احتمالا تاکنون در خبرها با تعداد بیشماری از مرسدسبنزهای تقویتشده توسط برابوس روبهرو شده باشید. این تیونر آلمانی کار را به اینجا ختم نکرده و در حرکتی تازه، نسخهای نوآورانه از شاسیبلند محبوب کلاس G را تولید کرده است. این محصول که برابوس «P900 راکت ادیشن» نام دارد یک خودروی تولید محدود به شمار میرود که برخلاف سایر برادرانش، ارتفاع کمی از سطح زمین دارد.
همانگونه که از نام P900 پیدا است، برابوس قدرت موتور آن را به ۹۰۰ PS (واحد قدرت در یکای SI) رسانده است تا به رسم همیشگی خود، از هیولای مرسدسبنز هیولایی دیگر بسازد. P900 راکت ادیشن بدنه بخش وانت خود را از محصول دیگر این شرکت (که آن هم بر پایه کلاس G توسعه یافته بود)، «۸۰۰ ادونچور SXLP»، به عاریه گرفته است.
این تیونر صفحات بدنه کلاس G را مانند سایر محصولاتش با نمونههای فیبرکربنی جابهجا کرده تا به چهرهای خشنتر و مناسب با قدرت موتور دست پیدا کند. P900 ارتفاع کمتری نسبتبه نمونههای دیگر کلاس G دارد اما ۲۰۵۵ میلیمتر ارتفاع کلی بدنه، همچنان آن را در تیره بلندقامتان قرار میدهد.
اسپلیتر جدید به همراه هدایتگرهای باد به رنگ سرخ برابوس، بهصورت کامل با طرح و چراغ قرمز دور اگزوز و رنگآمیزی دیفیوزر همخوانی دارد. برابوس برای تمایز این خودرو از سایر خودروهایش، جلوپنجرهای نورانی به رنگ قرمز را هم برایش تدارک دیده است که دهشت و ترس را بر پیکره رقبای خود میاندازد.
از دیگر جزئیات طراحی بدنه این شاسیبلند-پیکاپوانت میتوان به کاپوت برجسته بههمراه هواکشهای روی آن، یک روکش شیشهای برای تماشای موتور، گلگیرهای طاق چرخ جدید و پهن، سپر کاملا جدید بههمراه چهار چراغ مهشکن خطی، اگزوزهای چهارگانه پهلو، فضای بار مخصوص مجهزبه کف فولادی و میله نگهدارنده و چرخهای مخصوص برابوس اشاره کرد.
رینگهای P900 راکت ادیشن نمونههایی یکپارچه، آلیاژی و ۲۱ اینچی هستند که با نام برابوس «Z پلاتینیوم ادیشن» شناخته شده و با روکشی از جنس فیبرکربن پوشیده شدهاند که جریان هوا پیرامون چرخ را بهبود میبخشد.
کابین این خودرو گنجایش کافی برای چهار (یا حتی پنج) تن را دارد. کابین P900 را میتوان بهجرئت یکی از زیباترین، لوکسترین و باکیفیتترین نمونههای موجود در انواع کلاس G به شمار آورد. انواع تودوزی چرم باکیفیت با طراحی بینظیر و دوخت «الماسی صدف دریایی» درکنار رگههایی این رنگ سرخ خاص که نشاندهنده هویت وحشیانه و قدرتمند برابوس P900 هستند، حجت را بر خریداران تمام کرده است.
صندلیهای این خودرو تماما به گرمکن و سیستم تهویه مجهز شدهاند. درکنار آن شاهد تجهیز فضای داخلی این خودرو به نمایشگرهای مجزا برای هر سرنشین عقب، یک پنل ۴.۳ اینچی کنترلی لمسی برای صندلیهای عقب، استفاده گسترده از فیبرکربن در جایجای کابین، نورپردازی محیطی و نشان درخشان برابوس هستیم.
سازنده بهجای استفاده از محورهای پورتال موجود در وانت ادونچور XLP از فنربندی خاص برابوس موسومبه «رایدکنترل» با قابلیت تنظیم مجزا هرچرخ برحسب ارتفاع در P900 راکت ادیشن استفاده کرده است. این سیستم تعلیق تازه به افزایش عملکرد و بهبود فرمانپذیری این وانت غولپیکر در جاده کمک شایانی میکند. همانگونه که پیشتر عنوان شد، فاصله P900 از سطح زمین به میزان ۴۵ میلیمتر نسبتبه مرسدسبنز G63 عادی کاهش یافته است اما برابوس برای آن از میراگرهایی (دمپرها) سفتتر اما تنظیمپذیر استفاده کرده است.
سیستم ترمز این هیولا شامل دیسکهای ترمز فولادی مجهزبه سوراخ تهویه است که در جلو و عقب بهترتیب ۴۰۰ و ۳۷۰ میلیمتر قطر دارند. موتور ۴.۵ لیتری بایتوربو V8 بهروزرسانیهای زیادی را به خود دیده است تا قادر به تولید ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتارو باشد که از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود و جعبهدنده ۹ سرعتی خودکار به چهار چرخ خودرو منتقل میشوند.
