مرسدسبنز موفق شده تا با کمک شرکت بوش، پارکینگی تماماً خودکار بسازد و راننده را از عملیات پارک حذف کند!
مرسدسبنز در سال ۲۰۱۹ و در موزه خود در شهر اشتوتگارت، از یک سیستم پارکینگ خودکار که بدون نیاز به راننده، عملیات پارک را به انجام میرساند رونمایی کرد. این شرکت پس از آن با شرکت «بوش» آلمان همکاری کرد تا پارکینگ خودکارش را بیشازپیش و با استفاده از سیستمهای گوناگون توسعه دهد.
این مجموعه حال و پس از سه سال موفق شده تا مجوزی را برای استفاده تجاری از این پارکینگ دریافت کند؛ بنابراین از این پس خودروهای عمومی دیگر و خودروهای خاص شخصی نیز میتواند از گاراژ P6 مرسدسبنز در فرودگاه اشتوتگارت استفاده کنند.
پایه و اساس این سیستم را قانونی جدید در ماه جولای ۲۰۲۱ بنیان گذاشت که در همکاری بین وزارت فدرال آلمان برای حملونقل و سامانههای دیجیتال و KBA مقرر شده بود. این قانون تازه برای خودروهای مجهز به سیستم رانندگی خودکار بدون کمک راننده سطح ۴ برای وسایل نقلیه موتوری مجوز تردد صادر کرد.
در نتیجه این قوانین و تلاشهای شرکتهای یادشده، مرسدسبنز میخواهد در گاراژ P6 فرودگاه اشتوتگارت، طرح پارکینگ بدون کمک راننده خود را نهایی و تجاری کند. مرسدسبنزهای کلاس S و پرچمدار برقی این شرکت، EQS، که پس از ماه جولای ۲۰۲۲ تولید شده باشند به سامانهای موسوم به «دستیار پارک هوشمند ۲» (بهعنوان بخشی از سرویس «Mercedes Benz Me Connect») مجهز شدهاند که امکان استفاده از این پارکینگ را برایشان مهیا میسازد.
تنها کاری که راننده باید بکند این است که پارکینگ P6 مرسدس را روی نقشه انتخاب کرده و تا نقطه تحویل خودرو رانندگی کند. سیستم مسیر تعیینشده و نیازمندیهای استفاده از پارکینگ را تحلیل میکند؛ سپس مالک میتواند خودروی خود را به دست فناوری بسپارد و راهی شود.
خودروهای مرسدسبنز میتوانند با دسترسی به حسگرهای متعدد شرکت بوش که در این پارکینگ نصب شدهاند، مسیر خود را برای رسیدن به نقطه پارک پیدا کنند. این حسگرها بهصورت مستقیم با وسیله نقلیه ارتباط برقرار میکنند و به آن اجازه مانورهای تماماً خودکار را خواهند داد تا از فضای موجود در پارکینگ استفاده کند. اگر راننده بخواهد خودروی خود را بازپس بگیرد، از نرمافزار مربوطه استفاده خواهد کرد و خودرو هم با همان سیستم و مکانیسم یادشده از نقطه پارک خارج خواهد شد.
فناوری جدید مرسدسبنز مسلماً درهای زیادی را برای بهینهسازی فرایند پارک و برداشتن خودرو باز میکند و به قطعیقین، در آینده دور یا نزدیک به یکی از اصلیترین سیستمهای ملزوم در هر خودرو بدل خواهد شد. در دنیایی که تمام عملیات انسانی رو بهسوی اتوماسیون دارند، پارک کردن خودرو و رانندگی آن از این قاعده مستثنا نخواهند بود. نظر شما درباره این سیستم چیست؟ آیا دست باز سیستمهای هوش مصنوعی برای تسهیل کارهای انسانی خطرآفرین خواهد شد؟! این فناوریها تا چه حد قابل اطمینان هستند؟!
Alan.r
۱۱ آذر ۱۴۰۱مرسدس همیشه جزو پیشتازان فناوری در دنیای خودرو بوده و هست و اینبار هم خوب درخشیده
🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
❤BMW❤
۱۲ آذر ۱۴۰۱دوستمون فارسیش خوب نیس 😄 جاست انگلیش ، فارسی نو بلد
ناشناس
۱۱ آذر ۱۴۰۱یا خدا ، دنیا داره با چه سرعتی پیشرفت میکنه همینطور ادامه پیدا کنه طبق پیش بینی ها تا سال ۲۰۲۵ چندین مدل خودران کامل و بدون نیاز راننده وارد بازار میشه و تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۸۰ درصد خودرو های خودران تمام خودران و بدون فرمان میشن البته تا اون موقع هم اگر اوضاع ایران اینطوری بمونه همچنان مشغول تولید کوییک سقف قرمز هستیم 😂😂😂🙌🙌
NAVID۰۰۹۸
۱۱ آذر ۱۴۰۱خداروشکر یکی دیگه از مشکلاتم حل شد !
همیشه دغدغه پارکِ EQSمو داشتم ، آخیش ، دِلِتون نخواد !
ناشناس
۱۲ آذر ۱۴۰۱یکی از نکاتی که باعث شده عاشق برقی های مرسدس بشم ، صداشون هست که واقعا باحاله منو یاده سفینه های جنگ ستارگان میندازه و یه چیز جالب تر که مرسدس برای اینکه راننده موقع گاز دادن آدرنالین بیشتری ترشح کنه انجام داده یه حالت ویبره تو فرمانش ایجاد میکنه ، رقیب خیلی قدرتمندی برای رقیب همیشگی یعنی ب ام و i7 هست چون اونم از لحاظ تکنولوژی خیلی پیشرفته هست به طوری که مت واتسون تو برسی i7 به شوخی گفت این ماشین رو فضایی ها ساختن چون با تکنولوژی های حال حاضر چنین چیز هایی که تو ب ام و هست امکان نداره 😂😂
❤BMW❤
۱۲ آذر ۱۴۰۱دیگه بیامو اس دیگه 😎😎
سلطانه