مرسدس بنز

نمایش چرخش 360 درجه‌ G کلاس برقی با رانندگی رئیس مرسدس بنز

یکی از ویژگی‌های شاخص مرسدس G کلاس برقی چرخش ۳۶۰ درجه‌ای خواهد بود و رئیس برند مشهور آلمانی به دنبال نمایش آن است.

اولین نسل مرسدس G کلاس اواخر دهه ۷۰ میلادی معرفی شد اما شهرت امروزی آن به ویژه در آفرود تا اوایل دهه ۹۰ میلادی و معرفی نسخه‌های به‌روزش وجود نداشت. در سال ۲۰۱۸ بود که نسل جدید G کلاس عرضه شد و در سال ۲۰۲۴ نیز یک اتفاق مهم در تاریخ این خودروی دوست‌داشتنی رخ خواهد داد. مهندسان مرسدس قرار است نسخه برقی G کلاس را معرفی کنند. البته نباید نگران بود زیرا مدل درون‌سوز آن نیز همچنان در دسترس خواهد بود و با یک فیس لیفت در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

نسخه برقی G کلاس قرار است با نام EQG شناخته شود و به تازگی ویدئویی از رانندگی مدیرعامل مرسدس با این خودرو در اتریش و کوه‌های شوکل منتشر شده است. در همین کلیپ اولا کالنیوس ویژگی مشهور G کلاس برقی یعنی چرخش G را نیز به نمایش می‌گذارد. ویژگی یاد شده اساساً در بازار با نام چرخش تانک شناخته می‌شود و در واقع چرخش ۱۸۰ درجه‌ای خودرو روی یک نقطه است. این ویژگی در EQG وجود خواهد داشت و با فشار یک دکمه و استفاده از پدال سمت چپ پشت فرمان فعال خواهد شد.

رئیس مرسدس در واقع یک چرخش ۳۶۰ درجه‌ای انجام داده اما با استفاده از تنظیمات سیستم اطلاعات سرگرمی می‌توان چرخش ۹۰ درجه‌ای را نیز انجام داد. این مدیر که اصلیتی سوئدی دارد می‌گوید ویژگی چرخش G می‌تواند در آفرود و زمانی که خودرو گیر کرده مفید باشد. این امر با استفاده از چهار پیشرانه برقی (یک پیشرانه برای هر چرخ) میسر می‌شود. به منظور اطمینان از عدم آسیب دیدن باتری در زمان آفرود، بخش زیرین بدنه با دو لایه فیبر کربن و نوع متفاوتی از متریال بین آن‌ها تقویت شده است. نسخه فیس لیفت G کلاس درون‌سوز و EQG جدید در ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد و در نیمه دوم همان سال نیز خودرویی جدید به نام G کوچک پدیدار می‌شود. این خودرو که نسخه‌ای کوچک از G کلاس است به احتمال بسیار زیاد از پلتفرم بدنه روی فریم برادر بزرگ‌تر خود استفاده نخواهد کرد و به ساختاری یونی بادی مجهز خواهد بود بنابراین انتظار نمی‌رود توانایی‌های آفرود آن در حد G کلاس باشد. تولید نسخه برقی G کوچک نیز تائید شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (850 ديدگاه)

    (( این مدیر که اصلیتی سوئدی دارد می گوید ویژگی چرخش G می‌تواند در آفرود و زمانی که خودرو گیر کرده مفید باشد. ))

    این چرخش موسوم به تانک ویژگی جالبی هست و میتونه در مواقعی بدرد بخور باشه (مثل تغییر جهت در نقاط تنگ) اما گمون نکنم در زمانی که خودرو گیر کرده، چون برای خارج شدن از واموندگی اتلاف نیرو خیلی مهم هست و بهتره چرخهای خودرو مستقیم باشه چه رسد به اینکه چهار چرخش بپیچه (مگر در موارد خیلی خاص که جنبه عمومی نداره)
    ظاهرا حرف آقای رئیس بیشتر حالت تبلیغاتی داشته

    موافقم 40
    مخالفم 18
    1. فقط چین

      ۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (107 ديدگاه)

      بنده بعد از اینکه پدر خودرو سازی به صورت رسمی چانگان اعلام شد توییتی زدم و پایان راه G کلاس را اعلام کردم .

      موافقم 3
      مخالفم 60
      1. امیر

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (13 ديدگاه)

        بله ماشین های چینی رو با المانی مقایسه می کنی چیزی نمی گم😭

    2. یاس ی

      ۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1044 ديدگاه)

      مازیار عزیز حرف شما درسته منتهی این چرخش با پیچیدن فرمان یا چرخها انجام نمیشه بلکه چرخهای یک سمت به عقب و سمت دیگر به جلو شروع به چرخش میکنن مثل تانک برای همین بهش چرخش تانک هم میگن. چنانچه خودرو در گل یا ریگ زیاد گیر کنه با کمک از این حالت میتونه اطراف چرخها را آزاد کنه و راحتتر بیرون بیاد.

      موافقم 8
      مخالفم 13
      1. مازیار

        ۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (850 ديدگاه)

        میدونم نحوه کارش به چه صورت هست. خودم بلدوزر داشتم و حدود ۱۵ سال خودم باهاش کار می‌کردم و صدها بار همینطور چرخیدم.
        موضوع اینه که وقتی ماشینی گیر میکنه ممکنه کار به جایی برسه که هل دادن یک نفر تو دراومدنش تاثیر داشته باشه یعنی بیشتر نیروی ماشین پشت اون سنگ یا گل یا شن در حال اتلاف باشه و در این وضعیت اگه جهت چرخها مستقیم باشه خیلی خیلی تفاوت داره با حالت چرخش
        البته وضعیت های مختلف شرایط متفاوت پیش میاره اما این که گفتم عمومیت بیشتری داره

        موافقم 15
        مخالفم 4
      2. مازیار

        ۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (850 ديدگاه)

        اصلاح میکنم

        بجای جهت چرخها مستقیم باشه باید میگفتم جهت حرکت مستقیم باشه

        موافقم 14
        مخالفم 2
  2. ۰۰۹۸سامورایی

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (142 ديدگاه)

    یه خودرو چینی هم دیدم چرخش بصورت تانکی داشت ولی خیلی آهسته می چرخید مثل این نبود.

    موافقم 15
    مخالفم 5
  3. Reza Waffen SS

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    امیدوارم برقی بودن لطمه ای بهش نزنه و بتونه جایگاهشو حفظ کنه

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. مازیار

      ۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (850 ديدگاه)

      به نظرم برقی شدن جی واگن براش سازگار خواهد بود

      موافقم 22
      مخالفم 3
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    ساده مُختَصر مفید حداکثرکارایی کیفیت!
    این ۵ مورد چیزی هست که در تمام زندگی اروپایی‌های مدرن میشه دید که در کالاهاشون هم نمایان میشه !!!
    به تبلیغاتشون خوب نگاه کنید ، نه فان میسازه که لودگی داشته باشه نه اینقدر بی‌کیفیت که بزنی جلو و زودتر تموم بشه !
    از اول تبلیغ تا آخرش مشخصِ که به چشم ببیننده از هر کجای دنیا احترام قائل شده و مشخصِ برای ثانیه به ثانیه‌اَش وقت صرف شده که گویی فیلم سینمایی قرارِ ماندگار بشه در تاریخ و هزینه‌ی بالایی شده برای ثابت همچین فیلم کوتاهی !

    شاید پیشِ خودتان بگید خُب بنز G که شناخته شدست چرا باید چنین هزینه و وقتی صرف کنه ؟
    چون بنز هم که باشی ، احترام به خلق خدا از هر خوبی‌ای هم مهم‌ترِ !

    اما یه چیزی برای من خیلی جالب هست که تا از نزدیک نبینید توجه نکنید نمیتونید درکش کنید و اونم اینه بنز G تو هر کوچه خیابانی دیده بشه با اون بزرگی اتاق و مکعبی بودن و بخصوص اون دی‌لایت‌های گرد چراغ جلو ، چنان رُخ‌نمایی میکنه که یه لحظه همه‌ی اتفاقات اطراف و پیامدهاشون از یادتون میره و خیره میشید به این مُکعب آلمانی ولی ، ولی تنها جایی که این خودرو واقعاً به چشم نمیاد در خیابان‌های شهر دوبی هست که حتی بی‌اعتناء از کنارش گذر میکنید !
    البته یا من این مدلی هستم یا بقیه هم چنین هستند را نمیدونم !
    دیگه آرزویی در ایران برایم نمانده چون بی‌فایدست و تمام شده ، اما اگر یه آرزو در دل داشته باشم ، اینه که روزی نمایندگی بنز تو خیابان‌های کشورم شوروم جهت فروش برگذار کنه و اون جلو جلوها‌ی شوروم بنز G و S باشند که به خریدار خوشامدگویی میکنند و در انتهای شوروم سری A و C .
    تنها شرکتی که ماشین‌هاش هرچی تیره‌تر باشند قشنگ‌ترند از بزرگ تا کوچیکش !
    ما حقمون این چینی‌ها نبود ولی انتخابمون همینی شده که میبینیم 😑 !

    موافقم 24
    مخالفم 27
    1. امین

      ۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (657 ديدگاه)

      تخیل خوبی داری.

  5. Dark Knight

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    ای کاش میشد یک روز با این آقا ملاقات میکردم و ازش یک مدل درخواستی میخواستم که تولید کنه : یه جانشینی واقعی برای sls با همون در های عقابی میخواستم 😍🔥

    موافقم 13
    مخالفم 5
  6. R@min

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    انگار دارن برای بچه های ۱۰ ساله ماشین می سازن، سیرکه واقعا.

    موافقم 12
    مخالفم 26
    1. Mercedes

      ۸ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (958 ديدگاه)

      نه که ایرانیا اصلا از جنگولک بازی خوششون نمیاد
      از خدات هم هست منتهی دستت بهش نمی‌رسه میگی پیف پیف بو میده
      کل فضای واقعی و مجازی و نیمه مجازی و … ایران پر لودگی و جنگولک بازیه
      همه چی رو واسه بچه ده ساله طراحی میکنن تو ایران ، بعد این مشکل داره؟
      رنجروور نارنجی با کیت بدنه توی تهران رو که یادتون نرفته

  7. Enzo Ferrari 2008

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب چیزی بود

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. حسن

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    تاثیر خانمه برا تبلیغ این خودرو از قابلیت چرخش 360 بیشتره

    موافقم 9
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا