مرسدس بنز

مرسدس G63 برابوس 6 چرخ معرفی شد؛ پیکاپ میلیون دلاری!

برابوس در جدیدترین محصول خود، مرسدس AMG G63 را به پیکاپ ۶ چرخ محرک ۹۰۰ اسب بخار تبدیل کرده است. قیمت مدل‌های مختلف این خودروی سه دیفرانسیل، بیش از یک میلیون دلار خواهد بود.

خودروهای ۶ چرخ محرک، پدیده‌ای نسبتا جدید برای شاسی‌بلندهای لوکس قرن ۲۱ هستند. این سبک طراحی، سال ۲۰۰۷ به سفارش ارتش اتریش روی مرسدس AMG G63 اجرا شد و سال ۲۰۱۳ به عنوان محصول تجاری برای فروش عمومی، شکل گرفت. مرسدس AMG G 63 6×۶ تا سال ۲۰۱۵ توسط یک شرکت تیونینگ اتریشی به نام مگنا استیر تولید می‌شد؛ اما طی سال‌های با برندهای دیگر نیز به بازار جهانی رسید.

جدیدترین مرسدس G63 برابوس ۶ چرخ در دو مدل به نام‌های  XLP 800 6×۶ ادونچر و XLP 900 6×۶ سوپربلک تولید می‌شود. اعداد ۸۰۰ و ۹۰۰ طبیعتا قدرت تولیدی این‌خودروها برحسب اسب بخار را نشان می‌دهند، اما تفاوت‌هایی در طراحی بدنه نیز دارند.

مرسدس G63 برابوس 6 چرخ 2023

مدل ارزان‌تر، ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۸ ثانیه ارائه می‌دهد. نهایت سرعت XLP 800 محدود شده به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است. مدل استاندارد AMG G 63 از موتور ۴ لیتر V8 توئین‌توربوشارژ، ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد.

مرسدس G63 برابوس 6 چرخ سه دیفرانسیل آفرود

در کمال تعجب، پیشرانه‌ی XLP900 مشابه G63 استاندارد نیست و ۵۰۰ سی‌سی حجم بیشتر دارد. طبیعتا سرسیلندر، پیستون‌ها و قطعات مهم در موتور این خودرو با نمونه‌ی ساخت برابوس عوض شده‌اند. توربوشارژرهای مخصوص، قدرت این مدل را به ۹۰۰ اسب بخار با نهایت گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن‌متر رسانده‌اند؛ اما به دلایل فنی، گشتاور خودرو محدود به ۱۰۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود. نهایت سرعت نیز مشابه XLP800 محدود به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است.

مرسدس G63 برابوس 6 چرخ سه دیفرانسیل نمای پشت

مهندسان برابوس، علاوه‌بر اعمال تغییرات گسترده بر توربوشارژرها، انژکتور، سیستم خنک‌کننده، گیربکس و بسیاری دیگر قطعات مرتبط با پیشرانه، تعلیق و فنربندی   G63را متحول کرده‌اند تا هماهنگی با سه دیفرانسیل و ۶ چرخ محرک حاصل شود. هر سه اکسل خودرو، عملکرد مستقل دارند و کیفیت رانندگی عالی در مسیرهای خارج جاده فراهم می‌کنند.

مرسدس G63 برابوس 6 چرخ سه دیفرانسیل نمای اصلی

چرخ‌های ۲۲ اینچ ساخت برابوس با طرح کلاسیک و رنگ سیاه، روی XLP800 و XLP900 نصب می‌شوند. سپرهای سفارشی، وینچ و ادوات فیبرکربن بدنه نیز مخصوص این خودروها طراحی شده‌اند. ظاهرا XLP800 در دو رنگ سیاه و سفید تولید می‌شود اما XLP900 بدنه‌ی سیاه و جزئیات قرمز خواهد داشت. دیگر تفاوت جالب این پیکاپ‌ها با G63 استاندارد، ۴۷ سانتی‌متر فاصله‌ی کف خودرو تا سطح زمین است.

در کمال تعجب، پیشرانه‌ی XLP900 مشابه G63 استاندارد نیست و ۵۰۰ سی‌سی حجم بیشتر دارد. طبیعتا سرسیلندر، پیستون‌ها و قطعات مهم در موتور این خودرو با نمونه‌ی اسخت برابوس عوض شده‌اند. توربوشارژرهای مخصوص، قدرت این مدل را به ۹۰۰ اسب بخار با نهایت گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن‌متر رسانده‌اند؛ اما به دلایل فنی، گشتاور خودرو محدود به ۱۰۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود. نهایت سرعت نیز مشابه XLP800 محدود به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است.

مرسدس G63 برابوس 6 چرخ صندلی

کابین پیکاپ‌های ۶ چرخ برابوس، سرشار از ادوات فیبرکربن خواهد بود. متریال اصلی داشبورد و صندلی‌ها، چرم سیاه موندیال است که داخل تودری‌ها و سقف نیز دیده می‌شود. سایه‌روشن خاکستری تیره با جزئیات قرمز نیز در قسمت‌های مختلف اتاق وجود دارد.

برابوس از هم‌اکنو دریافت سفارش برای XLP800 را آغاز کرده است. شروع قیمت برای این پیکاپ سه دیفرانسیل، ۱/۲ میلیون دلار خواهد بود. هزینه خرید XLP900 حدود ۱۰۰ هزار دلار گران‌تر از XLP800 است.

مرسدس G63 برابوس 6 چرخ سه دیفرانسیل آفرود 2023

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۲ رای

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. Saeed

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    عجب غولی شده

    موافقم 52
    مخالفم 1
    1. ^MSP^

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (86 ديدگاه)

      ما که عاشق نسخه قبلی این بودیم
      این که دیگه سهله
      ( این رو ریپلای زدم تا بگم که توی متن یه بند رو دوبار تکرار کردید )

      موافقم 23
      مخالفم 1
      1. cyrus-az

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (107 ديدگاه)

        خواهشا هرچی رو برقی کردید این یکی رو هیچ وقت برقی نکنید! آخه غول بدون صدا که فایده نداره 😢😢😢😢😢

        موافقم 15
  2. Reza Waffen SS

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    نوش جون اعراب عزیز حالشو ببرن

    موافقم 67
    مخالفم 7
  3. M/D

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    والا این تا قله اورست هم بالا میره

    موافقم 38
    مخالفم 3
  4. Mercede kaviani

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (551 ديدگاه)

    ایا امکان سغارش مدل هایبرید سری نیز وجود دارد مانند تویوتا سنتری
    باتشکر مرسده دینا کاویانی

    موافقم 10
    مخالفم 37
    1. محسن

      ۲۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      نکنه فکر کردی الان با مدیر عامل مرسدس چت میکنی

  5. حسین

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    غول آفرود
    مخصوص فرار در طبیعت

    موافقم 28
    1. Kamy

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (694 ديدگاه)

      فرار از دست فرازمینی ها

      موافقم 23
      مخالفم 2
      1. حسین

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        گارانتیش باطل میشه در اون صورت

        موافقم 12
  6. ARMAN سابق

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (491 ديدگاه)

    شاهکار

    موافقم 13
    مخالفم 2
  7. مازیار

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    این لاستیکها باید زیر جی واگن 4×4 باشه نه اون فاق کوتاه های اعصاب خرد کن

    موافقم 24
    مخالفم 1
  8. ممد ژانگولر

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    واقعا یکی اهل آفرود بازی حرفه ایی باشه این دیگه نوک هرم تمام شاسی بلنداست .
    فقط با مبلغ این ماشین میتونی بدی کل اون سخره های جلوتو برات با لودر صاف کنن که بتونی با ی ماشین سواری راحت رد بشی .

    موافقم 19
    مخالفم 9
    1. R@min

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      این ته هرم که هیچ اصلا تو هرم نیست. ماشین های ۶ چرخ انعطافی در آفرود ندارن و صرفا یه محصول تجملاتی هستن. حتی تو صحرا هم که صرفا شیب زنی هست اگر جایی گیر کنه این ۶ تا چرخ اندازه خود ماشین چاله درست می کنن.

      سوزوکی جمینی از این محصولات ب مراتب تواناتر و کاربردی تره.

      موافقم 12
      مخالفم 35
      1. ممد ژانگولر

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (4148 ديدگاه)

        داداش رامین رکورد ۱۰ ساله کامنت تو پدال زدی و تمام معادلات فیزیکو جابجا کردی😉 . به خدا خوشحال میشم ی سر بیایی پیشم ی استکان چای با هم بزنیم و از آینده فیزیک برام صحبت کنی مهندس. رگ گردنم گرفت به مولا

        موافقم 23
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          عزیزم می برمت چایی تو طبیعت بخوری ولی این واقعیته رگتم باز می کنم با خنده می فرسمت بری.

          موافقم 5
          مخالفم 8
      2. IMAN99

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خیر شما تعصب داری
        همانا برترین ازان اروپا و آمریکاست و این نسخه تخصصی از جی کلاس با وزن بالای ۳ تن برترین آفرود دنیاست و بعد از این هم خاور ۱۰ تن برترین آفرود جهان است

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. حسین

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          نوید ؟؟

      3. حسین

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        من ویدیو های تست فنیش رو دیدم
        اینطور که شما گفتی نبود
        طبق معمول گفته هاتون یه هاله ی ابهام انگیز داره
        درسته یک قسمتیش ولی …
        من خودم باشم یک لندکروز جی ار اتاق ۳۰۰
        بر میدارم در مواقع آفرود سنگین هم لاستیک هارو تعویض میکنم

        موافقم 2
        مخالفم 2
      4. حسین

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        البته این هم بگم
        شمایی که پشت فرمان این خودرو نشستی
        شاید متوجه نشی
        حتی این چرخ های اضافه
        یک توانایی جدید به ماشین ممکنه اضافه کنه
        بهتره تا مشاهده نکردیم نظر ندیم

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          قبلا بهت گفتم حسین جان حرفی داری فنی بزن ایهام و ابهام و تو نشستی و اونا می دونن بزار کنار مستند حرف بزن. تو همین ویدیوهای خیالی هم ته کارش شیب زنی بوده.
          اون موقع هم برات وقت گذاشتم توضیح دادم حالا تو ابهام موندی با خودته راجب این موضوع هم مثل همون بوگاتی مورد علاقت یه مسئله بسیار اولیه و ساده هست که خودم خندم میگیره برات توضیح بدم.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. حسین

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          خب بر چه اساسی ما صحبت کنیم
          محور سوم ماشین یک بار اضافه هست؟
          درسته صحبت کردن درباره اش حوصله میخواد والا
          خود محور سوم محرک هست
          به عنوان مثال وقتی وارد یک چاله بشیم
          چرخ اول گیر میکنه اما چرخ بعدی
          در وضعیت مناسب قرار داره
          شرایطی که شما میگی این خودرو دچار
          اشکال میشه و مسیر رو شرح بده
          چیز خاصی نداره
          کامنته دیگه

        3. حسین

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          بعد هم همه چیز مباحث فنی نیست شما با فنی حل کنید باید کامل راجب یک موضوع آگاهی داشته باشیم
          دقیقا بحث قبلی هم همین طور بود
          بعید میدونم هیچ مهندسی بپذیره علت
          ضعیف راه رفتن کوینگزگ نسبت وزن و قدرتش باشه
          هزاران مبحث آیرودینامیک و فیزیک و
          مهندسی وجود داره
          ما با یک اظهار نظر سطحی چطور داریم توانایی یک خودرو در اونور کشور که اطلاعات مناسبی هم شاید ازش نداشته باشیم همانند سازنده چه بسا
          خودرو هم از نزدیک نگاه نکردیم و آشنایی
          واقعی نداریم با اون خودرو
          زیر سوال می‌بریم
          مبحث های پایه ای وجود داره درسته ؟
          قبول دارم منم
          ولی معیار ها بیشتر از این حرف هایی هستند که ما بخوایم بگیم
          نوع سیستم تعلیق ، سیستم انتقال قدرت
          پیشرانه و ساختش، شاسی و فریم
          حالا به قول شما اگر نسبت وزن و قدرت باعث فشار به خودرو شده و کنترلش سخت شده
          خب کامل توضیح بدید دوستان هم متوجه بشن دقیق به صورت فنی
          ما که دوست داریم
          در عین حال جای سواله کوینگزگ چرا باید خودرویی با وجود چنین مشکلی بسازه ؟
          کیفیت خودرو هم که باز جای سوال داره
          بوگاتی هم که شما عرض کردید تفاوتش
          همین بحث فنی که عرض میکنی هست
          زمان و وقت و دقت و کیفیت کاری که برای ساخت این خودرو گزاشته شده با کوینگزگ غیر قابل مقایسه و در حالت کلی بی نظیر هست
          کسی بی دلیل عاشق یک خودرو یا خودرو ساز نمیشه
          در نهایت بحث نتیجه گیری که عرض کردم
          محصول نهایی که به عموم عرضه میشه و عملکردش در تمام زمینه ها بود
          که معیار اصلی هر خودرویی هست هیچ فرقی نداره
          که شما برام عجیب بود ربطش دادی به تاپ اسپید
          گفتم اصلا متوجه حرف من شدی ؟

        4. حسین

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          نمیگم اصلا ابهام رامین عزیز
          گفته هات کامل نیست

        5. R@min

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          عزیزم اگر حوصله نداری وقت منم نگیر حتما درست میگی و قطعا هر چی که فکر می کنی‌.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        6. حسین

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          شما حوصله داشتی جواب منو بدی
          محترمانه ؟
          دشمنتم ؟؟
          اینجا که کسی دنبال بحث نیستش
          حداقل من نیستم
          و به دنبال مطالب مفید و
          دانش بیشتر هستیم
          من چی گفتم مگه
          دور از جون فوش که ندادیم
          یا توهین که نکردیم

      5. ARMAN سابق

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (491 ديدگاه)

        رامین راست میگه
        مدلای سه محور اگر چه در ظاهر خیلی به درد آفرود می خورن ولی در عمل تو آفرود ضعیف هستن.
        همین محور سوم اگه گیر کنه ماشین زمین گیر میشه و به بدبختی در میاد.
        به نظر من یکی اینو داشته باشه برا دور دور و اینا برا آفرود یه جی معمولی برداره بهتره

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. حسین

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          بر چه اساس
          محور سوم گیر میکنه باقی
          محور ها هستن و یک محور اضافه
          در نتیجه سطح تماس بیشتر داریم
          ؟؟
          خود محوری که محدود شده
          قابلیت حرکت داره
          ؟؟

        2. حسین

          ۱۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          انعطاف پذیری این دست خودرو ها
          شاید کمی کمتر باشه نسبت به چهار چرخ
          اما توانایی آفرود بالاتری دارن
          سطح تماس و محور اضافه بستگی به سازنده هم داره میتونه حتی جاهایی که به فکر راننده دو محور نمیرسه هم عبور بکنه
          این محور مانند یک دست کمکی میمونه
          یک کلیپ میزارم تا شما هم مشاهده کنید

          حتما تا انتها نگاه کنید
          چون بعضی تیکه های مهم اواسط
          داره
          جای بررسی و لذت زیاده
          برای خودرو دوستان

          https://www.aparat.com/v/frZ6V

        3. محسن

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          شما یه fhتک محور رو با یه اف جفت محور رومقایسه کن
          یا یه بنز مایل با با یه بنز تک
          چطور کارایی نداره،
          یه ماشین تک دف با یه جفت دف فرقی نداره

  9. BMW

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    به به فقط بشینی و ازش لذت ببری ولی رنگ سیاهش عجیب هیولایی شده یعنییی اوووفففف فقط افسوس که هم اصلا نمیتونیم ببینمشون چه برسه سوارشدن بشیم

    موافقم 13
  10. مهدی

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (148 ديدگاه)

    گردن کلفت جذاب

  11. خخخ

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    فورد f 150 ۱۰۴۰ نیوتون متر گشتاور داره

    موافقم 2
    مخالفم 18
  12. اشکان

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    ارتش اتریش برا چی شش چرخ متحرک سفارش داده بود ؟!

  13. *ALI*

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    به‌به این وانت رو فوق لعاده دوست دارم توی عکسا چقدر قشنگ و چه ابهتی داره طول ماشین هم چقدر درازه فکنم به اندازه طول ماشین فرمول یک بنز تو سال 2021 باشه

  14. علی جردن

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    G63 4×4² جدید از هر لحاظ بهترین گزینه است هم زیادی گرون نیست و هم توی چشم نیست و هم به لطف قدرت G کلاس به توان ۲ مسیری تو دنیا وجود نداره که از پسش بر نیاد.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  15. مهردادکمال

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    خدا رو چی دیدین شاید عامل محرومیت مردم ما از بین رفت و شاهد دیدن این محصول تو خیابونهامون باشیم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. NotDoctor

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    به نظر من برابوس توی تیون جی کلاس از منصوری بهتره ولی بقیه محصولات منصوری خداس

  17. کیا

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیخوام فکر کنین دارم شعاف میکنم اما هفته پیش یدونه ۹۰۰ سفارش دارم فول آپشن همه چی خوب پیش رفت آخرش سر یک کلمه به توافق نرسیدیم و سفارشش قطعی نشد ،قیمت نهایی با محاسبه کامل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار شد حتی منیجر بارابوس با من تماس گرفت
    ودر اخر سر خواست که پرداخت و انجام بدم و منم جواب دادم ندارم .

    موافقم 5
    مخالفم 3
  18. datsun

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    بر خلاف تصورات دوستان ماشین ها جفت محور عقب تو افرود عملکرد ضعیف تری دارن

    موافقم 7
    مخالفم 5
  19. پرهامیوف

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اصلا ماشین خوبی نیست
    فقط برای شواف
    وگرنه هیچ ماشینی بدتر از یه ماشین 6 چرخ تو آفرود نیست
    طول بیشتر مساوی با انعطاف پذیری کمتر

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (526 ديدگاه)

      اگر بد بود مطمین باش ارتش اتریش نمیرفت سفارش بده بعد بعتره توضیحات اقای سین رو هم بخونی چون حوصله کل کل ندرم

  20. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (526 ديدگاه)

    ببخشید کیبورد مشکل داشت نتوانستم درست تایپ کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا