در بریتانیا با حدود ۵۰ هزار پوند میتواند سه خودروی اسپرت بسیار متفاوت خرید که همگی سریع و جذاب بوده و برای استفادههای روزانه هم مناسب هستند. این خودروها بیامو M240i، پورشه ۷۱۸ کیمن و مرسدس CLA45 S AMG هستند؛ اما از بین این سه خودرو، کدامیک بهترین است؟ ویدئوی جدیدی از اتوکار قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.
ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات فنی خودروها داشته باشیم. M240i تنها خودروی موتور جلو محرک عقب این جمع است و از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خط توربو استفاده میکند که ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در سوی دیگر میدان، CLA45 AMG را داریم که هرچند خودرویی چهارچرخ محرک است اما درواقع بر اساس یک سدان محرک جلو شکل گرفته است. زیر کاپوت این ماشین یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد که ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در آخر هم به کیمن میرسیم که کوپهٔ دودر موتور وسط و محرک عقب این جمع است. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ تخت توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.
این خودروها بسیار باهم متفاوت هستند و هرکدام از آنها ویژگیهای خاص خود را دارند که هرکدام را به انتخابی عالی در نوع خود تبدیل میکند. بااینحال، از نظر پویایی رانندگی مشخص است که برتری با کیمن خواهد بود. این ماشین از ابتدا بهعنوان یک خودروی اسپرت توسعه پیدا کرده و به خاطر ترکیب موتور وسط، برای استفادههای روزمره خیلی کاربردی نخواهد بود. تنها هدف کیمن این است که یک خودروی پرفورمنس هیجانانگیز باشد. این در حالی است که M240i از صندلیهای عقب، راحتی روزمره و صندوق بار کاربردی برخوردار است. در همین حال، هرچند CLA45 AMG کاربردیترین خودروی این جمع بهحساب میآید اما بر اساس کمهیجانترین شاسی در بین این سه خودرو ساخته شده است چراکه زیر این پوسته درواقع یک هاچبک محرک جلو قرار دارد.
بنابراین، فهمیدن اینکه کدام خودرو برای رانندگی بهتر خواهد بود آسان است: پورشه، زیرا این خودروی موتور وسط محرک عقبی است که از ابتدا بهعنوان یک ماشین اسپرت توسعه پیدا کرده است. این یعنی بنز و بیامو در این رویارویی باید بر سر جایگاه دوم رقابت کنند.
Jhy
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱انتخاب من cla 45 البته نسل قبلش که تو ایرانه خیلی سواری خشکی داره
سهند
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱amg ها معمولا سواری خشکی دارند و از این نظر رقبایی مثل پورشه و بی ام و m بهترند
ولی از نظر لذت رانندگی و صدای پیشرانه بهترین هستند.
مهدی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱Cla بدترین و بی کیفیت ترین اتاق بنز رو داشت تو نسل قبل بعد از اون هم gla
Nima
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱فکر نکنم هیچکدوم مشترى هاى اینا به اون یکى فکر کنه.
۷۱۸ کجا و بنز کجا.
نه اتاق یه سگمنته نه هیچ چیز دیگه!
بازار هدف به نظرم کاملا متفاوته.
Jdm باز
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا
هر کدوم اصلا تو سگمنت های مختلفی قرار دارن، فقطقیمتشون یکیه تقریبا
یکی سدان
یکی کوپه موتور جلو
یکی کوپه موتور وسط
اصلا مقایسه شون درست نیس بنظرم ولی از نظر لذت رانندگی قطعا کیمن دست بالاتر روخواهد داشت
Jdm باز
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱منم باشم کیمن رو انتخاب میکنم
لذت و پویایی رانندگیش از هردو تا رقیب کاملا برتره
Jdm باز
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱در ضمن اصلا مقایسه شون درست نیس بنظرم
چون توکلاس های مختلفی هستن، با این حال از نظر اسپرت بودن و لذت رانندگی کیمن بهتره
AMANTE
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱پورشه کیمن دیگه اینقدر که میگید هم بهتر از دو تا رقیب اش نیست که راحت برتری رو بهش دادید، درسته ترکیب موتور وسط و دیفرانسیل عقب جزو بهترین ترکیب هاست اما از قدیم ماشین های اسپرت ترکیب دیفرانسیل عقب و موتور جلو داشتن.
این BMW M240i هم درسته ظاهر خیلی سلیقه ای داره ولی از نظر عملکرد تا الان هر چی تست ازش خوندم و دیدم خیلی ازش تعریف کردن و عملکردش رو تحسین کردن.
درباره ی مرسدس CLA 45 S AMG هم تا الان هیچ تستی ندیدم و نخوندم.
BMW
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱من همه ی این ماشین ها رو دوست دارم. انتخاب یکی از این ماشین ها از نظر من خیلی سخت .
shirko
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱بدون هیچ شکی مرسدس انتخاب اولمه .
پدرام
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ممنون که وقت می ذارید ویدیو آپلود می کنید حداقل یه زیرنویس هم زیرش بذارید
آرش+وان
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱آلپین A110 هم توی این سگمنت هست ، کیا دوسش دارن ؟