پنج سال طول کشید تا مرسدس نسخهٔ تولیدی هایپرکار AMG One را معرفی کند زیرا آوردن تکنولوژی فرمول یک به خودرویی جادهای هرگز کار سادهای نبود. این کاری مملو از پیچیدگیهای مهندسی بود اما آیا ارزش این همه تلاش را داشت؟ برای پاسخ دادن به این سؤال، مرسدس AMG نسخهٔ تولیدی One را در یک مسابقهٔ درگ در برابر AMG GT بلک سریز قرار داده است. اگر از دنبال کنندههای اخبار ساختههای افلترباخ باشید، میدانید که بلک سریز هرگز سوپرکار دستوپا بستهای نیست زیرا این ماشین سریعترین خودروی تولیدی جادهای جهان در پیست نوربرگرینگ محسوب میشود.
زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و خودرو را ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت این سوپرکار آلمانی هم به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت میرسد؛ بنابراین، AMG GT بلک سریز خودروی بسیار توانایی است و تا پیش از معرفی One پرچمدار AMG محسوب میشد.
بااینحال، One خودروی بسیار قویتری است و فراتر از مهندسی پیچیدهای که دارد، میتواند ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این اعداد چشمگیر به لطف مجموعهای از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی و چهار موتور الکتریکی حاصل شدهاند که مجموعاً ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. این مسابقهٔ درگ که توسط AMG برگزار شده و مسافتی ۱۰۰۰ متری دارد، تفاوت بین این دو ماشین در خط مستقیم را بهخوبی نشان میدهد. همانطور که از تیتر مطلب متوجه شدهاید، AMG One کاملاً بلک سریز را نابود کرد. هرچند ویدئوی این درگ کوتاه است اما ارزش دیدن خواهد داشت.
AMIN
۱۸ مهر ۱۴۰۱به نظرتون میتونه رکورد زیر 6 دقیقه بزنه🤔؟
SRT
۱۸ مهر ۱۴۰۱چیزی که شما میگید برای این ماشین غیر ممکنه.
محمدهادی
۱۸ مهر ۱۴۰۱اوخ اوخ
پروجکت وان داره کم کم رومیاد
اصن رخخو ببین
لنتی یک درنده ی با اصالته
من اسمشو میذارم نسل جدید CLK GTR 1999
لععنت بهت مرسدس
با این ساخته ت مارو اغواکردی
لععنتتت بهت سلطان بی ام و
چرا دست دست میکنی،یدونه اینجوری نمیسازی
تا ابد جاودانه شه
امیررضا
۱۸ مهر ۱۴۰۱نه داداش ریماک نورا هشت و شش میزنه در بهترین شرایط اونم تازه تمام الکتریکی با اون همه گشتاور در صفر دور در دقیقه. برای آامگ وان غیرممکنه
akrh78
۲۰ مهر ۱۴۰۱نوشته “دقیقه” کاملا مشخصه در مورد چی حرف میزنه
Reza Waffen SS
۱۸ مهر ۱۴۰۱نتیجه روی کاغذ مشخص بود ولی توی پیست AMG GT حرف های زیادی واسه گفتن داره. بالاخره داریم از سلاطین نوربرگ رینگ صحبت میکینم
ehsan.fa
۱۸ مهر ۱۴۰۱چقدر خوشگلن این دوتا دلبر
مازیار
۱۸ مهر ۱۴۰۱مرسدس AMG ONE طراحی بدنه فوق العاده ای داره شاید با اختلاف بالاتر از بقیه هایپرکارها
و باید دید در پیست چه می کنه بخصوص در مقابل والکری چون این دو از هر جهت روبروی هم قرار گرفتن و این شاید بزرگترین دوئل خودرویی معاصر باشه
Mamad
۱۸ مهر ۱۴۰۱معلومه با ۴تاموتور الکتریکی شتاب بهتری داره
ولی AMG gt یه چیز دیگس
یوسف
۱۸ مهر ۱۴۰۱8 هم نمیتونه بزنه
DNA
۱۸ مهر ۱۴۰۱شدیدا منتظر رقابتش با والکری هستم چه تو پیست چه تو دراگ و بقیه موارد
مهران
۱۸ مهر ۱۴۰۱با این حجم و گشتاور و شتاب یاد سدان بی ام و افتادم👌
M5cs
Alan.r
۱۸ مهر ۱۴۰۱با مقایسه کردن یه سدان با یه هایپرکار میزان بیسوادی خودتو نشون دادی
اگه پرفورمنس یه ماشین فقط به صفر تا صد ربط داشت که تسلا اس پلد رکورد نوربرگرینگ رو میشکست رکورد تو پیست به خیلی چیزا ربط داره مثل شتاب اولیه، شتاب ثانویه، داونفورس، لانچ و…….
علت شتاب کندتر وان نسبت به M5CS آیرودینامیکشه چون داونفورس به شدت بالایی رو تولید میکنه و مانع شتاب گیری سریعتر میشه
مهران
۱۸ مهر ۱۴۰۱داداش الان چطور متوجه شدی بی سوادم؟!
فقط واسه اینکه فقط یادی از یه ماشین کردم؟!
نمیدونم شاید با این حرفا یه جورایی سطح سواد خودتو نشون دادی…
چی بگم پدال…
به هر حال هر جا هستی خوش باشی عزیز😉
بی خیال اسم
۱۸ مهر ۱۴۰۱دو تا عشق دو تا سلطان دو تا همه چی تموم هرچی بگم کمه😍
محمدهادی
۱۸ مهر ۱۴۰۱کووووو؟
من اینجا یدونه عششق واقعی بیشتر نمیبینم
پروجکت وان بی وجداااان🔥❤️
ارش
۱۸ مهر ۱۴۰۱😍😍😍😍😍😍عالی
فريد
۱۸ مهر ۱۴۰۱باید تو پیچ ها هم مقایسه میکردن اونموقع میفهمیدن بلک سریز چیه. این که معلوم بود نتیجش.
احمدرضا
۱۸ مهر ۱۴۰۱واقعا توقع داشتن ببازه ؟
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۸ مهر ۱۴۰۱دو تا عشق
R@min
۱۸ مهر ۱۴۰۱یه هشت سیلندر ناب آلمانی اونم از مرسدس به هر چیزی ارجحیت داره حتی اگر خودش ساخته باشه.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۸ مهر ۱۴۰۱بهترین هایپر کار از نظر من one خیلی دوسش دارم
AMD
۱۸ مهر ۱۴۰۱عجب مسابقه ای
AMG1 نشون داد خیلی چیزا برای ارائه داره ، هرچند gt bs هم سلطانیه برا خودش .
Peyman.JDM
۱۸ مهر ۱۴۰۱طراحی ها رو عشقه
امیر
۱۸ مهر ۱۴۰۱عاشق طراحی AMG GTهستم عشقه اما طراحی oneدوست داشتنی نیست
محمدهادی
۱۸ مهر ۱۴۰۱عزیزم
ماموریت وان
اصلا چهره ی دوستداشتنی داشتن نزد طرفدارا نیست!
ماموریت مرسدس وان میخکوب کردن و ترسوندن افراده
باید وقتی دیدیش فرار کنی
وایستی خوردتت!
پدرام
۱۸ مهر ۱۴۰۱ولی حداقل تو طراحی DNA بنز رو نداره شما فرض کن لوگو بنز روش نبود و این ماشین رونمایی می شد از هیچ زاویه ای نمی شد فهمید این ماشین محصول بنز هست
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۸ مهر ۱۴۰۱بنز فن باشی میفهمی لوگو بنز هم نباشه
پدرام
۱۹ مهر ۱۴۰۱چون شما از اول این رو با لوگو دیدی الان هم لوگو رو بردارن متوجه میشی
فرض کن روز اول هیچ لوگویی نداشت اون زمان نمی تونستی بفهمی چیه چون اصلا معلوم نبود
محمدهادی
۱۸ مهر ۱۴۰۱وقتی قرار شد یه همچین پروژه پیچیده یی ساخته بشه
خب ملومه این پیچیدگی ها به طراحی و کارکرد بدنه ی خودرو هم بشدت سرایت میکنه
و دیگه نمیشه زیاد الگوی ظاهری همیشگی رو رعایت کرد
چون جریان عبور هوا ناراحت میشه!
Swedish Arrogant Tiger
۱۸ مهر ۱۴۰۱به شدت منتظر دوئل بین سلاطین تو پیست هستم.
Porsche 911
۱۹ مهر ۱۴۰۱نتیجه مشخص بود
اما وان نشون داد خیلی ماشین پر سرعتی هست و چقدر سریع
از اونطرف GT هم خیلی دوست داشتنی هست
در کل مرسدس همیشه دوست داشتنی بوده
احمدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳این ماشین فقط یک ماموریت داشت فقط یک ماموریت که خیلی هم خوب انجامش داد این ماشین قرار بود روح غول افسانه ای CLK -gtr زنده کنه که کرد عالیه فقط یک باله متغیر پشتی باید یکم طراحی اونو ایرو دینامیک تر کرد تا نیرو فورس بیشتر به زمین کارد کنه ماشین عین چی بچسباند به زمین آفرین AMG تو دوباره منو بردی به خاطر اوایل دهه 2000