مرسدس بنز

نگاهی به رکوردهای تحسین‌برانگیز ابرخودروی مرسدس-ای‌ام‌جی وان

تزریق تکنولوژی فرمول یک به جاده کار هر شرکتی نیست اما مرسدس-ای ام جی با ابر خودروی وان این کار را انجام داد و واضح است که ژرمن‌ها به این کار بسیار افتخار می‌کنند!

تمامی ۲۷۵ خریدار ثروتمند این خودرو با کمال میل منتظر تولید مرسدس-ای ام جی وان بوده‌اند زیرا به خوبی می‌دانستند که قرار است سوار چه محصول خاصی شوند. ای ام جی نیازمند حدود ۵ سال بود تا نسخه مفهومی این خودرو را راهی خط تولید کند. ابر خودروی موردبحث قبلاً رکوردهایی را شکسته و به تازگی ویدئوی منتشر شده از این هیولای هیبریدی نشان دهنده چنین رکوردهایی است.

مرسدس-ای ام جی وان توانسته یک دور پیست ردبول رینگ را در ۱ دقیقه و ۲۶.۸۴۶ ثانیه طی کرده و سریع‌ترین خودروی جاده‌ای آن پیست لقب بگیرد. برای ثبت رکوردی دیگر در پیست مشهور هاکنهایم نیز فقط به ۱ دقیقه و ۳۸.۵۶۳ ثانیه زمان نیاز بوده است؛ اما محبوب‌ترین رکورد وان به پیست نوربرگ رینگ یا جهنم سبز مربوط می‌شود که یک دور آن را در ۶ دقیقه و ۳۵.۱۸۳ ثانیه طی کرده و سریع‌تر از هر خودروی جاده‌ای دیگر بوده است. رسیدن به این دستاوردها کار راحتی نبوده زیرا در فرایند توسعه مرسدس-ای ام جی وان مشکلات و چالش‌های زیادی وجود داشته است. برای اینکه بفهمید تیم توسعه این ابر خودرو چه مشکلاتی داشته‌اند کافی است به سخنان اولا کالنیوس مدیرعامل مرسدس گوش دهید که اذعان کرده بود در زمان صدور چراغ سبز تولید این خودرو، هیئت‌مدیره مرسدس حتماً مست بوده‌اند!

تنها خودروی دیگری که شاید بتواند این رکوردها را بهبود بخشد استون مارتین والکری است. در همین اثنا ابر خودروی وان که به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود یک هیولای قاطع در پیست خواهد بود. تمامی خودروهای تولیدی از ۱۶ جایگاه مونتاژ و تست عبور می‌کنند. چهار پیشرانه این خودرو در بریتانیا و در بخش قوای محرکه پرفورمنس مرسدس-ای ام جی تولید می‌شوند.

به عنوان یادآوری باید گفت ابر خودروی مرسدس بنز یکی از سریع‌ترین خودروهای تاریخ بوده و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۲.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو نیز در ۷ ثانیه ثبت می‌شود. این هیولای چهار چرخ محرک حداکثر سرعت ۳۵۲ کیلومتر در ساعتی دارد. در نظر داشته باشید که پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی وان می‌تواند تا ۱۱ هزار دور در دقیقه دوران کرده و درعین‌حال استانداردهای آلایندگی یورو ۶ را پاس کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. HR3

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    این ماشین چون مبناش پیسته احساس یه هایپرکار خفن خیابانی رو منتقل نمی کنه شما تو لافراری و مک لاری پی وان و بوگاتی وایرون علاوه بر مشخصات فنی عالی یه حس ابهت و تک ستاره بودن تو خیابان رو می بینید

    موافقم 32
    مخالفم 147
    1. ferimia

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (95 ديدگاه)

      مرسی که نظرتو تحمیل کردی به بقیه
      اتفاقا من حس خوبی دارم بهش! و خفنه

      موافقم 111
      مخالفم 17
    2. ممد ژانگولر

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      تمام ویژگیهای یک اتومبیل اسطوره ایی یکجا در این ماشین جمع شده
      داشتم فیلمشو میدیدم آدرنالین خونم رفت بالا و اشک هیجان تو چشام جمع شد
      واقعا شرکت مرسدس بنز دوست داشتنیه

