مرسدس بنز

مرسدس-ای ام جی وان رکورد پیست مونزا را شکست!

ابرخودروی تکرار نشدنی مرسدسای ام جی وان توانست یک دور پیست مونزا را در ۱ دقیقه و ۴۳.۹۰۲ ثانیه طی کند و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت نماید. این خودرو توانسته است رکورد قبلی ثبت شده توسط پورشه را ۱۲ ثانیه ارتقا دهد.

پس از ثبت رکوردهای سریع‌ترین خودرو در پیست مشهور نوربرگ رینگ، ردبول رینگ و هاکنهایم در سال گذشته، ابرخودروی وان با آن قوای محرکه برگرفته از خودروهای فرمول یک توانست رکورد پیست مونزا را نیز بشکند. مارو رن اِنگِل راننده رسمی مرسدس-ای ام جی برای ثبت این رکورد فقط به ۱ دقیقه و ۴۳.۹۰۲ ثانیه زمان نیاز داشته است.

ژرمن‌ها می‌گویند رکورد قبلی پیست مونزای ایتالیا را که در دستان پورشه بوده است ۱۲ ثانیه ارتقا داده‌اند. پورشه ۹۱۱ GT3 RS نسل ۹۹۱.۲ در مونزا رکورد ۱ دقیقه و ۵۵.۳۰ ثانیه را ثبت کرده بود اما حالا تاج پادشاهی روی سر مرسدس-ای ام جی وان قرار می‌گیرد. خودرویی که در این رکوردزنی حضور داشته از نوع جاده‌ای استاندارد بوده و از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2R MO استفاده کرده است. متأسفانه بازوی پرفورمنس مرسدس هنوز ویدئوی مربوط به این رکوردشکنی را منتشر نکرده اما احتمالاً در روزهای آینده چنین کاری صورت خواهد پذیرفت.

تنها خودرویی که می‌تواند به رکوردهای وان حمله کند استون مارتین والکری خواهد بود هرچند بریتانیایی‌ها تلاشی در این راستا انجام نداده‌اند. در همین اثنا باید گفت پرچم‌دار پرفورمنس مرسدس به لطف استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و همچنین ۴ پیشرانه برقی با قدرت ترکیبی ۱۰۴۸ اسب بخار یک به یک رکوردها را می‌شکند. برای یادآوری باید گفت مرسدس-ای ام جی وان در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز ۷ ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت ابرخودروی موردبحث نیز ۳۵۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود. حداکثر دور پیشرانه وان برابر با ۱۱ هزار بوده و پس از کارکرد ۵۰ هزار کیلومتری باید بازسازی کامل شود هرچند فکر نمی‌کنیم هیچ‌کدام از مالکان به چنین کارکردی برسند.

وان به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود و تیراژ ۲۷۵ دستگاهی خواهد داشت. کار مونتاژ این ابرخودرو در کاونتری بریتانیا انجام می‌شود اما قوای محرکه هیبریدی آن از بخش قوای محرکه پرفورمنس شرکت در بریکورث تأمین خواهد شد. برای تولید خودروی موردبحث یک کارخانه ویژه با همکاری مولتی ماتیک تاسیس شده و هر خودرو حداقل در ۱۶ جایگاه مونتاژ و تست حضور خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. Muty

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    من منکر توانایی های amg 1 نیستم
    ولی شما یه نگاه به قیمت gt3 هم بندازید بد نیست…

    موافقم 71
    مخالفم 17
    1. پیام

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      جواب دندان شکن مرسدس بنز اونم با ابن حجم موتور!

      موافقم 38
      مخالفم 5
    2. کیارش

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      حق با شماست اما اختلاف حدود ده ثانیه یک دنیا فاصله است

      موافقم 21
      مخالفم 3
    3. کیانوش

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (826 ديدگاه)

      یعنی چی چطچر وقتی جی تی تری ز فراری سریع تر بود کلی تعریفش میکردیدی بابت قیمت کمترو رکورد بهتر ،درضمن بزرگوار جی تی تری از پورشه ۷۱۸ هم سریع تره ازمحصول گرون تر خودپورشه ،بحث رکورد تو پیست دیگه قیمت اهمیت نداره رقایت سر اینه که یک خودرو که بتونه پلاک بسه و تو خیابون راه بره با هر قیمتی بتونه تو پیست رکورد بشکنه بعدشم تا جایی که ما یادمونه ای ام جی جی تی بلک سریس با قیمت نزدیک به پورشه هم تونست رکورد پورشهروتو خیلی از پیستها بزنه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. حسین

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    عجب خبری یهو

    انتظار دیگه ای هم نمی رفت از این
    قهرمان جدید مرسدس

    اها
    بهتر بود بگیم پس از ثبت رکورد های
    پیست های مذکور
    شام بعدی خود را انتخاب کرد
    شکار بعدی را برگزید

    موافقم 54
    مخالفم 9
  3. HR3

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (241 ديدگاه)

    این اَبَر خودرو ( هایپر کار ) می تونه وارد جاده بشه یا فقط مجوز تردد در مسیر مسابقه ( پیست ) رو داره ؟

    موافقم 33
    مخالفم 3
    1. GMA

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      اصلا با هدف خودروی فرمول یک برای جاده توسعه داده شده!! مجوز تردد در جاده را هم دارد.

      موافقم 59
      1. محمدهادی

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        چرا لامبورگینی اسنزا تایم هاش بیرون نمیاد؟؟
        اونکه اصن محل زندگیش تو پیست هاست
        هر روز تو اسپا فرانکورچامپه،فیلماش میاد
        خب چرا تایمشو اعلام نمیکنن

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. مازیار

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          اسنزا یا هر مدل دیگه فرقی نداره
          اگه تایمش درخشان باشه قطعا اعلام میشه
          و اگه نباشه ممکنه اعلام نشه

          موافقم 7
          مخالفم 3
    2. حمید

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جاده ای هم هست.

      موافقم 11
      مخالفم 1
  4. GTRS

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مهندسی آلمانی

    موافقم 49
    مخالفم 8
  5. KAMI

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    رفته تو پیستی تایم زده که رکوردارش GT3 نسل قبله.
    جالبه که این ماشین فرمول یک مخصوص جاده ای که ادعاش رو داشتن تو پیست به این کوچیکی گپ ۲۵ ثانیه ای با ماشینای فرمول یک واقعی داره حتی ۱۰ ثانیه پشت هایپرکار های لمانز با حدود ۶۷۰ اسب بخاره.
    از تیمی که همیلتون رانندش باشه انتظار دیگه ای نمیره

    موافقم 18
    مخالفم 79
    1. HS

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      از لوییس خیلی فشار خوردی
      درسته؟

      موافقم 37
      مخالفم 5
      1. KAMI

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (106 ديدگاه)

        کلمه فشار خوردی وجود نداشت شما نوجوانان چی میخواستید بگید؟
        سر لوییستون چرا ۲ ساله نتونسته یه پودیوم بگیره؟

        موافقم 8
        مخالفم 34
        1. مازیار

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          شما فرض کن دورانش تموم شده مثل تمام قهرمانان دیگه
          انتظار داری ده سال دیگه قهرمان بشه یا اون هفت قهرمانی جهان نظرت رو جلب نمی کنه؟
          اگه کسی واکنش نشون میده غیرعادی نیست چون شما به طرزی غیرعادی نسبت به همیلتون واکنش داری حتی تا پای کنایه های نژادپرستانه!!

          موافقم 34
          مخالفم 3
        2. KAMI

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (106 ديدگاه)

          این قهرمان جهان (( قهرمانی هاش دقیقا از دوره ای شروع شد که بقیه شوت بودن و مرسدس برتری داشت و دقیقا دوره ای تموم شد که مرسدس عقب افتاد و بقیه برتری داشتن ))
          جورج راسل بی تجربه و بی ادعا با ماشین یکسان تقریبا تو هر گرندپری دو سه رده جلو تر از این قهرمانه :))
          در مورد جمله آخر باید بگم که من نژاد پرست نیستم اتفاقا میگم
          Black Lives Matter
          ولی
          Except for Hamilton

