ابرخودروی تکرار نشدنی مرسدس–ای ام جی وان توانست یک دور پیست مونزا را در ۱ دقیقه و ۴۳.۹۰۲ ثانیه طی کند و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت نماید. این خودرو توانسته است رکورد قبلی ثبت شده توسط پورشه را ۱۲ ثانیه ارتقا دهد.
پس از ثبت رکوردهای سریعترین خودرو در پیست مشهور نوربرگ رینگ، ردبول رینگ و هاکنهایم در سال گذشته، ابرخودروی وان با آن قوای محرکه برگرفته از خودروهای فرمول یک توانست رکورد پیست مونزا را نیز بشکند. مارو رن اِنگِل راننده رسمی مرسدس-ای ام جی برای ثبت این رکورد فقط به ۱ دقیقه و ۴۳.۹۰۲ ثانیه زمان نیاز داشته است.
ژرمنها میگویند رکورد قبلی پیست مونزای ایتالیا را که در دستان پورشه بوده است ۱۲ ثانیه ارتقا دادهاند. پورشه ۹۱۱ GT3 RS نسل ۹۹۱.۲ در مونزا رکورد ۱ دقیقه و ۵۵.۳۰ ثانیه را ثبت کرده بود اما حالا تاج پادشاهی روی سر مرسدس-ای ام جی وان قرار میگیرد. خودرویی که در این رکوردزنی حضور داشته از نوع جادهای استاندارد بوده و از لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2R MO استفاده کرده است. متأسفانه بازوی پرفورمنس مرسدس هنوز ویدئوی مربوط به این رکوردشکنی را منتشر نکرده اما احتمالاً در روزهای آینده چنین کاری صورت خواهد پذیرفت.
تنها خودرویی که میتواند به رکوردهای وان حمله کند استون مارتین والکری خواهد بود هرچند بریتانیاییها تلاشی در این راستا انجام ندادهاند. در همین اثنا باید گفت پرچمدار پرفورمنس مرسدس به لطف استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و همچنین ۴ پیشرانه برقی با قدرت ترکیبی ۱۰۴۸ اسب بخار یک به یک رکوردها را میشکند. برای یادآوری باید گفت مرسدس-ای ام جی وان در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز ۷ ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت ابرخودروی موردبحث نیز ۳۵۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود. حداکثر دور پیشرانه وان برابر با ۱۱ هزار بوده و پس از کارکرد ۵۰ هزار کیلومتری باید بازسازی کامل شود هرچند فکر نمیکنیم هیچکدام از مالکان به چنین کارکردی برسند.
وان بهصورت دستساز تولید میشود و تیراژ ۲۷۵ دستگاهی خواهد داشت. کار مونتاژ این ابرخودرو در کاونتری بریتانیا انجام میشود اما قوای محرکه هیبریدی آن از بخش قوای محرکه پرفورمنس شرکت در بریکورث تأمین خواهد شد. برای تولید خودروی موردبحث یک کارخانه ویژه با همکاری مولتی ماتیک تاسیس شده و هر خودرو حداقل در ۱۶ جایگاه مونتاژ و تست حضور خواهد یافت.
Muty
۱۸ فروردین ۱۴۰۲من منکر توانایی های amg 1 نیستم
ولی شما یه نگاه به قیمت gt3 هم بندازید بد نیست…
پیام
۱۸ فروردین ۱۴۰۲جواب دندان شکن مرسدس بنز اونم با ابن حجم موتور!
کیارش
۱۹ فروردین ۱۴۰۲حق با شماست اما اختلاف حدود ده ثانیه یک دنیا فاصله است
کیانوش
۲۰ فروردین ۱۴۰۲یعنی چی چطچر وقتی جی تی تری ز فراری سریع تر بود کلی تعریفش میکردیدی بابت قیمت کمترو رکورد بهتر ،درضمن بزرگوار جی تی تری از پورشه ۷۱۸ هم سریع تره ازمحصول گرون تر خودپورشه ،بحث رکورد تو پیست دیگه قیمت اهمیت نداره رقایت سر اینه که یک خودرو که بتونه پلاک بسه و تو خیابون راه بره با هر قیمتی بتونه تو پیست رکورد بشکنه بعدشم تا جایی که ما یادمونه ای ام جی جی تی بلک سریس با قیمت نزدیک به پورشه هم تونست رکورد پورشهروتو خیلی از پیستها بزنه
حسین
۱۸ فروردین ۱۴۰۲عجب خبری یهو
انتظار دیگه ای هم نمی رفت از این
قهرمان جدید مرسدس
اها
بهتر بود بگیم پس از ثبت رکورد های
پیست های مذکور
شام بعدی خود را انتخاب کرد
شکار بعدی را برگزید
HR3
۱۸ فروردین ۱۴۰۲این اَبَر خودرو ( هایپر کار ) می تونه وارد جاده بشه یا فقط مجوز تردد در مسیر مسابقه ( پیست ) رو داره ؟
GMA
۱۸ فروردین ۱۴۰۲اصلا با هدف خودروی فرمول یک برای جاده توسعه داده شده!! مجوز تردد در جاده را هم دارد.
محمدهادی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲چرا لامبورگینی اسنزا تایم هاش بیرون نمیاد؟؟
اونکه اصن محل زندگیش تو پیست هاست
هر روز تو اسپا فرانکورچامپه،فیلماش میاد
خب چرا تایمشو اعلام نمیکنن
مازیار
۱۹ فروردین ۱۴۰۲اسنزا یا هر مدل دیگه فرقی نداره
اگه تایمش درخشان باشه قطعا اعلام میشه
و اگه نباشه ممکنه اعلام نشه
حمید
۱۸ فروردین ۱۴۰۲جاده ای هم هست.
GTRS
۱۸ فروردین ۱۴۰۲مهندسی آلمانی
KAMI
۱۸ فروردین ۱۴۰۲رفته تو پیستی تایم زده که رکوردارش GT3 نسل قبله.
جالبه که این ماشین فرمول یک مخصوص جاده ای که ادعاش رو داشتن تو پیست به این کوچیکی گپ ۲۵ ثانیه ای با ماشینای فرمول یک واقعی داره حتی ۱۰ ثانیه پشت هایپرکار های لمانز با حدود ۶۷۰ اسب بخاره.
از تیمی که همیلتون رانندش باشه انتظار دیگه ای نمیره
HS
۱۸ فروردین ۱۴۰۲از لوییس خیلی فشار خوردی
درسته؟
KAMI
۱۸ فروردین ۱۴۰۲کلمه فشار خوردی وجود نداشت شما نوجوانان چی میخواستید بگید؟
سر لوییستون چرا ۲ ساله نتونسته یه پودیوم بگیره؟
مازیار
۱۸ فروردین ۱۴۰۲شما فرض کن دورانش تموم شده مثل تمام قهرمانان دیگه
انتظار داری ده سال دیگه قهرمان بشه یا اون هفت قهرمانی جهان نظرت رو جلب نمی کنه؟
اگه کسی واکنش نشون میده غیرعادی نیست چون شما به طرزی غیرعادی نسبت به همیلتون واکنش داری حتی تا پای کنایه های نژادپرستانه!!
KAMI
۱۹ فروردین ۱۴۰۲این قهرمان جهان (( قهرمانی هاش دقیقا از دوره ای شروع شد که بقیه شوت بودن و مرسدس برتری داشت و دقیقا دوره ای تموم شد که مرسدس عقب افتاد و بقیه برتری داشتن ))
جورج راسل بی تجربه و بی ادعا با ماشین یکسان تقریبا تو هر گرندپری دو سه رده جلو تر از این قهرمانه :))
در مورد جمله آخر باید بگم که من نژاد پرست نیستم اتفاقا میگم
Black Lives Matter
ولی
Except for Hamilton
dhny
۱۹ فروردین ۱۴۰۲محض اطلاع، همیلتون همین هفته پیش رو پودیوم استرالیا رفت
الف.ی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲شما چیو به چی ربط دادی!
همیلتون چیکار این ماشین داره
چیزی که بیشتر از همه به ماشینای مسابقه ای امروزی توی پیست برتری میده، داون فورسه
همه رشته ها از جمله فرمول یک لمانز GT3 و …
و میزان داون فورسی که یه ماشین مسابقه تولید میکنه اصلا قابل مقایسه با نسخه جاده ای نیست
یه نگاه به استایل طراحی پورشه 919 evo و تفاوتش با مرسدس بندازید بد نیست
محمدهادی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲درسته دانفورس تولیدی تو خودروهای مسابقه یی وحشتناک بالاست
ولی شما فاکتورهای دیگه ی این ماشینا مثل لاستیک های سافت اسلیک با چسبندگی بسیار بالا که بعضا میتونه سرپچها تا ۴جی نیروی شتاب جانبی تولید کنه بعلاوه سیستم تعلیق های متصل مسقیم به شاسی برای هضم و انتقال این شتاب جانبی های شدید از لاستیک به سایر نقاط بدنه و همچنین پایین بودن شدید وزن خودرو یا سیستم گیربکس های مسابقه یی که همیشه سریعترین عملکردها رو بین تمام ماشین ها دارن و حتی بنظرم تفاوت های اساسی در متریال ساخت و نحوه ی عملکرد انجین های مسابقه یی ها نسبت به نمونه های خیابانی
همه ی اینها نتیجه ش میشه اختلاف حداقل ۸ تا ۱۰ ثانیه یی اون ماشینا نسبت به اینی که خودش یک ابر پروژه بوده بین خودروهای اسپرتی…
هیچی ماشین مسابقه یی نمیشه
LH44
۱۸ فروردین ۱۴۰۲بنظرم والکری بتونه رکورد این ماشین رو بزنه. هر دو کمپانی با دید متفاوت نسبت به فرمول یک ماشینشون رو طراحی کردن. افتخار تیم مرسدس به موتورش بود. amg one هم افتخارش همونه. خیلی خیلی کار بزرگی بوده کارشون اما اون چیزی که اهمیتش بیشتره قدرت موتوره که به چرخ عقب داده میشه. amg one ایرودینامیکش رو هم میتونه تغییر بده که جالبه اما دیگه شهری به حساب نمیاد.
اما ماشین فرمول یک به خاطر قدرت، سرعت یا شتابش معروف نیست. به واسطه گریپ یا چسبندگی بینظیرشه که مشهوره.
دید استون مارتین برای طراحی والکری هم همین بود. اونها بجای اینکه موتور فرمول یک رو با هزار بدبختی داخل یه هایپر کار بزارن، اومدن با یه موتور قوی و تکنولوژی پایین تر، قدرت موتور بیشتر از amg one گرفتن و تمرکزشون رو گذاشتن روی چسبندگی مکانیکی و ایرودینامیکی(داون فورس) والکری. یه جورایی بهترین مهندسی ایرودینامیک دنیا رو هم در اختیار داشتن.
بنظرم کار مرسدس یکم پوچ بود. البته اگه هدفشون این بوده باشه که ماشینشون رکورد پیست ها رو بزنه. بعید میدونم والکری رکورد amg one رو نزنه. مت واتسون خودمون هم که پشت جفت ماشین ها نشسته گفته تجربه خیلی خیلی بهتری روی والکری داشه و گفته رانندگی با اون بسیار لذت بخش و راحته.
کیانوش
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ول کن تین رو این کلا از رو نفرت و احتمالا نژاد پرستی داره حرف میزنه میگه قهرماین های همیلتون ازبرتری مرسدس ناشی میشه اما دوستنداره یادشم بندازیم که همیلتون فصل اول حضورش تو فرمول وان تا ریس اخر شانس اول قهرمانی بود با مک لارنی که خودروی برتر هم نبود و با اختلاف یک امتیاز دوم شد و فصل بعد قهرمان بعدشمدوره قهرمانی هاش تو مرسدس هم همیشهی رقیب قوی نزدیک به خودش داشته نیکو تونستیک قرمانی رو ازچنگس در بیاره و وتل هم حداقل دو بار تومستتا اواخر فصل باهاش سر قرمانی رقابت کنن اگه انصافداشته باشه که نداره باید قبول کنه برتری مرسد نسبت به فراری و ردبول تو ده گذشته حتی نصف برتری که الان خودروی ردبول به نسبت بقیه داره هم نبود الان
GMA
۱۸ فروردین ۱۴۰۲تا وقتی که استون مارتین والکری یا زینگر 21C در پیست هایی که AMG ONE رکورد میشکنه، تایمی ثبت نکنند و مقایسه نشه، عیار واقعی اش سنجیده نمیشه چون خودرو های دیگر خیلی سطح پایین تر هستند
Moein
۱۸ فروردین ۱۴۰۲با این شدت پیشرفت علم نهایتا تاج پادشاهی تا پنج سال آینده دست بنز میمونه( البته در صورتی که والکری شانسش رو امتحان نکنه)
مطمئنا نسل آینده سوپر اسپرت ها به این رکورد حمله میکنن
محمدهادی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲البته نماینده لامبو هم گزینه جذابی میشه
چون مشخصاتی نزدیک به این ابر خودرو مرسدس داره
کاری ندارم که اون یک سوپر اسپرت ولی این مرسدس یک ابرخودرو
درنهایت کانفیگ هاشون نزدیک بهمه،ازین جهت میگم
تایم گیری هاش و نسخه های ارتقا یافته بعدیش هم میتونه بازی رو جذابتر کنه
بخصوص که قبلتر هم همگی دیدیم لامبو SVJ در این خصوص چه بازی جذابی کرد..
راستی یک افسوس بزرگ دیگه هم وجود داره این وسط!
هیچوقت عملکرد لامبو اسنزا مشخص نشد
بلاخاره اون کجای این داستان وایستاده؟؟
با اون تقسیم وزن دقیق و رژیم کاهش وزن عالی که اجرا کرده با اون گیربکس سکانسی مسابقه ییش
بلاخاره باید ملوم شه زمان گیری ها چگونه میشه دیگه
R
۱۸ فروردین ۱۴۰۲مخصوص پیستا متاسفانه تایم گیری نمیکنن مثل بولاید و زوندا و اف ایکس ایکس
پدرام
۱۸ فروردین ۱۴۰۲حالا متوجه میشیم که شتاب صفر تا صد و قدرت اسب بخار فقط قسمتی از مهندسی ساخت یک ابر خودرو هست
تازه بعد از استخراج گشتاور و قدرت زیاد از موتور که ابرمهندسی یک کمپانی خودش رو نشون میده
Peyman.JDM
۱۸ فروردین ۱۴۰۲عالی مینوازه این ماشین🔥
R@min
۱۸ فروردین ۱۴۰۲متاسفانه رکورد زنی در پیست ها داره ارزش خودشو بین برندها و طرفدارها از دست میده اونم وقتی خیلی از برندها دیگه علاقه ای برای صرف هزینه و زمان برای یه هات لپ نشون نمیدن.
دلیل عمدش هم نبود یه سیستم نظارتی روی رکوردزنی ها هست که اصلا مشخص نیست چه لاستیکی استفاده شده، آیا ماشین استوک بوده، شرایط جوی چطور بوده و ده ها عامل دیگه که برندها اشاره ای نمی کنن و صرفا یه ویدیو ادیت شده میزارن تو یوتیوب. حواشی زیاد و شبهات زیاد راجب همون ویدیوها هم هم خودش یکی از دلایل دیگه هست.
شاگرد2
۱۸ فروردین ۱۴۰۲رکورد صفر تا صدش شرم آور است.
شش برابر پورشه قیمت داره ولی مثل اون کارایی نداره.
مرسدس رو زیر سؤال برده.
GTX
۱۸ فروردین ۱۴۰۲همه چیز صفر تا صد نیست . اونم برا ماشینی که میخواد تو پیست رکورد بزنه .
کاوه
۱۹ فروردین ۱۴۰۲جناب شاگرد عزیز ماشینی که شتاب صفر تا صد خیییییلی پایین داره چیزی به اسم داون فورس نداره!!!!ماشینی هم که داون فورس داره شتاب صفر تا صد خیلی پایینی نمیتونه داشته باشه.باید بین شتاب صفر تا صد زیر دو ثانیه که فققققققط توی خط مستقیم سریعه با تایم پایین توی پیست یکی رو انتخاب کنن.مثلا پورشه توربو اس معمولی شتاب صفر تا صد اش ۲.۱ ثانیه است که از شتاب صفر تا صد پورشه ۹۱۱ gt rs2 خیییییییلی سریعتره و حودو یک ثانیه اختلاف دارن.ولی این دوتا برن توی یه پیستی که مثلا اگه توربو اس تایم ۲ دقیقه بزنه حی تی ار اس ۲ تایم یک دقیقه ای میزنه!!!!!!چون توربو اس فقط توی خط مستقیم سریعه و وقتی برسه سر پیچ چون دوان فورس اش ضعیفه نمیتونه درست بپیچه و اونجاست که ار اس ۲ ۳۰ ثانیه جلو میفته.توی شتاب ماشین های برقی مثل تسلا با هزار اسب خیییییییییییلی سریع ان اما چون فقط توی مسیر مستقیم سریع ان توی پیست از ماشین بنزینی با یک چهارم قدرت و یک چهارم شتاب صفر تا صد عقب میفتن!
S
۱۸ فروردین ۱۴۰۲با اختلاف بهترین ماشین ساخته شده تاریخ. لامصب چی ساخته که رکورد همه پیستای دنیارو داره درو میکنه😍😍😍
کیانوش
۱۸ فروردین ۱۴۰۲پس به نظرم تو نورنبرگ فشار نیاوردن اونجا هشت ثانیه سریع تر بود بعد تو مونزاد دوازده ثانیه باید دوباره برن نورنبرگ رینگ حداقل میتونن چهارده ثانیه رکود اونجارو بهبود بدن
Carbonado Aventador
۱۹ فروردین ۱۴۰۲مونزا یه پیست قدرت محور هست و کمترین دانفورس رو نیاز داره در بین تمام پیست های فرمول یک..
نورمبرگ رینگ بیشتر دانفورس محور هست سر همینه اختلاف تایم ها…
Amg one اونجوری که باید دانفورس افسانه ای و عجیب غریبی نداره..!!
S
۱۹ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز شما فکر کنم اطلاعاتت کمه… Amg one از هر نظر بهتر از فراری مونزا هستش هم او شتاب اولیه هم تو 0 تا 200 برو ببین مشخصات جفتشون. Amg one 0تا 200 زیر 7 ثانیه میزنه تازه حتی بیشتر ولی مونزا 7.9 میزنه برو بخون ببین خودت
Royal Driver AMG
۱۸ فروردین ۱۴۰۲رکورد قابل توجهی هست
ARIAN
۱۸ فروردین ۱۴۰۲تبریک به شرکت بنز و فن های این شرکت دوست داشتنی از جمله خودم! رکورد شکنیه واسه خودش لامصب!
محمدهادی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲پادشاه امروز رکورد در پیستهای بین المللی مرسدس وانه
قطعا این نام با این مدل خاص لیاقتشو داره
حالا باز بیایید بگید بعد از اینهمه کش و قوس و طول کشیدن پروژه،ارزششو نداشت!!!
