مرسدس بنز

رانندگی با بنز موتورواگن سال 1885، اولین خودروی درون‌سوز جهان

این بنز نسخه AMG ندارد!

بنز موتورواگن بعنوان اولین خودروی جهان شناخته می‌شود. این وسیله به یک پیشرانه ۱ لیتری تک سیلندر با تنها ۰.۷۵ اسب بخار قدرت مجهز است.

بیایید با ماشین زمان به آگوست سال ۱۸۸۸ بازگردیم. شما در یک شهر کوچک آلمان هستید که ناگهان صدایی غیرعادی سکوت را می‌شکند. این صدا تقریباً شبیه قطار به نظر می‌رسد اما هیچ ریلی در کار نیست. کمی بعد، منبع صدا ظاهر می‌شود. وسیله‌ای درشکه مانند که هیچ اسبی آن را نمی‌کشد. این چیزی است که به‌عنوان اولین خودروی جهان شناخته می‌شود و همسر مخترعش با آن اولین سفر جاده‌ای خودرویی جهان را در آگوست ۱۸۸۸ رقم زد. کار بنز در سال ۱۸۸۵ این خودرو را با نام پتنت موتورواگن ساخت و در ۲۹ ژانویه سال بعد آن را تحت عنوان وسیلهٔ نقلیه با پیشرانهٔ بنزینی ثبت اختراع کرد.

بنابراین، اساساً کارل بنز خودرو را اختراع کرد. البته ممکن است قبل از این افرادی خودروهایی با پیشرانه بنزینی طراحی کرده باشند و شاید خیلی هم خوب کار می‌کرده‌اند اما اثری از آن‌ها وجود ندارد. بنز خودروی خود را به‌عنوان اختراع به ثبت رساند و دو سال بعد همسرش برتا با فرزندش اولین سفر جاده‌ای را با موتورواگن انجام داد. این یک سفر ۱۸۰ کیلومتری از مانهایم به فورتسهایم و برگشت بود.

حال نوبت من است که ۱۳۰ بعد در پیست آزمایشی مرسدس بنز در ایمندینگن آلمان با موتورواگن رانندگی کنم. البته این خودرو نمونهٔ اصلی نیست بلکه یکی از کپی‌هایی است که در دههٔ ۲۰۰۰ توسط مرسدس بنز از موتورواگن ساخته شد اما کاملاً مطابق با موتورواگن اصلی است. کارل بنز در سال ۱۹۰۶ خودروی اصلی را بازسازی و به موزهٔ مونیخ اهدا کرد که هنوز هم آنجا است.

در مورد طراحی بیرونی موتورواگن حرف خاصی نمی‌توان زد زیرا این شبیه یک موتورسیکلت سه‌چرخ است و هیچ بدنه‌ای ندارد. درواقع، این خودرو صرفاً یک پیشرانه و یک صندلی نیمکت مانند است که روی یک فریم فولادی سوار شده و بنابراین قطعات مکانیکی آن کاملاً قابل‌مشاهده هستند. در موتور واگن همچنین چیزی تحت عنوان کابین هم وجود ندارد و تنها تجهیزات آن به یک صندلی نیمکتی با دو زیر آرنجی و پشتی کوتاه به همراه فنرهایی محدود می‌شود که صرفاً از آسیب دیدن ستون فقرات شما جلوگیری می‌کند.

موتورواگن از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری تک سیلندر نیرو می‌گیرد که حدود ۰.۷۵ اسب بخار قدرت در دور ۴۰۰ rpm تولید می‌کند و حداکثر سرعتی در حدود ۱۵ کیلومتر را فراهم می‌کند. در آن زمان می‌توانستید با اسب و درشکه سریع‌تر از این حرکت کنید! این پیشرانه که به‌صورت افقی روی محور عقب نصب شده است، نیروی خود را از طریق یک تسمهٔ چرمی، دو زنجیر فلزی و یک دیفرانسیل به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این موتور بجای بنزین با لیگروئین (ماده‌ای نفتی) کار می‌کند و به سیستم خنک‌کنندهٔ باز بدون واتر پمپ و فلای‌ویل عظیم مجهز است.

برای روشن کردن موتورواگن نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید. پیشرانهٔ ۱ لیتری این خودرو از میل‌لنگ باز استفاده می‌کند. این یعنی میل‌لنگ در زیر موتور قابل‌مشاهده است و باید به‌صورت دستی روغن‌کاری شود. به همین دلیل، در اولین گام باید مطمئن شد که چند قسمت موتور شامل میل‌لنگ، یاتاقان‌ها و شاتون به‌خوبی روغن‌کاری شده‌اند. سپس باید سوخت را به‌صورت دستی وارد کاربراتور کرد. یک سیلندر شیشه‌ای کوچک در بالای کاربراتور امکان بررسی سطح سوخت را فراهم می‌کند. اقدام بعدی، بررسی کردن سطح آب است تا در صورت نیاز به آن افزوده شود.

در آخر، باید سوئیچ احتراق را روشن کرد، مخلوط سوخت و هوا را تنظیم کرد و فلای‌ویل را چند بار چرخاند تا موتور راه بیفتد. پس از انجام همهٔ این مراحل، پیشرانه با صدای عجیبی به‌تدریج سریع‌تر می‌شود و جان می‌گیرد اما هنوز کار تمام نشده است. در مرحلهٔ آخر باید مخلوط سوخت و هوا را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که پیستون عظیم پیشرانه در حالت سلو به‌خوبی کار کند. حالا سرانجام می‌توان سوار خودرو شد.

نشستن روی چیزی شبیه صندلی آلاچیق در خودرویی که مثل یک ماشین لباسشویی نامتعادل تکان می‌خورد ترسناک است. چیزی که برای هدایت خودرو مقابل راننده قرار گرفته و تیلر نامیده می‌شود (پدربزرگ فرمان امروزی!)، پس از شروع حرکت به‌طور شگفت‌انگیزی سبک می‌شود. برای کنترل موتورواگن نیز فقط یک اهرم در سمت چپ وجود دارد. این به یک میلهٔ فلزی متصل است که تسمهٔ چرمی را جابجا می‌کند و وقتی به عقب کشیده شود خودرو ترمز می‌کند، وقتی در وسط قرار گیرد حالت خلاص خواهد داشت و زمانی که به جلو فشار داده شود خودرو حرکت می‌کند. غیرازاین، هیچ دنده‌ای برای عوض کردن و هیچ پدالی برای فشردن وجود ندارد.

هرچند یاد گرفتن کار با این اهرم کمی زمان می‌برد اما راندن موتورواگن در خط مستقیم و روی زمین صاف بسیار آسان است. با این حال، پیچیدن داستان کاملاً متفاوتی خواهد بود زیرا طرح سه‌چرخ خودرو طبیعتاً ناپایدار است، لاستیک‌ها از دوچرخه‌های کورسی نازک‌تر هستند، ارتفاع موتورواگن از زمین بیشتر از فورد برانکو است و مرکز ثقل بسیار بالایی دارد. به همین دلیل، ترمز کردن قبل از پیچ به تمرکز و مهارت فوق‌العاده‌ای نیاز دارد اما پس از چند دقیقه نشستن پشت تیلر به هندلینگ غیرعادی اولین خودروی جهان عادت خواهید کرد. رانندگی با این وسیله لذت‌بخش‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید.

موتورواگن در دههٔ ۱۸۸۰ آیندهٔ حمل‌ونقل بود و حتی اگر به خودرو علاقه‌ای نداشته باشید هم باید از کارل بنز تشکر کنید چون وقتی هوای بیرون چند درجه زیر صفر است دیگر مجبور نیستید با اسب به محل کار بروید. این وسیلهٔ ساده دنیا را تغییر داد. بنز موتورواگن به ما یادآوری می‌کند که یک اختراع هوشمندانه و به‌موقع می‌تواند به آینده شکل دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
AutoBlog

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Royal Driver UK

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    پدر همه‌ی خودرو های جهان

    موافقم 133
    مخالفم 18
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      از دوستان خواهشمندم سریال وسترن ۱۸۸۵ را ببینند که زندگی و رسیدن به یک رفاه ، نیاز به از خودگذشتگی و پشتکار داره که باید از جان مایه گذاشت !

      🙂 سال میلادی ۱۸۸۵ این مقاله را دیدم ، یادش کردم ، سریال جالبی بود البته فصل دومش هنوز ساخته نشده !

      راستی در این سالی که بنز چنین میساخت ، قاجار تو حرمسراها بالا پائین میپریدند و روس‌ها ایران را میدوشیدند مثل الان که چین داره میدوشه !

      موافقم 88
      مخالفم 60
    2. کافر مقدس

      ۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      اولین ماشین ها برقی و هیدروژنی بودن 1850 فرانسه .قبل اینم درون سوز بوده که تو متن فقط یاد کردن و قرار ندادن

      در قطار از موتور بخار تا درون سوز استفاده میکردن خیلی قبل از خودرو

      https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_steam_road_vehicles

      موافقم 18
      مخالفم 25
      1. کیانوش

        ۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (826 ديدگاه)

        بله همه میپونیم بزرگوار موتور بخار هم درون سوز بوده و قبل از بنز بودن اما چیزی مه واضح و دنیا قبولش داره اینه که خودروس بنزینی رو بنز ساخته و بله تو همون زمان مهندس نای دیگه ای هم همین ایده ر. داشتن ممکنه ساخته باشن هم اما در نهایت اپنی که کار رو تکمیل کنه و معرفی کنه به حهانه که شناخته میشه

        موافقم 3
        مخالفم 1
  2. GMA

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    یک شگفتی محض…چیزی که کل دنیا را تکان داد..
    فوق‌العاده بود👌سپاس

    موافقم 100
    مخالفم 9
    1. ❤BMW❤

      ۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      منم می‌گم پدر خودرو سازی بنز نیس
      متعصبا قبول نمی‌کنن

      موافقم 2
      مخالفم 12
  3. PURIYA

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    خیلی جالب بود ماشینی که کابین ندارد 😂
    خدا میدونه ۱۰۰ سال دیگه چی میشه

    موافقم 72
    مخالفم 5
  4. AMANTE

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    Mercedes Benz, The Best Or Nothing
    کلا مرسدس بنز کار اش همینه که یک چیزی اختراع یا درست میکنه و بعد مدتی بقیه به دنبال اش میان.
    بهترین مورد هم برای مثال S Class هست که با هر نسل عوض کردن یک یا چند تکنولوژی جدید همراه اش معرفی میشد و بعد مدتی در ماشین شرکت های دیگه می دیدیم اش، حتی بعضی از اون ها الان جزو موارد ضروری و ایمنی ماشین ها حساب میشن.

    موافقم 71
    مخالفم 11
  5. زیزیگولو

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    امید به آینده انگیزه‌ بزرگی واسه همه ی ماست ……. همه ی انسانها به امید آینده بهتر زندگی میکنن

    موافقم 50
    مخالفم 5
  6. Reza Waffen SS

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    اگه اصالت موجود بود

    موافقم 76
    مخالفم 10
  7. مازیار

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اگه آلمان پول دانش و تکنولوژی خودش رو صرف جنگ نمی کرد الان دنیا سی سال جلوتر بود

    موافقم 83
    مخالفم 22
    1. میم.دشمن زیاری

      ۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اتفاقا یکی از عوامل اصلی پیشرفت موتوری و پتروشیمی و کلا صنعت جنگ های جهانی و رقابت های جنگی بود !

      موافقم 30
      مخالفم 36
      1. مازیار

        ۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        یکی از عوامل اصلی پیشرفت
        و صدها عامل اصلی پسرفت

        موافقم 30
        مخالفم 9
        1. میم.دشمن زیاری

          ۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (6 ديدگاه)

          این نظر شخصی نبود فکت بود امکانات وتوانایی قدرت ها رو بعد و قبل از جنگ های جهانی مقایسه کنید و رقابت های اون موقع رو برای جذب صنایع و دانشمندان ببینید.خودرو سازی خیلی وقت نیست که تکنولوژی های پیشرفته هم واردش شده ولی شما برای مقایسه می تونید سطح تکنولوژی بهترین خودروی دنیا رو با بهترین هواپیمای جنگی دنیا مقایسه کنید.

      2. Porsche 911

        ۱۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        درسته
        وجود دو جنگ جهانی نشانه بارزی بود که دنیا رو تکون داد
        شاید هزاران بدبختی به بار آورد اما مزیت هایی هم داشت
        البته بگم که در اصل برای مردم ساده ای مثل ما فقط و فقط میتونه ضرر داشته باشی و کوچکترین مزیتی نداره
        ولی برای کشور ها و مقاصد سیاسی اونها مزیت های این جنگ ها به معایبشوت می چربید

  8. دانیال

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    یه جای متن نوشته « در آن زمان می‌توانستید با اسب و درشکه سریع‌تر از این حرکت کنید! »
    اگه به ایده تون اطمینان دارید انجامش بدید حتی اگه در زمان خودتون مورد بی مهری قرار بگیرید . این بنز به ما این درس رو میده که ایده ی ما میتونه در آینده ای که حتی خود ما هم زنده نیستیم هدفی که ما داشتیم رو عملی کنه
    تشکر دارم از پدال بابت مقاله مفیدش

    موافقم 46
    مخالفم 4
  9. SLR _ 722

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    نکته جالب این هست که مارتا بنز خودش هم سر رشته مکانیک داشته و در سفری که انجام میده بارها خودرو رو تعمیر و سرویس می‌کنه (طبیعتاً به عنوان اولین خودرو قابلیت اطمینان خیلی بالا نبوده ) . در واقع این سفر بیشتر جنبه چالش داشته تا تفریح

    نکته جالب دیگه وجود دیفرانسیل هست . چون حتی بعد از اینکه خودرو عمومیت بیشتری پیدا کرده بود بعضی سازندگان از دیفرانسیل یا استفاده نمی کردند یا نیرو رو به یک چرخ می فرستادند ( احتمالا برای کاهش هزینه )

    بشخصه معتقدم که ما افرادی هستیم که عصر طلایی خودرو درون سوز رو تجربه کردیم و از این بابت واقعا خوشحالم. فقط کاش سهم بیشتری از اون داشتیم

    موافقم 46
    مخالفم 12
  10. TESLA

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    با وجود این همه پیشرفت بشر و سرعت پیشرفت زیادی هم که داره ، جالبه بدونید بر طبق : طبق بندی کارداشف ( معیاری برای طبقه بندی تمدن های کائنات که توسط میکائیل کارداشف اخترفیزیکدان روسی ارائه شد )
    که ۸ سطح داره ، بشر هنوز به سطح ۱ هم نرسیده و سطح حال حاضرش حدود ۰/۷۲ هست ، اگر با همین سرعت به پیشرفت ادامه بدیم تا ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال دیگه تازه تبدیل به یه تمدن سیاره ای ( سطح ۱ ) می‌شویم و در حال حاضر بشریت جزو تمدن های نوزاد حساب میشه 😂😂

    موافقم 15
    مخالفم 31
    1. OM.01

      ۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (547 ديدگاه)

      (که ۸ سطح داره ، بشر هنوز به سطح ۱ هم نرسیده و سطح حال حاضرش حدود ۰/۷۲ هست)

      8 سطح؟؟
      اولا اسمش نیکلای کارداشف بود دوما کلا 3 سطح رو دوران خودش گفت و بعد ها دانشمندان4 سطح دیگه رو اضافه کردن مجموعا شد 7تا. 8تا رو از کجا آوردی…

      کارداشف، تمدن‌های هوشمند را به سه گونه تقسیم می‌کند. کارداشف معتقد بود که سطحِ ۳، اوجِ یک تمدن خواهد بود و پیشرفتِ بیشتر، ممکن نیست. پس از کارداشفِ، دانشمندانِ دیگر، این نظریه را گسترش دادند و چهار ردهٔ تمدنِ دیگر نیز به آن افزودند.

      تمدن گونهٔ ۱ تمدنی است که تمامی گونه‌های انرژی موجود در سیارهٔ خود را تحت کنترل درآورده و از آن استفاده می‌کند/تمدن گونهٔ ۲ تمدنی است که به تمام انرژی تولید شده توسط ستارهٔ خود (مانند خورشید) تسلط یافته و از آن بهره می‌گیرد/تمدن گونهٔ ۳، تمدنی است که تمامی انرژی کیهانی قابل دسترس (دور و نزدیک) را مهار کرده و از آن استفاده می‌کند. این تمدن به تکنولوژیِ ضدّ جاذبه دست یافته‌است و از کرم‌چاله‌ها برای حرکت در کهکشان استفاده می‌کند اما نمی‌تواند کرم‌چاله را ایجاد کند. هدفِ غاییِ این سطح، غلبه بر طول عمر طبیعیِ انسان و استخراج آگاهی از پیکر و دستیابی به جاودانگی است اما هنوز برای آن این هدف، ممکن نیست/تمدن گونهٔ۴یا تمدّنِ جهانی می‌تواند کرم‌چاله را ایجاد کرده و از آن برایِ حرکت در فضا استفاده کند. منبعِ انرژیِ این سطح از تمدن، سوپرنواها هستند. تمدن ۴ به جاودانگی دست یافته‌است. این تمدن قادر به آفرینشِ موجوداتِ هوشمند است. سطحِ ۴ این توان را دارد که تمدن‌های سطحِ صفر را ایجاد کند(خدایان و آفرینشگران در مذاهب می‌توانند از دستهٔ تمدن گونهٔ ۴ و بالاتر باشند)/تمدن گونهٔ ۵ یا تمدّنِ چندجهانی می‌تواند میانِ جهان‌ها حرکت کند. این سطح، از سفیدچاله‌ها برای دریافت انرژی بهره می‌برد/تمدن گونهٔ ۶ یا تمدّنِ چندبُعدی به ابعادی بیش از سه‌بُعد دسترسی می‌یابد و می‌تواند خود را به فضایِ بیش از سه‌بُعدی نیز منتقل کند. بدونِ آنکه پیکرش در پیِ این انتقال، از بین برود. این سطح، از سفیدچاله‌ها و انرژیِ جهان‌های دیگر، برای دریافِ انرژی بهره می‌برد. این سطح می‌تواند در خطِ زمان به عقب و جلو حرکت کند/تمدن گونهٔ ۷ یا تمدّنِ آفرینشگر در ادامهٔ تمدنِ گونهٔ ۶ نیست. تمدن گونهٔ ۶ می‌داند که این تمدنِ برتر نیز وجود دارد اما هیچگاه قادر نخواهد بود به این سطح از تمدن برسد. این تمدن، آفرینشگرِ انرژی، ماده، قوانینِ طبیعی، زمان، فضا و ابعاد است.

      سطح 5 و 6 و 7 برای ما انسان ها غیر قابل درک هست سطح 3 و 4 هم قطعا فعلا تمدنی فرازمینی بهش نرسیده اگه می‌رسید قطعا متوجه می‌شدیم. احتمالا فرازمینی های فرازمینی هوشمند تمدنی بین 1 الی 2باشن و یا 2 هستن دارن میرن3که بعید میدونم علاقه زیادی داشته باشن که باما ارتباط برقرار کنن…

      (در حال حاضر بشریت جزو تمدن های نوزاد حساب میشه)
      شاید تمدن نوزاد حساب بشیم اما در کل ما تو این عالم هیچی نیستیم.98میلیارد سال نوری قطر عالم هست یا به کیلومتر بخواهیم بگیم میشه 980 کوینتیلیون کیلومتر(هر سال نوری 10میلیارد کیلومتر هست) تو این عالم یه زمینی هست قطر 12 هزار کیلومتر که داره دور یه ستاره میچرخه. تناسب بگیرید کره زمین حدود تقریبا 1/86 کوادریلیون کوچک تر از عالم هست و مثل یه مولکول آب تو اقیانوس هست.

      بعضی مواقع فکر میکنم آیا ما اصلا به چشم می‌آییم از نظر تمدن سطح 7؟ تازه این فقط جهان ما هست بینهایت جهان موازی هم اندازه هاشونو بگیریم…

      فقط به عظمت عالم فکر کنید و اندازه انسان زمین کل پیشرفتش را با اون بسنجید. ناچیز تر از ناچیز.

      موافقم 46
      مخالفم 12
      1. R

        ۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        اینا یه فرضیه هست از یه غربی که نمیدونه قرآن چیه و تو که مسلمونی میدونی قرآن کاملترین کتابه و دین مرحله به مرحله به انسان ها آموزش داده شده که مرحله آخرش اسلامه باید بدونی با اینکه عظمت جهان برای انسان غیر قابل درکه ولی فقط ماییم تو این دنیا غیر از ما هیچ حیات هوشمندانه دیگری وجود نداره و گرنه باید برای اونا هم پیامبر و قیامت و دین تعریف میشد که نمیشه این مدلی

        موافقم 19
        مخالفم 66
        1. TESLA

          ۶ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1248 ديدگاه)

          تموم شد !! خیلی تاثیر گذار بود 🤣🤣🤣🤣👎👎

          موافقم 40
          مخالفم 16
        2. Payfast

          ۶ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (808 ديدگاه)

          متاسفانه با این ۶ خط چیزی ک نوشتی باعث شد از اطلاعات مفیدی که در بالا بود بیاد تو مغذم جلوگیری کرد نقطه

          موافقم 16
          مخالفم 3
        3. علی

          ۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (206 ديدگاه)

          R
          به اینا معتقدی یا ما رو اسگول کردی؟!

          موافقم 6
          مخالفم 3
        4. ❤BMW❤

          ۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1248 ديدگاه)

          خب اگه تو اعتقاد نداری ، دلیل نمی‌شه بقیه مث تو باشن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        5. Porsche 911

          ۱۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          از کی روس و روسی شد غرب؟
          در ضمن چیزی که توی این دنیا کشته و قربانی زیاد داده این هست که انسانیت در درجه اول قرار داره و دین در مرتبه های پایین تر
          دانشمندان زیادی که به قول خودت از غرب بودن خدمت های زیادی به بشریت کردن
          مثالش آلبرت انیشتین
          میتونیم با استدلال امثال تو دلیل بیاریم که چون مسلمان نبوده و به اسلام گرایش نداشته تمامی فرضیات و تمامی گفته های این شخص رو زیر سوال ببریم و مثل هزاران سال قبل برای حساب کردن از انگشتامون استفاده کنیم

      2. مازیار

        ۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        خوب بود OM.01 ممنون

        موافقم 34
        مخالفم 12
      3. TESLA

        ۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        برو تحقیق بکن متوجه میشی که سطح ۸ هم وجود داره ، سطح ۸ تمدن نیست بلکه یه حضوره که فراتر از بعد ۱۱ هم میتونه بره و در واقع همه چیز از زمان و واقعیت گرفته تا توانایی و ناتوانایی …. همه چیز ( یعنی همه چیز به معنای واقعی رو ) میتونه بازآفرینی کنه ، تغییر بده یا به راحتی از بین ببره که خداوند در سطح ۸ قرار داره نه ۷ ، درسته که اسم سطح ۷ : creator civilization هست ولی با وجود اینکه تقریبا قادر مطلق هستن ولی باز هم نمیتونن فراتر از بعد ۱۱ برن یعنی جایی که همه چیز در اون تعریف شده ، حرف شما درسته خود جناب کارداشف بیش تر از ۳ سطح یعنی : سیاره ای ، ستاره ای و کهکشانی رو طبقه بندی نکرد چون معتقد بود فراتر از سطح ۳ امکان نداره ولی آخه مگه میشه نباشه ، پس کی خود سطح ۳ رو به وجود آورده به خاطر همین دانشمندان ۴ سطح دیگه ( به تازگی یک سطح دیگه هم که گفتم اضافه شده ) اضافه کردن ، بعدش هم شما چطور تا حالا تمدن فرازمینی به سطح ۳ و ۴ نرسیده !!! درسته تو کهکشان ما حداکثر تا سطح ۲ وجود داشته باشه ولی مگه شما از بقیه کهکشان هم که فقط تو جهان قابل مشاهده ما تریلیون ها هستن خبر داری که میگی نرسیدن ؟!!! در کل منظورم از صحبت های فعلی این بود که بشریت با وجود این همه پیشرفت در این زمان کوتاه هنور فاصله زیادی تا رسیدن به سطح سیاره ای تازه داره چه برسه به بقیه

        موافقم 12
        مخالفم 20
        1. OM.01

          ۶ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (547 ديدگاه)

          تسلا جان شما همه چیز رو با هم قاطی کردید. داستان جهان ریسمانی(و بعدها )با تقسیم بندی تمدن در عالم فرق داره

          به زبون ساده میتونم توضیح بدم اما واقعا از حوصله خارجه الخصوص که باید یه مقدمه چینی برای فیزیک بنیادی فیزیک کوانتوم انجام بدم و به 2 داستان دیگه یعنی نظریه M نظریه همه چیز بپردازم که وقت زیادی میبره. پیشنهاد میکنم یه نگاه دوباره به طبقه بندی سطح تمدن بندازی و نظریه ریسمان و کامنتت رو بخونی متوجه اشتباهت میشی. اگه هم چیز جدیدی کشف شده لینک بنده چون من خبر ندارم.

          (درسته تو کهکشان ما حداکثر تا سطح ۲ وجود داشته باشه ولی مگه شما از بقیه کهکشان هم که فقط تو جهان قابل مشاهده ما تریلیون ها هستن خبر داری که میگی نرسیدن)

          چون انرژی مورد نیاز شون رو از کهکشان میگیرن قطعا تو ساختار کهکشان تاثیر میزارن و خب طبیعتا باید تغییرات عجیب در کهکشان هارو ببینیم وقتی نمیبینم قطعا نیستن که نمیبینم یا اگه هستن تاثیرات که روی کهکشانشون گذاشتن نورشون هنوز به ما نرسیده.

          اگر تمدنی سطح 4 یا 5 در آندرومدا وجود داشته باشه و ما فردا ببینیم کهکشان آندرومدا دچار تغییرات عجیب شده درواقع نور تغییرات 2.5میلیون سال پیش رو داریم میبینم و بلایی که تمدن سطح 4 یا 5 در اون موقع آورده. یا مثلا اگه تمدن سطح 4 امروز جشن ورود به سطح 5 رو گرفته باشه(!)و بگن ما کل انرژی کهکاشنمون رو مصرف کردیم نتایج این اتفاق 2.5 میلیون سال دیگه به ما میرسه که انسان ها اونموقع خودشون رسیدن به سطح 3…

          قطعآ در عمر 13.5 میلیارد سال عالم هنوز تمدن سطح 4و5 وجود نداره چون با مصرف انرژی که از اجرام عالم میکردن قطعا باید متوجه میشیدم یا اگه هم هستن هنوز تاثیرات اعمالشون نورش به ما نرسیده.

          موافقم 11
          مخالفم 7
        2. ❤BMW❤

          ۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1248 ديدگاه)

          داداش ، دنبال چی هستی ؟
          اصن آفرین
          تو خفن
          تو باهوش
          تو کارداشف
          تو سطح ۱۱
          ول کن !

          موافقم 3
          مخالفم 2
  11. S

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    مرسدس تنها ماشینی هست که تو تمام کلاس ها ماشین میزنه و همیشه هم بهترین هارو زده تو هر کلاسی از سدان بگیر تا هایپر کار…

    موافقم 30
    مخالفم 9
    1. ❤BMW❤

      ۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      یه بهترین بگو …

  12. mahdi-es17

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    شروع یک دوران عشق بازی

    موافقم 22
    مخالفم 13
  13. Alan.r

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    فقط میشه گفت
    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم 29
    مخالفم 7
  14. Si

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    تسلط کامل بر آسمان دریا و زمین

    Mercedes benz ❤️

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. ❤BMW❤

      ۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      داداااااااااااااش
      تو بنز رو تو دریا و آسمان می‌بینی؟
      آخه می‌بینی؟
      تازه رو زمینشم هیچی نیس
      تسلط کامل تو توهمات یا شاید تو خواب

      موافقم 3
      مخالفم 2
  15. amirboss

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (735 ديدگاه)

    صدای ناهنجار سیلندر و چرخش فلایویلی که گشتاور بخش ۰٫۷۵ اسب بخاره در کنار زنجیر و یک چرخ که سیستم انتقال قدرت رو میسازه و یه عالمه شور و اشتیاق کارل در مقابل نگاه مردم به ارابه ی شیطان و. . .
    من بودم به اختراع عجیبش تو اون زمان سجده میکردم.

    موافقم 14
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا