خودشون ادامه بدن . Engines Are Okay As Long As EVs Exist .
این قضیه خودروسازیا رو داره به سمت هیبرید و پلاگین سوق میده . ظاهرا تمایل مردم به این خودروها بیشتر شده و بهتر با پلاگین کنار میان .
بنظر خودم اگر خودروهای پلاگین مثل همین بنز ، با پیمایش برقی معقول مثلا ۱۰۰ کیلومتر ، تو بازار زیاد بشن ، هم مصرف سوخت بسیار کمتر میشه هم هزینه معقول تری برای خرید و نگهداری و تعمیر پرداخته میشه .
ظاهرا گفته ی تویوتا هم درست بوده و تحلیل خوبی از شرایط داشته .
https://carbuzz.com/biden-administration-evs/
علی جردن
۳ فروردین ۱۴۰۳هم طراحی کابین و هم موتور ۸ سیلندر نسل قبلی GLC 63 AMG خیلی سرتر از نسل جدیدشه
کلا خودروسازهای دوست داشتنی مثل پورشه ماکان نسل های قبلیشون بهتر بود تنها بهونه هاشونم آلودگی هواست خب برید به رولزرویس گیر بدسن چرا ۱۲ سیلندر میسازی با آلمانیا چیکار دارین آخهه