این ماشین با تمام محدودیت هایی که براش ایجاد شد،عااااالی پا به عرصه وجود گذاشت
مرسدس وان مثل SLگالوینگ و سائوبر مرسدس c11 و CLK جی تی آر و این آخرا مرسدس SLR در تاریخ این شرکت ماندگار شد
یه سریا چه دوست داشته باشن،چه نه
ولی من شدیدا بعنوان ابر ساخته ی این سالهای مرسدس قبولش دارم
محمد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲👌
.
۱۲ ثانیه
صفرتاصد خودروهای ایرانی!
Tesla
۱۸ فروردین ۱۴۰۲تازه ۱۲ ثانیه خوبه 😂😂😂 ، ۲۰۷ اتومات سقف شیشه ای حدود ۱۷ میزنه یا شاهین ( ملقب به کفتر ) زیر ۱۳/۵ تایم نمیده 🤣🤣🤣😂😂🙌
Djawad
۱۸ فروردین ۱۴۰۲شاهکار
مهدی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲مشخصا تو پیست ماشین سریعی هست اما رقیب سریعی تو این پیست تایم نزده که موضوع مقاله رو با علامت تعجب میزارید!
d1123
۱۸ فروردین ۱۴۰۲رکورد قبلی دست 3RS نسل قبل بوده. ماشینی که نصف 1 قدرت داره و تقسیم وزن مناسبی هم نداره
و مهمتر از همه مال 10 سال پیشه
Alan.r
۱۸ فروردین ۱۴۰۲اژدها وارد میشود 💪💪🔥🔥
🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
Dna
۱۸ فروردین ۱۴۰۲منتظر ی نسخه مناسبتی با وزن کمتر هستم
طراحیش شگفت انگیزه
کسی اطلاع داره که همشون نقرهای یا میشه رنگ سفارشی باشه ؟
رنگ و طرحی مثل w11 و ستاره قرمز نیکی لاودا 😍😍
Tesla
۱۸ فروردین ۱۴۰۲کاش میشد : amg یه هایپرکار تمام الکتریکی میساخت ( البته قطعا در آینده میسازه ولی این آینده چند سال دیگه باشه رو نمیدونم )
mahdi-es17
۱۸ فروردین ۱۴۰۲موتور این 1.6 لیتری هستش tu5 هم 1.6 لیتری 😂
نویدی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲1.6 لیتر شش سیلندر
Reza Waffen SS
۱۸ فروردین ۱۴۰۲جوووووونم مرسدس شاهکاریه واسه خودش
Tesla
۱۸ فروردین ۱۴۰۲قیمت پایه amg one : حدود ۳ میلیون دلار هست که با سفارش آپشن های شخصی سازی مشتریان قطعا از این رقم خیلی بالاتر میره ، ولی سوال اینجاست که آیا این این هایپرکار پرحاشیه بنز واقعا اینقدر ارزش داره ؟! تا وقتی بوگاتی شیرون ۳ میلیون دلار هست ، کونیگزگ جسکو ۳ میلیون دلار هست و یا هایپرکار بسیار خاص و کمیاب فراری مونزا sp3 که قیمتش با سفارش همه آپشن ها هم از ۳ میلیون دلار بیش تر نمیشه !!! نمیدونم ولی باید به این نکته توجه کرد که مشتریان این رده قیمتی از خودرو ها ( بیش تر از ۱ میلیون دلار ) اصلا توجهی به کاربردی بودن ماشینشون نمیدن و ارزش کلکسیونی و افزایش قیمت در آینده براشون خیلی مهم تره
S
۱۸ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز amg one تو عمل از هر سه تا ماشینی که نام بردی بهتر عمل میکنه این چه حرفیه میزنی؟؟؟ اونا هروقت تونستن رکوردای one بزنن اونوقت میتونی مقایسشون کنی با شاهکاری مثل amg one… بعدم یعنی شما میگی این ماشین با این شاهکاری و عملکرد و قیافه ای که داره 3 میلیون نمیارزه؟؟؟؟ 🤔🤔🤔🤔🤔
Alan.r
۱۸ فروردین ۱۴۰۲اولا که وان کاملا در حد و اندازه اوناست (حتی شاید بیشتر) البته هدفشون هم متفاوته شیرون و یسکو برای تاپ اسپید و وان برای بهترین تایم در پیست ساخته شده
در ضمن کسی که ۲.۷ میلیون دلار برای یه ماشین خرج میکنه به احتمال زیاد شیرون و یسکو رو هم داره
S
۱۹ فروردین ۱۴۰۲متاسفانه من نمیدونم یه سریا چه پدر کشتگی با بنز دارن انگار بنز دشمنشونه… این ماشین از هر لحاظ بهترین ماشین دنیاس ولی من نمیدونم یه سریا مشکلشون با بنز چیه بعد خیلی جالبه میگن ایرانیا رو بنز تعصب دارن والا ما همش داریم برعکسش میبینیم 🤦🤦🤦🤦🤦 البته از قدیم گفتن اونی که بهترینه دشمنم زیاد داره 😉😉😉
Sobhan
۱۸ فروردین ۱۴۰۲تا وقتی اسنزا رو نبرن تو پیست هیچ نظری درمورد تایمش نمیدم 🙌
GMA
۱۸ فروردین ۱۴۰۲تا ابد سکوت کنی و نظر ندی بهتره، چون اسنزا اصلا جادهای نیست که بخواد با این مقایسه بشه🙌
Sobhan
۱۸ فروردین ۱۴۰۲پست درمورد رکورد تایم تو پیسته من چرا باید درمورد ماشین جاده ای حرف بزنم آخه 🤣 یکم فکر کن بعد حرف بزن
KF
۱۹ فروردین ۱۴۰۲حاجی چقدر سطح ت بالاس
LH44
۱۸ فروردین ۱۴۰۲بنظرم والکری بتونه رکورد این ماشین رو بزنه. هر دو کمپانی با دید متفاوت نسبت به فرمول یک ماشینشون رو طراحی کردن. افتخار تیم مرسدس به موتورش بود. amg one هم افتخارش همونه. خیلی خیلی کار بزرگی بوده کارشون اما اون چیزی که اهمیتش بیشتره قدرت موتوره که به چرخ عقب داده میشه. amg one ایرودینامیکش رو هم میتونه تغییر بده که جالبه اما دیگه شهری به حساب نمیاد.
اما ماشین فرمول یک به خاطر قدرت، سرعت یا شتابش معروف نیست. به واسطه گریپ یا چسبندگی بینظیرشه که مشهوره.
دید استون مارتین برای طراحی والکری هم همین بود. اونها بجای اینکه موتور فرمول یک رو با هزار بدبختی داخل یه هایپر کار بزارن، اومدن با یه موتور قوی و تکنولوژی پایین تر، قدرت موتور بیشتر از amg one گرفتن و تمرکزشون رو گذاشتن روی چسبندگی مکانیکی و ایرودینامیکی(داون فورس) والکری. یه جورایی بهترین مهندسی ایرودینامیک دنیا رو هم در اختیار داشتن.
بنظرم کار مرسدس یکم پوچ بود. البته اگه هدفشون این بوده باشه که ماشینشون رکورد پیست ها رو بزنه. بعید میدونم والکری رکورد amg one رو نزنه. مت واتسون خودمون هم که پشت جفت ماشین ها نشسته گفته تجربه خیلی خیلی بهتری روی والکری داشه و گفته رانندگی با اون بسیار لذت بخش و راحته.
R@min
۱۹ فروردین ۱۴۰۲بعضی ماشینا بیشتر برای نشون دادن توان مهندسی برند ساخته میشن. به هر سال اسم amg one به عنوان اولین ماشین با موتور فرمول ۱ در تاریخ ثبت میشه.