ما میدانیم که مرسدس-ای ام جی GT بلک سریز جانوری مخوف و پرسرعت است و البته پرفورمنس آن فقط به خط مستقیم خلاصه نمیشود. این هیولا چند ماهی رکورددار جهنم سبز یا همان پیست نوربرگ رینگ بود و یک دور این پیست را در ۶ دقیقه و ۴۳.۶ ثانیه طی کرده بود. در واقع GT سبک سریز هنوز هم دومین خودروی سریع در جهنم سبز بوده و پشت سر پورشه ۹۱۱ GT2 RS مانتی قرار دارد.
بههرحال باید گفت پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۷۲۰ اسبی این خودرو نقش مهمی در اثبات پرفورمنس فوقالعادهای GT بلک سریز دارد. البته شاید این نیروگاه آهنین چیزی بیشتر از آنچه که فکرش را میکنیم تولید میکند. اخیراً Shmee150 این خودرو را برای تست داینو آماده کرده و نتایج به دست آمده باعث شگفتی شده است. بجای تولید قدرت ۷۲۰ اسب بخاری در میل لنگ، خودروی Shmee قدرت ۷۷۶ اسب بخاری تولید کرده که ۵۶ اسب بخار بیشتر از آن چیزی است که ژرمنها میگویند. البته پیش از آنکه هیجانزده شوید باید به چند نکته اشاره کنیم.
این تست داینو در شرکت اوپوس اتوموتیو آلمان انجام شده و بنابراین حدس میزنیم قدرت اعلامی با واحد متریک بوده درحالیکه آمریکاییها از ارقام فنی استفاده میکنند. قدرت متریک بلک سریز برابر با ۷۳۰ اسب بخار بنابراین و بنابراین تفاوت واقعی ارقام اعلامی برابر با ۴۶ اسب بخار است که هنوز هم خیلی بالاتر از رقم رسمی اعلامی توسط مرسدس میباشد. البته با نگاه به ویدئو میفهمیم که مرسدس معمولاً قدرت رسمی محصولات خود در تحت شرایطی دور از حالتهای ایده آل اعلام میکند. بههرحال مالکان مشتاق و کنجکاوی که میخواهند قدرت واقعی خودروی خود را بدانند بجای عصبی شدن از قدرت کمتر اعلامی توسط برخی شرکتها میتوانند از دیدن قدرت بیشتر خودروی GT بلک سریز خوشحال شوند. Shmee گفته که برای این تست داینو وضعیت دمایی و کیفیت سوخت مطلوبی را در نظر گرفته است.
نکته دیگر درباره این خودرو به صدای تولیدی پیشرانه مربوط میشود که اگرچه اصلاً بد نیست اما در مقایسه با صدای AMG C63 نه سال پیش قطعاً فضا برای بهبود صدا وجود دارد.
NAVID۰۰۹۸
۳ آبان ۱۴۰۰اومدن این خودرو فقط یک دلیل دارد و آن هم مقابله با پورشه ۹۱۱ افسانهای !
سَبک و سیاق طراحی اتاق تنها برای مبارزه با ۹۱۱ ساخته شده و بیش از هر رقیبی ، ۹۱۱ را جلوی چشم میآورد !
R@m!n
۳ آبان ۱۴۰۰واقعا ماشین عالی بود اما اصلا نتونست در حد و اندازه SLS باشه.
SLS جواهری هست در تاریخ خودروسازی بنز که دیگه تکرار نمیشه.
محمد امین
۳ آبان ۱۴۰۰من یه sls سفید رنگ رو دیدم یک بار
واقعا سعادت میخواد
واقعا انگار ماشینه داره میگه ، شد شد نشد نشد ولش کن …😅😅
گنگ خالی هست ، کاپوتش به تنهایی آنقدر بزرگه که ادم فکر میکنه موتور لوکوموتیو زیرشه ، هرچند موتورش هم کمی از لوکوموتیو نداره
تجلی زیبایی خداوند در زمین
حتما اگر روزی موفق به دیدنش شدین تجربه اش رو با ما شیر کنید
R@m!n
۳ آبان ۱۴۰۰من یه زردرنگشو مدل بلک سریز تو تهران دیدم یه ربع طول کشید از در به نوک سپر جلو برسم 😂
ولی جدا از شوخی ظاهر خارق العاده هست بی نظیره استثانیه یه اثر هنریه.
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰اونی هم که شما دیدی 2014 بوده . . . الان دست همون اتو خاتمیه ( فک کنم ) . . . اشتهاش باز شده حالا برای این قیمت گذاشته 80 میلیارد ( صحبت حدودا کمتر از سه ماه قبله ). . . . . . اگه هنوز گوش دراز دوم رو پیدا نکرده باشه داردش . . . ماشالاه هنرمنده . . . توو . . . . مشتری پیدا کردن . . .
