این مرسدس بنز 500E W124 سیساله قطعاً روزهای بهتری را تجربه کرده است اما حالا سن بالایی دارد. آیا این خودرو هنوز هم پس از گذشت این همه سال حرفی برای گفتن دارد؟ احتمالاً میدانید که این خودرو توسط خود مرسدس ساخته نشده است. در اوایل دهه ۹۰ میلادی این برند لوکس مشغول توسعه محصولات دیگر بود و تصمیم گرفت با کمک پورشه کارهای تحقیق و توسعه خود را سرعت ببخشد. اگرچه بدنه این خودرو در زیندل فینگن آلمان رنگ میشد اما کار مونتاژ آن در وطن پورشه صورت میگرفت. تنها ۱۰۴۷۹ دستگاه از این خودرو شامل نسخه E60 AMG ساخته شد و حالا یکی از آنها با مدل ۱۹۹۲ را در این ویدئو تماشا میکنیم.
در بطن این 500E پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری قرار دارد که در زمان صفرکیلومتر بودن قدرت ۳۲۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۰ نیوتون متری تولید میکرد که باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیهای میشود. این نیروگاه ۵ لیتری در واقع قدرت و پرفورمنس را با کابینی لوکس و کاربردی ترکیب کرده بود.
مرسدس از پیشرانه ۸ سیلندر M119 بنزینی بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹ استفاده کرده است. این نیروگاه آهنین در آن زمان با سه حجم ۴.۲ لیتری پایه، ۵ لیتری رده میانی و ۶ لیتری پرچمدار تولید میشد. آیا این خودرو هنوز هم میتواند روزهای خوش گذشته را تکرار کند؟ ما تا زمانی که شاهد تاختوتاز 500E در اتوبان نبودیم از این موضوع اطلاع نداشتیم.
اولین بار که ۵۰۰E عرضه شد قیمت پایه بیش از دو برابری نسبت به ۳۰۰E استاندارد داشت و به همین خاطر از پرفورمنس احساسبرانگیزی برای توجیه قیمت بالاترش سود میبرد. این سدان اسپرت در دورانی عرضه شد که محصولات مرسدس کیفیت و دوامی همچون تانک داشتند و همین مدل ۱۹۹۲ مؤید این نکته است. علیرغم گذشته سه دهه از زمان تولید، سدان موردبحث همچنان پایداری و کیفیت خوبی دارد.
حرف E در نام این خودرو نشان دهنده عبارت Einspritzer است که در زبان آلمانی به معنی تزریق است. ۵۰۰E فقط با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک عرضه شد. این گیربکس به همراه پیشرانه از رودستر مشهور ۵۰۰ SL R129 گرفته شدند. همچنین تغییراتی نیز در بدنه اعمال شد تا این مدل از نسخههای پایهتر متمایز شود.
از آنجایی که مرسدس آماده تبدیل شدن به برندی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ میشود، سواری با این ۵۰۰E در اتوبانها به خاطرهای فراموشنشدنی تبدیل خواهد شد.
اخیراً مجله تاپ اسپید آلمان با سدان مرسدس روانه بخشهای بدون محدودیت سرعت بزرگراههای آلمان شده است. با یک تخت گاز سنگین سرعت خودرو به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت میرسد. تست دوم که شاید باورنکردنی به نظر برسد سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند؛ اما چیزی وجود دارد که راننده را اذیت میکند. یک دستگاه بیامو سری ۵ در جاده تردد میکند و به مرسدس راه نمیدهد. مرسدس به سری ۵ نزدیک و نزدیک میشود و حتی احتمال برخورد از پشت نیز وجود دارد؛ اما به نظر میرسد راننده بیامو علاقهای به باز کردن راه ندارد.
راننده مرسدس تلاش میکند با رفتن به لاین دوم و از سمت راست از بیامو سبقت بگیرد اما در این لاین نیز خودروهای کندی تردد میکنند. زمانی که سرعت شمار 500E عدد ۲۶۰ را نشان میدهد سرانجام بیامو تسلیم میشود. احتمالاً راننده بیامو کابوس شبانهای را تجربه کند مخصوصاً اینکه بازی را به یک مرسدس 500E سیساله باخته است…
rezarsnewphone
۱۷ فروردین ۱۴۰۱هنوز هم اقایی میکنه 🦾🗿
فورد
۱۷ فروردین ۱۴۰۱اینو فکر کنم بنز با همکاری پورشه ساخته بود یکی از شاهکار های بنز هست
NAVID۰۰۹۸
۱۷ فروردین ۱۴۰۱دقیقاً
هنوزم وقتی میبینیمش با لبخند استقبالش میکنیم تا جایی که ناپدید بشه در ترافیک و خیابانها !
بنز همیشه بنزه ، اما بنزهای دهه ۹۰ یه حال و هوای دیگری دارند بخصوص کلاس S معروف به تانک !
دهه ۹۰ تکرار نشد دیگر و فکر نمیکنم که تکرار بشود چون برای زمانی هست که خودروها بین مکانیکی شدن و دیجیتالی شدن روی یک نخ حرکت میکردند و بهترینهای خودشان را عرضه میکردن. و مثل امروز که بین برقی شدن و سوخت فسیلی گیر کردهاند و به یکباره نخ پاره میشود سمت برقی شدن و یعنی اتمام دوران لذت با خودرو و اجزای مکانیکیاَش !
Scuderia Ferrari
۱۷ فروردین ۱۴۰۱چه حس خوبیه نشستن پشت فرمون این ماشینا
ولی خودمونیم راننده M5 نخواست ادامه بده
به هر حال دوتاشون رو دوست داریم 💙❤
فرامرز
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ام۵ نبوده و سری ۵ معمولی بوده که سرعتش به ۲۵۰ محدود شده، تازه اگه سرعتش به همچین سرعتی برسه چون اگه مدل ۵۲۰ بوده باشه زیر ۲۰۰ اسب قدرت داره
Scuderia Ferrari
۱۷ فروردین ۱۴۰۱بحثی ندارم ولی راننده BMW روی ۲۶۰ لاین سبقت رو باز گذاشت و زد رو ترمز
مهم اینه که مرسدس بنز بعد از ۳۰ سال عملکردی مثل روزهای اولش داشت و خیلی راحت و با آرامش کامل به سرعت های بالا رسید
کافر مقدس
۱۷ فروردین ۱۴۰۱کارکرد ماشین رو نگاه کن سن که اهمیت نداره وقتی کار نکرده باشه
مهردادکمال
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ماشین سی سال پیش تو سرعت 260تا خیلی کم صدا است و به شدت پایدار یه تیر آهن سی ساله هم پوسیده میشه اما بنز انگار مرگ نداره این است معجزه بنز
Clean energy (صیانت!)
۱۷ فروردین ۱۴۰۱برای دوست داشتن بنز
اون ستاره سه پر کافیه
علیرضا
۱۷ فروردین ۱۴۰۱تازه این نسخه ی معمولیش بود اگه همین ماشین نسخه ی آ ام گ یا برابوس باشه که دیگه علی برکت الله ….
من عاشق بنز کپل هستم صد تا گزارش هم ازش تهیه کنی باز هم حرف برای گفتن داره، حالا سی و پنج سال پیش دیگه چی بودددددده
Philipp
۱۷ فروردین ۱۴۰۱البته این نسخه اصلا معمولی نبود و پرچمدار سری هستش که توی ایران به کپل معروفه
این موتورم موتور مرسدس Sauber C9 هستش قهرمان لمان
و این ماشین توی زمان خودش بهترین مزیت آیرودینامیکی رو داشته با cd=0.26
مهدی
۱۶ دی ۱۴۰۱بنز کپل از همه لحاظ بهترین هست از شتاب و پرستیژ و نرمی و استهلاک کم گارانتی رنگ سی ساله بعد از سی سال فراوانی قطعات
تا سوارش نشی نمیتونی قضاوت کنی سواریش عالیه بی نظیره
اصغر
۱۷ فروردین ۱۴۰۱بنز رو عشقه
ناشناس
۱۷ فروردین ۱۴۰۱اگه بیاد تو زمین صاف بدون ماشین، بی ام دبلیو از اون مرسدس پیر با سرعت تقریبا ۳۵۰ سبقت میگیره.
datsun
۱۷ فروردین ۱۴۰۱۳۵۰ رو از کجا آوردی
ماشین باز
۱۹ فروردین ۱۴۰۱این بنزه ۳۰ ساله داره اینو شکست میده حالا ببین s500 چه میکنه من سوار s500 2014 شدم با تقریبا ۵ ثانیه شتاب جادو میکنه وقتی تخت کنی میچسبی به صندلی
samurai
۱۷ فروردین ۱۴۰۱چقدر زیبا طراحی شده بعد الان بنزا کلا کج و کوله شدن دیگه حس بنز نمیدن
بهنام
۱۸ فروردین ۱۴۰۱هر دو بزرگوار دوست داشتنی هستند و هر دو محدودکننده سرعت دارن، وگرنه پیشرانه و جعبه دنده هر دو بهشون این اجازه رو میده که با حفظ تعادل و امنیت کامل، به سرعت 300 و حتی بالاتر برسند. بنز نماد صنعت آلمانه و BMW نماد هنر آلمان. به نظر من، بنز مطمین تر، کم خرج تر، و اصیل تره. بی.ام.و جوان پسند تر و جذاب تر. من به شخصه عاشق اعلیحضرت بنز w140 (تانک) هستم. هیولایی که با اینکه 31 سال از تولید نخستینش می گذره، هنوز هم ابهت داره و حتی خودروهای امروزی خیلی از آپشن هایی که ایشون سال 1991 برای نخستین بار به صنعت خودرو ارایه کرد رو ندارند. حیف که تو ایران زیاد وارد نشد و خیلی ها نمی شناسندش.
Philipp
۱۸ فروردین ۱۴۰۱190 کپل و تانک بدلیل اینکه در زمانی که تحریم ها شدت زیادی گرفت تولید شدند و اینکه تازه جنگ تموم شده بود به میزان بسیار کمی وارد شدند
تانک از نظر من بعد W221 و W108 بهترین Sکلاس هستش
محمد روحانی
۱۸ فروردین ۱۴۰۱بخدا عاشق این بنزم سوارش شدم و میدونم چه لذتی داره آرزومه یه روزی بتونم بخرمش😭😭😭 چند وقته خیلی تو فکرشم و همش حس میکنم دارم بهش میزسم امشبم این ویدیو افتاد جلو چشمم پس حتما این یه نشانه س برای من که بهش میرسم برام دعا کنید بتونم یکی ازش بخرم😭😭😭😭😭😭
Shadi
۱۸ فروردین ۱۴۰۱انشالله نصیبت شه
محمد روحانی
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ممنون عزیز انشالله توهم به آرزوت بررسی
رضا حیدری
۱۸ فروردین ۱۴۰۱نمیدونم کدوم کشوری که ماشین هاش تو لاین سرعت کم کمش ۱۸۰ تا رو میرن
ایلیا
۱۸ فروردین ۱۴۰۱سلطان خوب حااشو گرفت🗿
وحید
۱۸ فروردین ۱۴۰۱آلمان است عزیزم. تنها کشوری که اتوبان هاش محدودیت سرعت ندارند آلمانه. برای ساخت اتوبان هاشون در زیر سازی آلماتور بندی میکنند و 80 سانتی متر بتن ریزی میکنند و یه شیب 2 درصد بابت فرار آب بهش میدن طوری که یه بویینگ 747 میتونه تو اتوبان هاشون فرود بیاد👍
MAHDI_GERMANY
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ببین کشور صنعتی المان رو که حرفشون = عملشون
بنز جی کلاس خدایی این ماشین چی هست ….. این ماشین سوار بشی میری هوااااا…. اونوقت ایران تازه تصمیم گرفت خط تولید سمند رو ببنده …. تففف
محسن
۱۸ فروردین ۱۴۰۱من یکیش را دارم.
230E اتاق w124
من بعد از چند سال هنوز که به این ماشین نگاه میکنم متوجه میشم که بنز در طراحی این خودرو واقعا شاهکار کرده.
بسیار زیبا و فوقالعاده و کم خرج
ای کاش بنز روی این پلتفورم تولید جدید انجام میداد.
مجتبی احمدی
۲۵ شهریور ۱۴۰۲بزرگوار برای سواری شهری روزمره توصیه میکنی ؟ یا باید یه روز درمیون تعمیرگاه باشیم؟
سیاوش
۱۸ فروردین ۱۴۰۱الان امریکن فن ھا میگن رو جک بود،گنده لاتشون چلنجر سوار شاسی ھمین بزرگوارھ
حسین
۱۸ فروردین ۱۴۰۱از ماشین مهمتر قانون رانندگی اونجا بود که بی ام و با سرعت 250بازهم راهنما زد و رفت لاین شماره 2 موضوع دیگه هم واقعا کشور صنعتی که میگن یعنی این برابر سواری ها تو کشورشون کامیون بود چقدر هم کامیون های زیبا
دکتر
۱۹ فروردین ۱۴۰۱بنز کپل واقعا استوره هست و زیبا،هر وقت نسخه های تر تمییزشو میبینم لذت میبرم واقعا این ماشین برازنده و زیباست بعد ۳۰ سال هنوز جذابیتهای خودشو داره،نسخه ۳۰۰شو سوار شدم و واقعا از هندلینگ این ماشین شگفت زده شده بودم،انگار که با چسب به زمین چسبیده بود،و ارامشی مثال زدنی با اون لاستیک های فاق بلندش داشت
سیده طوبی
۲۳ فروردین ۱۴۰۱دمه بنز این مدل و سال ساخت که گرم .
ولی خب BMW هم کم نیاورد، خیلی جلو بنز بود، آخراش کشید کنار، وگرنه پا به پای بنز اومد و اونم حدود ۲۶۰ سرعت میرفت واسه خودش .
البته این ماشین بنظر من تقویت شده ست و کار شده روش ، همینجوری انقدر نمیرفت با این تعادل و راحتی بعد از این همه سال .
و مطمئناً راننده اش هم حرفه ای بوده .
رضا قصری
۷ مرداد ۱۴۰۱سلام البته این امر ممکنه ولی زمان معرفی ماشین گفتن پیشرانه 8سیلندر که این تعداد سیلندر دیگه جاشونو به چهار های توربو داده
فری
۱۱ خرداد ۱۴۰۳با سلام از بابت بنز که۳۰ سال سن و کارکرد۱۰۰ هزارتا بازهم از قدرتش کم نشد.شعار بنز هم آب بنزین روغن بزن دور دنیارو باهاش بگرد ارم معرف این شعار هست ۳ خط و یک دایره.از بابت بی ام دبلیو که واقعآ پا به پای این بنز آمد و تقریبآ تو یه سطح سرعتی هست با اینکه بی ام دبلیو۶ سیلندر ۳۲۸ بوده و بنز با موتور ۱۲ سیلندر ۷.۳لیتری نتیجه اینکه جفتتون برای یک کشور هست که صنعت اول جهان هست
فری
۱۱ خرداد ۱۴۰۳با سلام اول اینکه هردو برای یک کشور هست.از بابت بنز که۳۰ سال سن و کارکرد۱۰۰ هزارتا بازهم از قدرتش کم نشد.شعار بنز هم آب بنزین روغن بزن دور دنیارو باهاش بگرد ارم معرف این شعار هست ۳ خط و یک دایره.از بابت بی ام دبلیو که واقعآ پا به پای این بنز آمد و تقریبآ تو یه سطح سرعتی هست با اینکه بی ام دبلیو۶ سیلندر ۳۲۸ بوده و بنز با موتور ۱۲ سیلندر ۷.۳لیتری
هادی
۳۰ شهریور ۱۴۰۳داداش بنز کلاس اس نیست کلاس ای (E)هست که موتور پنج هزار سی سی و هشت سیلندر داره که کد W124 هست نه W140