تزریق تکنولوژی فرمول یک به جاده کار هر شرکتی نیست اما مرسدس-ای ام جی با ابر خودروی وان این کار را انجام داد و واضح است که ژرمنها به این کار بسیار افتخار میکنند!
تمامی ۲۷۵ خریدار ثروتمند این خودرو با کمال میل منتظر تولید مرسدس-ای ام جی وان بودهاند زیرا به خوبی میدانستند که قرار است سوار چه محصول خاصی شوند. ای ام جی نیازمند حدود ۵ سال بود تا نسخه مفهومی این خودرو را راهی خط تولید کند. ابر خودروی موردبحث قبلاً رکوردهایی را شکسته و به تازگی ویدئوی منتشر شده از این هیولای هیبریدی نشان دهنده چنین رکوردهایی است.
مرسدس-ای ام جی وان توانسته یک دور پیست ردبول رینگ را در ۱ دقیقه و ۲۶.۸۴۶ ثانیه طی کرده و سریعترین خودروی جادهای آن پیست لقب بگیرد. برای ثبت رکوردی دیگر در پیست مشهور هاکنهایم نیز فقط به ۱ دقیقه و ۳۸.۵۶۳ ثانیه زمان نیاز بوده است؛ اما محبوبترین رکورد وان به پیست نوربرگ رینگ یا جهنم سبز مربوط میشود که یک دور آن را در ۶ دقیقه و ۳۵.۱۸۳ ثانیه طی کرده و سریعتر از هر خودروی جادهای دیگر بوده است. رسیدن به این دستاوردها کار راحتی نبوده زیرا در فرایند توسعه مرسدس-ای ام جی وان مشکلات و چالشهای زیادی وجود داشته است. برای اینکه بفهمید تیم توسعه این ابر خودرو چه مشکلاتی داشتهاند کافی است به سخنان اولا کالنیوس مدیرعامل مرسدس گوش دهید که اذعان کرده بود در زمان صدور چراغ سبز تولید این خودرو، هیئتمدیره مرسدس حتماً مست بودهاند!
تنها خودروی دیگری که شاید بتواند این رکوردها را بهبود بخشد استون مارتین والکری است. در همین اثنا ابر خودروی وان که بهصورت دستساز تولید میشود یک هیولای قاطع در پیست خواهد بود. تمامی خودروهای تولیدی از ۱۶ جایگاه مونتاژ و تست عبور میکنند. چهار پیشرانه این خودرو در بریتانیا و در بخش قوای محرکه پرفورمنس مرسدس-ای ام جی تولید میشوند.
به عنوان یادآوری باید گفت ابر خودروی مرسدس بنز یکی از سریعترین خودروهای تاریخ بوده و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۲.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو نیز در ۷ ثانیه ثبت میشود. این هیولای چهار چرخ محرک حداکثر سرعت ۳۵۲ کیلومتر در ساعتی دارد. در نظر داشته باشید که پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی وان میتواند تا ۱۱ هزار دور در دقیقه دوران کرده و درعینحال استانداردهای آلایندگی یورو ۶ را پاس کند.
HR3
۱۲ آذر ۱۴۰۱این ماشین چون مبناش پیسته احساس یه هایپرکار خفن خیابانی رو منتقل نمی کنه شما تو لافراری و مک لاری پی وان و بوگاتی وایرون علاوه بر مشخصات فنی عالی یه حس ابهت و تک ستاره بودن تو خیابان رو می بینید
ferimia
۱۲ آذر ۱۴۰۱مرسی که نظرتو تحمیل کردی به بقیه
اتفاقا من حس خوبی دارم بهش! و خفنه
ممد ژانگولر
۱۲ آذر ۱۴۰۱تمام ویژگیهای یک اتومبیل اسطوره ایی یکجا در این ماشین جمع شده
داشتم فیلمشو میدیدم آدرنالین خونم رفت بالا و اشک هیجان تو چشام جمع شد
واقعا شرکت مرسدس بنز دوست داشتنیه
زیبا ،قدرتمند، اصیل ، جادار دونفره
❤BMW❤
۱۳ آذر ۱۴۰۱اگه فراری هم توی نوربرگ رینگ ماشینشو تست میکرد ، الان خیلی چیزا اینطوری نبود
Elmiraj
۱۲ آذر ۱۴۰۱یه دور هم در laguna seca بزنه ببینیم میتونه استارتاپ زینگر را شکست بده….!!!
سبحان
۱۲ آذر ۱۴۰۱من فکر میکنم Czinger کاملا میتونه توی نوربرینگ رکورد amg one بشکنه
❤BMW❤
۱۳ آذر ۱۴۰۱باید منتظر والکری بود …
GMA
۱۲ آذر ۱۴۰۱Elmiraj
زینگر یه مورد استثنایی هست،واقعا یه شاهکاره به تمام معناست،ظاهرا در زمینه شتاب و مسافت 400 متر هم مدعی هست…
اطلاع دارید پیشرانه اش ساخت کیه؟؟بعید میدونم خود زینگر ساخته باشه..
Elmiraj
۱۲ آذر ۱۴۰۱کل پروسه طراحی ( تمامی اجزای ماشین ) توسط تیم زینگر انجام شده و شرکت های دیگری هم در تامین نقش داشن .
((زینگر خود عضوی از شرکت Divergent 3D هست که در زمینه پرینت سه بعدی و تولید دستهای کار میکنه و علاقه مند به تولید حجمی برای سازه های سبک وزن هست ، این شرکت سال ۲۰۱۴ در تورنس کالیفرنیا تاسیس شده ))
اینجین درون سوز زینگر یک نمونه هشت سیلندر ۲.۸۸ لیتری هست که ۹۵۰ اسب بخار نیرو تولید میکنه و تا ۱۱۵۰۰ تا هم دور میگیره ، این موتور توسط تیم زینگر توسعه یافته و فرایند تولید آن هم توسط همین کمپانی divergent 3D با تیکنیک های پیشرفته چاپ سه بعدی به تولید رسیده…
بد نیست اضافه کنم زینگر بدون تکنولوژی فرمول یک به بازدهی ۳۲۹ اسب بخار به ازای هر لیتر از حجم موتور رسیده در حالی که این عدد برای مرسدس amg وان ۳۵۳ اسب بخار بر هر لیتر هست ، به عبارتی دیگر استارتاپ زینگر بدون پیچیدگی ها و چالش های آوردن انجین فرمول یک به جاده به ۹۳ درصد بازدهی که مرسدس ۵ سال زمان صرف ساخت آن کرده ، رسیده… !!!
دیگر اعداد و ارقام نسب وزن به قدرت و داون فورس هایپرکار ۲۱c هم بسیار فراتر از چیزی هست که مرسدس ساخته…
akrh78
۱۲ آذر ۱۴۰۱اینطور که به نظر میاد توی همه پیست ها حدود 2 درصد از بقیه سریعتره و انگار گشتاور الکتریکیش توی پیچای سرعت پایین نقطه قوتش در برابر رقیباشه
با توجه به خصوصیات لگونا سیکا اگه تایم سنا رو مرجع قرار بدیم، من فکر نکنم بتونه زینگر رو شکست بده
Dna
۱۲ آذر ۱۴۰۱عالیه و ولی داره اونم اینکه وزنش زیادی داره
Reza Waffen SS
۱۲ آذر ۱۴۰۱به این میگن مهندسی ناب آلمانی جونم مرسدس الماس درخشان صنعت خودروسازی جهان 💎🥇
ناشناس
۱۲ آذر ۱۴۰۱بیانیه پورشه به amg : بترس از روزی که اسب سرکش اشتوتگارت عصبانی بشه 😈😎🇩🇪🇩🇪🚀🚀🚀
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۲ آذر ۱۴۰۱همین سه پر بنز رو چوب وصل کنی میشه رام کن اسب
❤BMW❤
۱۳ آذر ۱۴۰۱وای
هیهیهیهیهی
❤BMW❤
۱۳ آذر ۱۴۰۱بعله
پورشه برتری رقبا رو تحمل نمیکنه یه جوری زهرش رو میریزه
ناشناس
۱۲ آذر ۱۴۰۱سوال مجری پادکست از الیور بلوم : آیا پورشه برنامه ایی برای توسعه جانشین ۹۱۸ اسپایدر یا ساخت یک هایپرکار جدید را دارد ؟
الیور بلوم در جواب گفت : قطعا ، ما چند سالی هست که مرسدس وان و آستون مارتین والکری را زیر نظر داریم ، همانطور که میدانید ما عاشق رقابت هستیم ، برنامه هایی برای ساخت یک هایپرکار در آینده داریم ولی باید بدانید این آینده نزدیک نیست زیرا مدل های خاص مثل ۹۱۸ هر ۱۰ سال یکبار ظهور میکنند ، ما ۹۱۸ را در سال ۲۰۱۵ رونمایی کردیم بنابراین هنوز چند سالی وقت داریم که محصولی قابل برای رقابت با مرسدس و آستون راهی بازار کنیم . پورشه همچنین رسما اعلام کرده تو هایپرکار جدیدش باتری های حالت جامد کار میزاره و هنوز معلوم نیست که این هیولا مثل گذشته هیبریدی خواهد بود یا تمام الکتریکی ولی هر چی باشه قطعا میتونه مچ جناب amg وان رو تو پیست و درگ بخوابونه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۲ آذر ۱۴۰۱تمام الکتریکی اگر باشه با این مقایسه نمیشه
حامد
۱۲ آذر ۱۴۰۱چرا شتاب صفر تا صد این ماشین انقد بالاست نسبت به ماشینی مثل کوروت z06 یا خیلی ماشینای دیگه که زیر 2.5 ثانیه هستن؟
ناشناس
۱۲ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز ، این یه هایپرکار پیست محور هست و برای رکورد شکنی تو پیست طراحی و ساخته شده و گرنه شما اگه میخواید یه خودرو خیلی سریع تو خط مستقیم بگیرید اصلا نیازی
به صرف هزینه زیاد برای سوپرکار نیست ، میتونید با ۱۴۰ هزار دلار تسلا مدل s پلد بخرید که صفر تا صد ۱/۹۹ ثانیه داره و تو ۴۰۰ متر از شیرون و رگرا هم سریع تره ، هر ماشینی برای یه منظوری ساخته میشه
Taha Malek
۱۲ آذر ۱۴۰۱وزن زیاد وشاید دون فورس بالا
Alan.r
۱۲ آذر ۱۴۰۱علتش داونفورس بسیار زیادشه اگه اون بال عقب رو حذف کنی شتاب بسیار بهتری رو میتونه ثبت کنه البته در اون صورت پایداری ماشین به شدت کاهش پیدا میکنه
Taha Malek
۱۲ آذر ۱۴۰۱باله عقب متحرکه دون فورس از قسمت های دیگ بدنه هم زیاده
akrh78
۱۲ آذر ۱۴۰۱به نظرم بخاطر ذات مسابقه ای بودن موتورش هست. چون موتور خودرو های مسابقه ای بر خلاف خودرو های جاده ای قدرت و گشتاور رو باید توی دور بالا تولید کنن و توی سرعت پایین (0 تا 100) موتور های الکتریکی دارن بیشتر کار رو انجام میدن و در اصل حدود 400-500 اسب بخار داره 1700 کیلو ماشین رو حرکت میده
اگه دیده باشی هایپرکار های لمانز یا والکری هم همینجوری هستن و با موتور الکتریکی از پیت بیرون میان و بعد از یه سرعتی مثلا 50 کیلومتر بر ساعت موتور احتراق داخلی وارد مدار میشه
OM.01
۱۲ آذر ۱۴۰۱(چرا شتاب صفر تا صد این ماشین انقد بالاست نسبت به ماشینی مثل کوروت z06 یا خیلی ماشینای دیگه که زیر ۲.۵ ثانیه هستن؟)
چرا شتاب این ماشین اینقدر بالا هست؟ببخشید منظورتون اینکه شتاب چرا اینقدر پایینه دیگه؟ چون شتاب بالا منظور سریع شتاب گرفتن هست.
در وسایل نقلیه، عوامل مختلفی در شتاب خودرو نقش دارند و پنج عامل در شتاب تاثیرگذار هستند که عبارتند از ایرودینامیک، وزن، قدرت، تایرها و سیستم های کمکی.
ایرودینامیک در سرعت های بسیار زیاد عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد، به همین خاطر در بحث شتاب صفر تا صد این فاکتور کمتر از بقیه نقش دارد. اما وزن و قدرت فاکتورهای مهم تری هستند.در یک اتومبیل هر چه نسبت قدرت به وزن عدد بهتری باشد، پتانسیل آن در شتابگیری نیز بالاتر خواهد بود. حال می توان متوجه شد که چرا همیشه قدرت زیاد و اسب های بخار بیشتر به تنهایی برای شتابگیری سریع کافی نیستند.
اما یک مساله مهم دیگر، قدرت موتور و نسبت آن با وزن زمانی ارزش پیدا می کند که بتوان از تمامی اسب بخار های موجود استفاده کرد. اینجاست که پای فاکتور تایر و سطحی که خودرو روی آن قرار دارد، به بحث شتابگیری باز می شود. به طور کلی هر چه اصطکاک بین تایر و سطح بالاتر بوده و چرخ ها دچار هرزگردی نشوند، شتاب خودرو بهبود بیشتری خواهد داشت.
البته فارق از این ها دمای هوا نوع بنزین شیب زمین رطوبت و توانایی های راننده و… هم در شتاب تمام خودرو ها تاثیر گذاره. یه ماشین هیچ وقت نمیتونه یه تایم واحد ثبت کنه. ممکنه الان 2.8ثانیه بزنه و 5 دقیقه دیگه تست کنه 3.1 ثانیه بزنه.
البته 2.9ثانیه شتاب 0تا 100 و 7 ثانیه شتاب 0تا 200 برای این ماشین و این نسبت قدرت به وزن و هدف و کارایی این ماشین بد نیست اما عالی هم نیست معمولیه. شما چه توقعی داشتی نمیدونم.
حامد
۱۳ آذر ۱۴۰۱بله منظورم زمان صفر تا صدش بود که بالاست و انتظار داشتم با موتور فرمول یک و اینکه بیشتر قطعاتش فیبر کربن و سبکه، شتاب صفر تا صدش یه چیزی در حد 2 ثانیه باشه
ولی دوستان در مورد داون فورس بالاش گفتن که احتمالا همون باعث شده تو پیست ها بتونه رکوردشکنی کنه
❤BMW❤
۱۳ آذر ۱۴۰۱چون بنزه …
ازش انتظار بیشتری نمیره
Hadi
۱۲ آذر ۱۴۰۱👌🏼German engineering 🇩🇪
PRPR
۱۲ آذر ۱۴۰۱فکر کنم مثل شیرون پر فروش باشه
Taha Malek
۱۲ آذر ۱۴۰۱تولید محدوده
سبحان
۱۲ آذر ۱۴۰۱هدف ساخت یه ماشین پیست محور با گذاشتن موتور ماشین فرمول یک و سیستم هیبرید فرمول یک ساخت یه سلاح کاملا پیست محور بوده
این همه روی ایرودینامیک این ماشین تاکید شده این همه زمان توی تونل باد گذرونده 7 سال زمان برای شاسی و تعلیق این ماشین زمان گذاشته شده که یه ماشین جی تی ساخته بشه ؟ هدف این ماشین اوردن بهترین فناوری های فرمول یک از پیست به جاده بوده بعد کل این قضیه رو دارن به خاطر عدم موفقیت این ماشین منکر میشن ؟
من چند دلیل برای عدم موفقیت این پروژه به ذهنم میرسه
اولین دلیلش وجود کل این پروژه هستش یه ماشین جاده ای برای سریع بودن توی پیست نیازی به چنین موتوری نداره این موتور برای سازه یه خودروی جاده نیست
دومین دلیلش تردید های متعدد برای اتمام این ماشین در کل این سال ها بود به قدری توقع هاشون از ماشین پایین اوردن و در ساختارش دستکاری کردن که کل پروژه از بین رفت ماشینی که قرار بود 1100 کیلو باشه الان 1700 کیلو وزن داره صرفا تبدلیش کردن به نمادی از فرمول یک نه یه ماشین فرمول یک برای جاده دخالت بخش های دیگه تیم مرسدس توی تیم توسعه دست توسعه دهنده هارو بست مثلا میگفتن این ماشین کاملا باید شبیه یه ماشین بنز باشه و از الگو های طراحی بقیه خودرو های جاده ای بنز پیروی بکنه تا تبلیغی برای خودرو های تولید انبوده بنز باشه این کل نفس قضیه رو خراب کرد
شما والکری رو ببینید شبیه هیچ استون مارتین دیگه ای نیست هدف هنوز اون چیزی که از اول بود
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۲ آذر ۱۴۰۱داداش در سال های آینده این موتور در خودرو های سوپر اسپرت زیادی استفاده میشه
Alan.r
۱۲ آذر ۱۴۰۱باز هم مرسدس خوش درخشید
این ماشین واقعا محشره و جزو بهترین هایپرکار های تاریخه و قطعا رکورد های دیگری رو هم میشکنه
میزان قدرت تولیدی و ردلاین موتور ۱.۶ لیتری کوچیکش واقعا محشره و به لطف آیرودینامیک فعال فوقالعادش داونفورس بسیار زیادی رو تولید میکنه و پایداری زیادی در پیچ ها داره در ضمن با این میزان نیروی تولیدی تونسته استاندارد آلایندگی یورو شش رو هم کسب کرده و این یعنی تکنولوژی
🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
Yasin
۱۲ آذر ۱۴۰۱هم والکری هم GT2 RS راحت رکوردشو میزنن
Sobhan
۱۲ آذر ۱۴۰۱من اسنزارو میخوام 😭
Royal Driver UK
۱۳ آذر ۱۴۰۱عالیه، اما والکری یک هیولای تمام عیارتر محسوب میشه!
مهردادکمال
۱۳ آذر ۱۴۰۱به پیشرفته ترین اتوموبیل ساخته بشر داریم نگاه میکنیم بعد از slrزیباترین مرسدس سی چهل ساله اخیر بنز هم هست…
آیا بهترین هایپر کار هست؟ مطمین نیستم این گزاره آخر صحیح باشه! اما قطعا یکی از بهترین هایپر کار های کنونی جهان هست.
Sevlan
۱۳ آذر ۱۴۰۱همین یه مورد که با موتور 1.6لیتری با تکنولوژی فرمول یک و دوران 11000دور تونسته قوانین آلایندگی یورو ۶ رو پاس کنه، یعنی چه زحمت و دقتی برای توسعهاش صرف شده، بعد یعده یجوری راحت ایراد میگیرن و با ماشینای سطح پایین مقایسهاش میکنن، هدف از اول ایجاد توانایی برای آوردن فناوری فرمول یک در ساخت انجین های خیابانی و بکاربردن اون در ساخت هایپرکارها بوده، درسته یه لغزشهایی تو مسیر شده، ولی باید پروژه و دست اندرکاراشو تحسین کرد