سه خودروی اسپرت جمعوجور آلمانی علاوه بر مسابقات درگ، در چالش اسلالوم و آزمایش ترمز هم با یکدیگر به رقابت میپردازند.
سه خودرویی که در اینجا میبینید از جهات مختلفی باهم تفاوت دارند اما هر سهٔ آنها به دنبال ارائهٔ رانندگی جذاب و لذتبخش در پکیجی جمعوجور هستند. مرسدس CLA45 S AMG کوچکترین پیشرانهٔ این جمع را دارد. زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل است. CLA همچنین تنها خودروی این رقابت محسوب میشود که به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است درحالیکه از لحاظ وزن بین دو رقیب خود قرار میگیرد.
خودروی بعدی بامو M2 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. M2 قویترین خودروی گروه است اما از سوی دیگر، بیشترین وزن را هم دارد. در آخر نیز به هیجانانگیزترین و البته گرانترین خودروی جمع یعنی پورشه کیمن GT4 با پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی میرسیم. این موتور ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب تحویل میدهد.
بین این خودروها سه مسابقهٔ درگ برگزار میشود که در اولی و سومی مرسدس به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک پیروز میشود و برد درگ دوم هم به بامو میرسد درحالیکه کیمن در هر سه مسابقه جایگاهی بهتر از آخر کسب نمیکند. بااینحال، CLA45 در چالش اسلالوم قافیه به رقبا باخت و با زمان یک دقیقه و ۱۸ ثانیه آخر شد درحالیکه کیمن با زمان ۱ دقیقه و ۱۳ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و M2 که فقط یک ثانیه از پورشه سریعتر بود پیروز شد. در آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت هم بامو سوم، پورشه دوم و مرسدس اول شد.
مشخصات فنی
مرسدس CLA45 S | بامو M2 | پورشه کیمن GT4 | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری H6 |
قدرت | ۴۲۱ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور عقب | چهارچرخ | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۶۰ کیلوگرم | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۱۴۵۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۶,۵۵۰ دلار | ۶۶,۰۷۵ دلار | ۱۰۷,۹۵۰ دلار |
ممد ژانگولر
۲ مرداد ۱۴۰۳M2 بدجوری دلبری میکنه .
froG-driVer
۲ مرداد ۱۴۰۳قبل از اینکه ویدیو رو ببینم
دل میگه پورشه،عقل میگه بی ام و،خودم میگم مرسدس
amir
۲ مرداد ۱۴۰۳من که به درگ نگاه نمیکنم کیمن انتخابمه
Dark Knight
۲ مرداد ۱۴۰۳با این کلاس سوپراسپرت ها زیاد حال نمیکنم نه اینکه بد باشن ولی واقعا موتور ۴ سیلندر هر چقدر هم قوی باشه با شخصیت AMG زیاد جور در نمیاد ، کلا ماشین اسپرت اگه قراره بنزینی باشه باید یه موتور گنده و پر سر و صدا داشته باشه چون فقط در این صورت میشه از بودن موتور درونسوز لذت برد به خاطر همین یه amg gt مدل ۲۰۱۵ یا حتی ۱۶ الان حدود هین ۷۰ هزار دلار هست با این فرق که یه سوپراسپرت واقعی هست نه مثل cla که همون سدان ۴۰ هزار دلاری هست ( مدل cla250 ) که فقط توربو های بهتری داره
زیزیگولو
۲ مرداد ۱۴۰۳ماشینای آلمانی همیشه تو درگ میدرخشن ……. درگی که آلمانیا توش باشن جذابتر میشه
Taha Ayoobi
۲ مرداد ۱۴۰۳ویدئو رو ندیدم ولی انتخابم پورشه بی برو برگرد
Gdm
۲ مرداد ۱۴۰۳نتیجه ها اصلا منطقی نبود! تو اسلالوم M2 سریع تر از کیمن؟! تو ترمز CLA بهترین؟! اصلا منطقیه کیمن تو دور اینطوری از M2 جا بمونه؟!میدونم ۴۰ اسب کمتر داره ولی ۳۰۰ کیلو سبک تره و گیربکس دوکلاچه داره…
parvaz
۲ مرداد ۱۴۰۳قبول دارم من فکر می کردم تو بخش ترمز حداقل کیمن اول بشه، تو درگ ها توانایی راننده خیلی مهمه مخصوصا هرزگردی بی ام و در شروع هر درگ بیش از اندازه بود، راننده هنوز با لانچ کنترل m2 ارتباط نگرفته بود. به جز موتور 2لیتری بنز، کیمن و m2 واقعا دلبری می کنند
M power
۳ مرداد ۱۴۰۳جونم عشقم m2