مرسدس بنز به مناسبت ساخت ۵۰۰ هزارمین دستگاه G کلاس، نمونهٔ ویژهای با ویژگیهای کلاسیک را طراحی کرده که به G کلاس سال ۱۹۸۶ اشاره دارد.
مرسدس بنز تولید پانصد هزارمین G کلاس را با ساخت یک نمونهٔ خاص که ادای احترامی به نمونههای قدیمی G کلاس است جشن گرفته است. هرچند این شاسیبلند آفرودی اولین بار در سال ۱۹۷۹ معرفی شد اما نمونهٔ ویژهای که مرسدس طراحی کرده به ۲۸۰ GE مدل ۱۹۸۶ اشاره دارد. این خودرو بدنهای به رنگ قدیمی سبز Agave به همراه جلوپنجرهٔ مشکی و توریهایی برای محافظت از چراغهای جلو دارد. همچنین راهنماهای روی گلگیرهای جلو نیز از نمونههای بدون رنگ به نارنجی تغییر یافتهاند.
در عقب، چرخ زاپاس با روکشی چرمی پوشیده شده و لوگوی بزرگ مرسدس روی آن نقش بسته است. در اینجا همچنن یک نردبان هم برای دسترسی به سقف تعبیه شده است. رینگهای پنج پره شیاردار هم تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی این G کلاس خاص هستند. در داخل خودرو، برای صندلیها روکشهای پارچهای چهارخانه در نظر گرفته شده و روی دستگیرهٔ در سمت سرنشین نشانی به رنگ سبز Agave با شمارهٔ ۵۰۰ هزار نصب شده است.
هرچند طراحی بیرونی G کلاس از سال ۱۹۷۹ تاکنون تغییر چندانی نداشته اما این خودرو طی بیش از چهار دههٔ گذشته در دیگر قسمتها پیشرفتهای زیادی را تجربه کرده است. زمانی که این خودرو برای اولین بار معرفی شد، با چهار پیشرانه عرضه میشد که بین ۷۱ تا ۱۴۸ اسب بخار قدرت داشتند. این در حالی است که نسخهٔ کنونی از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۲۰ اسب بخار قدرت در مدل G500 و ۵۸۵ اسب بخار قدرت در G63 AMG استفاده میکند. علاوه بر این، مرسدس قصد دارد سال آیندهٔ مدل الکتریکی EQG را هم معرفی کند. این نسخه به چهار موتور الکتریکی مجهز خواهد بود.
مرسدس همچنین هماکنون روی بهروزرسانی G کلاس هم کار میکند. با توجه به تصاویر جاسوسی، این شرکت قصد ایجاد تغییراتی جزئی در طراحی جلو و عقب خودرو را دارد. در داخل انتظار میرود شاهد ارائهٔ جدیدترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مرسدس باشیم و پیشرانهها نیز ممکن است به سیستم هیبریدی خفیف مجهز شوند. تاکنون هیچ حرفی در مورد زمان معرفی G کلاس بروز شده زده نشده است.
Royal Driver
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲فوقالعاده شده. اصالت و ابهت خالص در یک نگاه
مازیار
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲دوست داشتنی😍
amir
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲جزو اون ماشینایی که نمیشه عاشقش نشد🥲
911
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشالله جی کلاس.
تبریک به بنز فنها و آلمان فن ها.
البته خودم هم جزو آلمان فنها هستم.
در کنارش امریکن کارز و سوپرا و گودزیلا رو دوست دارم.
Kamy
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه قرار باشه فقط یه خودرو انتخاب کنم که همه چیزایی که میخام رو با هم داشته باشه قطعا جی کلاسه:)
و تنها چیزی که ازش میخام اینه که جی کلاس باشه!
پیام
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا همیشه فوق العادست
Alan.r
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲در یک کلام اسطورست
🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
عارف
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تصور G کلاس برقی برای من ، یک مقدار غیر حرفه ای بنظر میرسه . شاید اشتباه کنم ، ولی …..
Kamy
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تو عکس اول پشت سر نفرات سمت چپ هم یه جی آبی رنگه
تو عکس سر تیتر بهتر معلومه
محمد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بی بدیل و ماندگار❤️
فورد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲چقدر هم عالیییی لامصب هر رنگی بزنی بهش میاد
حسین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲خودرویی که تولید شد اما چون مشتری نداشت تولید انبوه نشد و از رقبا مثل لندرور عقب ماند تا نجات بخش همیشگی غرب وارد عمل شد و در نمایشگاهی که برگزار شده بود تعدادی برای ارتش ایران سفارش داد.
در حالیکه فقط ۳۴ درصد شهر های ایران بیمارستان داشتند!
Genius
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲شما برید یوآز روسی سبزلجنیتون رو سوار شید
ایران تو دهه ۵۰ از تمام همسایه هاش سرتر بود نه مثل الآن که ترکیه و امارات و گرجستان و ارمنستان شدن حسرت ایرانی ها
فرامرز
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲Genius دوست عزیز
آفرین به جوابت که مختصر و کوتاه جوابی دادی که سالها میشه در موردش بحث کرد
زنده باد ایرانی اصیل
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲یعنی وقتی نفت اونقدر گران بود و ۴ میلیون صادرات و ۳۶ میلیون جمعیت ، ۵۴ درصد ایرانی ها سوء هاضمه داشتن وضع ما خوب بوده؟
این توهمی هست که براتون ساختن .
تازه اونا کدوم اینقدر صادرات نفت داشتند؟
ارزش نفت صادراتی اون موقع را به طلا حساب کن ، میفهمی چقدر بوده!!
مجتبی .
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲نجات بخش امت قدرنشناس.(امت)
Hitler
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲روحت شاد مرد بزرگ
میدونین کیو میگم
کافر مقدس
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲چه فایده که حجاب ندارند این کارمندان و عاقبت میرن جهنم درآتش و خون و سنگ و آجر پاره زجر میکشند
کرگدن باواریا
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲خوشحالم که همه آگاهیم.
Reza Waffen SS
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲فاز اونایی که دیسلایک دادن
علیرضا
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲باسلام خدمت پدال و اینکه چرا کامنت منو حذف کردی پدال؟
Genius
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲نسخه اولیه یا نسخه ارتش شاهنشاهی ایران!
datsun
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲مدل اولیه ش پژو p4 بود بقیش داستان تخیلاته،
کافر مقدس
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲اینا باور کردن به دستور شاه ساخته شده :)) به سفارش میگن دستور ! اونم چی پلتفرم پژو . یه جور جو میدن انگار لنگ سفارش شاه بودن
Reza-a
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲«کافر مقدس» یک نگاه به منابع معتبر نقش پررنگ شاه در طراحی و ساخت این ماشین رو نشون میده حالا اینکه سفارش رو دستور تعبیر کنی هم ربطی به تصور شما نداره چون وقتی چیزی رو سفارش بدی دستور تعبیر کردن مواردی خواسته شده موضوع عجیبی نیست
درضمن این پروژه نیمه کاره مونده بوده به دلایل مالی مربوط به اون دوره و شاه که اشراف جالبی به صنعت خودرو داشته با سفارش و اختصاصی کردن این ماشین برای ارتش ایران پروژه را بر میگردونه
Reza-a
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲تولید پژو پی چهار تو دهه هشتاد میلادی شروع شد تولید جی واگن تو دهه هفتاد میلادی (اواخر بهمن ۱۳۵۷) شروع شد!
datsun
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲اصلا خود محمدرضا شاه اینو تو فرانسه میبینه بعد به فکر وارداتش به ایران میشه نمونه اولیه پژو p4 بوده اتاق دایملر موتور پژو بقیه حرفا داستانه
Reza-a
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲«datsun» منبع معتبری برای اینکه شاه این ماشین رو اولین بار تو فرانسه دیده داری؟ و چه زمانی؟ و البته اگر پروتوتایپی از پژو اون زمان ازش وجود داشته! لطفاً سندش اعلام کنید
میدونم که پروژه این ماشین اختصاصا برای دایملر نبوده و قبل از اینکه طرح نهایی آماده بشه پژو هم در توسعه اون نقش داشته ولی اولین بار بنز تو سال ۱۹۷۹ جی واگن رو تولید میکنه و پژو اولین بار سال ۱۹۸۲ مدل پی چهار رو تولید میکنه و نمونه اولیه پژو هم سال ۱۹۸۱ آماده میشه! (یعنی بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران) حالا شما چطور میگی شاه این ماشین رو به عنوان پژو دیده عجیبه!
امیر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲خدا باعث و بانی سفارش و ساخت این اتومبیل عالی رو رحمت کنه که در خیلی از موارد بهش مدیونیم
Farhad
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام به نظرم پراید خودمان بهتره
Amir
۸ فروردین ۱۴۰۳سفارش بزرگمرد ایران بوده نمیشه توقع بد بودن ازش داشت