خودروهای مرسدس بنز معمولاً پیشنمایشی از تکنولوژیها و سیستمهای ایمنیای هستند که در نهایت به استانداردهای در خودروهای ارزانتر چند سال بعد تبدیل میشوند. مرسدس S کلاس ۲۰۲۲ جدید یک جشنواره تکنولوژی بوده و استانداردهای جدیدی را برای خودروهای لوکس وضع کرده است. این سدان پرچمدار از هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده، دستیار صوتی هوشمند، حداکثر ۵ نمایشگر و سیستمهای کمکراننده و ایمنی وسیعی سود میبرد. مرسدس تاریخچه درخشانی در معرفی تکنولوژیهایی دارد که به ایمنی بهتر خودروها کمک کردهاند.
۴۰ سال پیش و در سال ۱۹۸۰ مرسدس S کلاس به اولین خودروی تولیدی تبدیل شد که با کیسه هوای راننده و پیش کشنده کمربند ایمنی در دسترس بود. این دو ویژگی ایمنی هماکنون به استانداردی در کل صنعت خودرو تبدیل شدهاند.
اگرچه اولین کیسه هوا یا همان ایربگ در دهه ۵۰ میلادی و توسط والتر لیندرر اختراع شد اما کیسه هوای راننده مرسدس با همراهی بوش طراحی شد و میتوانست در عرض چند میلیثانیه باد شده و توسط حسگرهایی فعال شود که کاهش سرعت ناگهانی همچون ترمز گرفتن در تصادفات شاخبهشاخ شدید را تشخیص میدهند. پس از برخورد یک ترکیب گازی باعث باد شدن پوشش پارچهای شده تا از راننده محافظت شود.
در همان سال کیسه هوای راننده برای S کلاس معرفی شد و با ترکیب پیش کشنده کمربند ایمنی به یک استاندارد بدل گردید. تا سال ۱۹۸۴ صندلیهای جلوی تمامی خودروهای سواری مرسدس بنز دارای این ویژگیها بودند. پیش کشنده کمربند ایمنی نیز توسط سیگنال همان حسگر کیسه هوای راننده واکنش نشان میداد.
زمانی که پیش کشنده فعال میشد یک محرک باعث سفت تر شدن کمربند ایمنی سهنقطهای در عرض چند میلیثانیه میشد و از حرکت بخش بالایی بدن سرنشین جلوگیری میکرد. مرسدس به توسعه این سیستم ادامه داد و پیش کشندهها را با محدود کنندههای نیروی کمربند ایمنی در سال ۱۹۹۵ ترکیب کرد. در سال ۲۰۰۲ نیز پیش کشنده کمربند ایمنی الکترونیکی معرفی شد که در صورت عدم وقوع تصادف کمربند ایمنی را آزاد میکرد.
در ابتدا این سیستمهای ایمنی برای مرسدس S کلاس و SEC کوپه و به عنوان آپشن عرضه شده بود اما در سال ۱۹۸۲ به عنوان آپشن در تمامی محصولات مرسدس قابل انتخاب شد.
تا سال ۱۹۹۲ کیسه هوای راننده بهصورت استاندارد در تمامی خودروهای این برند نصب شد. چند سال بعد کیسه هوای سرنشین جلو نیز به یک استاندارد بدل شد. از آن زمان تاکنون مرسدس تکنولوژیهای خلاقانه دیگری را معرفی کرده به گونهای که کیسه هوای جانبی را به E کلاس افزود و کیسه هوای زانو نیز در سال ۲۰۰۹ معرفی شد.
۴۰ سال پس از استفاده از کیسه هوا مرسدس همچنان به توسعه تکنولوژیهای ایمنی جدید ادامه میدهد. S کلاس جدید اولین خودرویی است که از کیسههای هوای جلویی برای سرنشین عقب سود میبرد. این کیسههای هوا برای کاهش فشار بر سر و گردن سرنشینان که توسط کمربندها در صندلیهای خود محدود شدهاند طراحی گردیدهاند.
MOHAMMAD.n.r
۸ دی ۱۳۹۹مرسدس پیشتاز تکنولوژی خودروها بوده و هست…
پدر خودروسازی جهان
۸ دی ۱۳۹۹هیچ تعجبی هم نداره ، وقتی اولین خودروساز بوده ، باید هم تو تکنولوژی اول باشه
پدر خودروسازی جهان
۸ دی ۱۳۹۹مرسدس خداوندگار خودرو ها بوده ، هست و خواهد بود
Bayerische Motoren Werke
۸ دی ۱۳۹۹خیلی از آدم های کره زمین بعد از خداوند جهان، جونشون رو مدیون خداوند خودروسازی جهان هستن… .
Hadi
۸ دی ۱۳۹۹گرامیداشت یک تکنولوژی و نوآوری دیگر از غول صنعت خودرو سازی…
واقعاً اگه مرسدس نبود خیلی از تکنولوژی های خودروهای امروزی هم نبود…
همیشه پیشتاز و همیشه سر افرازه مرسدس بنز…
The best or nothing…
زیزیگولو
۸ دی ۱۳۹۹بهتره بگیم اگه آلمان نبود
ممد ژانگولر
۸ دی ۱۳۹۹بجاش شرکت تاکاتای ژاپن … به سابقه بنز ?
Shayan
۸ دی ۱۳۹۹دوستان جسارتا این مطلب ظاهرا مشکل داره
اولین خودرویی که به صورت تولیدی کیسه هوا داشت الدزمبیل تورنادو 1974 بود
یه سال قبلش 1973 شوی ایمپالا ها کیسه هوا داشتن و برای ارگان های دولتی استفاده شدن… بنز اولین کیسه هوارو روی ماشبن تولیدی نساخته…
Sina
۹ دی ۱۳۹۹شما فکر کن الدزمبیل ساخته
بنز اس کلاس الان بهترین خودروی کلاسش هست الدزمبیل الان کجاست؟؟؟
مهم اینه که تونستن ماشینشون رو حفظ کنن
ولی الان دیگه خبری از الدزمبیل نیست
یانکی
۸ دی ۱۳۹۹گاز سایت پدال بعید بود دیگه.کی گفته ایربگ اختراع بنزه.ایربگ توسط آمریکایبها برای هواپیما اختراع شد.اولین خودرو ساز فورد بود که به کار برد سال1971 ولی جنرال موتورز سال1972 کاملترش کرد.کمربند پیش کشنده هم اختراع ولوو هستش.خود.کمر بند ایمنی هم اختراع فورده
Mazda3
۹ دی ۱۳۹۹یانکی. در خوش بینانه ترین حالت هم که در نظر بگیری میتونیم بگیم ولوو و فورد و اونای دیگه هم تو ایر بگ نقش داشتن ولی بنز رو خودش به تنهایی یک طرف قضیه درنظر بگیر.
سجادی
۹ دی ۱۳۹۹خودروساز مورد علاقم مرسدس بنز. اما بیشتر عاشق بنز دهه نودم همون موقع که میگفت بهترین رو بساز حالا هرچقدر که میخواد قیمتش تموم بشه..
امین
۸ دی ۱۳۹۹مرسدس کامل ترین برترین ریشه دار ترین زیبا ترین و قدرتمند ترین خودرو سازی هست قدرتمند پیشتاز دلبر??حضرت اعلی هست حضرت اعلی کمپانی که اختراعات به ثبت اونه تو فرمول ۱ لوله کرده همه رو جی کلاس زده ببینیم سکته کنیم میباخ زده غش کنیم gls خدای شاسی بلندا و … و….از ابهتش ??واقعا چقدرررررررر دامنه محصولاتش متنوع و همه گیر و درجه یکه
ツSAMURAIツ
۸ دی ۱۳۹۹نه تنها این بلکه خیلی از چیز های دیگه مثل ABS و …. هم کار بنز بوده
datsun
۹ دی ۱۳۹۹من اصلا منکر تکنولوژی مرسدس نیستم ولی باید درست اطلاع رسانی بشه ایربگ و ترمز abs توسط آمریکای ها برای اولین بار در صنایع هوایی استفاده شده
Sina
۹ دی ۱۳۹۹مهم استفاده در خودروست
که الان توی ارزون ترین ماشینا هم ABS هست
باید به جای اولین ABS بگیم اولین ABS در خودرو
ارش
۸ دی ۱۳۹۹ژرمن ها ۷۰ سال پیش به فکر ایمنی محصولاتشان بودن جالبه که همون نسل ۴۰ سال پیش اس کلاس مثل ماشینهای امروزی در تصادفات صدمه ای به اتاق هاشون وارد نمیشد و خیلی ایمن بودن .نتایج تست های تصادف اون موقع در یوتیوب هست می تونید برید ببینید.
کافر مقدس
۸ دی ۱۳۹۹ایربگ خودرو یک سیستم تحقیقاتی در مراکز هوا فضای TRW در دهه 50 و استفاده و توسعه یافته در دهه 70 توسط GM بوده
فلسفه ش هم برمیگرده به 1919
بیوک الکترا 1975 از این سیستم استفاده میکرده قبل اینکه در دهه 80 قانون بشه
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Interior_of_1975_Buick_Electra.jpg
اما این جیزی که اختراع ش رو نسبت میدید به بنز ایربگ فرمان بوده وعلا ایربگ های کناری سالها قبل در محصولات GM اللخصوص کادیلاک و بیوک استفاده میشده
https://en.wikipedia.org/wiki/Airbag#:~:text=Airbags%20for%20passenger%20cars%20were,1973%20(using%20Chevrolet%20vehicles).
زیزیگولو
۸ دی ۱۳۹۹تو آمریکا، اروپا، ژاپن، کره و …….. استفاده از ایربگ سرنشینای جلو و سرنشینای عقب زمان تولید تو کمپانی اجباری هستشو ماشینایی که ایربگ نداشته باشن اجازه فروش ندارنو پلاک گذاری نمیشن ………. محصولات سایپا و ایرانخودرو چطور؟؟؟؟
AMG///
۸ دی ۱۳۹۹خداوندگار دنیای خودرو
مرسدس بنز ??????????
همیشه اول بوده و هست
محمد
۸ دی ۱۳۹۹زنده باد مرسدس❤❤❤
Ahmedreza2002
۸ دی ۱۳۹۹کلا تو تمام مدل های تولیدی کمپانیا s class جایگاه ویژه ای داره
همیشه بعد از معرفی نسل جدیدش استاندارد خودرو هایی ی لول بالا تر میره
Khosrow
۸ دی ۱۳۹۹هر ماشین بازی با هر گرایشی / نشون هم که نده ولی تو دلش عاشق بنزه ..
Saman
۸ دی ۱۳۹۹البته ایربگ اولین بار توسط جنرال موتورز امریکا در خودروهای الدزموبیل و کادیلاک بکار گرفته شد و ایربگ اختراع بنز نیست.
Ãbţìň
۹ دی ۱۳۹۹دقیقا سامان جان منم اومدم همینو بگم اولین بار توی سال ۱۹۶۹ یه آمریکایی (حالا اسمشو یادم نمیاد)توی اتوبان تصادف کرد و زن و بچه و خودشم زخمی شدن و واسه همین به فکر یه راه حل افتاد،که شد ایربگ و اولین بار توی ۱۹۷۲ روی اولدزمبیل تورنادو سوار شد.
Saman
۹ دی ۱۳۹۹بله دوست گرامی کاملن درسته واقعن تعجب کردم که چرا پدال چنین مطلبی رو پست کرده و از اون طرف چرا کاربران محترم اینقدر دیس دادن حقیقت که با دیس دادن مخدوش نمیشه.
ارسلان شورولت
۲۷ دی ۱۳۹۹ایربگ رو الدزمبیل ساخته تو سال ۱۹۷۳