          موافقم 6
          مخالفم 20
        3. dhny

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (17 ديدگاه)

          محض اطلاع، همیلتون همین هفته پیش رو پودیوم استرالیا رفت

          موافقم 11
    2. الف.ی

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      شما چیو به چی ربط دادی!
      همیلتون چیکار این ماشین داره
      چیزی که بیشتر از همه به ماشینای مسابقه ای امروزی توی پیست برتری میده، داون فورسه
      همه رشته ها از جمله فرمول یک لمانز GT3 و …
      و میزان داون فورسی که یه ماشین مسابقه تولید میکنه اصلا قابل مقایسه با نسخه جاده ای نیست
      یه نگاه به استایل طراحی پورشه 919 evo و تفاوتش با مرسدس بندازید بد نیست

      موافقم 24
      مخالفم 3
      1. محمدهادی

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        درسته دانفورس تولیدی تو خودروهای مسابقه یی وحشتناک بالاست
        ولی شما فاکتورهای دیگه ی این ماشینا مثل لاستیک های سافت اسلیک با چسبندگی بسیار بالا که بعضا میتونه سرپچها تا ۴جی نیروی شتاب جانبی تولید کنه بعلاوه سیستم تعلیق های متصل مسقیم به شاسی برای هضم و انتقال این شتاب جانبی های شدید از لاستیک به سایر نقاط بدنه و همچنین پایین بودن شدید وزن خودرو یا سیستم گیربکس های مسابقه یی که همیشه سریعترین عملکردها رو بین تمام ماشین ها دارن و حتی بنظرم تفاوت های اساسی در متریال ساخت و نحوه ی عملکرد انجین های مسابقه یی ها نسبت به نمونه های خیابانی
        همه ی اینها نتیجه ش میشه اختلاف حداقل ۸ تا ۱۰ ثانیه یی اون ماشینا نسبت به اینی که خودش یک ابر پروژه بوده بین خودروهای اسپرتی…
        هیچی ماشین مسابقه یی نمیشه

        موافقم 14
        مخالفم 2
      2. LH44

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (179 ديدگاه)

        بنظرم والکری بتونه رکورد این ماشین رو بزنه. هر دو کمپانی با دید متفاوت نسبت به فرمول یک ماشینشون رو طراحی کردن. افتخار تیم مرسدس به موتورش بود. amg one هم افتخارش همونه. خیلی خیلی کار بزرگی بوده کارشون اما اون چیزی که اهمیتش بیشتره قدرت موتوره که به چرخ عقب داده میشه. amg one ایرودینامیکش رو هم میتونه تغییر بده که جالبه اما دیگه شهری به حساب نمیاد.
        اما ماشین فرمول یک به خاطر قدرت، سرعت یا شتابش معروف نیست. به واسطه گریپ یا چسبندگی بینظیرشه که مشهوره.
        دید استون مارتین برای طراحی والکری هم همین بود. اونها بجای اینکه موتور فرمول یک رو با هزار بدبختی داخل یه هایپر کار بزارن، اومدن با یه موتور قوی و تکنولوژی پایین تر، قدرت موتور بیشتر از amg one گرفتن و تمرکزشون رو گذاشتن روی چسبندگی مکانیکی و ایرودینامیکی(داون فورس) والکری. یه جورایی بهترین مهندسی ایرودینامیک دنیا رو هم در اختیار داشتن.
        بنظرم کار مرسدس یکم پوچ بود. البته اگه هدفشون این بوده باشه که ماشینشون رکورد پیست ها رو بزنه. بعید میدونم والکری رکورد amg one رو نزنه. مت واتسون خودمون هم که پشت جفت ماشین ها نشسته گفته تجربه خیلی خیلی بهتری روی والکری داشه و گفته رانندگی با اون بسیار لذت بخش و راحته.

        موافقم 6
        مخالفم 4
      3. کیانوش

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (826 ديدگاه)

        ول کن تین رو این کلا از رو نفرت و احتمالا نژاد پرستی داره حرف میزنه میگه قهرماین های همیلتون ازبرتری مرسدس ناشی میشه اما دوستنداره یادشم بندازیم که همیلتون فصل اول حضورش تو فرمول وان تا ریس اخر شانس اول قهرمانی بود با مک لارنی که خودروی برتر هم نبود و با اختلاف یک امتیاز دوم شد و فصل بعد قهرمان بعدشمدوره قهرمانی هاش تو مرسدس هم همیشهی رقیب قوی نزدیک به خودش داشته نیکو تونستیک قرمانی رو ازچنگس در بیاره و وتل هم حداقل دو بار تومستتا اواخر فصل باهاش سر قرمانی رقابت کنن اگه انصافداشته باشه که نداره باید قبول کنه برتری مرسد نسبت به فراری و ردبول تو ده گذشته حتی نصف برتری که الان خودروی ردبول به نسبت بقیه داره هم نبود الان

  6. GMA

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    تا وقتی که استون مارتین والکری یا زینگر 21C در پیست هایی که AMG ONE رکورد میشکنه، تایمی ثبت نکنند و مقایسه نشه، عیار واقعی اش سنجیده نمیشه چون خودرو های دیگر خیلی سطح پایین تر هستند

    موافقم 52
    مخالفم 3
  7. Moein

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (913 ديدگاه)

    با این شدت پیشرفت علم نهایتا تاج پادشاهی تا پنج سال آینده دست بنز میمونه( البته در صورتی که والکری شانسش رو امتحان نکنه)
    مطمئنا نسل آینده سوپر اسپرت ها به این رکورد حمله میکنن

    موافقم 11
    مخالفم 14
    1. محمدهادی

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      البته نماینده لامبو هم گزینه جذابی میشه
      چون مشخصاتی نزدیک به این ابر خودرو مرسدس داره
      کاری ندارم که اون یک سوپر اسپرت ولی این مرسدس یک ابرخودرو
      درنهایت کانفیگ هاشون نزدیک بهمه،ازین جهت میگم
      تایم گیری هاش و نسخه های ارتقا یافته بعدیش هم میتونه بازی رو جذابتر کنه
      بخصوص که قبلتر هم همگی دیدیم لامبو SVJ در این خصوص چه بازی جذابی کرد..
      راستی یک افسوس بزرگ دیگه هم وجود داره این وسط!
      هیچوقت عملکرد لامبو اسنزا مشخص نشد
      بلاخاره اون کجای این داستان وایستاده؟؟
      با اون تقسیم وزن دقیق و رژیم کاهش وزن عالی که اجرا کرده با اون گیربکس سکانسی مسابقه ییش
      بلاخاره باید ملوم شه زمان گیری ها چگونه میشه دیگه

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. R

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        مخصوص پیستا متاسفانه تایم گیری نمیکنن مثل بولاید و زوندا و اف ایکس ایکس

        موافقم 4
        مخالفم 1
  8. پدرام

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    حالا متوجه میشیم که شتاب صفر تا صد و قدرت اسب بخار فقط قسمتی از مهندسی ساخت یک ابر خودرو هست
    تازه بعد از استخراج گشتاور و قدرت زیاد از موتور که ابرمهندسی یک کمپانی خودش رو نشون میده

    موافقم 32
    مخالفم 2
  9. Peyman.JDM

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    عالی مینوازه این ماشین🔥

    موافقم 15
    مخالفم 3
  10. R@min

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    متاسفانه رکورد زنی در پیست ها داره ارزش خودشو بین برندها و طرفدارها از دست میده اونم وقتی خیلی از برندها دیگه علاقه ای برای صرف هزینه و زمان برای یه هات لپ نشون نمیدن.

    دلیل عمدش هم نبود یه سیستم نظارتی روی رکوردزنی ها هست که اصلا مشخص نیست چه لاستیکی استفاده شده، آیا ماشین استوک بوده، شرایط جوی چطور بوده و ده ها عامل دیگه که برندها اشاره ای نمی کنن و صرفا یه ویدیو ادیت شده میزارن تو یوتیوب. حواشی زیاد و شبهات زیاد راجب همون ویدیوها هم هم خودش یکی از دلایل دیگه هست.

    موافقم 29
    مخالفم 4
  11. شاگرد2

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    رکورد صفر تا صدش شرم آور است.
    شش برابر پورشه قیمت داره ولی مثل اون کارایی نداره.
    مرسدس رو زیر سؤال برده.

    موافقم 13
    مخالفم 44
    1. GTX

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همه چیز صفر تا صد نیست . اونم برا ماشینی که میخواد تو پیست رکورد بزنه .

      موافقم 19
      مخالفم 2
    2. کاوه

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (105 ديدگاه)

      جناب شاگرد عزیز ماشینی که شتاب صفر تا صد خیییییلی پایین داره چیزی به اسم داون فورس نداره!!!!ماشینی هم که داون فورس داره شتاب صفر تا صد خیلی پایینی نمیتونه داشته باشه.باید بین شتاب صفر تا صد زیر دو ثانیه که فققققققط توی خط مستقیم سریعه با تایم پایین توی پیست یکی رو انتخاب کنن.مثلا پورشه توربو اس معمولی شتاب صفر تا صد اش ۲.۱ ثانیه است که از شتاب صفر تا صد پورشه ۹۱۱ gt rs2 خیییییییلی سریعتره و حودو یک ثانیه اختلاف دارن.ولی این دوتا برن توی یه پیستی که مثلا اگه توربو اس تایم ۲ دقیقه بزنه حی تی ار اس ۲ تایم یک دقیقه ای میزنه!!!!!!چون توربو اس فقط توی خط مستقیم سریعه و وقتی برسه سر پیچ چون دوان فورس اش ضعیفه نمیتونه درست بپیچه و اونجاست که ار اس ۲ ۳۰ ثانیه جلو میفته.توی شتاب ماشین های برقی مثل تسلا با هزار اسب خیییییییییییلی سریع ان اما چون فقط توی مسیر مستقیم سریع ان توی پیست از ماشین بنزینی با یک چهارم قدرت و یک چهارم شتاب صفر تا صد عقب میفتن!

      موافقم 3
      مخالفم 1
  12. S

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    با اختلاف بهترین ماشین ساخته شده تاریخ. لامصب چی ساخته که رکورد همه پیستای دنیارو داره درو میکنه😍😍😍

    موافقم 27
    مخالفم 37
  13. کیانوش

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (826 ديدگاه)

    پس به نظرم تو نورنبرگ فشار نیاوردن اونجا هشت ثانیه سریع تر بود بعد تو مونزاد دوازده ثانیه باید دوباره برن نورنبرگ رینگ حداقل میتونن چهارده ثانیه رکود اونجارو بهبود بدن

    موافقم 14
    مخالفم 14
    1. Carbonado Aventador

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      مونزا یه پیست قدرت محور هست و کمترین دانفورس رو نیاز داره در بین تمام پیست های فرمول یک‌..

      نورمبرگ رینگ بیشتر دانفورس محور هست سر همینه اختلاف تایم ها…

      Amg one اونجوری که باید دانفورس افسانه ای و عجیب غریبی نداره..!!

      موافقم 1
      مخالفم 8
      1. S

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (185 ديدگاه)

        دوست عزیز شما فکر کنم اطلاعاتت کمه… Amg one از هر نظر بهتر از فراری مونزا هستش هم او شتاب اولیه هم تو 0 تا 200 برو ببین مشخصات جفتشون. Amg one 0تا 200 زیر 7 ثانیه میزنه تازه حتی بیشتر ولی مونزا 7.9 میزنه برو بخون ببین خودت

        موافقم 5
        مخالفم 2
  14. Royal Driver AMG

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    رکورد قابل توجهی هست

    موافقم 16
    مخالفم 5
  15. ARIAN

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    تبریک به شرکت بنز و فن های این شرکت دوست داشتنی از جمله خودم! رکورد شکنیه واسه خودش لامصب!

    موافقم 24
    مخالفم 7
  16. محمدهادی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    پادشاه امروز رکورد در پیستهای بین المللی مرسدس وانه
    قطعا این نام با این مدل خاص لیاقتشو داره
    حالا باز بیایید بگید بعد از اینهمه کش و قوس و طول کشیدن پروژه،ارزششو نداشت!!!
    این ماشین با تمام محدودیت هایی که براش ایجاد شد،عااااالی پا به عرصه وجود گذاشت
    مرسدس وان مثل SLگالوینگ و سائوبر مرسدس c11 و CLK جی تی آر و این آخرا مرسدس SLR در تاریخ این شرکت ماندگار شد
    یه سریا چه دوست داشته باشن،چه نه
    ولی من شدیدا بعنوان ابر ساخته ی این سالهای مرسدس قبولش دارم

    موافقم 34
    مخالفم 8
  17. محمد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    👌
    .
    ۱۲ ثانیه
    صفرتاصد خودروهای ایرانی!

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. Tesla

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      تازه ۱۲ ثانیه خوبه 😂😂😂 ، ۲۰۷ اتومات سقف شیشه ای حدود ۱۷ میزنه یا شاهین ( ملقب به کفتر ) زیر ۱۳/۵ تایم نمیده 🤣🤣🤣😂😂🙌

      موافقم 11
      مخالفم 2
  18. Djawad

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    شاهکار

    موافقم 18
    مخالفم 5
  19. مهدی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    مشخصا تو پیست ماشین سریعی هست اما رقیب سریعی تو این پیست تایم نزده که موضوع مقاله رو با علامت تعجب میزارید!

    موافقم 35
    مخالفم 24
    1. d1123

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      رکورد قبلی دست 3RS نسل قبل بوده. ماشینی که نصف 1 قدرت داره و تقسیم وزن مناسبی هم نداره
      و مهمتر از همه مال 10 سال پیشه

      موافقم 31
      مخالفم 2
  20. Alan.r

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    اژدها وارد میشود 💪💪🔥🔥
    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم 21
    مخالفم 8
  21. Dna

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    منتظر ی نسخه مناسبتی با وزن کمتر هستم
    طراحیش شگفت انگیزه
    کسی اطلاع داره که همشون نقره‌ای یا میشه رنگ سفارشی باشه ؟
    رنگ و طرحی مثل w11 و ستاره قرمز نیکی لاودا 😍😍

    موافقم 9
    مخالفم 5
  22. Tesla

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    کاش میشد : amg یه هایپرکار تمام الکتریکی می‌ساخت ( البته قطعا در آینده میسازه ولی این آینده چند سال دیگه باشه رو نمیدونم )

    موافقم 5
    مخالفم 6
  23. mahdi-es17

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    موتور این 1.6 لیتری هستش tu5 هم 1.6 لیتری 😂

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. نویدی

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (387 ديدگاه)

      1.6 لیتر شش سیلندر

      موافقم 7
      مخالفم 1
  24. Reza Waffen SS

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    جوووووونم مرسدس شاهکاریه واسه خودش

    موافقم 14
    مخالفم 4
  25. Tesla

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    قیمت پایه amg one : حدود ۳ میلیون دلار هست که با سفارش آپشن های شخصی سازی مشتریان قطعا از این رقم خیلی بالاتر میره ، ولی سوال اینجاست که آیا این این هایپرکار پرحاشیه بنز واقعا اینقدر ارزش داره ؟! تا وقتی بوگاتی شیرون ۳ میلیون دلار هست ، کونیگزگ جسکو ۳ میلیون دلار هست و یا هایپرکار بسیار خاص و کمیاب فراری مونزا sp3 که قیمتش با سفارش همه آپشن ها هم از ۳ میلیون دلار بیش تر نمیشه !!! نمیدونم ولی باید به این نکته توجه کرد که مشتریان این رده قیمتی از خودرو ها ( بیش تر از ۱ میلیون دلار ) اصلا توجهی به کاربردی بودن ماشینشون نمیدن و ارزش کلکسیونی و افزایش قیمت در آینده براشون خیلی مهم تره

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. S

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (185 ديدگاه)