برابوس P900 راکت ادیشن با وجود ۲۷۲۰ کیلوگرم وزن، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. نکته جالبتوجه این است که برابوس ۹۰۰ راکت نیز با وجود ۱۶۰ کیلوگرم وزن کمتر، برای شتابگیری به همین مقدار زمان احتیاج دارد. حداکثر سرعت P900 راکت ادیشن بهصورت الکترونیکی به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده تا سلامت تایرهای این خودرو به خطر نیافتد.
خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید با نشان «One of Ten» به فروش میرسد و ۶۴۰,۸۰۶ دلار قیمت دارد؛ بنابراین از برادر خود، برابوس ۹۰۰ راکت، نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار گرانتر است اما همچنان از وانت «۸۰۰ XLP سوپربلک» مقرونبهصرفهتر محسوب میشود. نظر شما درباره این خودروی جذاب چیست؟!
Alan.r
۳ مهر ۱۴۰۱عالیه شده قدرتش فوقالعاده است کابینشم زیباتر و لوکستر شده ظاهرش هم محشره ارزش این قیمت رو داره
علی جردن
۳ مهر ۱۴۰۱زمانی می تونید بگید که این یک هیولای شاهکار است که G کلاس ۱۲ سیلندر باشه … یادش بخیر تنها علتی که G کلاس رو قبلا ددست داشتم بخاطر موتور🏎غول دوازده سیلندریش بود..
من نمی دونم چرا نه منصوری نه براباس هیچکدوم موقع تیونینگ G کلاس سقف پانوراما نمی بندن کسی می دونه علتشو🤷🏻♂️
Daruosh
۳ مهر ۱۴۰۱بخاطر این که این نوع ماشین ها آفرودی هستن و ماشین های آفرود اگه پانوراما داشته باشن خطر ناک چون احتمال داره ماشین چپ کنه جان سر نشین ها به خطر بیوفته چون سقف شیشه ای مقاوت لازم رو نداره
بهراد
۳ مهر ۱۴۰۱اصلا فکر کنم قانونی هم نباشه
علی
۳ مهر ۱۴۰۱این برا زدن بانک عالیه 🗿🤟
علی جردن
۳ مهر ۱۴۰۱وقتی صحبت از تیونینگ و ارتقاع یه خودرو صحبت می کنیم مخصوصا از شرکت های معتبر مثل براباس و می بک اونا اگه بخوان شیشه مقاوم تر از فلز و فیبر کربن اصلا ضد گلوله می سازن
TML BN
۳ مهر ۱۴۰۱@علی جردن
به این راحتی نیست این کار ها میدونی چه تاثیری روی سرعت و وزن ماشین داره و کار های بیخودیه که قیمت خودرو هم افزایش میدن و این خودرو رو که قرار نیست رئیس جمهور آمریکا سوار شه
و این نسخه خیلی جالبه و مثل همه جی کلس ها گنگه ولی هی به پشتش که نگاه میکنم همش میگم یک چیزی کمه😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۳ مهر ۱۴۰۱به جرئت میشه گفت برابوس پرچمدار تیونینگکارهاست !
هر چی تا حالا کار کرده ، بهترینِ خودش بوده !
نه مثل منصوری که انگاری آقا جواد مدیر برنامههاشَن !
Royal Driver UK 70
۳ مهر ۱۴۰۱باز مثل همیشه میگم، منصوری تیون بلد نیست. ماشینو میکنه مثل ون هیپی
hitman
۳ مهر ۱۴۰۱من این تیونینگ آفرود هارو از بقیه مدل خودرو بیشتر دوس دارم
اصلا آدم دیوونه میشه وقتی اینو میبینه 😍
Reza Waffen SS
۳ مهر ۱۴۰۱محشر شده
صادق
۳ مهر ۱۴۰۱یه خبر بد برای طرفداران بنز amg بنز amg دیگه تولید نمی شه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳ مهر ۱۴۰۱AMG که ماشین نیست که تولید نشه شرکت تیونینگ بنز
صادق
۳ مهر ۱۴۰۱منظورم بنز Amg gt
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۴ مهر ۱۴۰۱معذرت منظورت رو نفهمیدم
صادق
۳ مهر ۱۴۰۱یه سر به اخبار پدال بزن
بی خیال اسم
۳ مهر ۱۴۰۱فوق العاده عالی
۹۱۱
۳ مهر ۱۴۰۱چی میشد یکی از اینا داشتم و همچنین دوستان پدال؟
Royal Driver UK 70
۳ مهر ۱۴۰۱آدم تیونای برابوس رو میبینه حال میاد
صادق
۳ مهر ۱۴۰۱واقعا گل گفتی
محمد حسین
۵ مهر ۱۴۰۱سلام آخه کی با این ماشین به این خوشگلی بار میبره؟،😅
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۳ مهر ۱۴۰۱مرسی دس بنز زشت هر کی یه نظری داره
یک کاربر
۳ مهر ۱۴۰۱قشنگه
مهردادکمال
۳ مهر ۱۴۰۱خیلی گرانه