MC20
۳ آبان ۱۴۰۰اون سفیدی که دیدی 2015 بوده . . . اتو خاتمی ( فک کنم ) چند وقت پیش انداخدتش به یک گوش دراز به 50 میلیارد . . .
Sina10
۴ آبان ۱۴۰۰بهتر بخوام بگم SLS ترجمه امروزی از 300SL افسانه ای بود
ولی GT بیشتر یه کپی خوب از ۹۱۱ با ارم مرسدس بود
البته کپی بودن به معنای حتما بد بودن نیست چون GT مخصوصا بلک سریزش دیدیم چقدر عالیه
یادم میاد وقتی اولین بار معرفی شد ، همه سریع به قیمت و شتاب صفر تا صدش اعتراض کردن ، عده ای هم گفتن کپی وایپر ACR هست و کلی حرف دیگه ولی خب میشد پیشبینی کرد که مرسدس هیچ وقت یه ماشین اینجوریو بدون برنامه ریزی نمیده بیرون ، قشنگ بعد از رکورد نوربرگرینگ تمام واکنش ها نسبت بهش برعکس شد و واقعا هم حق داشتن ، اعداد اولیه مرسدس کمی ناامید کننده بود
خیلیا هم انتظار داشتن مرسدس یهویی نره سراغ بلک سریز و نسخه میانی با قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخار هم بسازه ، نسخه ای بالاتر GT R و پایین تر از GT BS که مثلا بتونه با مکلارن ۷۲۰ اس و ۹۱۱ توربو اس جدید رقابت کنه ولی چنین کاری نکرد و بجاش اومد کلا GT R رو برداشت !! البته که خانواده GT هم داره به اخر خط میرسه ، احتمالا هم SL جدید بتونه تا مدتی جاشو پر کنه تا دید برنامه ای برای جانشینش داره مرسدس یا نه
این وسط GT 4 هم یه E کلاس با نمای عقب مشابه GT عادی هم عرضه شد نمیدونم با پایان رسیدن تولید GT عادی سرنوشت GT 4 که به تازگی نسخه جدیدش اومده چی میشه
به نظرم از هم جدا باشن
AMG GT R
۳ آبان ۱۴۰۰سریع ترین خودروی نوبرگ رینگ بدون تیون
Reza Waffen SS
۳ آبان ۱۴۰۰خوب همه رکورددارای نوربرگ رینگ بدون تیونن
AMG GT R
۳ آبان ۱۴۰۰بغیر از 911 gt2 rs که الان رکورد داره تایم 6:43 زده با کیت منثی AMG GT B.S 6:46 زده
AMG GT R
۴ آبان ۱۴۰۰ببخشید
GT2 RS کیت مانثی 6:43:3
AMG GT B.S استوک 6:43:6
porsche
۴ آبان ۱۴۰۰نچ تیون نیست
مثل اینه که بگی ۹۱۸ با پکیج وایساخ تیونه
AMG GT R
۴ آبان ۱۴۰۰تیون نبود ولی استوک هم نبود
کیت آئرودینامیکی داشت
Reza Waffen SS
۳ آبان ۱۴۰۰This is awesome 👌👌👌
Audi rs e_tron gt
۳ آبان ۱۴۰۰❤💙💜💛Wowww❤💛💙💜
GT
۳ آبان ۱۴۰۰👑 پادشاه 👑
محمد امین
۳ آبان ۱۴۰۰درواقع سریع ترین خودرو ی جاده ای نوربرگ هست ، اون gt2 rs تیونینگ ایرودینامیک و بدنه شده بود و نسخه ای نیست که خود پورشه میفروشه
اکثر برند ها سوپر کار در مورد قدرتشون یکمی محافظه کارانه عمل میکنن مثل bmw و مکلارن و جدیدا هم مرسدس …
خب چه کاریه قدرت واقعی رو بگید ، این که میخواید نشون بدین با قدرت کمتر به این پرفورمنس رسیدین کار منطقی و جالبی نیست
porsche
۴ آبان ۱۴۰۰چرا میشه از خود کمپانی منثی رو سفارش داد
مثل پکیج وایساخ
Erfan
۳ آبان ۱۴۰۰The best or nothing 😎🇩🇪
Wir sind das Mercedes 😍
Ali_x76
۳ آبان ۱۴۰۰البته کالیبره بودن دیاگ هم خیلی مهمه
بعضی وقت ها قدرت سر چرخ رو اندازه میگیرن بعد با کسر اتلاف فرضی، قدرت سر فلایویل رو به دست میارن که در اینصورت خطا ایجاد میشه
انتخاب حالت اینرشیا یا استدی استیت خودش میتونه تفاوت ایجاد کنه
بعضی داینو ها ضریب اصلاح ارتفاع رو هم دخیل میکنن، یعنی مثلا ۱۰ درصد بخاطر افت فشار هوا به قدرت اضافه میکنن تا قدرت در سطح دریا (شرایط استاندارد) به دست بیاد اما ممکنه کارخونه در ارتفاع واقعی محاسبه کرده باشه ( دمای هوا هم همینطور، اگر کارخونه با دمای استاندارد که فکر کنم ۲۳ سانتیگراده تست کنه و مجله تو دمای مثلا ۱۰ درجه)
ممکنه سوخت تست کارخونه ۹۵ اکتان باشه اما سوخت تست های مجلات ۹۸ یا بالاتر
یه فرض هم هست که ممکنه درست نباشه : شاید مجلات برای جذب مخاطب، ماشین هارو دستکاری کنن تا قدرت بالاتری نشون بده ( مثلا برداشتن فیلتر هوا، یا تسمه دینام، یا دنده ی نامناسب برای ران، جت فن خیلی بزرگ یا خیلی نزدیک، خیس نگهداشتن منیفولد و اینترکولر، حتی ریمپ، رینگ سبک تر و خیلی چیزای دیگه)
کلا نمیشه هیچ چیزی رو قطعی قطعی پذیرفت
من
۳ آبان ۱۴۰۰رفیق عزیز اونایی که این ماشینو ساختن خیلی بهتر از ما و شما این چیزا رو میدونن،ما فقط ادعای بلد بودن میکنیم، در عمل چیزی بلد نیستیم ،مهندس هایی که این چیزا رو اندازه گرفتن خیلی کارشون درسته،لگن ساز نیستن در ایرانخودرو.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ آبان ۱۴۰۰رکورد دار شدن ت نوررگرینگ الکی که نیست ، حتما یه چیز خاص و فوق العادس ، که مرسدس به بهترین نحو از پسش بر اومد
Audi rs e_tron gt
۳ آبان ۱۴۰۰حقیقتش gt2 rs رکورد دار نوربرگ رینگ است🙂
RezaRs
۳ آبان ۱۴۰۰اون نسل قبله و مال مانثیه
رکورد gt2rs 991 = 6.47 اگه اشتباه تکرده باشم
Audi rs e_tron gt
۳ آبان ۱۴۰۰https://www.pedal.ir/%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%b4%d9%87/%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%b4%d9%87-911-gt2-rs-%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%a8%d8%b1%da%af%e2%80%8c%d8%b1%db%8c%d9%86%da%af/
در لینک بالا می تونید ببینید
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ آبان ۱۴۰۰ولی استوک نبوده
porsche
۴ آبان ۱۴۰۰سلطانه
یانکی
۳ آبان ۱۴۰۰کلا آلمانیها تو دغل بازی کلاه برداری و تقلب تاریخ پر باری دارن.مثلا میخوان بگن ما با قدرت کمتر تونستیم فلان کار رو بکنیم.از قدیم قدرت سر میلنگ رو حساب میکردن.میگن انجین این ماشین مثال 100 اسب تولید میکنه حالا چقدر تو انتقال تلف میشه داستان دیگه ایه.در ضمن داینو از سر چرخ اگرم انجام بشه باید چرخها باز بشن و مستقیم به داینو پیچ بشن.مثال یه پیکاپ که عقبش خیلی سبکه رو داینو نمیتونه فشار کافی به غلتک وارد کنه به همین دلیل بعضی وقتها میبینیم وزنه میزارن.کلا داینو خیلی جذابه ولی کاراییش برا تقویت کردن ماشینه.
Karl Benz
۳ آبان ۱۴۰۰اصلا آلمان کلاهبردار دزد و آشغال
آمریکا سرور رو راست و با کیفیت
( واقعیت برعکس )🙂
Hamid
۳ آبان ۱۴۰۰سلطان 12 تا دیسلایک خوردی تا حالا
صفر لایک
گفتم یه لایک بدم بخاطر این چند خطی که نوشتی لااقل زحماتت جبران بشود!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ آبان ۱۴۰۰نه که آمریکاییا خیلی سالمن ، یه روز میان میگن رکورد سرعت بوگاتی رو زدیم ولی در واقع حتی نزدیکشم نشدن ، یه روز با صد کیلو کیت میان لاگونا و پز میدن ، یه روزم سیستم خودران معیوبشونو جوری برا مردم تبلیغ میکنن که همه از جوگیری برن توی درخت ، یه روز رسوایی مالیاتیشون معلوم میشه ، نمیگم آلمان از این چیزا نداشته ، ولی فکر نکن آمریکایی ها خیلی هم سالمن ، اگر سالم بودن اینقد کل دنیا بهشون شک نداشتن
Reza Waffen SS
۳ آبان ۱۴۰۰آقا همه دزد و کلاه بردارن شما راست میگی
Sajjad
۳ آبان ۱۴۰۰فقط 6 نفر فهمیدن منظورت چیه
الباقی فورا جبهه گرفتن و قرارم نیست بفهمن
چون این تقلب رو کاملا مثبت بیان کردن
چند باری توضیحش دادم که دقیقا مثل تقلب توی وزن کشی مسابقات رزمیه
طرف 75 کیلو وزنشه میگه 70 کیلوام، میزارنش جلوی یه مبارز 70 کیلویی و جالبه از بردش با 5 کیلو وزن بیشتر خوشحالم میشه هم خودش هم طرفداراش
ولی فهمیدنش برای خیلیا سخته چون همون طرفداران که متوجه نیستن
Sina10
۴ آبان ۱۴۰۰عزیز من اینجوری حساب کنی تمام خودرو سازان دزدن!!
خود موستانگ !!
نسل اولش قدرت واقعی مدل های بالارده مثل شلبی خیلی خیلی بیشتر از عدد اعلامی بود!!
مهدی
۳ آبان ۱۴۰۰اینجور بازی های تبلیغاتی از نیسان جی تی ار شروع شد و بعد هم به بی ام و و مکلارن و الان هم بنز سرایت کرده و جالب اینکه همشون هم فقط توربو . چون اگر توان مخصوص بیشتر رو تو موتور تنفس طبیعی میگرفتن تو بوق و کرنا میکردن
Ninja
۳ آبان ۱۴۰۰جی تی ار چون موتور هاش دست ساز هست هر موتور قدرتی متفاوت میده یکی کمتر یکی بیشتر
مهدی
۳ آبان ۱۴۰۰برادر من این چه حرفیه آخه ! یه خودروی ۶۰۰ اسبی تو قرن ۲۱ گشتاور تمام پیچ ها ، تمام کلیرنس ها چه پیستون و رینگ با سیلندر چه یاتاقانها چه سوپاپ ها همه به دقیقترین حالت ممکن رعایت میشه که اگر نمیشد این موتور که هر سیلندرش یه کمپرسی واسه خودش داشت و موتور اصلا صاف کار نمیکرد!! اینکه قدرت رو تو موتورهای توربو کمتر از حد واقعی اعلام میکردن یه بازی تبلیغاتی بود چون گرفتن توان مخصوص بیشتر از یه موتور توربو اساسا کار سختی نیست ، یه بوست بیشتر میخواد و توربوی دور بالاتر و ربمپ و ادوات جانبی . اینها قدرت اعلامی رو کمتر از واقعی اعلام میکنن که به لحاظ روانی به خواننده یا خریدار القا بشه این خودرو حتما تو سیستم انتقال قدرت و شاسی تکنولوژی بالاتر و بیشتری نسبت به رقبا داره که با قدرت کمتر پرفورمنس بهتری ارائه میده! اینجور میشه که لقب غول کش و گودزیلا به r35 میدن و همینطور محصولات مکلارن و همینطور بعضی محصولات بی ام و که با تعجب میگی آخه چطور این بی ام و ها با قدرت کمتر همچین شتابی دارن! کار سختی نیست تو گوگل یکم تلاش کنید داینو شیت این ماشینها رو میتونید پیدا کنید
mos
۳ آبان ۱۴۰۰اون یه موضوع جداست
نیسان همیشه قدرت GTR رو کمتر از واقعیت اعلام میکرد تا قوانین ژاپن درباره محدودیت قدرت رو دور بزنه
مثلا R34 رو گفته بود ۲۷۶ اسب بخار ولی بعدها مشخص شد بیش از ۳۲۰ اسب قدرت داره
بعد لغو شدن این قانون نیسان این کار رو ادامه داد و تو R35 هم قدرت رو کمتر از مقدار واقعی اعلام کرد.
MC20
۴ آبان ۱۴۰۰در جواب به مهدی عزیز برای کامنت اولشون : دقیقا ، حاجی زدی توو خال . . .( فقط نیسان گناه داره :)) خیلی خوبه :)) کاریش نداشته باشین :)) ولی بقیه رو خواستین بکوبین لا مشکل ) . . .