درحالیکه گفته میشد مرسدس تصمیم گرفته C63 و E63 را در سال ۲۰۲۶ دوباره با پیشرانهٔ V8 به بازار بفرستد، گزارش جدیدی میگوید خبری از بازگشت موتور V8 نخواهد بود.
چندی پیش کارانددرایور در گزارشی ادعا کرد مرسدس تصمیم گرفته مدلهای C63 و E63 را در سال ۲۰۲۶ دوباره با پیشرانهٔ V8 به بازار بفرستد. این شرکت آلمانی از اظهارنظر رسمی در این رابطه خودداری کرده است اما گزارش جدیدی از اتو موتور اسپرت میگوید خبری از بازگشت موتور V8 نخواهد بود. یکی از کارکنان بخش توسعهٔ محصول AMG گزارش مذکور را «چرت محض» خوانده و گفته پیشرانهٔ V8 به C63 و E63 بازنخواهد گذشت. این یعنی C63 همچنان با همان قوای محرکهٔ هیبریدی چهار سیلندر عرضه میشود درحالیکه E63 بعدی هم قربانی کوچکسازی موتور خواهد شد.
هرچند هنوز مشخص نیست پرچمدار خانوادهٔ E کلاس سراغ پیشرانهٔ چهار سیلندر خواهد رفت یا با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی ارائه خواهد شد اما به گفتهٔ اتوکار، E63 جدید از موتور شش سیلندر استفاده خواهد کرد. درهرحال، هرچند علاقهمندان دوست دارند شاهد بازگشت موتور V8 باشند اما شانس این اتفاق حداقل در اتحادیهٔ اروپا بسیار کم است زیرا قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی، ادامهٔ عرضهٔ پیشرانههای بزرگ را بسیار دشوار کرده است. همچنین ازآنجاییکه استانداردهای یورو ۷ در سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد، آیندهٔ پیشرانههای درونسوز بزرگ تاریک به نظر میرسد. میخ دیگر بر تابوت موتورهای درونسوز بزرگ نیز مالیاتهای سنگین است که خودروهای پرفورمنس را از دسترس بسیاری خریداران خارج میکند.
البته عشق ماشینها از خودروسازان به خاطر کاهش سیلندرها و هیبریدی کردن خودروها انتقاد کردهاند اما این تنها راه برای زنده نگه داشتن خودروهای پرفورمنس در آینده خواهد بود. بله C63 چهار سیلندر اصلاً خوشایند نیست اما هنوز هم بهتر از عدم وجود C63 است. به همین دلیل، محصولات پرفورمنس بامو و آئودی هم در آینده هیبریدی میشوند. ازآنجاییکه اروپا یکی از بزرگترین بازارهای مرسدس و دیگر برندهای لوکس آلمانی محسوب میشود، عرضهٔ مدلهای اسپرت تمام بنزینی در خارج از اروپا که قوانین آلایندگی سادهتری دارند هم امکانپذیر به نظر نمیرسد زیرا این کار هزینههای توسعهٔ بیشتری به دنبال دارد که با فروش در بازارهای خارج از اروپا جبران نمیشود.
رضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۲خبر غمانگیزی بود.
امیررضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۲هعی… 😢
قرار بود یه خبر بود بشنویم اینم که هیچی.
Tesla
۲۴ مرداد ۱۴۰۲پیشرانه های بی مصرف درونسوز محکوم به نابودی هستن !! این وسط دو گروه دهنشون سرویس میشه : اول کشور های عربی که دیگه تا سال ۲۰۳۵ تقاضا برای نفتشون به شدت کاهش پیدا میکنه ( بیش از ۷۰ درصد کاهش پیدا میکنه ) و دومی خودروسازان جاپونی که به دلیل عقب ماندگی در برقی سازی ، به سرنوشت شوم نوکیا دچار میشن ، درور بر آینده ای پاک 🌱⚡️⚡️⚡️⚡️💪
hameds1
۲۴ مرداد ۱۴۰۲پیشرانه های بی مصرف درونسوز؟
این پیشرانه ها حدود 100 سال مهندسی و نبوغ و اختراع و تکنولوژی همراهشون هست و بله درسته که آینده از آن برقی هاست ولی دلیل نمیشه که این پیشرانه ها رو کوچیک بشمری. مثل این میمونه که وقتی بری سر کار و اولین حقوقتو بگیری بزنی تو گوش بابات بگی دیگه پولتو نمیخوام! اگر متوجه میشی چقدر رفتارت زشته خواهشا بزرگ شو و دست بردار
دو گروه دهنشون سرویس میشه؟؟
کشورهای عربی به حدی تو تکنولوژی های نوین، Ai، خودروهای برقی، انرژی های پاک و هزار و یک چیز دیگه که حتی فکرش هم نمیتونی بکنی سرمایه گذاری کردن که ککشون هم نمیگزه، کسی که بدبخت میشه این وسط ماییم که جز نفت هیچی نداریم!