      زیبا ،قدرتمند، اصیل ، جادار دونفره

      موافقم 67
      مخالفم 8
      1. ❤BMW❤

        ۱۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        اگه فراری هم توی نوربرگ رینگ ماشینشو تست می‌کرد ، الان خیلی چیزا اینطوری نبود

        موافقم 5
        مخالفم 21
  2. Elmiraj

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    یه دور هم در laguna seca بزنه ببینیم میتونه استارتاپ زینگر را شکست بده….!!!

    موافقم 32
    مخالفم 62
    1. سبحان

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (321 ديدگاه)

      من فکر میکنم Czinger کاملا میتونه توی نوربرینگ رکورد amg one بشکنه

      موافقم 18
      مخالفم 42
      1. ❤BMW❤

        ۱۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        باید منتظر والکری بود …

        موافقم 4
        مخالفم 6
    2. GMA

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (849 ديدگاه)

      Elmiraj
      زینگر یه مورد استثنایی هست،واقعا یه شاهکاره به تمام معناست،ظاهرا در زمینه شتاب و مسافت 400 متر هم مدعی هست…
      اطلاع دارید پیشرانه اش ساخت کیه؟؟بعید میدونم خود زینگر ساخته باشه..

      موافقم 26
      مخالفم 5
      1. Elmiraj

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        کل پروسه طراحی ( تمامی اجزای ماشین ) توسط تیم زینگر انجام شده و شرکت های دیگری هم در تامین نقش داشن .
        ((زینگر خود عضوی از شرکت Divergent 3D هست که در زمینه پرینت سه بعدی و تولید دسته‌ای کار میکنه و علاقه مند به تولید حجمی برای سازه های سبک وزن هست ، این شرکت سال ۲۰۱۴ در تورنس کالیفرنیا تاسیس شده ))

        اینجین درون سوز زینگر یک نمونه هشت سیلندر ۲.۸۸ لیتری هست که ۹۵۰ اسب بخار نیرو تولید میکنه و تا ۱۱۵۰۰ تا هم دور میگیره ، این موتور توسط تیم زینگر توسعه یافته و فرایند تولید آن هم توسط همین کمپانی divergent 3D با تیکنیک های پیشرفته چاپ سه بعدی به تولید رسیده…

        بد نیست اضافه کنم زینگر بدون تکنولوژی فرمول یک به بازدهی ۳۲۹ اسب بخار به ازای هر لیتر از حجم موتور رسیده در حالی که این عدد برای مرسدس amg وان ۳۵۳ اسب بخار بر هر لیتر هست ، به عبارتی دیگر استارتاپ زینگر بدون پیچیدگی ها و چالش های آوردن انجین فرمول یک به جاده به ۹۳ درصد بازدهی که مرسدس ۵ سال زمان صرف ساخت آن کرده ، رسیده… !!!

        دیگر اعداد و ارقام نسب وزن به قدرت و ‌داون فورس هایپرکار ۲۱c هم بسیار فراتر از چیزی هست که مرسدس ساخته…

        موافقم 33
        مخالفم 21
    3. akrh78

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      اینطور که به نظر میاد توی همه پیست ها حدود 2 درصد از بقیه سریعتره و انگار گشتاور الکتریکیش توی پیچای سرعت پایین نقطه قوتش در برابر رقیباشه
      با توجه به خصوصیات لگونا سیکا اگه تایم سنا رو مرجع قرار بدیم، من فکر نکنم بتونه زینگر رو شکست بده

      موافقم 9
      مخالفم 8
  3. Dna

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    عالیه و ولی داره اونم اینکه وزنش زیادی داره

    موافقم 6
    مخالفم 4
  4. Reza Waffen SS

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    به این میگن مهندسی ناب آلمانی جونم مرسدس الماس درخشان صنعت خودروسازی جهان 💎🥇

    موافقم 79
    مخالفم 11
    1. ناشناس

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      بیانیه پورشه به amg : بترس از روزی که اسب سرکش اشتوتگارت عصبانی بشه 😈😎🇩🇪🇩🇪🚀🚀🚀

      موافقم 19
      مخالفم 55
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        همین سه پر بنز رو چوب وصل کنی میشه رام کن اسب

        موافقم 41
        مخالفم 6
        1. ❤BMW❤

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1248 ديدگاه)

          وای
          هی‌هی‌هی‌هی‌هی‌

          موافقم 2
          مخالفم 7
      2. ❤BMW❤

        ۱۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        بعله
        پورشه برتری رقبا رو تحمل نمی‌کنه یه جوری زهرش رو می‌ریزه

        موافقم 2
        مخالفم 7
  5. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    سوال مجری پادکست از الیور بلوم : آیا پورشه برنامه ایی برای توسعه جانشین ۹۱۸ اسپایدر یا ساخت یک هایپرکار جدید را دارد ؟
    الیور بلوم در جواب گفت : قطعا ، ما چند سالی هست که مرسدس وان و آستون مارتین والکری را زیر نظر داریم ، همانطور که میدانید ما عاشق رقابت هستیم ، برنامه هایی برای ساخت یک هایپرکار در آینده داریم ولی باید بدانید این آینده نزدیک نیست زیرا مدل های خاص مثل ۹۱۸ هر ۱۰ سال یکبار ظهور می‌کنند ، ما ۹۱۸ را در سال ۲۰۱۵ رونمایی کردیم بنابراین هنوز چند سالی وقت داریم که محصولی قابل برای رقابت با مرسدس و آستون راهی بازار کنیم . پورشه همچنین رسما اعلام کرده تو هایپرکار جدیدش باتری های حالت جامد کار میزاره و هنوز معلوم نیست که این هیولا مثل گذشته هیبریدی خواهد بود یا تمام الکتریکی ولی هر چی باشه قطعا میتونه مچ جناب amg وان رو تو پیست و درگ بخوابونه

    موافقم 23
    مخالفم 6
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      تمام الکتریکی اگر باشه با این مقایسه نمیشه

      موافقم 19
      مخالفم 4
  6. حامد

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    چرا شتاب صفر تا صد این ماشین انقد بالاست نسبت به ماشینی مثل کوروت z06 یا خیلی ماشینای دیگه که زیر 2.5 ثانیه هستن؟

    موافقم 29
    مخالفم 14
    1. ناشناس

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      دوست عزیز ، این یه هایپرکار پیست محور هست و برای رکورد شکنی تو پیست طراحی و ساخته شده و گرنه شما اگه میخواید یه خودرو خیلی سریع تو خط مستقیم بگیرید اصلا نیازی
      به صرف هزینه زیاد برای سوپرکار نیست ، میتونید با ۱۴۰ هزار دلار تسلا مدل s پلد بخرید که صفر تا صد ۱/۹۹ ثانیه داره و تو ۴۰۰ متر از شیرون و رگرا هم سریع تره ، هر ماشینی برای یه منظوری ساخته میشه

      موافقم 49
    2. Taha Malek

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      وزن زیاد وشاید دون فورس بالا

      موافقم 26
    3. Alan.r

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      علتش داونفورس بسیار زیادشه اگه اون بال عقب رو حذف کنی شتاب بسیار بهتری رو می‌تونه ثبت کنه البته در اون صورت پایداری ماشین به شدت کاهش پیدا می‌کنه

      موافقم 21
      مخالفم 3
      1. Taha Malek

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (916 ديدگاه)

        باله عقب متحرکه دون فورس از قسمت های دیگ بدنه هم زیاده

        موافقم 18
    4. akrh78

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      به نظرم بخاطر ذات مسابقه ای بودن موتورش هست. چون موتور خودرو های مسابقه ای بر خلاف خودرو های جاده ای قدرت و گشتاور رو باید توی دور بالا تولید کنن و توی سرعت پایین (0 تا 100) موتور های الکتریکی دارن بیشتر کار رو انجام میدن و در اصل حدود 400-500 اسب بخار داره 1700 کیلو ماشین رو حرکت میده
      اگه دیده باشی هایپرکار های لمانز یا والکری هم همینجوری هستن و با موتور الکتریکی از پیت بیرون میان و بعد از یه سرعتی مثلا 50 کیلومتر بر ساعت موتور احتراق داخلی وارد مدار میشه

      موافقم 18
    5. OM.01

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (546 ديدگاه)

      (چرا شتاب صفر تا صد این ماشین انقد بالاست نسبت به ماشینی مثل کوروت z06 یا خیلی ماشینای دیگه که زیر ۲.۵ ثانیه هستن؟)

      چرا شتاب این ماشین اینقدر بالا هست؟ببخشید منظورتون اینکه شتاب چرا اینقدر پایینه دیگه؟ چون شتاب بالا منظور سریع شتاب گرفتن هست.

      در وسایل نقلیه، عوامل مختلفی در شتاب خودرو نقش دارند و پنج عامل در شتاب تاثیرگذار هستند که عبارتند از ایرودینامیک، وزن، قدرت، تایرها و سیستم های کمکی.

      ایرودینامیک در سرعت های بسیار زیاد عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد، به همین خاطر در بحث شتاب صفر تا صد این فاکتور کمتر از بقیه نقش دارد. اما وزن و قدرت فاکتورهای مهم تری هستند.در یک اتومبیل هر چه نسبت قدرت به وزن عدد بهتری باشد، پتانسیل آن در شتابگیری نیز بالاتر خواهد بود. حال می توان متوجه شد که چرا همیشه قدرت زیاد و اسب های بخار بیشتر به تنهایی برای شتابگیری سریع کافی نیستند.

      اما یک مساله مهم دیگر، قدرت موتور و نسبت آن با وزن زمانی ارزش پیدا می کند که بتوان از تمامی اسب بخار های موجود استفاده کرد. اینجاست که پای فاکتور تایر و سطحی که خودرو روی آن قرار دارد، به بحث شتابگیری باز می شود. به طور کلی هر چه اصطکاک بین تایر و سطح بالاتر بوده و چرخ ها دچار هرزگردی نشوند، شتاب خودرو بهبود بیشتری خواهد داشت.

      البته فارق از این ها دمای هوا نوع بنزین شیب زمین رطوبت و توانایی های راننده و… هم در شتاب تمام خودرو ها تاثیر گذاره. یه ماشین هیچ وقت نمی‌تونه یه تایم واحد ثبت کنه. ممکنه الان 2.8ثانیه بزنه و 5 دقیقه دیگه تست کنه 3.1 ثانیه بزنه.

      البته 2.9ثانیه شتاب 0تا 100 و 7 ثانیه شتاب 0تا 200 برای این ماشین و این نسبت قدرت به وزن و هدف و کارایی این ماشین بد نیست اما عالی هم نیست معمولیه. شما چه توقعی داشتی نمیدونم.

      موافقم 6
      مخالفم 15
      1. حامد

        ۱۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (126 ديدگاه)

        بله منظورم زمان صفر تا صدش بود که بالاست و انتظار داشتم با موتور فرمول یک و اینکه بیشتر قطعاتش فیبر کربن و سبکه، شتاب صفر تا صدش یه چیزی در حد 2 ثانیه باشه
        ولی دوستان در مورد داون فورس بالاش گفتن که احتمالا همون باعث شده تو پیست ها بتونه رکوردشکنی کنه

        موافقم 1
        مخالفم 1
    6. ❤BMW❤

      ۱۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      چون بنزه …
      ازش انتظار بیشتری نمی‌ره

      موافقم 2
      مخالفم 11
  7. Hadi

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    👌🏼German engineering 🇩🇪

    موافقم 17
    مخالفم 3
  8. PRPR

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    فکر کنم مثل شیرون پر فروش باشه

    موافقم 5
    مخالفم 16
    1. Taha Malek

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      تولید محدوده

      موافقم 25
  9. سبحان

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    هدف ساخت یه ماشین پیست محور با گذاشتن موتور ماشین فرمول یک و سیستم هیبرید فرمول یک ساخت یه سلاح کاملا پیست محور بوده
    این همه روی ایرودینامیک این ماشین تاکید شده این همه زمان توی تونل باد گذرونده 7 سال زمان برای شاسی و تعلیق این ماشین زمان گذاشته شده که یه ماشین جی تی ساخته بشه ؟ هدف این ماشین اوردن بهترین فناوری های فرمول یک از پیست به جاده بوده بعد کل این قضیه رو دارن به خاطر عدم موفقیت این ماشین منکر میشن ؟
    من چند دلیل برای عدم موفقیت این پروژه به ذهنم میرسه
    اولین دلیلش وجود کل این پروژه هستش یه ماشین جاده ای برای سریع بودن توی پیست نیازی به چنین موتوری نداره این موتور برای سازه یه خودروی جاده نیست
    دومین دلیلش تردید های متعدد برای اتمام این ماشین در کل این سال ها بود به قدری توقع هاشون از ماشین پایین اوردن و در ساختارش دستکاری کردن که کل پروژه از بین رفت ماشینی که قرار بود 1100 کیلو باشه الان 1700 کیلو وزن داره صرفا تبدلیش کردن به نمادی از فرمول یک نه یه ماشین فرمول یک برای جاده دخالت بخش های دیگه تیم مرسدس توی تیم توسعه دست توسعه دهنده هارو بست مثلا میگفتن این ماشین کاملا باید شبیه یه ماشین بنز باشه و از الگو های طراحی بقیه خودرو های جاده ای بنز پیروی بکنه تا تبلیغی برای خودرو های تولید انبوده بنز باشه این کل نفس قضیه رو خراب کرد
    شما والکری رو ببینید شبیه هیچ استون مارتین دیگه ای نیست هدف هنوز اون چیزی که از اول بود

    موافقم 3
    مخالفم 18
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      داداش در سال های آینده این موتور در خودرو های سوپر اسپرت زیادی استفاده میشه

      موافقم 13
      مخالفم 2
  10. Alan.r

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    باز هم مرسدس خوش درخشید
    این ماشین واقعا محشره و جزو بهترین هایپرکار های تاریخه و قطعا رکورد های دیگری رو هم می‌شکنه
    میزان قدرت تولیدی و ردلاین موتور ۱.۶ لیتری کوچیکش واقعا محشره و به لطف آیرودینامیک فعال فوق‌العادش داونفورس بسیار زیادی رو تولید می‌کنه و پایداری زیادی در پیچ ها داره در ضمن با این میزان نیروی تولیدی تونسته استاندارد آلایندگی یورو شش رو هم کسب کرده و این یعنی تکنولوژی
    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم 27
    مخالفم 3
  11. Yasin

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    هم والکری هم GT2 RS راحت رکوردشو می‌زنن

    موافقم 15
    مخالفم 28
  12. Sobhan

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    من اسنزارو می‌خوام 😭

    موافقم 6
    مخالفم 5
  13. Royal Driver UK

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    عالیه، اما والکری یک هیولای تمام عیارتر محسوب میشه!

    موافقم 4
    مخالفم 10
  14. مهردادکمال

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    به پیشرفته ترین اتوموبیل ساخته بشر داریم نگاه میکنیم بعد از slrزیباترین مرسدس سی چهل ساله اخیر بنز هم هست…
    آیا بهترین هایپر کار هست؟ مطمین نیستم این گزاره آخر صحیح باشه! اما قطعا یکی از بهترین هایپر کار های کنونی جهان هست.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. Sevlan

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    همین یه مورد که با موتور 1.6لیتری با تکنولوژی فرمول یک و دوران 11000دور تونسته قوانین آلایندگی یورو ۶ رو پاس کنه، یعنی چه زحمت و دقتی برای توسعه‌اش صرف شده، بعد یعده یجوری راحت ایراد میگیرن و با ماشینای سطح پایین مقایسه‌اش میکنن، هدف از اول ایجاد توانایی برای آوردن فناوری فرمول یک در ساخت انجین های خیابانی و بکاربردن اون در ساخت هایپرکارها بوده، درسته یه لغزش‌هایی تو مسیر شده، ولی باید پروژه و دست اندرکاراشو تحسین کرد

    موافقم 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا