مرسدس بنز

معرفی مرسدس E53 AMG واگن، استیشن اسپرت با 612 اسب بخار

مرسدس E53 AMG استیشن با پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ پلاگین‌هیبریدی و حداکثر ۶۱۲ اسب بخار قدرت راهی بازار آمریکا می‌شود.

بازار استیشن‌های اسپرت در آمریکا داغ‌تر می‌شود زیرا پس‌ازاینکه ب‌ام‌و M5 تورینگ اوایل سال جاری راهی بازار این کشور شد، حالا مرسدس هم E53 واگن را برای بازار آمریکا معرفی کرده است. این استیشن اسپرت مثل همتای اروپایی خود روی رینگ‌های ۲۰ اینچی قرار گرفته درحالی‌که نمونه‌های ۲۱ اینچی هم در قالب پکیج‌های مختلف AMG قابل سفارش خواهد بود.

در داخل خودرو همان صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۴.۴ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی مشابه E کلاس استیشن معمولی را می‌بینیم که با سیستم صوتی برمستر فراگیر با ۱۷ بلندگو همراه است درحالی‌که آپشن‌هایی مثل صندلی‌های AMG پرفورمنس، چرم ناپا و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سرنشین جلو هم قابل سفارش خواهد بود.

E53 از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو، یک پکیج باطری ۲۸.۶ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که در گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ادغام شده است. مجموع خروجی این سیستم ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور است که خودرو را ظرف چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت خودرو هم روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

اگر این اعداد کافی نباشد، خریداران می‌توانند پکیج AMG داینامیک پلاس را سفارش دهند که حالتی بنام ریس استارت را اضافه می‌کند و قدرت را به ۶۱۲ اسب بخار افزایش می‌دهد. به لطف این نیروی بیشتر، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودرو به ۳.۸ ثانیه می‌رسد و محدودیت حداکثر سرعت به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میابد. این نسخه به دسته‌موتورهای فعال، دیفرانسیل لغزش محدود عقب، غربیلک فرمان چرمی AMG پرفورمنس و ترمزهای کامپوزیتی با کالیپرهای قرمز هم مجهز است. هردو نسخهٔ E53 به‌صورت استاندارد از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و سیستم تعلیق AMG راید کنترل با کمک‌فنرهای تطبیقی هم بهره می‌برند.

مرسدس برای E53 استیشن نسخهٔ ویژه‌ای بنام ادیشن وان را هم تدارک دیده که از رنگ بیرونی منحصربه‌فرد خاکستری آلپین با گرافیک AMG، رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج‌کاری شده، تریم متمایز داخلی و مجموعه‌ای گسترده از امکانات استاندارد بهره می‌برد. هرچند مرسدس هنوز قیمت و زمان و عرضهٔ E53 AMG واگن در آمریکا را اعلام نکرده ولی انتظار می‌رود چند هزار دلار گران‌تر از E53 سدان باشد که قیمت پایهٔ ۸۸ هزار دلاری دارد؛ بنابراین، استیشن جدید مرسدس به میزان قابل‌توجهی از رقبای خود یعنی آئودی RS6 آوانت با قیمت پایهٔ ۱۲۶,۶۰۰ دلار و ب‌ام‌و M5 تورینگ با قیمت پایهٔ ۱۲۱,۵۰۰ دلار ارزان‌تر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Puriya

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (630 ديدگاه)

    یه ماشین با ارزش که هم طراحیش خوب و با اصالته
    و هم قدرت خوبی داره
    قیمتش هم که عالیه
    بنظرم بیشترین ارزش خریدو داره

    موافقم 29
    مخالفم 5
    1. net

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3749 ديدگاه)

      نمیدونم چرا المانیها به ماشین استیشن علاقه دارند. سه دسته زشت در طراحی ماشین شوتیگ بریک و استیشن و کراس اور کوپه هست

      موافقم 2
      مخالفم 28
    2. اراز

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      نمی دونم چرا استیشن می بینم یاد نعش کش میافتم

      موافقم 3
      مخالفم 8
      1. net

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (3749 ديدگاه)

        شوتینگ بریک شبیه نعش کش هست

        موافقم 3
        مخالفم 3
  2. VIPER

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2665 ديدگاه)

    این باید انجین c63 میشد

    موافقم 7
    مخالفم 4
  3. Nismo

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    طراحیشو آدم میبینه حالت تهوع بهش دست میده
    یه نگاه به طراحی cls های قدیمی بندازید تا ببینید طراحی یعنی چی

    موافقم 15
    مخالفم 42
    1. علی جردن

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2210 ديدگاه)

      نادرفقیه زاده اگر بجای بی‌ام‌و خودشو به شرکت رقیب بنز معرفی میکرد الان بجای طراحی آوتار داشتن CLS پرنده کار می کردند یا پروژه CLS کاملا خودران یا خود پرواز ساخته میشد.

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. مردیم از خوشی

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1490 ديدگاه)

        اولا که معرفی کردند نیست که خودش را معرفی کنه بگند بفرا
        دوم طراح خوب کم نیست به نظرم مشکل از مدیریت بنز هست
        سوم بنظرم چندان هم بد نیست طراحیش

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. دکتر استاپ

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (90 ديدگاه)

      دقیقاً
      CLS c218 استیشن بهترین طراحی بین استیشن ها رو داشت

      موافقم 4
      مخالفم 4
  4. Cadillac-V

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (135 ديدگاه)

    اگه بین ۸۸ و ۱۲۰ هزار دلار باشه میانگین میگیریم ۱۰۰ هزار دلار
    با ۱۰۰ هزار دلاراینو بگیرین، هم طراحیش خراب نشده، هم مشخصات فنیش بهتره و هم اُبهت داره

    https://www.pedal.ir/cadillac/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-ct5-v-%D8%A8%D9%84%DA%A9%E2%80%8C%D9%88%DB%8C%D9%86%DA%AF/

    موافقم 7
    مخالفم 19
  5. Mohammad

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    کلا با استیشن میونه خوبی ندارم ، طراحیش به دلم نمیشینه ، اولین باری که ماشین استیشن دیدم تو Gta San Andreas بود.

    موافقم 1
    مخالفم 9
  6. رامتین

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3360 ديدگاه)

    کلا ایرانیها با استیشن رابطه خوبی ندارند. بنده به این دلیل رابطه برقرار نمیکنم چون ظاهر را خراب میکنه. اون ابهت نمای جلو با دم کشیده عقب همخوانی نداره وگرنه بیشک هم کاربردی تر هست و هم توان خوبی داره. بحث من صرفا نمای خودرو بود.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. GENERAL CORVETTE

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (139 ديدگاه)

    بنز باید برای کلاس C و کلاس E و GLE و GLC
    انجین V8 بزاره
    برای CLA و GLA و GLB جدید هم همین انجین V6 عالی درمیاره
    V12 رو هم بزاره روی MAYBACH GLS
    انحصارا برای خاورمیانه و آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا