نسل جدید مرسدس بنز CLA علاوه بر نسخهٔ بنزینی با موتور ۱.۵ لیتری، در دو نسخهٔ تمام الکتریکی با حداکثر ۳۵۰ اسب بخار قدرت هم تولید میشود.
مرسدس نسل جدید سدان کامپکت CLA را با تغییراتی بزرگ معرفی کرده است. این خودرو حالا برای اولین بار بهصورت تمام الکتریکی هم تولید میشود. CLA جدید بزرگتر از قبل شده و حالا طول خودرو با ۳۳ میلیمتر افزایش به ۴,۷۲۱ میلیمتر رسیده که حتی از نسل قبلی C کلاس هم بیشتر است. علاوه بر این، فاصلهٔ محوری خودرو با ۶۱ میلیمتر افزایش به ۲,۷۸۹ میلیمتر و عرض با رشد ۲۸ میلیمتری به ۱,۴۶۸ میلیمتر رسیده است.
هرچند این سدان جدید بزرگتر از نسل قبلی شده ولی فضای سرنشینان عقب کمی کاهش پیدا کرده که این احتمالاً به دلیل جانمایی باطریها برای نسخهٔ الکتریکی است. همچنین ظرفیت صندوق بار نیز با ۵۴ لیتر کاهش به ۴۰۵ لیتر رسیده است ولی در نسخهٔ الکتریکی یک صندوق ۷۰ لیتری هم در جلو وجود دارد. طراحی بیرونی CLA شبیه تکاملی از نسل قبلی است تا جایی که بیشتر شبیه یک فیسلیفت به نظر میرسد ولی بااینوجود، طراحان با اتصال چراغها به یکدیگر در جلو و عقب و استفاده از گرافیک ستارهٔ سهپر، سعی در ایجاد نمای متفاوتی داشتهاند. همچنین آیرودینامیک خودرو هم با ضریب درگ تنها ۰.۲۱ Cd بهتر شده است.
هرچند طراحی بیرون خودرو آشنا به نظر میرسد ولی کابین کاملاً بازطراحی شده است. در اینجا داشبوردی عمودی را میبینیم که سه نمایشگر را در خود جای داده است. این نمایشگرها شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر ۱۴ اینچی اطلاعاتی سرگرمی و صفحهنمایش ۱۴ اینچی سرنشین میشود که آخری سفارشی خواهد بود. این نمایشگرها زیر یک پانل شیشهای بزرگ قرار گرفتهاند که مشابه هایپراسکرین مدلهای گرانتر مرسدس است. علاوه بر این، نمایشگر هدآپ ۱۲.۲ اینچی و سیستم صوتی برمستر با ۱۶ بلندگو هم قابل سفارش خواهد بود.
دریچههای تهویهٔ توربین مانند در طرفین داشبورد یادآور نسل قبلی هستند ولی سه دریچهٔ دایرهای مرکزی قبلی با نمونههای مستطیلی سادهای جایگزین شدهاند. همچنین کنترلهای سیستم تهویه هم حذف و به داخل نمایشگر منتقل شده است. به گفتهٔ مرسدس، CLA جدید در عقب به سیستم تعلیق چند اتصالی جدیدی مجهز شده که از مدلهای بزرگتر گرفته شده و باعث بهبود کیفیت سواری میشود. رینگها نیز از ۱۷ تا ۱۹ اینچی خواهند بود.
نسخهٔ پایهٔ CLA جدید با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر عرضه میشود که به میللنگ آلومینیومی و سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی مجهز است. مرسدس فعلاً خروجی این موتور را اعلام نکرده ولی انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه صورت میگیرد و بهصورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. نسخهٔ الکتریکی این خودرو هم در دو مدل با نامهای CLA250+ EQ و CLA350 4Matic EQ عرضه میشود که اولی تک موتوره و محرک عقب با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه دومی از قوای محرکهٔ دو موتوره با ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.
هردو مدل الکتریکی به گیربکس دو سرعته مجهز هستند که دندهٔ اول برای استفاده در شهر و دندهٔ دوم برای بزرگراه طراحی شده است. CLA الکتریکی پایه ظرف ۶.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه نسخهٔ دو موتوره این کار را در ۴.۸ ثانیه انجام میدهد. البته در این نسخه، موتور جلو صرفاً در صورت نیاز به قدرت و کشش اضافی فعال میشود و در حالت عادی برای کاهش مصرف انرژی خاموش خواهد بود. این نسخهها هردو به پکیج باطری ۸۵ کیلووات ساعتی مجهز هستند که برای نسخهٔ محرک عقب برد ۷۹۲ کیلومتری و برای نسخهٔ چهارچرخ محرک برد ۷۷۰ کیلومتری را فراهم میکند.
ازآنجاییکه CLA الکتریکی از معماری ۸۰۰ ولتی بهره میبرد، از قابلیت شارژ سریع با توان حداکثر ۳۲۵ کیلووات برخوردار است که میتواند با تنها ۱۰ دقیقه شارژ تا ۳۲۵ کیلومتر به برد خودرو اضافه کند. به دلیل این باطریهای بزرگ اما وزن نسخهٔ دو موتوره به ۲۱۳۵ کیلوگرم رسیده که برای یک سدان کامپکت رقم بسیار زیادی است. البته تا اواخر سال، مرسدس نسخهٔ دیگری از CLA الکتریکی را باطری کوچکتر لیتیوم آهن فسفات ۵۸ کیلووات ساعتی هم عرضه خواهد کرد. نسل جدید مرسدس CLA اواخر امسال ابتدا در نسخهٔ الکتریکی و سپس بنزینی راهی بازار آمریکا خواهد شد درحالیکه در اروپا نسخهٔ دیزلی هم ارائه میشود.
Amir
۲۴ اسفند ۱۴۰۳آدم لذت میبره از این حجم زشتی
لعنتی این چیه طراحی کردید
نسل اولشو آدم میبینه کیف میکنه آخه این نسل جدید اون باشه
چرا بنز به خودش نمیاد
nima.jdm
۲۴ اسفند ۱۴۰۳تازه با بی ام وه دارن بر سر زشتی رقابت میکنن
ارسلان
۲۴ اسفند ۱۴۰۳کدوم بی ام و شبیه به اینه ؟! این افتضاحه….من بودم اجازه نمیدادم یک ثانیه بعد از این رونمایی طراحش تو شرکت بمونه!!! کسی که همچین چیزی طراحی میکنه اصلأ مغز نداره…..
این چراغا چیه!!!!!!
ایمان
۲۴ اسفند ۱۴۰۳شبیه این نیست ولی بی ام و هم تو این رقابت زشت ترین طراحیهای ممکن کم نمیاره، مدل های ix, xm و کانسپتهای جدیدشون (neo class) با فلسفه هرچه زشت تر بهتر طراحی شدن. یادش بخیر یه زمانی سانگ یانگ هم این فلسفه رو در دستور کار داشت😁
حسین
۲۴ اسفند ۱۴۰۳معلوم نیست یکی از نوادگان قاجار تو طراحی خودرو ها نفوذ کرده ، اتفاقا انگار ژن مستقیم از ناصرالدین شاه داشته
ناشناس
۲۴ اسفند ۱۴۰۳به خودش نمیاد چون اخیراً مهندسینی امثال شما رو تو خط طراحی و تولید نداره …
از چی داری ایراد میگیری پسر خوب؟ اصلاً حالیت هست ؟ به ذهن تو میرسه که مثلا باید این چنین و آن چنین طراحی میکردن اما به ذهن مهندسان کارکشته درجه یک سطح جهان نرسیده که چطور باید میساختن …
پراید و تیبا سواران ، حالا دیگه از حدشون گذشتن دارن به بنز گیر میدن …
این مسخره نیست ؟
saeedfarshchian
۲۴ اسفند ۱۴۰۳بنز کارش خدمت رسانی به مردمه
همه کمپانی ها همه چیزشونو از مردم و خریدارانشون دارن
خریدار هم تعیین میکنه کمپانی به کدوم سمت حرکت کنه
همه جای دنیا همینه
Gold
۲۴ اسفند ۱۴۰۳درک هنری نیازی به مدارک آنچنانی نداره ، این اتومبیل بی تناسب و بی اصالت طراحی شده
علیزاده
۲۴ اسفند ۱۴۰۳ماشین خودت چیه عمو
ضمنا اگر به پیج مرسدس سر زنید میبینید مردم کل دنیا تو کامنتا از طراحی ها انتقاد میکنند
Amir
۲۴ اسفند ۱۴۰۳خیلی زشته
به طرز وحشتناکی زشته
فريد
۲۴ اسفند ۱۴۰۳مرگ طراحی
nima.jdm
۲۴ اسفند ۱۴۰۳مرگ خودرو
F22RAPTOR
۲۴ اسفند ۱۴۰۳از نمایه پشت خیلی خوب شده
ولی خب هدلایت جلوش نماد به هم پیوسته جالبی نداره جلو پنجره ش هم خیلی پایینه یه جورایی،
در کل اینگار بنز طراحیش رو به افوله
احمدرضا
۲۴ اسفند ۱۴۰۳دیگه بنز فقط از علامتش میشه شناخت
کیارش
۲۴ اسفند ۱۴۰۳بسیار زیبا ومتفاوت بخصوص چراغهای جلو بهمپیوسته، دم مرسدس گرم
آدولف هیتلر
۲۴ اسفند ۱۴۰۳کیارش جان اگر میخواستی چیزی بخری اجازه بده خانواده یا دوستات برات انتخاب کنن
amir3715
۲۴ اسفند ۱۴۰۳اصلا طراحی خوبی نداره یعنی یجورایی مرسدس دیگه اون مرسدس سابق نیست.
حالا باز کابینش خوبه بد نیست یعنی اگه دکمه های فیزیکی بیشتری داشت که متاسفانه نداره بهتر هم میشد
KAIZEN
۲۴ اسفند ۱۴۰۳بی ام و استراتژی طراحی جدیدش خیلی بهتر از بنزه
هنوزم بنز نفهمیده تو داشبورد چه اندازه مانیتور استفاده کنه
هنوزم نفهمیده چطور باید ریشه های طراحی کلاسیکش رو با طراحی مدرن ادغام کنه
کاری که بی ام و در سبک نئو کلاس بنظر میاد خیلی بهتر داره انجام میشه
مدیر عامل بنز مثل نیسان باید سریعا جایگزین بشه
B
۲۴ اسفند ۱۴۰۳آدم یاد کیا هیوندای میافته
دکتر استاپ
۲۴ اسفند ۱۴۰۳بشدت زشت
حالم از اون چراغ های مسخره بهم میخوره
BlackWing
۲۴ اسفند ۱۴۰۳افول طراحی
Bentley
۲۴ اسفند ۱۴۰۳ماشالا چقدر زشت
محمد
۲۴ اسفند ۱۴۰۳یه مدت همه اصرار داشتن که باید پلتفرم برقی از بنزینی جدا باشه اما انگار الان دارن برمی گردن به پلتفرم مشترک. دلیل خاصی داره؟
سهیل
۲۴ اسفند ۱۴۰۳شبیه اسباب بازی ها شده
nima.jdm
۲۴ اسفند ۱۴۰۳بابت این میخوان پول هم بگیرن؟
Mhosein
۲۴ اسفند ۱۴۰۳میگیم بنز زشته بی ام وه زشته در صورتی خودمون تو ماشینای سی سال پیش موندیم و منی که علاقه خاصی به بنز و پورش دارم دارم پارس سوار میشم اصلا نمیدونیم دنیا تو این بیست سی سال اخیر به کجا رفته که حتی بدونیم چی زشته طبق معیارات جدید چی قشنگ
Mr Tiger
۲۴ اسفند ۱۴۰۳دادا مشکل از منوتو نیست… درسته یسری هادت کردن تا یه ماشین معرفی میشه میگن ای وای نشل قبلی چه بهتر بود… ولی به محض معرفی تو پیج کارواو و کارادموندز همه گفتن این چه … این مثلا رقیب بی ام و m2 میشه😑😑😑
Mhosein
۲۴ اسفند ۱۴۰۳بحث این ماشین نیس داداش میگم کلا دنیا چه زشت چه قشنگ داره به جلو میره و خودشو اصلاح میکنه این ماشین ازش استقبال نشه سال دیگ فیس لیفت میده مشکلش حل میشه اما ما همچنان تو سی سال پیش موندیم و باید حسرت اینارو بخوریم و ماشینای ایران خودرو و سایپا سوار شیم
𝐀𝐥𝐢
۲۴ اسفند ۱۴۰۳دیگه حتی با لوگوی بنز هم نمیشه زشتیشو پوشوند
صامورایی
۲۴ اسفند ۱۴۰۳کابیین عالیه اما برای بیرون ماشین باید آپشن مخصوص سفارش بدی که یه گونی سرتاسری بدوزن قیافش معلوم نشه
سهیل
۲۴ اسفند ۱۴۰۳دقیقا مثل سانتازرافه
Iman
۲۴ اسفند ۱۴۰۳این ماشینهای جدید رو از روی عکس قضاوت نکنید لطفاً اگه این ماشین و از نزدیک ببینید دهنتون از تعجب وا میمونه . مثلاً دنا از نزدیک میبینی ای یه زره نما داره ولی عکسش میبینی عین گاریه
Navid A J
۲۴ اسفند ۱۴۰۳اینو دیدم پیش خودم گفتم امیدوارم زودتر طراحی صنعتی به دست هوش مصنوعی بیفته. هر چی داره میگذره طراحی ها دارن زشت تر میشن.
فعلا بین آلمانی ها فقط آئودی مونده که گند بزنه ب طراحیاش.
مهدی
۲۴ اسفند ۱۴۰۳سال به سال ، زشت تر از پارسال!
Sohrab
۲۴ اسفند ۱۴۰۳ظرفیت صندوق جلو (فرانک) به اشتباه ۷۰ لیتر درج شده. ظرفیت واقعی ۱۰۱ لیتره
امیر دهقان
۲۴ اسفند ۱۴۰۳The new model can hold 2.5 cubic feet of cargo space under the hood
فرزاد
۲۴ اسفند ۱۴۰۳واقعا زیباست
A
۶ فروردین ۱۴۰۴طعنه میزنی یا جدی بود ؟
نیما
۲۴ اسفند ۱۴۰۳لعنتی 😂😂😂آبروی مهندسی و هنر آلمانی رو بردن با این طراحیشون ، آینه هاشو نگا میکنم حس میکنم مال موتور 125 رو بستی رو افهاش پونصد
Hadi
۲۴ اسفند ۱۴۰۳نسل اول CLA شاهکار طراحی
نسل دوم طراحی خوب
نسل سوم 🗿🗿🗿
Mr.negative
۲۴ اسفند ۱۴۰۳این مدلم برداشتن چراغای جلوشو شبیه مدلای اسمارت کردن با یه جلوپنجره بیش از حد بزرگ
چراغای پشتم کاش چسبیده نبود
بعد دیگه چقدر باید به مانیتورای بنز اعتراض کنن تا برشون دارن این چیه آخه انگار اتاق یه طراحه سه تا مانیتور
arvin44
۲۴ اسفند ۱۴۰۳بنظرم باید لوگوی بنز رو از کل ماشین در بیارن تا آبروی بنز بیشتر از این نره
ناشناس
۲۴ اسفند ۱۴۰۳جالبه … ، نشستن از مرسدس بنز ایراد میگیرن ، میگن زشته …
جمعش کنید بینیم بابا !!!
زشته زشته راه انداختین
اینو بتون بدن پس میزنین؟ یا باهاش کلی کلاس میذارین و پدر همه رو درمیارین …
شما لطف کن آرم برند بنز رو بزن روی پیشونیت و راه بیفت تو خیابونا و بازار ، ببین همه نگات میکنن یا نه …
رامتین
۲۴ اسفند ۱۴۰۳طراحیش خیلی جذاب نیست ولی قابل قبوله. در حال حاضر بهترین محصول در حال تولید مرسدس، CLE هست که بزودی با نسخه ارتقا یافته 8 سیلندر بنزینی، در نسخه 63S، عرضه خواهد شد.
saeedfarshchian
۲۴ اسفند ۱۴۰۳فقط آرم بنز رو نمیفروشن؟