درحالیکه کمتر از شش ماه از معرفی مرسدس E53 میگذرد، تیونر آلمانی برابوس دستبهکار شده و پکیج ارتقای جدیدی را برای این خودرو معرفی کرده که قدرتی بیشتر از مدل E63 قبلی با موتور V8 ارائه میدهد.
مرسدس بنز هفته گذشته نسخه استیشن E53 را برای بازار آمریکا رونمایی کرد اما برابوس، تیونر نامآشنای آلمانی، زمان را تلف نکرده و پکیج تیونینگ جدیدی برای این مدل توسعه داده است. این پکیج، E53 را به برابوس ۷۰۰ تبدیل میکند؛ خودرویی که با ۷۰۰ اسب بخار قدرت، از E63 قبلی با موتور V8 قویتر است و ظاهری خیرهکننده دارد. این استیشن پلاگینهیبریدی با موتور شش سیلندر خطی، نهتنها قدرتی فوقالعاده ارائه میدهد، بلکه با ارتقاهای ظاهری و فنی، هویت منحصربهفردی پیدا کرده است که در هر جادهای جلبتوجه میکند.
برای خلق برابوس ۷۰۰، این شرکت از یک واحد کنترل موتور اختصاصی استفاده کرده که افزایش فشار بوست توربوشارژر را اعمال میکند. این تغییرات، قدرت موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی E53 را از ۴۵۰ اسب بخار قدرت استاندارد به ۵۳۰ اسب بخار ارتقا میدهد. گشتاور نیز بهطور چشمگیری افزایش یافته و از ۵۶۰ نیوتن متر به ۶۶۰ نیوتن متر رسیده است. بخش الکتریکی سیستم پلاگینهیبریدی اما تغییری نکرده است و موتور برقی همچنان ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. باتری لیتیوم یونی ۲۸.۶ کیلووات ساعتی نیز بدون تغییر باقیمانده و در حالت رانندگی اقتصادی، همان ۶۸ کیلومتر برد الکتریکی را ارائه میدهد.
درمجموع، سیستم هیبریدی برابوس به ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دست مییابد که بهمراتب بالاتر از ۶۱۲ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن متر مدل استاندارد است. برابوس ادعا میکند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از ۴.۰ ثانیه به ۳.۶ ثانیه کاهش یافته و حداکثر سرعت بهصورت الکترونیکی به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
برابوس اما تنها به ارتقای موتور بسنده نکرده و تغییرات گستردهای را در شاسی و ظاهر خودرو هم اعمال کرده است. این تیونر، فنرهای قابل تنظیم را اضافه کرده که میتوانند ارتفاع خودرو را بین ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر کاهش دهند. این تغییر، به گفته برابوس، هندلینگ را پویاتر کرده و ظاهر خودرو را تهاجمیتر میکند. یک اسپلیتر فیبر کربنی جدید در جلو نصب شده که پایداری در سرعتهای بالا را بهبود میبخشد درحالیکه قابهای فیبر کربنی اطراف ورودیهای هوا، چهره خودرو را مدرنتر و جذابتر کردهاند.
رکابهای کناری و دیفیوزر عقب نیز از جنس فیبر کربن هستند و به همراه چهار خروجی اگزوز ۹۰ میلیمتری تیتانیومی-کربنی، ظاهری خشن و اسپرت ایجاد میکنند. برابوس با افزودن فلاپهای کربنی، گلگیر را عریضتر کرده تا لاستیکهای بزرگتر را در خود جای دهند. این تیونر آلمانی داخل E53 را هم با رکابهای استیل ضدزنگ با نورپردازی، کفپوشهای مخملی با لوگوی برابوس و پدالهای آلومینیومی با طراحی اختصاصی ارتقاء داده است.
Cadillac-V
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴اگه این تیون شدش ۷۰۰ اسبه این ۱۰۰۰ اسبه
راحت از رقیبش میخوره این شتابش ۳/۴ هست اون ۲/۵، تازه حداکثر سرعت مرسدس ۲۸۰ تاست ولی اون بیش از ۳۳۰ تا
https://www.pedal.ir/cadillac/ennesseys-h1000-cadillac-ct5-v-blackwing/#comment-1510385
Bentley
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴دلم اون تیونینگا خفن قدیمی باراباس می خواد مثل اون cls قدیمی که ۳۶۵ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت.باراباس اصلا معروف بود به تاپ اسپید های بالا اینا چیه همش محدودیت دارن حیف چه دورانی بود تیتر همه مجلات بود اون cls وحشی.
Iman313
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴فوقالعادست 💎
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴این چرا انقد زشت شد کاش مثل مدل ۲۰۲۳ بود فقط یه فیس لیفت جزیی میشد بنز گند زده به اینا
Yaghoob
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴چراغ های جلو داره کم کم شبیه ب ام و میشه.