برابوس در جدیدترین محصول خود، مرسدس AMG G63 را به پیکاپ ۶ چرخ محرک ۹۰۰ اسب بخار تبدیل کرده است. قیمت مدلهای مختلف این خودروی سه دیفرانسیل، بیش از یک میلیون دلار خواهد بود.
خودروهای ۶ چرخ محرک، پدیدهای نسبتا جدید برای شاسیبلندهای لوکس قرن ۲۱ هستند. این سبک طراحی، سال ۲۰۰۷ به سفارش ارتش اتریش روی مرسدس AMG G63 اجرا شد و سال ۲۰۱۳ به عنوان محصول تجاری برای فروش عمومی، شکل گرفت. مرسدس AMG G 63 6×۶ تا سال ۲۰۱۵ توسط یک شرکت تیونینگ اتریشی به نام مگنا استیر تولید میشد؛ اما طی سالهای با برندهای دیگر نیز به بازار جهانی رسید.
جدیدترین مرسدس G63 برابوس ۶ چرخ در دو مدل به نامهای XLP 800 6×۶ ادونچر و XLP 900 6×۶ سوپربلک تولید میشود. اعداد ۸۰۰ و ۹۰۰ طبیعتا قدرت تولیدی اینخودروها برحسب اسب بخار را نشان میدهند، اما تفاوتهایی در طراحی بدنه نیز دارند.
مدل ارزانتر، ۱۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۸ ثانیه ارائه میدهد. نهایت سرعت XLP 800 محدود شده به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است. مدل استاندارد AMG G 63 از موتور ۴ لیتر V8 توئینتوربوشارژ، ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد.
در کمال تعجب، پیشرانهی XLP900 مشابه G63 استاندارد نیست و ۵۰۰ سیسی حجم بیشتر دارد. طبیعتا سرسیلندر، پیستونها و قطعات مهم در موتور این خودرو با نمونهی ساخت برابوس عوض شدهاند. توربوشارژرهای مخصوص، قدرت این مدل را به ۹۰۰ اسب بخار با نهایت گشتاور ۱۲۵۰ نیوتنمتر رساندهاند؛ اما به دلایل فنی، گشتاور خودرو محدود به ۱۰۵۰ نیوتنمتر خواهد بود. نهایت سرعت نیز مشابه XLP800 محدود به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است.
مهندسان برابوس، علاوهبر اعمال تغییرات گسترده بر توربوشارژرها، انژکتور، سیستم خنککننده، گیربکس و بسیاری دیگر قطعات مرتبط با پیشرانه، تعلیق و فنربندی G63را متحول کردهاند تا هماهنگی با سه دیفرانسیل و ۶ چرخ محرک حاصل شود. هر سه اکسل خودرو، عملکرد مستقل دارند و کیفیت رانندگی عالی در مسیرهای خارج جاده فراهم میکنند.
چرخهای ۲۲ اینچ ساخت برابوس با طرح کلاسیک و رنگ سیاه، روی XLP800 و XLP900 نصب میشوند. سپرهای سفارشی، وینچ و ادوات فیبرکربن بدنه نیز مخصوص این خودروها طراحی شدهاند. ظاهرا XLP800 در دو رنگ سیاه و سفید تولید میشود اما XLP900 بدنهی سیاه و جزئیات قرمز خواهد داشت. دیگر تفاوت جالب این پیکاپها با G63 استاندارد، ۴۷ سانتیمتر فاصلهی کف خودرو تا سطح زمین است.
در کمال تعجب، پیشرانهی XLP900 مشابه G63 استاندارد نیست و ۵۰۰ سیسی حجم بیشتر دارد. طبیعتا سرسیلندر، پیستونها و قطعات مهم در موتور این خودرو با نمونهی اسخت برابوس عوض شدهاند. توربوشارژرهای مخصوص، قدرت این مدل را به ۹۰۰ اسب بخار با نهایت گشتاور ۱۲۵۰ نیوتنمتر رساندهاند؛ اما به دلایل فنی، گشتاور خودرو محدود به ۱۰۵۰ نیوتنمتر خواهد بود. نهایت سرعت نیز مشابه XLP800 محدود به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است.
کابین پیکاپهای ۶ چرخ برابوس، سرشار از ادوات فیبرکربن خواهد بود. متریال اصلی داشبورد و صندلیها، چرم سیاه موندیال است که داخل تودریها و سقف نیز دیده میشود. سایهروشن خاکستری تیره با جزئیات قرمز نیز در قسمتهای مختلف اتاق وجود دارد.
