مرسدس-مایباخ همیشه به ساخت سدانها و SUVهای فوق لوکس مشهور بوده، اما این بار سنتشکنی کرده و یک رودستر دو نفره را به خانواده خود اضافه کرده است. مدل SL680 مونوگرام سری، نسخهای خاص از مرسدس-AMG SL63 محسوب میشود که با حفظ پیشرانه قدرتمند ۵۷۷ اسب بخاری، تغییراتی در تعلیق، عایقبندی و طراحی دریافت کرده تا به یک گرند تورر لوکس تبدیل شود. اما آیا این رودستر ۲۵۰ هزار دلاری ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد؟
تغییرات جدید برای مدل ۲۰۲۶
مایباخ با اضافه کردن ویژگیهای اختصاصی، SL63 را به یک خودروی کاملاً متفاوت تبدیل کرده است. این مدل در دو رنگ خاص قرمز متالیک (Red Ambiance) و سفید براق (White Ambiance) با سقف مشکی عرضه میشود. طراحی جلو و عقب تغییر کرده، جلوپنجره مایباخ جایگزین نمونه AMG شده، و رینگهای ۲۱ اینچی اختصاصی به خودرو اضافه شدهاند. اما جالبترین تغییر، سقف پارچهای با الگوی مایباخ است که ظاهری مشابه کیفهای لوکس لویی ویتون دارد.
درون کابین نیز تغییرات بهوضوح دیده میشود؛ تمام روکشها از چرم ناپای سفید ساخته شدهاند، صندلیها از نظر طراحی و میزان پدینگ بازنگری شدهاند و حتی دوخت جدیدی برای آنها در نظر گرفته شده است.
قیمت و نسخههای موجود
مایباخ SL680 فعلاً تنها در یک نسخه عرضه میشود و قیمت آن حدود ۲۵۰ هزار دلار برآورد شده است، که بهطور قابلتوجهی گرانتر از مدل پایه AMG SL63 با قیمت ۱۸۸,۰۵۰ دلار است.
پیشرانه و عملکرد فنی
مرسدس-مایباخ SL680 از همان پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئینتوربو موجود در SL63 استفاده میکند که ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. سیستم انتقال قدرت شامل یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک (4MATIC+) است.
با این حال، مایباخ این رودستر را نرمتر و بیصداتر کرده است. اضافه شدن ۴۰۰ پوند وزن اضافی به دلیل عایقهای بیشتر و تغییرات در سیستم تعلیق، باعث شده که هندلینگ خودرو کمی از حالت اسپرت فاصله بگیرد و به سمت یک گرند تورر لوکس متمایل شود.
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت
با توجه به وزن بیشتر، پیشبینی میشود که شتاب SL680 کمی کمتر از SL63 باشد. مدل استاندارد SL63 در ۳.۰ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد، اما نسخه مایباخ احتمالاً حدود ۳.۴ ثانیه زمان خواهد برد.
کابین، فضا و امکانات رفاهی
در داخل کابین، SL680 همان ساختار مدل AMG را حفظ کرده اما با مواد لوکستر و طراحی خاص مایباخ ارائه میشود. روکشهای چرمی سفید با دوخت جدید، صندلیهای نرمتر و راحتتر، و فرمان دو رنگ مشکی-سفید از جمله ویژگیهای جدید هستند. صندلیها دارای گرمایش، سرمایش، ماساژور و سیستم Airscarf هستند که در هوای سرد، گردن سرنشینان را گرم میکند.
فضای صندوق عقب:
مایباخ SL680، مانند مدل استاندارد، فضای بار محدودی دارد. ظرفیت صندوق عقب ۸.۵ فوت مکعب (حدود ۲۴۰ لیتر) است که برای سفرهای طولانی چندان جادار محسوب نمیشود. اگر سقف را جمع کنید، این فضا حتی کمتر هم خواهد شد.
فناوری و سیستم اطلاعات و سرگرمی
مایباخ SL680 از همان سیستم MBUX استفاده میکند که در مدل SL63 نیز دیده میشود. ویژگیهای اصلی شامل:
- نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی برای راننده
- نمایشگر لمسی ۱۱.۹ اینچی عمودی
- دستیار صوتی “Hey Mercedes”
- پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto
- گرافیکهای باکیفیت اما رابط کاربری نسبتاً پیچیده
ایمنی و سیستمهای کمکی راننده
مایباخ هنوز جزئیات کامل سیستمهای ایمنی این مدل را اعلام نکرده، اما برخی از امکانات استاندارد شامل موارد زیر هستند:
✅ ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده
✅ مانیتورینگ نقاط کور
✅ هشدار خروج از خط و کمک به حفظ مسیر (آپشنال)
✅ کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حرکت بین خطوط (آپشنال)
نتیجهگیری؛ آیا مایباخ SL680 ارزش خرید دارد؟
مایباخ SL680 ترکیبی از سرعت، لوکس بودن و طراحی منحصربهفرد است، اما در مقابل، قیمت بسیار بالایی دارد و از نظر عملکرد کمی کندتر از SL63 خواهد بود. این خودرو برای کسانی ساخته شده که به دنبال یک رودستر فوق لوکس هستند و حاضرند مبلغ قابلتوجهی برای آن بپردازند. اما اگر به دنبال تجربه رانندگی اسپرتتر هستید، شاید بهتر باشد همان SL63 را انتخاب کنید و ۶۰ هزار دلار صرفهجویی کنید!
Iman 007
۸ فروردین ۱۴۰۴متاسفانه اصلا قشنگ نیست بنتلی کانتیننتال خیلی خوشگل تره
net
۸ فروردین ۱۴۰۴خیلی ها فکر میکنند میباخ مثل رولز رویس و بنتلی ماشین لوکس اشرافی یا فوق لوکس تولید میکند در صورتی که اینطور نیست و میباخ ماشین بنز رو تیون فوق لوکس میکنه و ماشین لوکس اشرافی یا فوق لوکس تولید نمیکند. رینگ میباخ و الپینا خیلی بد هست
Mr wrong
۸ فروردین ۱۴۰۴یه اس ال گرفته دستش از تک ساخت و میتوس و میباخ و تک نفره و دونفره میزنه الی آخر
amirmohammadja79
۸ فروردین ۱۴۰۴با این جلو پنجره و با این رینگ ها واقعا خوشگل شده
javad-bmw
۸ فروردین ۱۴۰۴وقتی نگاهش میکنی میباخ نمیبینی،مرسدس میبینی.
البته احتمالش هست خوب بفروشه اگر در تعداد کم تولید بشه ، چند سال دیگه کمیاب میشه و میاد رو قیمتش
مازیار
۸ فروردین ۱۴۰۴میباخ با نزدیک شدن به کلاس رولزرویس ریسک بزرگی کرد که خوب جواب هم نداد و بعد اون کج دار و مریز داره ادامه میده به پشتوانه نام و سابقهاش
اما واقعیت اینه که رولزرویس غیر قابل رقابت ترین برند هست و شاید از همین رو بنتلی چاشنی اسپرت رو بیشتر کرد تا راهش رو کمی جدا کرده باشه
آرتا
۱۰ فروردین ۱۴۰۴سلام.میتونم بپرسمشما تحصیلاتتون در چه رشته و چه مقطعی هست که تحلیل میکنید؟ممنون
Ali
۸ فروردین ۱۴۰۴Sl 63 همینجوریش مشکله فروش داره بعد اومدین همون ماشینو با همون طراحیه بده داخلی که شبیه ماشینای چینیه ۶۰ هزار دلار گرونتر کردین بابا ایول.
نکته ی دیگه اینه که اولین باره که ی پرچمداره میباخ رو با موتوره V8 میبینم ینی مشترک با همون sl 63 واقعا بنز به بدترین شکله ممکن اسمه میباخو خراب کرد اون از amg s63 که یهو از s680 گرونتر شد با V8 هیبرید این از sl 680 که با همون موتوره V8 sl63 باز ۶۰ هزار دلار گرونتره ، عجیبه واقعا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ فروردین ۱۴۰۴آقای بخردی چند وقته روی این موضوع کار میکنه و چندتا کلیپ هم منتشر کرده اگر دیده باشید. جالبه حتی در آمریکا که افراد ثروتمند تعدادشون زیاده، فروش مرسدس بنزی که بالای ۱۲۰ هزار دلار باشه، خیلی مشکله. مبالغ بیشتر هم بماند.
شرکتهای موفق و پولدار مثل مرسدس، طبیعی هست که تعدادی محصول بسیار گران و کمفروش داشته باشند. جنبه تبلیغاتی و اثبات توانایی داره، کلکسیونرها و علاقهمند دو آتشه هم تعدادی میخرن
Ali
۸ فروردین ۱۴۰۴ممنون که گفتید باید حتما ببینم.
بله اقای اشتری کاملا موافقم.
منتها اگر V12 توی این یکی هم استفاده میشد یک جورایی بیشتر برای مخاطبه این خودروها جذاب میشد و اثباته بهتری برای توانایی هم بود.
این شباهت توی اسم گذاری S680 و SL680 من رو از این میترسونه که به زودی یک S680 با V8 ببینیم.
البته که بعید نیست و بهتره تعصبو بذارم کنار.
به هرحال من عاشقه بنز و میباخم واسه همین دوستدارم همیشه به شکلی افراطی خوب باشن.
همایون
۹ فروردین ۱۴۰۴با احترام مشکل برند مرسدس نیست وگرنه هایپرکار وان هم میلیون دلاری قیمت داره اما براحتی فروش رفت مشکل پکیجی که ارائه میشه هستش اینجا موتور v8 حتی قدرت ۶۱۲ اسبی e کلاس amg رو هم نداره و قیمتش وارد محدوده بنتلی و پورشه شده واقعا از لحاظ توانایی فنی و حفظ قیمت عاقلانه نیست خریدش در مدل هیبرید هم اضافه وزن زیاد لذت رانندگی رو گرفته واسه همین نخواهد توانست فروش نسلهای قبلی sl رو تجربه کنه.
پویش نه به تصادف
۸ فروردین ۱۴۰۴ظاهر sl 63 رو ترجیح میدم
Milad fakour
۸ فروردین ۱۴۰۴اون کاپشن رو هم باهاش میدن ؟🤣
سامان اذری
۸ فروردین ۱۴۰۴المانی ها چینی ها رو مسخره میکنن که به مانیتپر بزرگ میذارن تو ماشینشون و تمام
بدون هیچ زیبایی
الان خودشون انگار یه لپ تاپ رو باز کردن گذاشتن رو داشبورد
خودرو اسپورت لاکچری فقط بنتلی و استون مارتین
Navid A J
۸ فروردین ۱۴۰۴من که به جز جنبه ی تبلیغاتی و شوآف، توجیه دیگه ای برای این مدل نمیبینم. این همه کار کردی خب یکم چهره ی متفاوت و خاص تری رو برای مایباخ طراحی کن.
چه دلیلی داره کسی که میخواد این پولو بده، استون مارتین یا بنتلی رو نگیره بیاد اینو بگیره. یا اصلا همون اس ال رو نگیره بخواد مایباخ بگیره درصورتی که تفاوت معناداری هم نداره.
فعلا همون اس ال ها رو بفروشن تا این.
Arshia m3csl
۹ فروردین ۱۴۰۴میباخ اصلا به sl نمیاد مرسدس بنز sl یک ماشین اسپرت با ویژگی لوکسه دو در اشرافی اصلا به sl نمیاد sl به عنوان اسپرت قدرتمند بوده رقیب پورشه و کوروت و استون مارتین نه رقیب رولزرویس
بلید جای میباخ یک sl بلک سزیز گالووینگ میساختن با الهام از sls
SepehrV10
۹ فروردین ۱۴۰۴نمیدونم چجوری حتی با نگاه کردن به این ماشینم آرامش میگیرم
امیر کریمی
۹ فروردین ۱۴۰۴شاهکاره دیگه از این بهتر نمیشه فقط اگر یکمی نتور قوی تر بود که از لحاظ سرعت و شتاب هم از خیلیا سر باشه البته الانشم خوبه ولی خو تغیرلت که زیاد بوده پیشرانه هم یه کوچولو مثلا ۶۵۰ اسب میشد