مرسدس بنز

نسل بعدی مرسدس بنز CLA به پیشرانه چهار سیلندر جیلی مجهز می‌شود

نسل سوم مرسدس CLA از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر ساخت جیلی و همین‌طور سیستم کمک‌رانندهٔ استارتاپ چینی مومنتا استفاده خواهد کرد.

زمان معرفی نسل سوم مرسدس بنز CLA نزدیک است و این خودرو به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی مجهز خواهد شد که توسط هورس پاورترین تولید می‌شود. این یک جوینت ونچر بین رنو و جیلی برای تولید پیشرانه‌های درون‌سوز است. طبق گزارش‌ها، در توسعهٔ این موتور ۲ لیتری که انتظار می‌رود ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد، از تخصص مهندسی مرسدس هم بهره برده شده است. تولید موتور در چین انجام می‌شود ولی کاتالیزور در آلمان روی موتور نصب خواهد شد تا با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانهٔ اروپا مطابقت پیدا کند.

هرچند شاید استفادهٔ مرسدس از پیشرانهٔ جیلی در نسل بعدی CLA عجیب به نظر برسد ولی مدیر اجرایی جیلی، ۱۰ درصد از سهام مرسدس بنز را در اختیار دارد. علاوه بر این، شرکت چینی با مرسدس برای ساخت خودروهای الکتریکی اسمارت هم جوینت ونچر دارد. این در حالی است که هردو نسل اول و دوم CLA هم از پیشرانه‌های دیزلی رنو و نیسان استفاده می‌کردند. طبق گزارش‌ها، پیشرانهٔ چهار سیلندر جیلی به سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی هم مجهز خواهد بود که موتور برقی استارت را در گیربکس ادغام می‌کند تا رانندگی نرم‌تر و مصرف سوخت کمتری را فراهم کند.

پیشرانه اما تنها چیزی نیست که نسل بعدی CLA از چینی‌ها خواهد گرفت زیرا سیستم کمک‌رانندهٔ این سدان جمع‌وجور آلمانی هم توسط استارتاپ چینی مومنتا توسعه پیدا کرده است. هرچند شاید نام مومنتا آشنا به نظر نرسد ولی مرسدس از سال ۲۰۱۷ در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است. علاوه بر این، شرکت‌های سایک و جنرال موتورز هم در این استارتاپ چینی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سیستم کمک‌رانندهٔ مومنتا به نقشه‌های وضوح بالا متکی نیست و قابلیت رانندگی خودکار در محیط‌های شهری را خواهد داشت. در CLA جدید علاوه بر مواردی که ذکر شد، ویژگی‌های جدید دیگری مثل چندین نسخهٔ الکتریکی با معماری ۸۰۰ ولتی و نسخهٔ الکتریکی پرفورمنس AMG را هم خواهیم دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. توحید

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    چقدر زشت!!!
    حیف اون رفاه و آسایشی که اینها دارن

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. کیان

      ۱۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1489 ديدگاه)

      من فکر نمیکنم که جیلی یا چین تولیدش ضعیف باشن، ولی قطعا حس منفی ای زیادی روی خریدار خواهد داشت، مخصوصا خریدار غیر چینی !!!
      متاسفانه المانیها بخاطر پول همه چیزشون و به چینیا فروختن، نه المانیا، بلکه کل اروپا، اکثرا خیلیا خودروسازیهاشون و بخاطر شرایط و درامد مالی شراکت کردن، جوینت ونچر، بعضیا کامل فروختن (ولوو) و …
      امیدوارم اروپاییها منفعت طلب تو دهنی بزرگی بخورن. اینها بخاطر منافع خودشون چشمشون روی همه چیز میبندن. از حقوق بشر گرفته تا هزار و یک مسئله دیگه.
      نظام سرمایه داری چپها فقط پول دراوردن به هرقیمتی رو سرلوحه قرار داده و نتیجه هم شده دنیای زشت امروزی

      موافقم 14
      مخالفم 1
  2. javad-bmw

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (218 ديدگاه)

    آخه مردم میرن مرسدس میخرن که مرسدس سوار بِشَن ، کُلا موضوع همینه؛ یه شخص میره مرسدس میخره که یه چیزی سوار بشه که بالای ۱۰۰ سال دانش مهندسی آلمانی ها پشتوانه اون وسیله هست ، حالا الان باید با موتور جیلی بیاد برسه دست مشتری ، اینی که میگم به این معنی نیست که موتور جیلی بَده ، بحث اینه که روی مرسدس باید موتور مرسدس باشه ، فرض کن روی بِ ام و موتور فونیکس بذارید؛
    حالا میشه به این بِ ام و گفت؟ ، طبیعتا نمیشه ، همه چیز میره زیر سوال ، یا شایَدَم من دارم اشتباه میکنم🤔

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. پویان

      ۱۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (824 ديدگاه)

      جواد. دانش 100 ساله. ممکنه الان کارنکنه. جیلی و چینی ها قبلا نوشتم که از اروپاییها بالاتر هستن. برای همین این مورد تعجبی نداره.
      اینجا هم با کمک دانش، بنیان ها به زودی موتورهای جدید رونمایی و ساخته میشن.

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. Kiarash

        ۱۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (424 ديدگاه)

        پویان مهندسی آلمانی هیچوقت قدیمی نمیشه و چین در بخش مهندسی و کیفیت و همه چیز با آلمانی ها سال های نوری فاصله داره
        بعد فکر کردی مرسدس بنز دوست داره از موتور جیلی استفاده کنه الان چینی ها یجورایی دارن اصن شرکت رو مدیریت میکنن

        1. Kiarash

          ۱۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (424 ديدگاه)

          حتی میگی جیلی و دیگر برند های چینی از مرسدس زدن بالا از چه لحاظ ؟ فقط فروشه الان ژاپن که خفن ترین رقیب آلمانه هنوز از خیلی لحاظ آلمان جلوتره چینی ها دارن هروز پیشرفت بهتری می کنن ولی از لحاظ پرفومنس و مهندسی و کیفیت و … ضعیفتر هستن قطعا ولی تو بخش فروش خیلی خفن میشنن الان هم که میبینیم مرسدس بنز مثل سابق نیست جواب معلومه دیگه از روزی که جیلی و بایک سهامدارش شدن و دیگر مشکلات

  3. سامان

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بعضی ها هنوز شخصیت بنز رو نشناختن.
    اونا هیچ وقت اعتبار مهندسی شون رو فدا نمی کنه.
    قطعا از این پیشرانه مطمئن هستن که می خوان ازش استفاده کنن.
    یه نکته مهمی که اونا رعایت می کنن اینه که تعصب سیاسی ندارن، تندرو نیستن کاملا منطقی برخورد می کنن.

  4. amirboss

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (687 ديدگاه)

    یه مسئله کا حایزاهمیته اینه که تو کشور چین خودرو سازهای دارن برای یه چیز میجنگن و اون تولید بیشتر و سود دهی بالا برای کشورشون هستن.
    خودروسازان چینی دائم درحال تبادل تکنولوژی بین هم هستن و این یعنی همه دارن برای یه هدف میجنگن.
    نتیجه ش رو هم همه دارن مشاهده میکنن.
    چین داره خودروسازاش رو اداره می‌کنه و گسترش میده،استلانتیس هم داره خودرو سازاش رو برشکست می‌کنه و ازدست میده.
    کاش رئیس استلانتیس چینی بود!

  5. نیو کار

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    موتوره فراری چری نزنه صلوات

  6. Absurd Hero

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    سود بیشتر به چه قیمتی؟

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا