مرسدس بنز

پیش‌نمایش مرسدس بنز EQG برقی، نماد آفرود الکتریکی

مرسدس بنز با انتشار تصاویری از G کلاس الکتریکی، آن را نماد واقعی آفرود و بهتر ار همهٔ دنیا توصیف کرده است. این خودرو سال آینده رونمایی می‌شود.

مرسدس بنز EQG به تولید نزدیک‌تر می‌شود زیرا سازندهٔ آلمانی تصاویر جدیدی از شاسی‌بلند الکتریکی خود منتشر و اشاره کرده است که به‌زودی معرفی خواهد شد. هرچند مرسدس هنوز حرفی در مورد جزئیات EQG نزده اما آن را نماد واقعی آفرود و بهتر از همهٔ دنیا توصیف کرده است. مرسدس همچنین این ماشین را یک G واقعی دانسته است. پیش‌نمایش این ماشین چند سال پیش با کانسپت EQG ارائه شد و حالا می‌توان دید که طراحی آن تعدیل و بسیار به G کلاس درون‌سوز شبیه شده است.

البته در عقب بجای چرخ زاپاس یک جعبهٔ مربعی شکل دیده می‌شود که احتمالاً به‌عنوان محفظه‌ای قفل‌دار برای قرار دادن اشیاء در نظر گرفته شده است. با نگاهی دقیق‌تر می‌توان تفاوت‌های آیرودینامیکی دیگر با همتای درون‌سوز مثل رینگ‌های خاص و شکاف کوچکی روی گلگیرهای عقب را هم مشاهده کرد. همچنین باید انتظار جلوپنجره‌ای کاملاً بسته را هم داشته باشیم.

تصاویر جاسوسی قبلی نشان داده‌اند که کابین EQG با غربیلک فرمان جدید، کنسول مرکزی اصلاح‌شده و پانل دکمه‌های جدید روی کنسول میانی، کمی متفاوت از G کلاس کنونی خواهد بود. البته احتمالاً برخی از این تغییرات را در فیس‌لیفت G کلاس درون‌سوز هم خواهیم دید اما دکمهٔ G-Turn اختصاص به EQG خواهد داشت و امکان چرخش تانکی را فراهم می‌کند. این شاسی‌بلند الکتریکی قرار است به قوای محرکهٔ چهار موتوره با قدرت و کشش بسیار زیادی مجهز باشد.

علاوه بر این، از نسخهٔ الکتریکی G کلاس باید انتظار باطری دوربردی را داشته باشیم زیرا طبق گزارش‌ها، در باطری‌های این خودرو از ترکیب شیمیایی آند سیلیکونی استفاده شده که وعدهٔ افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی چگالی انرژی را داده است. این ویژگی باید افزایش قابل‌توجه شعاع حرکتی را به دنبال داشته باشد. طبق اعلام سازندهٔ آلمانی، EQG سال آینده معرفی خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که این ماشین EQG نام خواهد گرفت یا نام G کلاس EV برای آن در نظر گرفته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    جای شکر داره….مثه بقیه محصولات برقیش،چهره نامتعارفی نداره

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. amir

      ۲۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      اومدن تر بزنن بهش بعد دیدن نه حیفه بزا رخش همین باشه

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. MAJking2

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    یکی از معایب میشه وزن بالاتر خودروی الکتریکی که اصلا در آفرود وجه خوبی نخواهد داشت و دلایل بسیار دیگر مانند تخلیه شارژ در دل طبیعت یا با کوچکترین نقص فنی برای سیستم محرکه مثل قبل نمیتوان مشکل را برطرف کرد و …

    البته برای علاقه مندان به الکترو موتور و روشن فکران جذابه

    موافقم 33
    مخالفم 4
    1. Porsche

      ۲۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      اتفاقا آفرودر های الکتریکی خیلی بهتر از درونسوز ها عمل میکنن ! برو ویدئو مقایسه آفرود و طناب کشی هامر ev یا رویویان r1t رو با پیکاپ های نامدار بنزینی ببین بعد بیا نظر بده !

      موافقم 9
      مخالفم 22
      1. رافائل

        ۲۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (117 ديدگاه)

        آره ، آفرود باز ها میگن خیلی برا آفرود عملکرد بالایی دارن ، یه ویدیو از همین EQG بنز خان منتشر کرد دنده عقب وسط سرپایینی میرفت بالای شیب! ولی اصلی ترین مشکل رو ظرفیت کم باتری میدونن . اینجور که یه جنراتور بنزین ، گازوئیل به برق باید با خودت برداری ببری

      2. Mr. gt c

        ۲۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (426 ديدگاه)

        مطمئنم شما ندیدی فیلم های مقایسه رو، عرض به خدمت شما اگر میگید فیلم طناب کشی هامر پیروز میدان بوده اون قطعاً وزن ۴ تنی هامر بود که باعث پیروزیش شد در کنار گشتاور زیاد هامر ولی مهم تر از گشتاورش وزنش بود که باعث پیروزی طناب کشی بود؛
        نکته دوم هم که شما این مثال اشتباه رو زدید باید بگم که هیچ وقت معیار برتر در آفرودر بهتر با طناب کشی سنجیده نمیشه.
        در کل اگر میخواهید قضاوت عادلانه ای کنید با در نظر گرفتن فیلم آفرود سایبرتراک هم مایلم نظرتون رو بدونم

        موافقم 17
        مخالفم 1
        1. amir

          ۲۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          یعنی اون قهوه جوش چرخ دار مایه شادی یه عالمو برا چندروز جور کرد

          موافقم 3
          مخالفم 5
  3. Arshia m3csl

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    خوبه باز جای شکرش باقیه طراحی اصیلش رو g class حفظ کرده و تخم مرغی نشده

    موافقم 10
  4. یوسف

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    خیال باطل….

    موافقم 4
    مخالفم 8
  5. Porsche

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    احتمال میدم توی نسخه پرچمدار یه چیزی بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب قدرت داشته باشه ولی بنز باید خیلی حواسش به وزن ماشین باشه ! اون g کلاس بنزینی بالای ۲۲۰۰ کیلو بود دیگه چه برسه به برقی !

    موافقم 13
  6. Kf

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (524 ديدگاه)

    یه G class رو از ما نگیر

    موافقم 10
    مخالفم 2
  7. حمید

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    عالی👍، بقیه مدل های برقی هم باید هم شکل بنزینی ها باشه مثل g کلاس

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    G کلاس ظاهرش همون قبلیست
    اینا تعبیرش نمی دن

  9. Mercedes

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    بنظرم باید اول هیبریدش میکرد
    بخاطر مشکلات برقی ها در حال حاضر که دوستان گفتن
    وزن زیاد ، مکشلات در آفرود و …
    چند سال دیگه با فناوری پیشرفته تر برقی رو معرفی میکرد

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. Elmiraj

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    (( هرچند مرسدس هنوز حرفی در مورد جزئیات EQG نزده اما آن را نماد واقعی آفرود و بهتر از همهٔ دنیا توصیف کرده است ))

    درون سوزش سوم ، چهارم دنیا بود…. این که جای خود داره…

    موافقم 1
    مخالفم 21
    1. ارین صاحب جمعی

      ۲۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      P = pgh

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. امیر

      ۲۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پس حتما برقی فقط تسلا😑
      دیدیم تسلا سایبر تراک چطور تو آفرود اوله😂

      موافقم 15
    3. amir

      ۲۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      کارهایی که جی کلاس میکنه امثال سایبرتراک خوابشم نمیبینن

      موافقم 15
  11. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    باز خدارو شکر با eq شدنش زشت نشده

  12. آریا

    ۲۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    واقعا صاحبان قدرت کره زمین رو به گند کشیدن بعد می‌خوان با ماشین شارژی درستش کنن ؟ این همه آلودگی رو فقط مردم با ماشین درون‌سوز درست کردن؟

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا