هرچند AMG را بهعنوان زیربرند مرسدس بنز میشناسیم که نسخهٔ پرفورمنس تقریباً همهٔ محصولات این شرکت را ارائه میکند اما AMG پیش از ادغام با مرسدس در اواخر دههٔ ۹۰، یک تیونر مستقل بود؛ اما حتی در همان زمان هم مدلهای تیونینگ AMG همیشه بسیار مطلوب بودند مثل این مرسدس بنز 560SEL 6.0 AMG مدل ۱۹۹۱ که حالا به حراج گذاشته شده است.
این خودرو که در سال ۱۹۹۱ به خریداری در ژاپن تحویل داده شده، متعلق به آخرین سال تولید نسل W126 مرسدس بنز S کلاس است پیش از آنکه با نسل مدرنتر W140 جایگزین شود. مشخص نیست که تیونینگ AMG روی این ماشین بلافاصله پس از خرید انجام شده یا بعداً صورت گرفته است ولی 560SEL 6.0 AMG داستان ما در سال ۲۰۱۸ به ایالاتمتحده وارد شد و هماکنون روی کیلومتر شمار آن عدد ۷۲,۹۷۵ کیلومتر نقش بسته است.
این خودرو در ابتدا به رنگ مشکی بوده اما بعداً با رنگ نقرهای دوباره رنگآمیزی شده است. کیت بدنهٔ جذاب AMG نیز که شامل سپرهای اسپرت همرنگ بدنه، رکابهای جانبی اسپرت و اسپویلر برجستهٔ عقب میشود، در وضعیت کاملاً مطلوبی قرار دارد. این خودرو همچنین روی رینگهای آلیاژی سهتکهٔ AMG قرار گرفته که توسط OZ ساخته شدهاند و با دو سر اگزوز در عقب نیز خود را از دیگر S کلاسهای آن زمان متمایز کرده است.
هرچند این S کلاس متعلق به چهار دهه پیش است اما بهعنوان پرچمدار مرسدس بنز، از کابین مجلل و کاملاً مجهزی بهره میبرد. صندلیهای چرمی با گرمکن در جلو و عقب، تنظیم برقی و حافظه برای راننده، کنترل تهویهٔ اتوماتیک، سانروف برقی و کروز کنترل ازجملهٔ این تجهیزات هستند. همچنین روی داشبورد، کنسول میانی و درها تریم چوبی کار شده و AMG قطعات چوبی بیشتری مثل دستهدنده و میزهای تاشوی عقب را به آن اضافه کرده است. لوگوی AMG روی غربیلک فرمان، صفحه آمپر و پلاک فلزی روی کنسول میانی هم راننده را از چیزی که زیر کاپوت پنهان شده مطلع میکند.
صحبت از زیر کاپوت شد. در اینجا یک پیشرانهٔ V8 اصلاحشده قرار گرفته که توسط AMG از ۵.۵ لیتر به ۶ لیتری ارتقاء پیدا کرده و به دو میلسوپاپ در هر سر سیلندر مجهز شده است. این موتور حدود ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که با استانداردهای امروزی چندان زیاد به نظر نمیرسد خصوصاً با توجه به اینکه S63 قبلی ۶۱۲ اسب بخار قدرت داشت و انتظار میرود این رقم در S63 E-Performance جدید حتی افزایش هم داشته باشد.
بااینحال، خروجی موتور AMG افزایش قابلتوجهی نسبت به ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور 560SEL استاندارد داشته است و این اعداد برای زمانی که سدانهای پرفورمنس هنوز رواج پیدا نکرده بودند چشمگیر به نظر میرسند. این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک به محور عقب منتقل میشود یعنی جایی که با دیفرانسیل لغزش محدود تورسن و سابفریم تقویتشده ارتقاء پیدا کرده است.
طبق اعلام فروشنده، این خودرو آخرین بار در سال ۲۰۲۱ سرویس شده که طی آن مایعات خودرو شامل روغن موتور، روغن گیربکس، روغن ترمز و آب رادیاتور تعویض شده و به لنت و دیسکهای ترمز جدیدی مجهز شده است. همراه با این سدان اسپرت کلاسیک یک کیف چرمی و دفترچه راهنمای کارخانه به زبان ژاپنی هم ارائه میشود. بالاترین پیشنهادی که تا زمان نگارش این مطلب برای این S کلاس AMG ارائه شده ۱۴۰ هزار دلار است.
سوشیانت
۴ مهر ۱۴۰۱کلن کمپانی ای ام جی رو میشه گفت برای بنزه چون توسط دو تا از مهندسین بنز تاسیس شده
Reza Waffen SS
۴ مهر ۱۴۰۱حاجی گنگش بالاس
࿗
۴ مهر ۱۴۰۱یارو چی مصرف میکنه رنگ فابریک مشکی بنز رو نقره ای کرد😐
MohammaD
۴ مهر ۱۴۰۱خوب نه دیگه اون طوری گنگش خیلی بیش از حد میرفت بالا اون وقت رسما جر میداد قلبو😂
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱گنگش خیلی خیلی خیلی به طور خطرناکی بالاس.
آرین
۴ مهر ۱۴۰۱همه تولیدات این چهارسال مرسدس (به جز اس کلاس) فدای برف پاک کن این 560.
GMA
۴ مهر ۱۴۰۱G واگن چی؟؟؟؟!
مجتبی .
۵ مهر ۱۴۰۱والبتهg کلاس
viper2
۴ مهر ۱۴۰۱این ماشین به دوتا چیزشه یکی چراغ شور جلوش یکی انتن عقب . وسلام . اینو میبینم یاد اون قسمت توکیو دریفت میوفتم که اون عموی اون پسره از بنز پیاده میشه .
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۴ مهر ۱۴۰۱مرسدس خوشگله عجب ترگل ورگلیه به به به طرفدارای بنس غیرتی شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ilia2008
۴ مهر ۱۴۰۱من فکر می کردم الان مدارس باید باز باشن
Royal Driver UK 70
۴ مهر ۱۴۰۱داداش نمیخوام اینو بگم ولی بیا پایین
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۴ مهر ۱۴۰۱اینکه روی خر شیطون باشی و هی سواری بگیری خیلی باحاله حتما امتحان کن
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۴ مهر ۱۴۰۱تو نه شما بی سواد تو چشمات آلبالو گیلاس چیده وقتی که اسم من رو دیدی او سگ سرلبی بود نه گربه سرابی
جناب ایکس
۴ مهر ۱۴۰۱WTF
اینقدر سمّی داداش که حاضر شدم بعد ۴ ۵ ماه کامنت بذارم بخاطرت، بیا پایین…
Royal Driver UK 70
۵ مهر ۱۴۰۱یچی زده
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱پدال لطفا یه درگ بروز و درست و حسابی پیدا کن با دوبله یا زیر نویس. اینطوری خیلی عالی میشه. ممنون از زحمات شما.
کار دوبله ها چی شد. 🤔🤔
خیلی وقت دوبله بر کنار شده
MASOUD 0099
۴ مهر ۱۴۰۱حاجی بیش از حد گنگش بالاست
نیگا استیل گنگو نیگا ابهت بنزو خش میندازه قلبو
،🤣👌
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣🤣🤣
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣🤣
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱فوقالعاده است
یکی زیبا ترین بنز هایی که تا حال دیدم
هرکی با من موافقه لایک کنه
Kamy
۴ مهر ۱۴۰۱ادمین اینستا نیستی احیاناً؟
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱با من بودی اگه بودی نه نیستم
Kamy
۴ مهر ۱۴۰۱با خودت بودم آخه تیکه کلام ادمینای اینستا جمله «اگه با من موافقی لایک کن»ه
-_-
محمد
۴ مهر ۱۴۰۱ببخشید یک مشکلی اینجا هست! فرمان راننده در ژاپن سمت راست است و امکان رانندگی در آمریکا که فرمان راننده سمت چپ است وجود ندارد. چطور در عکس ها فرمان راننده سمت چپ است اگر خودرو برای ژاپن بوده است؟
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱نه همین توری گفتم
مسعود
۴ مهر ۱۴۰۱به احترام سلطان کلاه از سر برمیدارم
Arshia m3csl
۴ مهر ۱۴۰۱چقدر این مرسدس بنز 560sel زیباست این مرسدس بنز فوق العاده عالیه خیلی زیبا و شیکه این مرسدس بنز همه چیز تمومه
GMA
۴ مهر ۱۴۰۱موآی اگه خودرو بود🗿🗿🗿:
Royal Driver UK 70
۴ مهر ۱۴۰۱عزیز دله این ماشین♥️♥️ طراحی داخلیش و بیرونیش و قلبی که داره به مرسدسای الان میارزه
بی خیال اسم
۴ مهر ۱۴۰۱جانم از
گنگ ترین ماشین تاریخ هست
BMW
۵ مهر ۱۴۰۱خوبه مخصوصا بزف پاک کن های روی چراغاش با کلاس
مسعود
۵ مهر ۱۴۰۱چرا محل تلاقی سپر جلو با گلگیرهای جلو اینقد فاصله بینشون هست؟