مرسدس بنز

معرفی فیس‌لیفت مرسدس بنز EQS مدل 2025 با عناصر برگرفته از S کلاس

نسخهٔ فیس‌لیفت مرسدس بنز EQS به باطری کمی بزرگ‌تری مجهز شده و در بیرون هم از جلوپنجرهٔ جدیدی با خطوط افقی مشابه S کلاس بهره‌مند شده است.

مرسدس بنز سدان الکتریکی EQS را برای مدل ۲۰۲۵ مورد به‌روزرسانی قرار داده است و برخی از ویژگی‌های ظاهری S کلاس را روی این پرچم‌دار برقی اعمال کرده است. البته تغییرات ظاهری EQS مدل ۲۰۲۵ صرفاً به نمای جلو محدود می‌شود جایی که مرسدس برای این ماشین جلوپنجرهٔ مصنوعی جدیدی با خطوط کرومی افقی را طراحی کرده تا شبیه محصولات درون‌سوز خود به نظر برسد. علاوه بر این، مثل S کلاس حالا لوگوی مرسدس هم به‌صورت ایستاده روی کاپوت خودنمایی می‌کند.

البته ازآنجایی‌که این صرفاً یک فیس‌لیفت است، فرم تخم‌مرغی بحث‌برانگیز EQS بدون تغییر باقیمانده و حتی با وجود این به‌روزرسانی، پرچم‌دار الکتریکی اشتوتگارت هنوز هم شکوه S کلاس را ندارد. کابین خودرو هم تقریباً تغیری را تجربه نکرده و مرسدس صرفاً به دریچه‌های تهویهٔ روی ستون‌های B تریم کرومی را افزوده است. علاوه بر این، برای بالش‌های عقب نیز دوخت متضاد و لوله‌های چرمی ناپا را در نظر گرفته درحالی‌که ۵ میلی‌متر به فوم پشتی صندلی‌های عقب افزوده شده تا راحتی بیشتری داشته باشند.

زیر این بدنهٔ تقریباً دست‌نخورده اما حالا پکیج باطری بزرگ‌تر ۱۱۸ کیلووات ساعتی بجای ۱۰۸.۴ کیلووات ساعتی قبل پنهان شده است. این باطری بزرگ‌تر برد بیشتری را برای سدان الکتریکی مرسدس فراهم کرد که مدل پایهٔ EQS450 محرک عقب آن می‌توانست با هر بار شارژ تا ۵۶۵ کیلومتر را طی کند. این عدد برای مدل‌های EQS450 چهارچرخ محرک و EQS580 برابر با ۵۵۵ کیلومتر و برای EQS AMG تنها ۴۹۰ کیلومتر بودند که حالا باید کمی بیشتر شده باشند.

علاوه بر این، حالا انرژی بیشتری به باطری‌های EQS بازخواهد گشت زیرا بازیابی انرژی از طریق نرم‌افزار جدید سیستم احیای انرژی ترمزها بهبود پیدا کرده است. همچنین ازآنجایی‌که به دلیل وجود این سیستم از ترمزهای معمولی کمتر از نمونه‌های بنزینی استفاده می‌شود، لنت‌ها هرازگاهی به‌طور خودکار با دیسک‌ها درگیر می‌شوند تا کارایی خود را حفظ کنند. نسخهٔ فیس‌لیفت EQS اواخر سال جاری در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و فعلاً از قیمت آن خبر نداریم اما در نسخهٔ قبلی قیمت مدل پایهٔ EQS450 از ۱۰۴,۴۰۰ دلار آغاز می‌شد و در مدل AMG به ۱۴۷,۵۵۰ دلار می‌رسید. این در حالی است که مطالعهٔ اخیری نشان داده است EQS پس از تنها یک سال حدود نیمی از ارزش خود را از دست می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. (*Ali-Gh (*ALI

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    مرسدس دیگه طراحیه ماشین هاش مثل قبل نیست قبلنا ماشین هاش قشنگ تر بود علان یه جوری شده با این که همین ماشین هم خیلی بد نیست
    ولی پشتش با اون چراغا منو اذیت میکنه

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. John Marston

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (151 ديدگاه)

      این الان شبیه s کلاس مناطق محرومه

      موافقم 17
    2. Mercedes

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (959 ديدگاه)

      یه زمانی چراغ خطی دوست داشتم
      چون جدید بود و حس آینده رو میداد
      ولی الان حالم داره به هم میخوره از هرچی چراغ خطبه
      تو خیابون میرم فونیکس و لاماری و تیگو و …
      همشون شکل همدیگن
      خب چه وضعشه
      آلمانی ها هم همینن
      الان عقب پورشه خطی
      عقب بنز خطی
      لوسید خطی
      و …
      خب چه وضعشه ای بابا
      باز اون طرح چراغ های ستاره ای شکلی که تو e کلاس جدید گذاشته بنظرم باحال تره حداقل متمایزه و با بقیه فرق داره

  2. ارسلان

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    همون قبلی ول میکردند و به خودشون زحمت نمی‌دادند بهتر بود….هیچ تغییر مثبتی نکرده!

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. رقصنده با گرگ

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظرم زیباتر شده اما بازهم گرونه .

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. ناخدا

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      ایستاده با دماغ ، ایستاده با مشت😉

      موافقم 8
      مخالفم 3
  4. KAIZEN

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    اصلا ارزش این قیمت رو نداره
    چطور ممکنه از اس کلاس قبلی به این رسید؟
    حتی به عمد هم نمیشه اینجوری پسرفت کرد

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. Mercedes

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (959 ديدگاه)

      این اس کلاس نیست
      نسخه برقیه
      قطعا وقتی تولید s class تموم بشه اینو با این قیافه جانشینش نمیکنن
      الان هم نسخه بنزینی هست هم برقی
      بعداً که فقط برقی باشه اینقدر ناشیانه طراحی نمیکنن
      اینا آزمون و خطا هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. Mr wrong

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    لوگوش رو برداری کسی تشخیص نمیده بنزه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  6. ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4900 ديدگاه)

    ولی یه روزی میرسه طراحی ها دوباره خوب و عالی میشه الان طراحی ها رو ببینید و طراحی های ۱۰ سال بعد رو ببینید بهتر از الان میشه
    گرچه من دوست دارم برگردم به طراحی های دهه ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. Mercedes

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (959 ديدگاه)

      دلتو صابون نزن
      روز به روز بدتر میشه
      فقط بحث خودرو هم نیست
      طراحی همه محصولات و کالا ها رو به زوال داره می‌ره
      همه چی تا حداکثر حالت ممکن ساده میکنن ، به بهانه مینیمال بودن
      در حالی که دلیل اصلی چیز دیگه ای هست
      (سود بیشتر سازنده و آسون تر شدن طراحی و مراحل ساخت!)
      یه دوره ای شده راحتی خوب بخوای ببینی فقط باید بری کانسپت های برند هارو ببینی 😂 تو واقعیت خیلی فرق دارن

      1. Amir

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        یه مدت بگذره مجبورا مگر نه بازار رو از دست می دن

  7. پیام

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    طراحیش جالب نیست. مخصوصا جلوش

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. علی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      از پهلو زیباست از پشت عالی. از جلو قابل قبول داخل کابین بی‌نظیر

      موافقم 5
      مخالفم 2
  8. سعید

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    می‌خوام دوستش داشته باشم ولی واقعا نمیتونم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. رامتین

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    فکر کنم در همین پدال خوندیم این خودرو بشدت کاهش ارزش پیدا میکنه به مرور زمان. یعنی نسخه های دسته دومش قیمت خیلی کمتری داره. بنظرم ارزش خرید نداره.

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. علی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      ماشین های برقی رو هنوز مردم میترسن نو بخرن چه برسه به کارکرده اش بخاطر فرسوده شدن باطری ها تمام ماشین های برقی دست دومش ریسک خرید داره. بخاطر همین افت قیمت شون بالاست این منطقی هست

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. Mercedes

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (959 ديدگاه)

      خب بستگی داره
      تو غرب و شرق و وسط و شمال و جنوب ارزش خرید نداره
      ولی تو ایران داره
      می‌خری
      ولش برسه سه برابر قیمت می‌ذاری
      بعد دوسال هم پنج برابرش می‌کنی
      یه ۱۵-۱۶ برابری سود می‌کنی
      +++هونگچی h5 قیمتش ۱ میلیارد و خورده ای هست در واقعیت
      تو ایران ۱.۵ گمرک و مالیات میخوره میشه نزدیک ۳ تومن
      دلال عزیز به دستش رسید از دولت هم بیشتر میخوره توش! آگهی می‌کنه ۹ تومن!!!!!!! لامصب از گمرکم بیشتر میخوای؟؟؟؟ تو هم ۱.۵ بکش روش بفروش بره دیگه میشه ۴.۵ تهش ۵
      ۹ تومن و ۱۰ تومن رو با ارث باباتون حساب میکنید؟؟؟؟(خطاب به دلال)

  10. JaMsHiD

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2774 ديدگاه)

    EQS🤡
    W140😈💪

    موافقم 7
    مخالفم 3
  11. یوسف

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    به نظرم این تلاش ها برای اثبات بنز، توهین به خودشه…..
    وگرنه کل دنیا فهمیدن که ماشینی که طراحی نداره با کلی تکنولوژی روز دنیا زود از بازار
    میره….

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. محسن

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (175 ديدگاه)

    انگار اس کلاس بنزینی رو کوبوندی به دیوار

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. جرمی کلارکسون

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (977 ديدگاه)

    قرار بود با نام EQ و سبک طراحی تخم مرغی خداحافظی کنن که

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. علی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    انتظارات از بنز بسیار بالاست بنز توجه به جزییات بسیار بالایی داره بخاطر همین بنز رو همیشه با ید از نزدیک دید و قضاوت کرد

  15. علی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    بنز اگه امروز شده نماد کیفیت و لوکسی بخاطر اینکه توی صدو سی سال گذشته بنز حتی یک مورد ماشین بد نداشته همه مدلها ش یه بنز تمام عیار. در شأن نام کمپانی بوده پس این مدل هم زیبا باکیفیت خواهد بود

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. مهردادکمال

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده
    متاسفانه افت قیمت شدید نمونه های کارکرده به اعتبار مرسدس خدشه وارد کرد

  17. فرشاد

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نه در حد نام و اعتبار بنز

  18. علی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اینقدر کره و چین پیشرفت کرده اند که با تلاش و سرمایه گذاری و خلاقیت قدیم نمیشه در اوج موند. این که بنز ‌و بی ام و بزودی تنزل کنن کاملا مشخصه.
    چینی‌ها چند تا طراح خوب مثل نادر فقیه زاده رو جذب کنن ، خودروسازهای برتر فاتحه شون خونده ست. نادر تو چانگان داره کولاک میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا