این مرسدس بنز W114 که مشاهده میکنید به زودی توسط یک نمایندگی در لهستان به فروش خواهد رسید. W114 موردبحث نمادی از طراحی قابلاعتماد و بدون محدود شدن به زمانی خاصِ مرسدس است. خودروهایی همچون W114 حتی ۵ دهه پس از تولید نیز همچنان عملکردی هستند و نشان میدهند که در دهه ۷۰ میلادی خودروها برای مدت زمان استفاده بسیار بیشتری نسبت به عصر مدرن تولید میشدند. در واقع برخی مدلها حتی عمری بیشتر از مالکان خود داشتند.
خودروی موردبحث ما یک دستگاه مرسدس بنز W114 230.6 است که بین سالهای ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ تولید میشد. این خودرو به فرم یک سدان چهار درب کلاسیک تولید شده است و کار طراحی آن بر عهده پاول براک بوده است. چراغهای عمودی، جلوپنجره بزرگ و… جزو ویژگیهای خاص W114 هستند. گفته میشود این خودرو در طول ۵۰ سالی که از تولیدش میگذرد در دست یک خانواده بوده است و به همین خاطر شرایط خوبی نسبت به سن خود دارد. کارکرد این خودرو ۱۴۵ هزار کیلومتر است و تاریخچه سرویسها و نگهداری آن در صدها صفحه کاغذ مستند شده است.
اگرچه فروشنده میگوید W114 هنوز هم نیازمند برخی ریزهکاریها همچون پولیش بدنه و تمیز کردن بدنه است اما در کل نسبت به سن و کارکردش وضعیت بسیار خوبی دارد. خبری از رنگ شدنی، زنگزدگی و خراش روی بدنه نیست و تریم کرومی آن نیز مثل روز اول به نظر میرسد. کابین هم لوکس و شیک به نظر میرسد و دارای سانروف و پوشش رنگ روشن روی صندلیهای نرم است.
آنگونه که نشان ۲۳۰ روی صندوقعقب نشان میدهد، این خودرو به پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۳ لیتری و گیربکس اتوماتیک مجهز است و نیروی تولیدی به چرخ های عقب فرستاده میشود. این قوای محرکه شاید سن بالایی داشته باشد اما دوام و کارایی خود را در طول این نیمقرن به خوبی نشان داده است و مدلهای مشابه آن به عنوان تاکسی در کشورهای گوناگونی به خدمت گرفته شدهاند.
W114 سدان و W115 کوپه بین سالهای ۱۹۶۸۵ تا ۱۹۷۶ تولید شدهاند و جد مرسدس بنز E کلاس محسوب میشوند. درست همانند مدل W123، این خودرو نیز به خاطر قابلیت اطمینان بالا شناخته میشود و بخش اعظم ۱.۹ میلیون دستگاه تولیدی از W114 هنوز هم کار میکنند. ما قیمت این خودرو را نمیدانیم اما مطمئنیم مالک جدید آن تا سالهای سال میتواند نظارهگر کارکرد بیعیب و نقص خودرواش باشد.
میثم
۱ فروردین ۱۴۰۱واقعا بینظیره
نرمی موج گونه فنربندیش رو با هیچی عوض نمیکنم
چیزی که در ماشینهای امروزی خیلی کمرنگ شده و بیشتر متمایل شدن به سمت اسپرت شدن
مانی
۱ فروردین ۱۴۰۱وقتی اولین بار سوار این ماشین شدم زمانی بود که چند سالی بود ماکسیما وارد ایران
شده بود و اولین روز هائی بود که پرادو اومد
از کیفیت سواریش هنگام رد کردن سرعت گیر تعجب کردم
پرادو در مقابلش افتضاح بود(خوب بیچاره تراکه) و من احساس اینو حتی از ماکسیما بیشتر دوست داشتم
بجا اینکه صدا تق و توق بده سیستم تعلیق صدا اینو میداد انگار یکی یه قلپ آب خورده
datsun
۱ فروردین ۱۴۰۱به به آدم لذت میبره از این کابین، این انصافا کابینش از خیلی ماشینهای ۲۰۲۲ هم شیک تره
Jdm باز
۱ فروردین ۱۴۰۱اصن ماشینای کلاسیک یه دنیای دیگه ای دارن
سواری نرمشون با خیلی از ماشین های امروزی اصلا قابل مقایسه نیس
سعید(تهران)
۱ فروردین ۱۴۰۱کسایی که سوار شدن میدونن که از نظر سواری هنوز بهتر از نود درصد ماشینای مدرنه، توازن خاصی توی همه بخش های این مدل حس میشه هم فنی و هم ظاهری…
کافر مقدس
۱ فروردین ۱۴۰۱دیگه اینقدر هم اغراق لازم نیست سواری بهتر از ماشین های مدرن! معلومه که گویا کسی تجربه چند هزار تا کارکرد باهاش نداشته . نمونه های 6سیلندر ش هزینه داره و استهلاک 6هم بیشتره . این ماشین هم که کلا 140 هزار تار کار کرده و هیچ ریز جزییاتی هم از کارکرد ش نیست . همین الان ش هم باید برای انجین M180 ش کلی خرج کنی
زمانی که امثال کاپریس و کادیلاک و مزدا ساوانا و مزدا 929 کلی آپشن به شما میدادن این نوع بنزها برای شیشه برقی هم پول میگرفتن و 90%شون شیشه دستی ن فرمون هیدرولیک هم پول ندی بهت نمیدن خیلی هاشون هیدرولیک ندارن تو ایران که هیچکدوم ندارن . چرخ های ماشین مهره نیست با پیچ بسته میشه!! فلایول ماشین با کوچک ترین مشکلی دچار از بین رفتن دنده استارتر میشه. میل فرمان ش در تصادف باعث آُسیب ب راننده میشه . اتفاقا تعلیق هم Famine Dynamic بود که تو سرعت های بالا فرمون دادن سخت میشه من نمیدونم سورای بهتر از ماشین های امروز رو از کجا میارید وقتی تکنولوژی برای دهه70ـه . یه عمر تو گاراژ اینارو تعمیر کردیم اینجوری نمیتونیم نظر بدیم
خوده مطلب هم سورس نمیده که بخش اعظمشون دقیقا کجا دارن کار میکنن؟ کسی دیده بنز با یک میلیون کیلومتر کارکرد بدون تعویض انجین و گیربکس؟ اگه منظورش ونزوئلا آفریقا و آرژانتین هست که اونجا بازار داشتن تولید میشدن خیلی هاشون اسقاط ن . پس تویوتا و ولووو هایی که همچنان کار میکنن و کارکرد میلیونی دارن با موتور فابریک کجا ن .
ونزوئلا که معروف ترین تاکسی ش همون سیلو هست و دیگه دهه 90 به اینور ماشین های قدیمی سوار نمیشن به عنوان تاکسی. همون دهه 70 هم تاکسی هاش 4سیلندر بود
مردم با تصاویر و نوستالژی حال میکنن ولی در عمل سر و کله زدن باهاشون خیلی متفاوته با اینترنت . یکذره حرفای خوده مصرف کننده ها رو بخونید ببینید چه خبره تو دنیای واقعی . اینکه ماشین کارکرد ش کم باشه و لای زر ورق باشه اسمش عمر نیست . عمر باید در کارکرد طولانی و بالای 400 هزار کیلومتر معیار باشه . وعلا تالبوت هم هست از 80سال پیش نمیشه گفت که عمر یا دوام . مرسدس همیشه خرج داشته چیز عجیبی هم نیست . باز خرج ش کمتر از بی ام و ها بوده
https://www.benzworld.org/threads/w114-w115-whay-are-they-so-cheap.1404244/
قیمت شون هم خیلی ارزونه و قوانین کربوهیدراتی هم قطعا شامل حالشون میشه و حتما قیمت رو کاهش میده
UNAS
۱ فروردین ۱۴۰۱باشه تو خوبی !!!
تموم شد ؟
کافر مقدس
۲ فروردین ۱۴۰۱میدونی وقتی استدلالی نداری مجبوری اسپم بدی
همین فازا رو دارید که 80 میلیون میدید بنز معماری و 100 تومن میدید شورلت نوا . این سایت ها و مطالب هم مثل دلال های ماشین کف زنگ زده ماشین هارو به شما نشون نمیدن تهش صبح تا شب باید برید تعمیرگاه . میبینی یه عکس از وضعیت شاسی و انجین برات نذاشتن یه چندخط متن نوشتن اونم هیچ رفرنسی توش نیست .
یکسری نشستن تو ایران از ماشین هایی که هزار دلار هم فروش نمیرن تو خارج از کشور و یکبارم سابقه سواری شون رو ندارن تز میدن که سواری بهتر از ماشین های امروزی !!!!!!!! همین ماشین تو عکس رو بدن به همه تون جرات نمیکنید از شهر خارج بشید باهاش . حالا هی مرثیه بخوانید
کیارش
۲ فروردین ۱۴۰۱برادر من از اون اسمت و پرچم امریکا که رووو خودت گذاشتی معلومه که کی داره تعصبی حرف می زنه . !!!!! حتما می خوای بگی ماشین امریکایی های لندهور با ۶ لیتر حجم موتور که صدی ۳۰ لیتر میسوزوندن ماشین های خوب و نرمی بودن !!؟؟ عزیز من نظر خودم رو میگم ،به شخصه ازین بنز معماری ها خوشم نمیاد اما قبول کن توی دهه هفتاد بنز سلطان بوده بس.
شهرام
۱۵ مهر ۱۴۰۱در یوتیوب benz w114 تحقیق بکن سپس نظر و دیدگاه بفرست
بنز فراتر از یک اتوموبیله و تویوتا هم عالیه و مرگ نداره
میثم
۱ فروردین ۱۴۰۱تو ایران معروف بود به بنز چراغ معماری
دلیلش اینکه زمان اون خدابیامرز اکثرا معمارها این مدل بنز رو به باقی مدلها ترجیح میدادن و اینو بیشتر سوار میشدن
Clean energy (صیانت!)
۱ فروردین ۱۴۰۱دلیل خاصی داشته معمار ها اینو به بقیه ترجیح میدادن؟
میثم
۱ فروردین ۱۴۰۱دلیلشو نمیدونم
پژو 504 هم معروف بود به پژو آ خ و ن د ی
به این دلیل که این مدل پژو بین این قشر خیلی طرفدار داشت
Clean energy (صیانت!)
۱ فروردین ۱۴۰۱😐😐😐😐
پژو ۵۰۴ رو خیلی دوست داشتم
الان ازش متنفر شدم
شاه رام
۲۳ مهر ۱۴۰۱اون پژو 404 هستش نه 504
شاه رام
۱۵ مهر ۱۴۰۱اون رفت بدترین بنز معماری را آورد مدل 280E W114 هرگز به ایران نیاورد
seyedjavad.mercedesbenz
۱ فروردین ۱۴۰۱کدوم خودروی بنز مرده که این بمیره ؟
Sound of silence
۱ فروردین ۱۴۰۱بله حق با شما است مثلا در لمانس ۱۹۵۵ بنز ۳۰۰SLR نمرد ولی ۸۳ نفرو کشت ۱۸۰ نفرم تا پای مرگ کشوند
در سال ۱۹۹۹ بنز CLR با پرواز بلندپروازانه خودش در لمانس تاریخو تکرار کرد ولی اینبار قسمت نبود ۸۰ نفرو بکشه
از S class W220 و نمردن هایش نگیم بهتر است ….
GMA
۱ فروردین ۱۴۰۱هدف از متلک گویی چیست دوست عزیز؟ 🤔
seyedjavad.mercedesbenz
۱ فروردین ۱۴۰۱هدفت چیه دقیقا ، همون ۳۰۰ slr اگر امروز تک نمونه باقیماندش برای فروش گذاشته بشه در بدترین حالت با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار فروخته میشه و تنها دلیل تصادفش ، بی احتیاطی راننده جگوار بود ، همون clr از شاسی مونوکوک و کربن استفاده میکرد که همین الان خیلی از برند ها نمیتونن تو خواب هم بهش دست پیدا کنن ، همون خودرو برای کاهش وزن در کابین از آلومینیوم و فیبر کربن لونه زنبوری استفاده میکرد که باز هم خیلی از برندها توان ساختش رو به اون دقت و ظرافت ندارن ، و اون هم تنها مشکلی که داشت مشکل آیرودینامیک بود که باعث شکستش شد ، همون اس کلاس w220 فناوری هایی مثل سیستم فورماتیک ، سیستم کی لس ، فناوری غیر فعال سازی سیلندر ها ، جعبه دنده خودکار با کمک الکترونیکی و همچنین سیستم pre safe برای ارتقای حداکثری ایمنی و اولین s کلاس amg ، واقعا نمیدونم هدفت از گفتن اینا چی بود ولی گفتم که بدونی
Philipp
۱ فروردین ۱۴۰۱سایلنت جان برو مطالعه کن و ببین که دلیل تصادف نبود مقررات درست و استفاده جگوار از ترمز دیسکی بوده درصورتی که باقی شرکت ها از ترمز کاسه ای استفاده می کردند علاوه بر اون راننده جگوار به سمت پیت استاپ حرکت می کنه ولی ناگهان تصمیم خودش رو تغییر میده و با سرعت زیاد به مسیر برمیگرده که باعث میشه راننده سوم بنز بزنه به یک خودروی دیگه و باهم برن توی دل تماشاگرهایی که 10 متر هم با مسیر مسابقه فاصله ای نداشتند
Amir Benz
۱ فروردین ۱۴۰۱اوووو چقدر عمر کردیم ۱۹۶۸۵ 🙂( اشتباه تایپیتون لطفا اصلاح کنید )
ولی در کل قدیم یه چیزی میساختن که حداقل ۴۰ یا ۵۰ سال کار کنه ، الان که شده تقلب و اسباب بازی پلاستیکی 😐
viper2
۱ فروردین ۱۴۰۱خیلی جالبه با یه موتور ۲.۳ لیتری مصرفش با بیوک ۵.۷ یکیه و همچنین شتابشم که کمتره . موتورشم که خیلی تقویت نمیشه . قشنگم که نیست . مطمئن باشین تو کلاسیک هیچ حرفی ندارین .
GMA
۱ فروردین ۱۴۰۱چقدر انرژی منفی داره وقتی میای زیر یه پست با این حس خوب، ببینی یکی داره ….. میگه
اصلا کجای مطلب حرف از مصرف سوخت و شتاب زده؟!
M@M@DRZ911
۱ فروردین ۱۴۰۱داش دنبال چی ؟؟ نه دقیقا چی؟؟ بس نیس؟
viper2
۱ فروردین ۱۴۰۱من هدفم راهنمایی کردن هست . این نظرات هم به خاطر تعصب بی دلیل المانی فن هاست .
M@M@DRZ911
۱ فروردین ۱۴۰۱برادر من این کامنت تو که خوده تعصبه !!!
Lamborghini
۱ فروردین ۱۴۰۱عزیز جان فکر کنم شما راجع به بنز گالوینگ جگوار ای تایپ فراری های سری ۲۵۰ لامبورگینی میورا کانتاش اسپادا چیزی نشنیدی همون گالوینگ با شش سیلندر سریعترین خودروی زمان خودش بود از لحاظ قیمت و کلکسیون هم که اروپا حرف اول رو میزنه
Jdm باز
۱ فروردین ۱۴۰۱اقای viper
قبول که امریکایی ها خوبن شما لازم نیس اینقدر هی با این و اون مقایسش کنی
یه ماشین باز واقعی هیچوقت دنبال مقایسه و مسخره کردن دیگر برند ها نیستش و از همون ماشین هایی که دوس داره لذت میبره
ما که با امریکایی فن ها مشکلی نداریم
من خودم یه زمانی فن امریکا بودم ولی نمیومدم بقیه ماشینارو باهاش مقایسه کنم یا مسخره کنم
کیانوش
۲ فروردین ۱۴۰۱واقعا هر برند مطرح بازار حداقل یک خودروی بیاد موندنی و تاپ تولید کرده نمیفهم این مردم چرا اینقدر تعصب دارن رو یک برند یا یک کشور خاص حتی پزو و رنو هم خودروی های نامی تولید کردن که به یاد همه عشق خودروها مونده
کیانوش
۲ فروردین ۱۴۰۱عزیزم برو ببین وقتی امریکا فورد مدل تی رو تولید میکرد اون موقعه اروپا چی تولید میکرد همین الان خودروهای قبل از جنگ جهانی هستن تو بازار مقایسه کن قیمتشون رو بعد بیا بگو اروپا هیچ حرفی نداره تو کلاسیک ها بزنه
اریا
۱ فروردین ۱۴۰۱این اتومبیل عشقه من العان یکی شو دارم سواری فوق العاده نرمی داره واقعا از رانندگی با هاش سیر نمیشم
یوسف
۱ فروردین ۱۴۰۱یه چرخش میارزه به کل محصولات جدید مرسدس بنزه از همه نظر
ماکسیمیلیان
۱ فروردین ۱۴۰۱شما هم به مانند بنده در اولین روز بهار خسته و افسرده هستید؟
بهزاد معنویان
۱ فروردین ۱۴۰۱چرا عزیزجان؟
سیاوش
۱ فروردین ۱۴۰۱فاز امریکن فن ھا رو اصلا نمیشه درک کرد یکی نیس بگھ ھمون بیوک با اون ھمھ حجم سیلندر قدرتش با یھ دانشجویی چهار سیلندر یکیھ کمپانی 185اسب اعلام کرده تو داینو143 اسب میگیرن اونم به خاطر محاسبه قدرتش از فلایویلھ نھ از چرخ ولی آلمانی ھا از چرخمیگیرن حالا بگذریم ازتعلیق مضخرف بیوک با فنر شمش وترمز ھای کاسه ایش
حسین
۲ فروردین ۱۴۰۱ماشین های آمریکایی را خود آمریکایی ها نمیخریدند.مثلا میگن سنگینه ،پر مصرفه…این توی مطبوعات منعکس شد.
کیانوش
۲ فروردین ۱۴۰۱ده دقیقه پیش ی دونه زیتونیش رو دیدم در همین حد تمیز بود خدایش