نسخهٔ فیسلیفت مرسدس بنز EQS به باطری کمی بزرگتری مجهز شده و در بیرون هم از جلوپنجرهٔ جدیدی با خطوط افقی مشابه S کلاس بهرهمند شده است.
مرسدس بنز سدان الکتریکی EQS را برای مدل ۲۰۲۵ مورد بهروزرسانی قرار داده است و برخی از ویژگیهای ظاهری S کلاس را روی این پرچمدار برقی اعمال کرده است. البته تغییرات ظاهری EQS مدل ۲۰۲۵ صرفاً به نمای جلو محدود میشود جایی که مرسدس برای این ماشین جلوپنجرهٔ مصنوعی جدیدی با خطوط کرومی افقی را طراحی کرده تا شبیه محصولات درونسوز خود به نظر برسد. علاوه بر این، مثل S کلاس حالا لوگوی مرسدس هم بهصورت ایستاده روی کاپوت خودنمایی میکند.
البته ازآنجاییکه این صرفاً یک فیسلیفت است، فرم تخممرغی بحثبرانگیز EQS بدون تغییر باقیمانده و حتی با وجود این بهروزرسانی، پرچمدار الکتریکی اشتوتگارت هنوز هم شکوه S کلاس را ندارد. کابین خودرو هم تقریباً تغیری را تجربه نکرده و مرسدس صرفاً به دریچههای تهویهٔ روی ستونهای B تریم کرومی را افزوده است. علاوه بر این، برای بالشهای عقب نیز دوخت متضاد و لولههای چرمی ناپا را در نظر گرفته درحالیکه ۵ میلیمتر به فوم پشتی صندلیهای عقب افزوده شده تا راحتی بیشتری داشته باشند.
زیر این بدنهٔ تقریباً دستنخورده اما حالا پکیج باطری بزرگتر ۱۱۸ کیلووات ساعتی بجای ۱۰۸.۴ کیلووات ساعتی قبل پنهان شده است. این باطری بزرگتر برد بیشتری را برای سدان الکتریکی مرسدس فراهم کرد که مدل پایهٔ EQS450 محرک عقب آن میتوانست با هر بار شارژ تا ۵۶۵ کیلومتر را طی کند. این عدد برای مدلهای EQS450 چهارچرخ محرک و EQS580 برابر با ۵۵۵ کیلومتر و برای EQS AMG تنها ۴۹۰ کیلومتر بودند که حالا باید کمی بیشتر شده باشند.
علاوه بر این، حالا انرژی بیشتری به باطریهای EQS بازخواهد گشت زیرا بازیابی انرژی از طریق نرمافزار جدید سیستم احیای انرژی ترمزها بهبود پیدا کرده است. همچنین ازآنجاییکه به دلیل وجود این سیستم از ترمزهای معمولی کمتر از نمونههای بنزینی استفاده میشود، لنتها هرازگاهی بهطور خودکار با دیسکها درگیر میشوند تا کارایی خود را حفظ کنند. نسخهٔ فیسلیفت EQS اواخر سال جاری در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد و فعلاً از قیمت آن خبر نداریم اما در نسخهٔ قبلی قیمت مدل پایهٔ EQS450 از ۱۰۴,۴۰۰ دلار آغاز میشد و در مدل AMG به ۱۴۷,۵۵۰ دلار میرسید. این در حالی است که مطالعهٔ اخیری نشان داده است EQS پس از تنها یک سال حدود نیمی از ارزش خود را از دست میدهد.
(*Ali-Gh (*ALI
۲۳ فروردین ۱۴۰۳مرسدس دیگه طراحیه ماشین هاش مثل قبل نیست قبلنا ماشین هاش قشنگ تر بود علان یه جوری شده با این که همین ماشین هم خیلی بد نیست
ولی پشتش با اون چراغا منو اذیت میکنه
John Marston
۲۳ فروردین ۱۴۰۳این الان شبیه s کلاس مناطق محرومه
Mercedes
۲۶ فروردین ۱۴۰۳یه زمانی چراغ خطی دوست داشتم
چون جدید بود و حس آینده رو میداد
ولی الان حالم داره به هم میخوره از هرچی چراغ خطبه
تو خیابون میرم فونیکس و لاماری و تیگو و …
همشون شکل همدیگن
خب چه وضعشه
آلمانی ها هم همینن
الان عقب پورشه خطی
عقب بنز خطی
لوسید خطی
و …
خب چه وضعشه ای بابا
باز اون طرح چراغ های ستاره ای شکلی که تو e کلاس جدید گذاشته بنظرم باحال تره حداقل متمایزه و با بقیه فرق داره
ارسلان
۲۳ فروردین ۱۴۰۳همون قبلی ول میکردند و به خودشون زحمت نمیدادند بهتر بود….هیچ تغییر مثبتی نکرده!
رقصنده با گرگ
۲۳ فروردین ۱۴۰۳به نظرم زیباتر شده اما بازهم گرونه .
ناخدا
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ایستاده با دماغ ، ایستاده با مشت😉
KAIZEN
۲۳ فروردین ۱۴۰۳اصلا ارزش این قیمت رو نداره
چطور ممکنه از اس کلاس قبلی به این رسید؟
حتی به عمد هم نمیشه اینجوری پسرفت کرد
Mercedes
۲۶ فروردین ۱۴۰۳این اس کلاس نیست
نسخه برقیه
قطعا وقتی تولید s class تموم بشه اینو با این قیافه جانشینش نمیکنن
الان هم نسخه بنزینی هست هم برقی
بعداً که فقط برقی باشه اینقدر ناشیانه طراحی نمیکنن
اینا آزمون و خطا هست
Mr wrong
۲۳ فروردین ۱۴۰۳لوگوش رو برداری کسی تشخیص نمیده بنزه
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ولی یه روزی میرسه طراحی ها دوباره خوب و عالی میشه الان طراحی ها رو ببینید و طراحی های ۱۰ سال بعد رو ببینید بهتر از الان میشه
گرچه من دوست دارم برگردم به طراحی های دهه ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰
Mercedes
۲۶ فروردین ۱۴۰۳دلتو صابون نزن
روز به روز بدتر میشه
فقط بحث خودرو هم نیست
طراحی همه محصولات و کالا ها رو به زوال داره میره
همه چی تا حداکثر حالت ممکن ساده میکنن ، به بهانه مینیمال بودن
در حالی که دلیل اصلی چیز دیگه ای هست
(سود بیشتر سازنده و آسون تر شدن طراحی و مراحل ساخت!)
یه دوره ای شده راحتی خوب بخوای ببینی فقط باید بری کانسپت های برند هارو ببینی 😂 تو واقعیت خیلی فرق دارن
Amir
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳یه مدت بگذره مجبورا مگر نه بازار رو از دست می دن
پیام
۲۳ فروردین ۱۴۰۳طراحیش جالب نیست. مخصوصا جلوش
علی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳از پهلو زیباست از پشت عالی. از جلو قابل قبول داخل کابین بینظیر
سعید
۲۳ فروردین ۱۴۰۳میخوام دوستش داشته باشم ولی واقعا نمیتونم
رامتین
۲۳ فروردین ۱۴۰۳فکر کنم در همین پدال خوندیم این خودرو بشدت کاهش ارزش پیدا میکنه به مرور زمان. یعنی نسخه های دسته دومش قیمت خیلی کمتری داره. بنظرم ارزش خرید نداره.
علی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳ماشین های برقی رو هنوز مردم میترسن نو بخرن چه برسه به کارکرده اش بخاطر فرسوده شدن باطری ها تمام ماشین های برقی دست دومش ریسک خرید داره. بخاطر همین افت قیمت شون بالاست این منطقی هست
Mercedes
۲۶ فروردین ۱۴۰۳خب بستگی داره
تو غرب و شرق و وسط و شمال و جنوب ارزش خرید نداره
ولی تو ایران داره
میخری
ولش برسه سه برابر قیمت میذاری
بعد دوسال هم پنج برابرش میکنی
یه ۱۵-۱۶ برابری سود میکنی
+++هونگچی h5 قیمتش ۱ میلیارد و خورده ای هست در واقعیت
تو ایران ۱.۵ گمرک و مالیات میخوره میشه نزدیک ۳ تومن
دلال عزیز به دستش رسید از دولت هم بیشتر میخوره توش! آگهی میکنه ۹ تومن!!!!!!! لامصب از گمرکم بیشتر میخوای؟؟؟؟ تو هم ۱.۵ بکش روش بفروش بره دیگه میشه ۴.۵ تهش ۵
۹ تومن و ۱۰ تومن رو با ارث باباتون حساب میکنید؟؟؟؟(خطاب به دلال)
JaMsHiD
۲۳ فروردین ۱۴۰۳EQS🤡
W140😈💪
یوسف
۲۳ فروردین ۱۴۰۳به نظرم این تلاش ها برای اثبات بنز، توهین به خودشه…..
وگرنه کل دنیا فهمیدن که ماشینی که طراحی نداره با کلی تکنولوژی روز دنیا زود از بازار
میره….
محسن
۲۳ فروردین ۱۴۰۳انگار اس کلاس بنزینی رو کوبوندی به دیوار
جرمی کلارکسون
۲۳ فروردین ۱۴۰۳قرار بود با نام EQ و سبک طراحی تخم مرغی خداحافظی کنن که
علی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳انتظارات از بنز بسیار بالاست بنز توجه به جزییات بسیار بالایی داره بخاطر همین بنز رو همیشه با ید از نزدیک دید و قضاوت کرد
علی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳بنز اگه امروز شده نماد کیفیت و لوکسی بخاطر اینکه توی صدو سی سال گذشته بنز حتی یک مورد ماشین بد نداشته همه مدلها ش یه بنز تمام عیار. در شأن نام کمپانی بوده پس این مدل هم زیبا باکیفیت خواهد بود
مهردادکمال
۲۴ فروردین ۱۴۰۳خیلی بهتر شده
متاسفانه افت قیمت شدید نمونه های کارکرده به اعتبار مرسدس خدشه وارد کرد
فرشاد
۲۵ فروردین ۱۴۰۳نه در حد نام و اعتبار بنز
علی
۲۹ فروردین ۱۴۰۳اینقدر کره و چین پیشرفت کرده اند که با تلاش و سرمایه گذاری و خلاقیت قدیم نمیشه در اوج موند. این که بنز و بی ام و بزودی تنزل کنن کاملا مشخصه.
چینیها چند تا طراح خوب مثل نادر فقیه زاده رو جذب کنن ، خودروسازهای برتر فاتحه شون خونده ست. نادر تو چانگان داره کولاک میکنه.