مرسدس بنز

تکذیب بازگشت مرسدس C63 و E63 به پیشرانه V8

درحالی‌که گفته می‌شد مرسدس تصمیم گرفته C63 و E63 را در سال ۲۰۲۶ دوباره با پیشرانهٔ V8 به بازار بفرستد، گزارش جدیدی می‌گوید خبری از بازگشت موتور V8 نخواهد بود.

چندی پیش کارانددرایور در گزارشی ادعا کرد مرسدس تصمیم گرفته مدل‌های C63 و E63 را در سال ۲۰۲۶ دوباره با پیشرانهٔ V8 به بازار بفرستد. این شرکت آلمانی از اظهارنظر رسمی در این رابطه خودداری کرده است اما گزارش جدیدی از اتو موتور اسپرت می‌گوید خبری از بازگشت موتور V8 نخواهد بود. یکی از کارکنان بخش توسعهٔ محصول AMG گزارش مذکور را «چرت محض» خوانده و گفته پیشرانهٔ V8 به C63 و E63 بازنخواهد گذشت. این یعنی C63 همچنان با همان قوای محرکهٔ هیبریدی چهار سیلندر عرضه می‌شود درحالی‌که E63 بعدی هم قربانی کوچک‌سازی موتور خواهد شد.

هرچند هنوز مشخص نیست پرچم‌دار خانوادهٔ E کلاس سراغ پیشرانهٔ چهار سیلندر خواهد رفت یا با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی ارائه خواهد شد اما به گفتهٔ اتوکار، E63 جدید از موتور شش سیلندر استفاده خواهد کرد. درهرحال، هرچند علاقه‌مندان دوست دارند شاهد بازگشت موتور V8 باشند اما شانس این اتفاق حداقل در اتحادیهٔ اروپا بسیار کم است زیرا قوانین سخت‌گیرانهٔ آلایندگی، ادامهٔ عرضهٔ پیشرانه‌های بزرگ را بسیار دشوار کرده است. همچنین ازآنجایی‌که استانداردهای یورو ۷ در سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد، آیندهٔ پیشرانه‌های درون‌سوز بزرگ تاریک به نظر می‌رسد. میخ دیگر بر تابوت موتورهای درون‌سوز بزرگ نیز مالیات‌های سنگین است که خودروهای پرفورمنس را از دسترس بسیاری خریداران خارج می‌کند.

البته عشق ماشین‌ها از خودروسازان به خاطر کاهش سیلندرها و هیبریدی کردن خودروها انتقاد کرده‌اند اما این تنها راه برای زنده نگه داشتن خودروهای پرفورمنس در آینده خواهد بود. بله C63 چهار سیلندر اصلاً خوشایند نیست اما هنوز هم بهتر از عدم وجود C63 است. به همین دلیل، محصولات پرفورمنس ب‌ام‌و و آئودی هم در آینده هیبریدی می‌شوند. ازآنجایی‌که اروپا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مرسدس و دیگر برندهای لوکس آلمانی محسوب می‌شود، عرضهٔ مدل‌های اسپرت تمام بنزینی در خارج از اروپا که قوانین آلایندگی ساده‌تری دارند هم امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد زیرا این کار هزینه‌های توسعهٔ بیشتری به دنبال دارد که با فروش در بازارهای خارج از اروپا جبران نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خبر غم‌انگیزی بود.

    موافقم 26
    مخالفم 1
  2. امیررضا

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (301 ديدگاه)

    هعی… 😢
    قرار بود یه خبر بود بشنویم اینم که هیچی.

    موافقم 20
    مخالفم 1
  3. Tesla

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    پیشرانه های بی مصرف درونسوز محکوم به نابودی هستن !! این وسط دو گروه دهنشون سرویس میشه : اول کشور های عربی که دیگه تا سال ۲۰۳۵ تقاضا برای نفتشون به شدت کاهش پیدا میکنه ( بیش از ۷۰ درصد کاهش پیدا میکنه ) و دومی خودروسازان جاپونی که به دلیل عقب ماندگی در برقی سازی ، به سرنوشت شوم نوکیا دچار میشن ، درور بر آینده ای پاک 🌱⚡️⚡️⚡️⚡️💪

    موافقم 3
    مخالفم 116
    1. hameds1

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (126 ديدگاه)

      پیشرانه های بی مصرف درونسوز؟
      این پیشرانه ها حدود 100 سال مهندسی و نبوغ و اختراع و تکنولوژی همراهشون هست و بله درسته که آینده از آن برقی هاست ولی دلیل نمیشه که این پیشرانه ها رو کوچیک بشمری. مثل این میمونه که وقتی بری سر کار و اولین حقوقتو بگیری بزنی تو گوش بابات بگی دیگه پولتو نمیخوام! اگر متوجه میشی چقدر رفتارت زشته خواهشا بزرگ شو و دست بردار
      دو گروه دهنشون سرویس میشه؟؟
      کشورهای عربی به حدی تو تکنولوژی های نوین، Ai، خودروهای برقی، انرژی های پاک و هزار و یک چیز دیگه که حتی فکرش هم نمیتونی بکنی سرمایه گذاری کردن که ککشون هم نمیگزه، کسی که بدبخت میشه این وسط ماییم که جز نفت هیچی نداریم!
      خودروسازهای ژاپنی بله عقب موندن ولی سرمایه گزاری های زیادی که حداقل تویوتا انجام داده و داره انجام میده احتمالا باعث میشه به زودی جایگاهشو پس بگیره

      موافقم 55
      مخالفم 1
      1. M3hrshadthz

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        کاملا درست میگی این (تسلا) کلا معلوم نیست چی میزنه خدایی بهترین چیزیکه میتونه وقتی کاپوتو میدی بالا حال کنی همین پیشرانه های درون سوزه وقتی پاتو تا ته فرو کنی تو پدال گاز عربده موتورو بشنوی یه چیز دیگس نه بیای با جارو برقی گاز بدی انگار هیچی نیست سکوت ازار دهنده بی انتها یعنی چی اخه اروپا سوخت نداره درست ولی خود کشورای اروپایی انقدر درامد دارن که کلی دارن نفت میخرن بعد جالبه که انقدر دارن بهونه الودگیه هوا میارن یکی نیست بگه مسئولین اتحادیه اروپا یه هفته بیاید تهران ببینید الودگیه هوا چیه تازه خود اروپایی ها بهترین نوع بنزین رو میسازن که کمتر الودگی کربنی تولید کنه اخه چه دلیلی داره که c63 رو بیاد ۴ سیلندر کنه بعد بیاد موتور برقی اضافه کنه بعد یه سریا بیان بگن نه اقا خیلی قویه اره جون خودت باید همون V8 خودشو حفظ میکرد بعد یه موتور برقی هم اضافه میکرد اون میشد یه چیزی مثل s63 e performance که همین کارو کرده c63 واقعی اونی بود که یه V8 ۶.۲ لینری داشت یا e55 amg compressor که سوپر شارژ بود بازم بیمر که حداقل v8 ۴.۴ لیتری رو حفظ کرده تازه توی برقی ها هم چارجر برقی از همه بهتره چون حداقل یه خورده از روح ماسل رو داره

        موافقم 8
        مخالفم 4
    2. حسین دهمرد

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      متاسفانه انقدری سواد ندارین که نفت غیر از سوختن جای دیگه هم کارایی داره

      موافقم 30
      مخالفم 4
    3. امیررضا

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (301 ديدگاه)

      کشورهای عربی چیزیشون نمیشه بالاخره تسلا هست که کابین پلاستیکی و بی‌کیفیت تولید کنه، نگران نباش😂

      موافقم 33
      مخالفم 1
  4. Reza Waffen SS

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    😔😔😔

    موافقم 20
    مخالفم 1
  5. ....

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    وقتی اروپا سوخت نداره و چرتو پرت برابه قوانین میزاره:

    موافقم 10
    مخالفم 17
    1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (526 ديدگاه)

      دوست عزیز اروپا لان بیشترین واردات نفت رو دارد چرا دون اطلاعات حرف میزنید؟ اونها میخوان وابستگیشون به کشور های امثال عربستان کمتر شه

  6. F22RAPTOR

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    E کلاس اصلا فیس جذاب نداره

    موافقم 20
    مخالفم 17
  7. Amirmohammad

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    ناراحت کنندس

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. آرمین

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دکی همون فروش کم و ضرر براتون کافی نبود که نمی خواید برگردونید 🤣 همین جور ادامه بدید bmw لوله میکنه

    موافقم 10
    مخالفم 7
  9. محمد

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    از اول به خبر بازگشت وی هشت شک داشتم ولی گفتم چیزی بگم بقیه حمله میکنن ، متاسفانه خودروهای پرفورمنس بنزینی آخرین نسلشون هست و برگشتی هم در کار نخواهد بود حتی صحبت این هست که ام ۳ و ام ۴ نسل بعدی هم تمام برقی باشند که منطقی هم هست ما الان تو عصر طلایی احتراقی ها هستیم و این موتور ها به تکامل رسیدن و جای کار زیادی تقریبا وجود نداره

    موافقم 3
    مخالفم 3
  10. sinasvj

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    وی ایت نیارن مهم نیست ضررشو همین الانم دارن میبینن وقتی فروش سی 63 یک صدم ام 3 هستش

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. آرمین

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دقیقا حتی E63 هم قراره پیشرانه کوچک تر داشته باشه اما رقیبش m5 همون ۸ سیلندرو نگه میداره درسته من فیس جدید E کلاس رو ترجیح میدم نسبت فیس جدید m5 اما اگه انتخاب کنم m5 رو انتخاب میکنم هم سریع تر هم موتور بهتر

  11. NoN-Spar

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قربون جوابت😅

  12. Royal Driver

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    ای بابا….

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. Royal Driver

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    کاربر تسلا یکم زندگی کن این تباه بودنت رو بزار کنار.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  14. AMANTE

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    اگه فقط خود مرسدس و AMG بود، میتونستن موتور V8 درست کنن که استاندارد های یورو ۷ رو پاس کنه ولی چون هزینه بر هست مدیر عامل و سهام داران دوست ندارن ساخته بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا