برابوس برای گرامی داشت مؤسس خود آقای بودو بوشمن از خودروی جدید ۷۵۰ بودو بوشمن ادیشن که بر پایه مرسدس-ای ام جی SL63 شکل گرفته و ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد رونمایی کرد.
پروژه جدید این تیونر که با نام برابوس ۷۵۰ بودو بوشمن ادیشن شناخته میشود بر پایه SL63 شکل گرفته و ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد. تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو و با قیمت حدود ۳۷۰ هزار دلار تولید خواهد شد. SL63 بهصورت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند بنابراین برابوس قدرت و گشتاور این خودرو را به ترتیب ۱۲۳ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون متر بیشتر کرده است.
برای دستیابی به چنین قدرتی برابوس کیت پرفورمنس پاور اکسترا B40S-750 را به همراه توربوهای ۵۲ میلیمتری در نظر گرفته است. همچنین یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ و با چهار خروجی کربنی/تیتانیومی وجود دارد که میتوان با حالتهای گوناگون صدای آن را تنظیم کرد. این قدرت عظیم به برابوس ۷۵۰ بودو بوشمن ادیشن اجازه میدهد در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو بهصورت الکترونیکی به ۳۱۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. برای یادآوری باید گفت نسخه استاندارد SL63 صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیهای و همان حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعتی را دارد.
برابوس همچنین کیت بدنه فیبر کربنی نسبتاً سادهای را در نظر گرفته که شامل بخش جلوی جدید، اسپویلر لبه صندوق و دیفیوزر عقب است. این روزها تیونرهای زیادی اقدام به عرضه رینگهای سه پره نمیکنند اما بودو بوشمن ادیشن به چنین رینگهایی مجهز بوده و ابعاد آنها در جلو و عقب خودرو به ۲۱ و ۲۲ اینچ میرسد. تیونر موردبحث همچنین جادوی خود را برای ارتقای کابین مرسدس بکار برده و در این بخش شاهد چرم مشکی و تریم فیبر کربن هستیم. همچنین امضای بودو بوشمن نیز روی کنسول مرکزی نقش بسته است.
آقای بودو بوشمن کمپانی برابوس را در سال ۱۹۷۷ تأسیس کرد. او علاقه زیادی به مرسدس S کلاس به ویژه مدلهای دهه ۹۰ میلادی داشت. شایان ذکر است برابوس تنها تیونری نیست که روی SL63 جدید کار میکند زیرا منصوری هم خودروی SL700 R لیمیتد را با قدرت ۷۰۷ اسب بخار معرفی کرده بود. این مدل از اینترکولر و فیلترهای هوای جدید و بهبودهای نرمافزاری سود برده و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز تعویضهای سریعتری دارد. محصول منصوری البته دارای کیت بدنه گیراتری بوده است. فوستلا به عنوان یک تیونر شناخته شده دیگر دست روی SL63 گذاشته هرچند فقط طراحی ظاهری این خودرو را ارتقا بخشیده و به قوای محرکه آن دست نزده است.
Amiro
۲۱ تیر ۱۴۰۲آخ رینگو باش خراب رینگ شدم
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/brabus-750-bodo-buschmann-edition-1-of-25-6.jpg
این حجم از اسب بخار واسه من بی ارزش شده یا شما هم اینطوری شدین 😂😂
اینقدر ماشین های ۱۰۰۰و ۱۵۰۰ و از این دست دیدم که اینا واسم عادی شده 🥲🙃
🤌🙂🧡
مازیار
۲۱ تیر ۱۴۰۲این رینگهای سه پر مرسدس قبلا هم بود _ دهه هشتاد اگه درست گفته باشم _ و موافقان و مخالفان سرسختی هم داشت
اینم احتمالا همون بازخورد رو داشته باشه
Saeed
۲۱ تیر ۱۴۰۲رینگ ها اصلا به ماشین نمیاد
امیررضا
۲۱ تیر ۱۴۰۲یه سوال
شرکتی که کارش تیونینگ خودرو هست باید بخشی از هزینه فروش خودرو رو بده به کمپانی مادر یا نه؟
Amiro
۲۱ تیر ۱۴۰۲فکر کنم اگه ماشین رو بدون خرید از کارخانه تحویل بگیره احتمالا باید بده ولی اگه شرکتی بیاد ماشین رو خودش بخره مثل اینه که شما ماشین خودتو تیون میکنی از کسی اجازه میگری؟
البته فکر کنم در مورد فراری میگن باید اجازه بگیری♥️
🤌🙂🧡
JaMsHiD
۲۱ تیر ۱۴۰۲Amiro کامنت اول واقعا راست میگی
در حالی که یه ماشین بالا تر از چهارصد اسب سوار نشدیم و با همون صد اسب هم آدرنالین وارد بدنمون میشه ، اعداد هزار اسب و هشتصد اسب عادی شده😅
BMW
۲۱ تیر ۱۴۰۲لعنتی خیلی خوبه ولی قدرتش باید افزایش داسته باشه چون الان بیشتر ماشین هارو کم کم ۹۰۰ به بالا هست
سام
۲۱ تیر ۱۴۰۲قدرت زیاد بودن اسب بخار نیست
گشتاور نشون میده ماشین چند مرده حلاجه
این صد بار
procar
۲۴ تیر ۱۴۰۲خیلی رینگای خفنی داره البته اسب بخارش کمه🫥❤