خودروسازهای ژاپنی بله عقب موندن ولی سرمایه گزاری های زیادی که حداقل تویوتا انجام داده و داره انجام میده احتمالا باعث میشه به زودی جایگاهشو پس بگیره
M3hrshadthz
۲۴ مرداد ۱۴۰۲کاملا درست میگی این (تسلا) کلا معلوم نیست چی میزنه خدایی بهترین چیزیکه میتونه وقتی کاپوتو میدی بالا حال کنی همین پیشرانه های درون سوزه وقتی پاتو تا ته فرو کنی تو پدال گاز عربده موتورو بشنوی یه چیز دیگس نه بیای با جارو برقی گاز بدی انگار هیچی نیست سکوت ازار دهنده بی انتها یعنی چی اخه اروپا سوخت نداره درست ولی خود کشورای اروپایی انقدر درامد دارن که کلی دارن نفت میخرن بعد جالبه که انقدر دارن بهونه الودگیه هوا میارن یکی نیست بگه مسئولین اتحادیه اروپا یه هفته بیاید تهران ببینید الودگیه هوا چیه تازه خود اروپایی ها بهترین نوع بنزین رو میسازن که کمتر الودگی کربنی تولید کنه اخه چه دلیلی داره که c63 رو بیاد ۴ سیلندر کنه بعد بیاد موتور برقی اضافه کنه بعد یه سریا بیان بگن نه اقا خیلی قویه اره جون خودت باید همون V8 خودشو حفظ میکرد بعد یه موتور برقی هم اضافه میکرد اون میشد یه چیزی مثل s63 e performance که همین کارو کرده c63 واقعی اونی بود که یه V8 ۶.۲ لینری داشت یا e55 amg compressor که سوپر شارژ بود بازم بیمر که حداقل v8 ۴.۴ لیتری رو حفظ کرده تازه توی برقی ها هم چارجر برقی از همه بهتره چون حداقل یه خورده از روح ماسل رو داره
حسین دهمرد
۲۴ مرداد ۱۴۰۲متاسفانه انقدری سواد ندارین که نفت غیر از سوختن جای دیگه هم کارایی داره
امیررضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۲کشورهای عربی چیزیشون نمیشه بالاخره تسلا هست که کابین پلاستیکی و بیکیفیت تولید کنه، نگران نباش😂
Reza Waffen SS
۲۴ مرداد ۱۴۰۲😔😔😔
....
۲۴ مرداد ۱۴۰۲وقتی اروپا سوخت نداره و چرتو پرت برابه قوانین میزاره:
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۴ مرداد ۱۴۰۲دوست عزیز اروپا لان بیشترین واردات نفت رو دارد چرا دون اطلاعات حرف میزنید؟ اونها میخوان وابستگیشون به کشور های امثال عربستان کمتر شه
F22RAPTOR
۲۴ مرداد ۱۴۰۲E کلاس اصلا فیس جذاب نداره
Amirmohammad
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ناراحت کنندس
آرمین
۲۴ مرداد ۱۴۰۲دکی همون فروش کم و ضرر براتون کافی نبود که نمی خواید برگردونید 🤣 همین جور ادامه بدید bmw لوله میکنه
محمد
۲۴ مرداد ۱۴۰۲از اول به خبر بازگشت وی هشت شک داشتم ولی گفتم چیزی بگم بقیه حمله میکنن ، متاسفانه خودروهای پرفورمنس بنزینی آخرین نسلشون هست و برگشتی هم در کار نخواهد بود حتی صحبت این هست که ام ۳ و ام ۴ نسل بعدی هم تمام برقی باشند که منطقی هم هست ما الان تو عصر طلایی احتراقی ها هستیم و این موتور ها به تکامل رسیدن و جای کار زیادی تقریبا وجود نداره
sinasvj
۲۴ مرداد ۱۴۰۲وی ایت نیارن مهم نیست ضررشو همین الانم دارن میبینن وقتی فروش سی 63 یک صدم ام 3 هستش
آرمین
۲۴ مرداد ۱۴۰۲دقیقا حتی E63 هم قراره پیشرانه کوچک تر داشته باشه اما رقیبش m5 همون ۸ سیلندرو نگه میداره درسته من فیس جدید E کلاس رو ترجیح میدم نسبت فیس جدید m5 اما اگه انتخاب کنم m5 رو انتخاب میکنم هم سریع تر هم موتور بهتر
NoN-Spar
۲۴ مرداد ۱۴۰۲قربون جوابت😅
Royal Driver
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ای بابا….
Royal Driver
۲۴ مرداد ۱۴۰۲کاربر تسلا یکم زندگی کن این تباه بودنت رو بزار کنار.
AMANTE
۲۴ مرداد ۱۴۰۲اگه فقط خود مرسدس و AMG بود، میتونستن موتور V8 درست کنن که استاندارد های یورو ۷ رو پاس کنه ولی چون هزینه بر هست مدیر عامل و سهام داران دوست ندارن ساخته بشه.