برابوس از هماکنو دریافت سفارش برای XLP800 را آغاز کرده است. شروع قیمت برای این پیکاپ سه دیفرانسیل، ۱/۲ میلیون دلار خواهد بود. هزینه خرید XLP900 حدود ۱۰۰ هزار دلار گرانتر از XLP800 است.
Saeed
۱۰ تیر ۱۴۰۲عجب غولی شده
^MSP^
۱۰ تیر ۱۴۰۲ما که عاشق نسخه قبلی این بودیم
این که دیگه سهله
( این رو ریپلای زدم تا بگم که توی متن یه بند رو دوبار تکرار کردید )
cyrus-az
۱۱ تیر ۱۴۰۲خواهشا هرچی رو برقی کردید این یکی رو هیچ وقت برقی نکنید! آخه غول بدون صدا که فایده نداره 😢😢😢😢😢
Reza Waffen SS
۱۰ تیر ۱۴۰۲نوش جون اعراب عزیز حالشو ببرن
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲والا این تا قله اورست هم بالا میره
Mercede kaviani
۱۰ تیر ۱۴۰۲ایا امکان سغارش مدل هایبرید سری نیز وجود دارد مانند تویوتا سنتری
باتشکر مرسده دینا کاویانی
محسن
۲۱ تیر ۱۴۰۲نکنه فکر کردی الان با مدیر عامل مرسدس چت میکنی
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲غول آفرود
مخصوص فرار در طبیعت
Kamy
۱۰ تیر ۱۴۰۲فرار از دست فرازمینی ها
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲گارانتیش باطل میشه در اون صورت
ARMAN سابق
۱۰ تیر ۱۴۰۲شاهکار
مازیار
۱۰ تیر ۱۴۰۲این لاستیکها باید زیر جی واگن 4×4 باشه نه اون فاق کوتاه های اعصاب خرد کن
ممد ژانگولر
۱۰ تیر ۱۴۰۲واقعا یکی اهل آفرود بازی حرفه ایی باشه این دیگه نوک هرم تمام شاسی بلنداست .
فقط با مبلغ این ماشین میتونی بدی کل اون سخره های جلوتو برات با لودر صاف کنن که بتونی با ی ماشین سواری راحت رد بشی .
R@min
۱۰ تیر ۱۴۰۲این ته هرم که هیچ اصلا تو هرم نیست. ماشین های ۶ چرخ انعطافی در آفرود ندارن و صرفا یه محصول تجملاتی هستن. حتی تو صحرا هم که صرفا شیب زنی هست اگر جایی گیر کنه این ۶ تا چرخ اندازه خود ماشین چاله درست می کنن.
سوزوکی جمینی از این محصولات ب مراتب تواناتر و کاربردی تره.
ممد ژانگولر
۱۰ تیر ۱۴۰۲داداش رامین رکورد ۱۰ ساله کامنت تو پدال زدی و تمام معادلات فیزیکو جابجا کردی😉 . به خدا خوشحال میشم ی سر بیایی پیشم ی استکان چای با هم بزنیم و از آینده فیزیک برام صحبت کنی مهندس. رگ گردنم گرفت به مولا
R@min
۱۰ تیر ۱۴۰۲عزیزم می برمت چایی تو طبیعت بخوری ولی این واقعیته رگتم باز می کنم با خنده می فرسمت بری.
IMAN99
۱۰ تیر ۱۴۰۲خیر شما تعصب داری
همانا برترین ازان اروپا و آمریکاست و این نسخه تخصصی از جی کلاس با وزن بالای ۳ تن برترین آفرود دنیاست و بعد از این هم خاور ۱۰ تن برترین آفرود جهان است
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲نوید ؟؟
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲من ویدیو های تست فنیش رو دیدم
اینطور که شما گفتی نبود
طبق معمول گفته هاتون یه هاله ی ابهام انگیز داره
درسته یک قسمتیش ولی …
من خودم باشم یک لندکروز جی ار اتاق ۳۰۰
بر میدارم در مواقع آفرود سنگین هم لاستیک هارو تعویض میکنم
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲البته این هم بگم
شمایی که پشت فرمان این خودرو نشستی
شاید متوجه نشی
حتی این چرخ های اضافه
یک توانایی جدید به ماشین ممکنه اضافه کنه
بهتره تا مشاهده نکردیم نظر ندیم
R@min
۱۰ تیر ۱۴۰۲قبلا بهت گفتم حسین جان حرفی داری فنی بزن ایهام و ابهام و تو نشستی و اونا می دونن بزار کنار مستند حرف بزن. تو همین ویدیوهای خیالی هم ته کارش شیب زنی بوده.
اون موقع هم برات وقت گذاشتم توضیح دادم حالا تو ابهام موندی با خودته راجب این موضوع هم مثل همون بوگاتی مورد علاقت یه مسئله بسیار اولیه و ساده هست که خودم خندم میگیره برات توضیح بدم.
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲خب بر چه اساسی ما صحبت کنیم
محور سوم ماشین یک بار اضافه هست؟
درسته صحبت کردن درباره اش حوصله میخواد والا
خود محور سوم محرک هست
به عنوان مثال وقتی وارد یک چاله بشیم
چرخ اول گیر میکنه اما چرخ بعدی
در وضعیت مناسب قرار داره
شرایطی که شما میگی این خودرو دچار
اشکال میشه و مسیر رو شرح بده
چیز خاصی نداره
کامنته دیگه
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲بعد هم همه چیز مباحث فنی نیست شما با فنی حل کنید باید کامل راجب یک موضوع آگاهی داشته باشیم
دقیقا بحث قبلی هم همین طور بود
بعید میدونم هیچ مهندسی بپذیره علت
ضعیف راه رفتن کوینگزگ نسبت وزن و قدرتش باشه
هزاران مبحث آیرودینامیک و فیزیک و
مهندسی وجود داره
ما با یک اظهار نظر سطحی چطور داریم توانایی یک خودرو در اونور کشور که اطلاعات مناسبی هم شاید ازش نداشته باشیم همانند سازنده چه بسا
خودرو هم از نزدیک نگاه نکردیم و آشنایی
واقعی نداریم با اون خودرو
زیر سوال میبریم
مبحث های پایه ای وجود داره درسته ؟
قبول دارم منم
ولی معیار ها بیشتر از این حرف هایی هستند که ما بخوایم بگیم
نوع سیستم تعلیق ، سیستم انتقال قدرت
پیشرانه و ساختش، شاسی و فریم
حالا به قول شما اگر نسبت وزن و قدرت باعث فشار به خودرو شده و کنترلش سخت شده
خب کامل توضیح بدید دوستان هم متوجه بشن دقیق به صورت فنی
ما که دوست داریم
در عین حال جای سواله کوینگزگ چرا باید خودرویی با وجود چنین مشکلی بسازه ؟
کیفیت خودرو هم که باز جای سوال داره
بوگاتی هم که شما عرض کردید تفاوتش
همین بحث فنی که عرض میکنی هست
زمان و وقت و دقت و کیفیت کاری که برای ساخت این خودرو گزاشته شده با کوینگزگ غیر قابل مقایسه و در حالت کلی بی نظیر هست
کسی بی دلیل عاشق یک خودرو یا خودرو ساز نمیشه
در نهایت بحث نتیجه گیری که عرض کردم
محصول نهایی که به عموم عرضه میشه و عملکردش در تمام زمینه ها بود
که معیار اصلی هر خودرویی هست هیچ فرقی نداره
که شما برام عجیب بود ربطش دادی به تاپ اسپید
گفتم اصلا متوجه حرف من شدی ؟
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲نمیگم اصلا ابهام رامین عزیز
گفته هات کامل نیست
R@min
۱۰ تیر ۱۴۰۲عزیزم اگر حوصله نداری وقت منم نگیر حتما درست میگی و قطعا هر چی که فکر می کنی.
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲شما حوصله داشتی جواب منو بدی
محترمانه ؟
دشمنتم ؟؟
اینجا که کسی دنبال بحث نیستش
حداقل من نیستم
و به دنبال مطالب مفید و
دانش بیشتر هستیم
من چی گفتم مگه
دور از جون فوش که ندادیم
یا توهین که نکردیم
ARMAN سابق
۱۰ تیر ۱۴۰۲رامین راست میگه
مدلای سه محور اگر چه در ظاهر خیلی به درد آفرود می خورن ولی در عمل تو آفرود ضعیف هستن.
همین محور سوم اگه گیر کنه ماشین زمین گیر میشه و به بدبختی در میاد.
به نظر من یکی اینو داشته باشه برا دور دور و اینا برا آفرود یه جی معمولی برداره بهتره
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲بر چه اساس
محور سوم گیر میکنه باقی
محور ها هستن و یک محور اضافه
در نتیجه سطح تماس بیشتر داریم
؟؟
خود محوری که محدود شده
قابلیت حرکت داره
؟؟
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲انعطاف پذیری این دست خودرو ها
شاید کمی کمتر باشه نسبت به چهار چرخ
اما توانایی آفرود بالاتری دارن
سطح تماس و محور اضافه بستگی به سازنده هم داره میتونه حتی جاهایی که به فکر راننده دو محور نمیرسه هم عبور بکنه
این محور مانند یک دست کمکی میمونه
یک کلیپ میزارم تا شما هم مشاهده کنید
حتما تا انتها نگاه کنید
چون بعضی تیکه های مهم اواسط
داره
جای بررسی و لذت زیاده
برای خودرو دوستان
https://www.aparat.com/v/frZ6V
محسن
۲۱ تیر ۱۴۰۲شما یه fhتک محور رو با یه اف جفت محور رومقایسه کن
یا یه بنز مایل با با یه بنز تک
چطور کارایی نداره،
یه ماشین تک دف با یه جفت دف فرقی نداره
BMW
۱۰ تیر ۱۴۰۲به به فقط بشینی و ازش لذت ببری ولی رنگ سیاهش عجیب هیولایی شده یعنییی اوووفففف فقط افسوس که هم اصلا نمیتونیم ببینمشون چه برسه سوارشدن بشیم
مهدی
۱۰ تیر ۱۴۰۲گردن کلفت جذاب
خخخ
۱۰ تیر ۱۴۰۲فورد f 150 ۱۰۴۰ نیوتون متر گشتاور داره
اشکان
۱۰ تیر ۱۴۰۲ارتش اتریش برا چی شش چرخ متحرک سفارش داده بود ؟!
*ALI*
۱۰ تیر ۱۴۰۲بهبه این وانت رو فوق لعاده دوست دارم توی عکسا چقدر قشنگ و چه ابهتی داره طول ماشین هم چقدر درازه فکنم به اندازه طول ماشین فرمول یک بنز تو سال 2021 باشه
علی جردن
۱۰ تیر ۱۴۰۲G63 4×4² جدید از هر لحاظ بهترین گزینه است هم زیادی گرون نیست و هم توی چشم نیست و هم به لطف قدرت G کلاس به توان ۲ مسیری تو دنیا وجود نداره که از پسش بر نیاد.
مهردادکمال
۱۰ تیر ۱۴۰۲خدا رو چی دیدین شاید عامل محرومیت مردم ما از بین رفت و شاهد دیدن این محصول تو خیابونهامون باشیم
NotDoctor
۱۰ تیر ۱۴۰۲به نظر من برابوس توی تیون جی کلاس از منصوری بهتره ولی بقیه محصولات منصوری خداس
کیا
۱۰ تیر ۱۴۰۲نمیخوام فکر کنین دارم شعاف میکنم اما هفته پیش یدونه ۹۰۰ سفارش دارم فول آپشن همه چی خوب پیش رفت آخرش سر یک کلمه به توافق نرسیدیم و سفارشش قطعی نشد ،قیمت نهایی با محاسبه کامل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار شد حتی منیجر بارابوس با من تماس گرفت
ودر اخر سر خواست که پرداخت و انجام بدم و منم جواب دادم ندارم .
datsun
۱۰ تیر ۱۴۰۲بر خلاف تصورات دوستان ماشین ها جفت محور عقب تو افرود عملکرد ضعیف تری دارن
پرهامیوف
۱۰ تیر ۱۴۰۲اصلا ماشین خوبی نیست
فقط برای شواف
وگرنه هیچ ماشینی بدتر از یه ماشین 6 چرخ تو آفرود نیست
طول بیشتر مساوی با انعطاف پذیری کمتر
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۱ تیر ۱۴۰۲اگر بد بود مطمین باش ارتش اتریش نمیرفت سفارش بده بعد بعتره توضیحات اقای سین رو هم بخونی چون حوصله کل کل ندرم
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۱ تیر ۱۴۰۲ببخشید کیبورد مشکل داشت نتوانستم درست تایپ کنم