این دو خودرو قویترین سدانهای حال حاضر مرسدس هستند که یکی هیبریدی و دیگری تمام الکتریکی است. اما در ۴۰۰ متر کدامیک سریعتر خواهد بود؟
مرسدس AMG GT63 S E و AMG EQS53 قویترین محصولات تولید انبوه حال حاضر مرسدس بنز محسوب میشوند که یکی نقطهٔ اوج پیشرانههای درونسوز هیبریدی و دیگری آیندهٔ الکتریکی را نشان میدهد. AMG GT63 از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در عقب استفاده میکند که مجموعاً ۸۴۳ اسب بخار قدرت را به چرخها تحویل میدهند. از سوی دیگر، دو موتور الکتریکی EQS53 مجموعاً ۷۶۱ اسب بخار قدرت تولید میکنند. البته این قدرت بهطور موقت ارائه میشود و خروجی مداوم موتورها ۶۴۹ اسب بخار است.
با توجه به این اعداد، AMG GT هیبریدی خودروی برتر است اما از سوی دیگر، EQS از قدرت فوری موتورهای الکتریکی بهره میبرد و هیچ نیازی به افزایش دور موتور یا انتظار برای چرخش توربوشارژرها ندارد. بااینحال، قدرت فوری این سدان برقی برای جبران کمبود نیرو و اضافهوزن آن کافی نیست زیرا در درگ کارواو، GT63 توانست EQS را مغلوب کند. علیرغم اندازهٔ مشابه، سدان الکتریکی مرسدس نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم از همتای هیبریدی سنگینتر است. به همین دلیل، درحالیکه EQS53 ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، GT63 بیش از نیم ثانیه سریعتر است و این کار را ظرف ۲.۸ ثانیه انجام میدهد.
در مسابقهٔ رولینگ هم شاهد تغییری در نتیجه نیستیم و هرچند سدان الکتریکی در ابتدا جلو میافتد اما زمانی که موتور V8 توئین توربوی GT63 بهطور کامل وارد عمل میشود اجازهٔ نفس کشیدن به EQS نمیدهد؛ اما با وجود وزن بسیار سبکتر AMG GT63، عجیب اینکه در آزمایش ترمز EQS53 زودتر متوقف میشود.
مقایسه مشخصات فنی
AMG GT63 S E-Performance | AMG EQS53 | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۸۴۳ اسب بخار | ۷۶۱ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۰۰ نیوتن متر | ۱۰۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۰۵ کیلوگرم | ۲۵۸۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۷۳,۷۰۵ پوند | ۱۶۱,۸۶۰ کیلوگرم |
Reza Waffen SS
۱۶ فروردین ۱۴۰۲GT63 S E-Performance : 👍
مرسدس EQ S53 : 👎
محمد
۱۶ فروردین ۱۴۰۲عجب ماشینیه … خوشبحالشون
ARIAN
۱۶ فروردین ۱۴۰۲1400 نیوتون متر گشتاور! این است تکنولوژی. هر سدانی رو منهدم میکنه این gt63!
آلمانی باز
۱۶ فروردین ۱۴۰۲هر سدانی به جز m5cs
و پانامرا توربو اس هیبرید
Tesla
۱۶ فروردین ۱۴۰۲این gt63 e performance هم آنچنان شاخی نیست ، کلا بنز هنوز بالاترین حد پرفورمنس حال حاضر الکتریکی ها رو عرضه نکرده و گرنه اگه gt63 هیبرید با غول های الکتریکی مثل : تسلا پلد یا لوسید سافایر وارد رقابت بشه ، با اختلاف زیادی تو گرد و غبارشون محو میشه
Shahab
۱۶ فروردین ۱۴۰۲داری مرسدس 800 اسبی 2.5 تنی رو با پلد 1100 اسب بخاری 2 تنی مقایسه می کنی؟! تازه فکر نمی کنم تسلا پلد به جز شتاب اولیه پیش gt63 حرف دیگه ای داشته باشه
POUYAN
۱۶ فروردین ۱۴۰۲این ماشین برقیای مرسدس،فکر کنم به جای اسببخار،موشبخار دارن.
EQS 53 با این قدرت،خیلی پرفورمنس ضعیفی داره.
از قیافشم که دیگه چیزی نگم.
Tesla
۱۶ فروردین ۱۴۰۲Gt63 هیبرید بیش از ۱۴۰۰ نیوتون متر گشتاور داره !! ( یعنی از این لحاظ فقط ۱۰۰ نیوتون متر از بوگاتی شیرون کمتر ) این حجم از گشتاور برای یک سدان واقعا وحشتناکه ، حیف که وزنش زیاده اگه ۲۰۰ کیلو سبک تر بود راحت زیر ۲/۸ تایم میزد
Hamilton1970
۱۶ فروردین ۱۴۰۲به طرز عجیبی با AMG GT چهاردر حال میکنم مخصوصا نسخه e-performance🇩🇪
❤BMW❤
۱۶ فروردین ۱۴۰۲من به طرز عجیبی با AMG GT سدان حال نمیکنم مخصوصا e-performance
GMA
۱۶ فروردین ۱۴۰۲❤BMW❤️
شما کلاً به طرز عجیبی از بنز کینه داری و باید بگم مشکل از خود شماست نه مرسدس…
❤BMW❤
۱۷ فروردین ۱۴۰۲من نگفتم حال نمیکنم ،
من گفتم به طرز عجیبی حال نمیکنم
ینی خیلی زیاد به اندازه دوست عزیزم Hamilton1970 حال نمیکنم
داش ، مشکل از من نیست مشکل از ادبیات شماست یا اینکه اشتباه متوجه شدید=)
Royal Driver AMG
۱۸ فروردین ۱۴۰۲مرسدس داره بهش فشار میاره.
Sobhan
۱۶ فروردین ۱۴۰۲خیلی گرونن با این پول m8میگیرم