      دوست عزیز amg one تو عمل از هر سه تا ماشینی که نام بردی بهتر عمل میکنه این چه حرفیه میزنی؟؟؟ اونا هروقت تونستن رکوردای one بزنن اونوقت میتونی مقایسشون کنی با شاهکاری مثل amg one… بعدم یعنی شما میگی این ماشین با این شاهکاری و عملکرد و قیافه ای که داره 3 میلیون نمیارزه؟؟؟؟ 🤔🤔🤔🤔🤔

      موافقم 20
      مخالفم 7
    2. Alan.r

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      اولا که وان کاملا در حد و اندازه اوناست (حتی شاید بیشتر) البته هدفشون هم متفاوته شیرون و یسکو برای تاپ اسپید و وان برای بهترین تایم در پیست ساخته شده
      در ضمن کسی که ۲.۷ میلیون دلار برای یه ماشین خرج می‌کنه به احتمال زیاد شیرون و یسکو رو هم داره

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. S

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (185 ديدگاه)

        متاسفانه من نمیدونم یه سریا چه پدر کشتگی با بنز دارن انگار بنز دشمنشونه… این ماشین از هر لحاظ بهترین ماشین دنیاس ولی من نمیدونم یه سریا مشکلشون با بنز چیه بعد خیلی جالبه میگن ایرانیا رو بنز تعصب دارن والا ما همش داریم برعکسش می‌بینیم 🤦🤦🤦🤦🤦 البته از قدیم گفتن اونی که بهترینه دشمنم زیاد داره 😉😉😉

        موافقم 9
        مخالفم 3
  26. Sobhan

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    تا وقتی اسنزا رو نبرن تو پیست هیچ نظری درمورد تایمش نمیدم 🙌

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. GMA

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      تا ابد سکوت کنی و نظر ندی بهتره، چون اسنزا اصلا جاده‌ای نیست که بخواد با این مقایسه بشه🙌

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. Sobhan

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (422 ديدگاه)

        پست درمورد رکورد تایم تو پیسته من چرا باید درمورد ماشین جاده ای حرف بزنم آخه 🤣 یکم فکر کن بعد حرف بزن

        موافقم 4
        مخالفم 9
        1. KF

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (524 ديدگاه)

          حاجی چقدر سطح ت بالاس

          موافقم 4
          مخالفم 1
  27. LH44

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    بنظرم والکری بتونه رکورد این ماشین رو بزنه. هر دو کمپانی با دید متفاوت نسبت به فرمول یک ماشینشون رو طراحی کردن. افتخار تیم مرسدس به موتورش بود. amg one هم افتخارش همونه. خیلی خیلی کار بزرگی بوده کارشون اما اون چیزی که اهمیتش بیشتره قدرت موتوره که به چرخ عقب داده میشه. amg one ایرودینامیکش رو هم میتونه تغییر بده که جالبه اما دیگه شهری به حساب نمیاد.
    اما ماشین فرمول یک به خاطر قدرت، سرعت یا شتابش معروف نیست. به واسطه گریپ یا چسبندگی بینظیرشه که مشهوره.
    دید استون مارتین برای طراحی والکری هم همین بود. اونها بجای اینکه موتور فرمول یک رو با هزار بدبختی داخل یه هایپر کار بزارن، اومدن با یه موتور قوی و تکنولوژی پایین تر، قدرت موتور بیشتر از amg one گرفتن و تمرکزشون رو گذاشتن روی چسبندگی مکانیکی و ایرودینامیکی(داون فورس) والکری. یه جورایی بهترین مهندسی ایرودینامیک دنیا رو هم در اختیار داشتن.
    بنظرم کار مرسدس یکم پوچ بود. البته اگه هدفشون این بوده باشه که ماشینشون رکورد پیست ها رو بزنه. بعید میدونم والکری رکورد amg one رو نزنه. مت واتسون خودمون هم که پشت جفت ماشین ها نشسته گفته تجربه خیلی خیلی بهتری روی والکری داشه و گفته رانندگی با اون بسیار لذت بخش و راحته.

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. R@min

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      بعضی ماشینا بیشتر برای نشون دادن توان مهندسی برند ساخته میشن. به هر سال اسم amg one به عنوان اولین ماشین با موتور فرمول ۱ در تاریخ ثبت میشه.

      موافقم 2
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا