مرسدس بنز

درگ مرسدس SL55 جدید با بی‌ام‌و M850i، پورشه 911 GTS و جگوار F تایپ R

یکی از ویژگی‌های جذابی که از دیرباز در خودروها محبوب و موردتوجه بوده، سقف باز شونده است و امروزه حتی کوپه‌های بالا ردهٔ خودروسازان هم نسخهٔ کانورتیبل دارند. این موضوع ما را به مسابقهٔ درگ امروز کارواو رسانده است. آنچه در اینجا داریم، چهار کانورتیبل یا کابریولت اروپایی است که سه ویژگی مشترک دارند: صندلی‌های ۲+۲ (به‌جز جگوار)، سقف بازشو و پیشرانه‌های قدرتمند که هیجان را در هوای آزاد فراهم می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید پرفورمنس بالایی را در خودرویی روباز داشته باشید، باید این چهار ماشین را در لیست نهایی خود قرار دهید اما کدام‌یک از آن‌ها سریع‌تر است؟ یک مسابقهٔ درگ به این سؤال پاسخ می‌دهد ولی مثل همیشه اول به اعداد و ارقام می‌پردازیم.

مرسدس AMG SL55 که سال گذشته معرفی شد، از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این که نسخه‌ای تضعیف‌شده از SL63 است، ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد. پورشه ۹۱۱ کاررا GTS تنها خودروی محرک عقب و شش سیلندر این گروه است. پیشرانهٔ ۳ لیتری تخت توئین توربوی این ماشین ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد و باید وزن ۱۶۱۵ کیلوگرمی را جابجا کند.

سنگین‌ترین عضو این جمع ب‌ام‌و M850i با وزن ۲۱۲۵ کیلوگرم است. این کانورتیبل باواریایی از پیشرانهٔ آشنای ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که در اینجا ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. جگوار F تایپ R هم تنها خودروی سوپرشارژ این رقابت است که پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 آن ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این کوپهٔ بریتانیایی با وزن ۱۷۹۰ کیلوگرمی، پس از پورشه سبک‌ترین خودروی جمع محسوب می‌شود.

با توجه به این اعداد و ارقام، فکر می‌کنید کدام کانورتیبل لوکس برندهٔ درگ ۴۰۰ متر شود؟ در مسابقهٔ رولینگ چطور؟ ویدئوی زیر پاسخ این سؤالات را می‌دهد.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ GTS

جگوار F تایپ R

مرسدس SL55

ب‌ام‌و M850i

پیشرانه ۳.۰ لیتری H6 ۵.۰ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8 ۴.۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو سوپرشارژ توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۸۰ اسب بخار ۵۷۵ اسب بخار ۴۷۶ ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
عقب عقب چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۱۵ کیلوگرم ۱۷۹۰ کیلوگرم ۱۹۵۰ کیلوگرم ۲۱۲۵ کیلوگرم
قیمت ۱۵۶,۸۵۰ دلار ۱۱۲,۴۷۵ دلار ۱۳۸,۴۵۰ دلار ۱۱۰,۳۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    ۹۱۱

    موافقم 37
    مخالفم 14
  2. Reza Waffen SS

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    ماشاالله ژرمن ها جمعشون جمعه، انتخابم پورش ۹۱۱ GTS

    موافقم 40
    مخالفم 15
  3. مهران

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    وزن M8😕

    موافقم 28
    مخالفم 4
  4. Daruosh

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    اگه sl63s تو درگ بود نتیجه جالب تر میشد:)

    موافقم 21
    مخالفم 10
    1. سامان اذری

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      اگه اس ال ۶۳ بود باید پورشه ۹۱۱ توربو اس رو میذاشتن جشلوش
      که متاسفانه باس بگم تو نتیجه هیچ فرقی نمی‌کرد

      موافقم 10
      مخالفم 4
  5. Lamborghini

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    پورشه قورباغه ای تو چی داری که انقدر سریع هستی
    پورشه واقعا اعجاب مهندسی هست با شش سیلندر با هشت سیلندر ها در میوفته البته اختلاف وزن و گیربکس دوکلاچه تاثیر زیادی تو شتاب ۹۱۱ داره
    بنز هم بهتر بود مدل ۶۳ رو می آوردن

    موافقم 38
    مخالفم 7
  6. مازیار

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    پورشه بنز بی ام و
    سلاطین تکنولوژی و مهندسی
    اما انتخابم جگواره فقط بخاطر جذابیت بی پایان و میخکوب کننده اش

    موافقم 47
    مخالفم 8
  7. بهنام

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    نظر شخصی لطفاً بهم حمله نکنین.
    طراحی اس ال اصلأ اصالت بنز و مخصوصاً اس ال کلاس رو نداره
    جگوار طراحی تکراری و خسته کننده .گویی حداقل دو نسل از رقبا عقب افتاده
    ام هشت ب ام و بیشتر تناسبات آمریکایی داره تا آلمانی گرچه این نقیصه پشت کیفیت ساخت بینظیرش پنهان شده
    پورشه انتخابم بخاطر اصالت طراحی ، مشخصات فنی بی‌نظیر ، و ارزش بالای اون در دراز مدت اونو از بقیه جدا کرده .

    موافقم 34
    مخالفم 32
  8. MASOUD 0099

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    فقط پورشه 911gts

    موافقم 20
    مخالفم 8
  9. TESLA

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    از نظر پرفورمنس : برنده بی چون و چرا پورشه هست که با تکیه به یه ۶ سیلندر کوچولو تونست تمامی ۸ سیلندر های اینجا رو تحقیر کنه
    ولی از نظر طراحی : برنده مرسدس هست ، واقعا این نسل sl رخ فوق العاده ای داره ولی از نظر فنی به نسبت همشهری خودش یعنی پورشه واقعا ضعیف عملکرد ، در جواب اونایی که میگن باید اینجا sl63 رو میاوردن باید بگم که sl63 یه کلاس از این ها بالاتر هست و از نظر قیمتی با ۹۱۱ توربو برابری میکنه که اگر بخوایم ۹۱۱ توربو هم به این رقابت بیاریم ، باز هم ستاره سه پر راهی جز قبول شکست نداره

    موافقم 28
    مخالفم 11
  10. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    یکی از دوستان میگه 911 چی داری که از همه سریعتری.والا یه بار دیگه به مشخصات نگاه کنید مگه میشه از جگوار سریعتر باشه.جگوار دو دف هست قدرت خیلی بیشتر داره گشتاور بیستر داره وزن هم که مناسبه.911 محصول یه کمپانیه که قدرت موتورهاش رو به دروغ پایین اعلام میکنه شک نکنید این 911 نزدیک 600 اسب قدرت داره.همونجور که توربو اس بالای800 اسب قدرت داره.حتی تو رولینگ که گشتاور خیلی مهمه بازم جلو میوفته.حالا همین کارواو که بهونش برا تایمهای ضعیفش با آمریکاییها دف عقب بودنه و سریع بودن رقبا دو دف بودنشون حالا فراموش کرده که رقیب ماشین مورد علاقش دو دف هست.

    موافقم 4
    مخالفم 33
    1. فرشاد

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (932 ديدگاه)

      یعنی پورشه اسب هارو پایین اعلام میکنه؟😂
      عجب جوکی.مگه میشه چون تو چهارصد متر حریف نداره اینارو بهش گف؟
      918مال سال2015هس که تو اون زمان همه هایپرکار هارو زمین زد.سال پیش هم بوگاتی شیرون 2021رو تو چهارصد متر
      اگه با گفته های تو حساب کنیم 918اهف سال پیش بالای هزارپونصد اسب بوده که الکی گفتن900و خورده ای

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۲۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2410 ديدگاه)

        تنها علتش فقط بکارگیری دقیق در چند فاکتور وزن توان و تنظیم مثال زدنی گیربکسه و متریال فوق العاده مرغوب قطعات گیربکس و موتور
        پورشه با این فاکتورها بسیار عالی تونسته به نهایی ترین حالت برای پایین ترین زمان برای شتاب دست پیداکنه
        انتخاب اول من M8
        بعد مرسدس
        بعد جگوار
        و پورشه ست

        موافقم 10
        مخالفم 3
    2. Ali rezaii

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      دوست عزیز آلمان برخلاف ایران کارخونه در مورد قدرت موتور و آلایندگی نمی تونی دروغ بگه ( به دلیل آلایندگی و … ) و اینکه تست های انجام شده بر روی قدرت وارد بر چرخ و قدرت وارد بر گیربکس هم گرفته میشه . نکته بعدی در مورد دیفرانسیل عقب پورشه هستش که به دلیل استفاده از سیستم tsc یا همون سیستم کنترل هرز گردی باعث میشه لانچ به خوبی با راننده آماتور انجام بشه .

      موافقم 13
      مخالفم 1
  11. Sobhan

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    راستشو بخوای اصلا فکر نمی‌کردم جگوار آنقدر سری باشه😂

    موافقم 15
  12. Royal Driver UK

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    جگوار اف تایپ جزو بهترین هاست

    موافقم 8
    مخالفم 2
  13. ❤BMW❤

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    فقط بی‌ام‌و

    موافقم 11
  14. amirboss

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (737 ديدگاه)

    دلیل موفقیت پورش استفاده صحیح از موتور با آرایش H و اتلاف کمتر گشتاور به چرخ و همچنین گیرباکس دوکلاچه و ضرایب مناسب دنده و تقسیم مناسب وزن و آیرودینامیک فوق العاده و مرکز ثقل مناسب تر و . . .هست که برسی هرکدوم از اینا خودش یه مقاله جداگانه احتیاج داره.
    از قدیم گفتن از اونی نترس که هزارتا فن بلده از اونی بترس که یه فن رو هزار بار تمرین کرده. حالا خودتون ببینین چه خبره

  15. Siyavash

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (804 ديدگاه)

    اولین باره تویه این ۱۲ یا ۱۳ سال درگ میبینم .جگوار سریع بود..واقعا عالی بود…ولی بی ام و خیلی سنگین بود کاشکی مدل ام رو میاوردن..در اون صورتم پورشه هم توربو اس رو می‌آورد و بنز هم اس ال ۶۳..که بازم باید همه برایه دوم شدن تلاش میکردن با وجود پورشه…در کل درگ جالبی بود و ماشینای عالی بودن…

    1. محمدهادی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      همه شون عالی بودن
      مرسدس بنز چقد تو این نسل زیبا شده

      موافقم 8
      مخالفم 2
  16. احمدرضا

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    انتخاب من پورشه و جگوار

    موافقم 8
    مخالفم 3
  17. samurai

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    بنز ….:)) ولی من باشم لکسوس ال سی 500 رنگ سفید صدفی میخرم بعد یه بنز :)

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Sobhan

      ۳۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      اون لکسوس یکی از زیبا ترین ماشین های دنیاست صد در صد به همه ای اینا ترجیحش میدم

      موافقم 2
      مخالفم 2
  18. همایون

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (782 ديدگاه)

    واسه اینکه sl وارد محوطه amg gt نشه بنز تو اسب بخار کم گذاشته براش در حالی که تو ظاهر و کابین کارش عالیه ولی ۴۷۰ اسب واسه یه کوپه ۱۵۰هزاردلاری واقعا کمه در حالی که همین بنز تو سی کلاس قدرت ۶۸۰ اسب و تو اس کلاس بالای ۸۰۰ اسب داره ارائه میده جالب اینه از رقبا جدیدتره یعنی میدونستن رقبا چه پرفورمنس بالای دارن ولی بازم کم کاری کردن و تو پرفورمنس رده آخره.یه زمانی sl65 موتور دوازده سیلندر 612 اسبی داشت با قیمت منطقی ولی الان قیمت گرون داره با قدرت کم.در کل این تداخل کلاسها بلای جونه amg شده amg gt سدان باعث شد نسل جدید cls۵۵ شش سیلندر باشه حتی E63s از m5 ضعیفتر شد چون میخواستن قدرتمندترین سدانشون amg gt باشه کلا خانواده جی تی به جز بلک تو کلاس خودشون گرون و ضعیف هستن ولی تو دوران slr و sls این مشکلات نبود به نظرم سوپرکار بنز باید مثل جی تی بلک سریس بالای هفتصد اسب قدرت داشته باشه تا بتونه جلو رقباش مثل پورشه حرفی واسه گفتن داشته باشه چون حتی زمانی که قدرت برابر باشه بازم خرید پورشه بهتر از خرید بنزه با اینکه خودم عاشق بنزم ولی این حقیقت رو باید قبول کرد برند پورشه لوکستره.

  19. یاس ی

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    قبل از اینکه فیلم را نگاه کنم با خودم گفتم اگه پورشه بین این سه رقیب اول نشه یا راننده ناشی داره یا خورشید از سمت مخالف طلوع کرده.
    با اینکه من عاشق هر چهارتا هستم و بینشون نمیتونم یکی را انتخاب کنم ولی در سریعتر بودن پورشه شک نداشتم. سوای گیربکس بسیار کارآمد و هماهنگی وزن و پرفورمنس پورشه لعنتی فوت کوزه گری داره که باعث میشه همیشه از رقبای قویتر از خودش سر باشه.

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا