مایباخمرسدس بنز

برابوس 800، یک مرسدس-مایباخ GLS 600 قلدر و عضلانی!

مرسدس-مایباخ GLS 600 4MATIC تعریف جدیدی از شاسی بلندهای لوکس بوده و به همین خاطر ارائه محصولی لوکس‌تر و اسپورت تر از ساخته جدید مرسدس یک چالش سنگین برای مهندسان، تکنسین‌ها و طراحان برابوس بوده است.

2022 Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC BRABUS 800

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو به کیت PowerXtra B40S-800 برابوس مجهز شده و ماحصل آن قدرت ۸۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۵۰ نیوتون متری است که شاسی‌بلند لوکس مایباخ را در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و دست‌یابی به حداکثر سرعت محدود شده ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را میسر می‌سازد.

ظاهر برابوس ۸۰۰ درست به اندازه عملکرد آن مخوف است. رنگ خاکستری دارک شادو جایگزین کروم‌های درخشان مدل تولیدی شده و به این موارد باید رینگ‌های مونوبلاک M پلاتینیم ادیشن برابوس با ابعاد ۲۴ اینچی را نیز اضافه کرد.

2022 Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC BRABUS 800

طراحان این تیونر مشهور از قطعات فیبر کربنی با عملکرد آئرودینامیکی نیز استفاده کرده و علاوه بر بهبود راندمان آن بر طراحی نیز تأثیر مثبتی گذاشته‌اند.

برابوس از بهترین و مرغوب‌ترین نوع چرم برای کابین استفاده کرده است.

شایان ذکر است نسخه استاندارد GLS 600 4MATIC قدرت ۵۵۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۳۰ نیوتون متری دارد که بهبودهای برابوس منجر به افزایش ۲۴۳ اسبی قدرت و ۲۲۰ نیوتون متری گشتاور شده است. واضح است که برای این افزایش قدرت تغییرات متنوعی نیاز خواهد بود و به همین خاطر برابوس از توربوهایی با کمپرسور بزرگ‌تر استفاده کرده است. همچنین حداکثر فشار بوست به ۱.۶ بار رسیده است. تغییراتی نیز در واحد کنترل الکترونیک پیشرانه صورت گرفته است.

2022 Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC BRABUS 800

تمامی قطعات نصب شده روی این شاسی‌بلند تست‌های وسیعی را پشت سر گذاشته‌اند و برابوس نیز برای اطمینان خاطر خریداران گارانتی ۳ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتر را ارائه می‌کند.

سیستم اگزوز پرفورمنس و ضدزنگ برابوس با مدیریت صدای فعال و خروجی‌های مشکی مات در هر دو سمت خودرو نیز باعث ایجاد صدایی گیرا و پرطنین برای شاسی‌بلند مایباخ شده و بر جذابیت سواری آن می‌افزاید.

به منظور هماهنگی رنگ مشکی روی خودرو تمامی قطعات کروم نسخه استاندارد به رنگ خاکستری تیره درآمده‌اند. در بخش جلوی این خودرو اسپویلر و تریم کربنی ورودی‌های هوا دیده می‌شود. این قطعات باعث کاهش لیفت دماغه در سرعت‌های بالا خواهند شد.

2022 Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC BRABUS 800

همچنین در بخش عقب نیز سپر تغییراتی داشته و از دیفیوزر جدید استفاده شده است. رینگ‌های سطح بالای پلاتینیم ادیشن ۲۴ اینچی نیز هماهنگی بسیار خوبی با قوس چرخ ها دارند.

2022 Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC BRABUS 800

استفاده از ماژول کنترل سیستم تعلیق بادی ایرماتیک باعث شده ارتفاع این خودرو حدود ۲۵ میلی‌متر کاهش یابد.

برابوس همچنین آپشن های بسیار زیادی را برای شخصی‌سازی داخل کابین ارائه می‌کند که شامل چندین نوع چرم و تریم داخلی و رنگ‌آمیزی می‌باشد.

2022 Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC BRABUS 800

تمامی دکمه‌ها و تریم های داخلی نیز به منظور هماهنگی با بدنه به رنگ خاکستری درآمده‌اند و عناصر کربنی خاص برابوس نیز در پشت آمپرها و پانل درب‌ها مشهود است.

این خودرو بر پایه مرسدس-مایباخ GLS 600 4MATIC بنا شده و مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی آن به ترتیب برابر با ۱۶/۹.۷/۱۳.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خیلی می خوامش
    لامصب چرا این انقدر جذاب هست

    موافقم 59
    مخالفم 4
    1. مزدا

      ۲۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2093 ديدگاه)

      من اصلا از دسته بندی محصولات مرسدس سر در نیاوردم اونقد تنوع محصول داره

      موافقم 36
      مخالفم 1
  2. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    خشن و لوکس

    موافقم 32
    مخالفم 4
  3. Porsche 911

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    خیلی زیبا و قدرتمند و با ابهت
    کلا تیونینگ های برابوس حرف ندارن از a کلاس تا همین غول لوکس
    ولی پدال ایکاش ادیشن جدید که پورشه برای پانامرا معرفی کرد رو پوشش میدادی
    ادیشنی هست به نام پلاتینیوم که خیلی جذاب و خفن ترش کرده پانامرا رو

    موافقم 31
    مخالفم 5
  4. 🤍Audi e_tron gt🤍

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    من با ماشین های تیون شده حال نمی کنم همون ماشین ها اصلشون را دوست دارم و بیشتر به دلم می شینن
    ولی کلا بخوایم بگیم این تیون بنظرم برای gls مناسب نیست این ماشین لوکسه و باید از این لوکس تر شه که اما اسپرت تر شده

    موافقم 9
    مخالفم 27
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      این تیون نیست ، این خود بنزه ، برابوس در واقع تیونر تقریبا انحصاری بنزه ، درست مثل آلپینا ، و بهتر از هر تیونر آزاد دیگه ای این برندو میشناسه ، در واقع باید ماشینای برابوس رو با amg و مایباخ مقایسه کنین ، نه نوویتک و abt و …..

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. مرتضی

        ۲۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (197 ديدگاه)

        البته abt همین جایگاه رو برا آئودی و vw داره تقریبا

        موافقم 7
        مخالفم 4
      2. 🤍Audi e_tron gt🤍

        ۲۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        نه می دونم برای بنزه ولی کلی گفتم منظورم اینه که این ماشین اسپرت تیون شده و این که کلا از نسخه معمولیش تغییر کنه زیاد بنظرم جذاب نیست

        موافقم 4
        مخالفم 5
  5. Clean Energy

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    به به
    واقعا عالیه این ماشین حالا چه فابریک چه این نسخه👌

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. Kiarash

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (61 ديدگاه)

    زیر کاپوت ش یک نیروگاه اتمی جاسازی شده

    موافقم 15
    مخالفم 2
  7. Reza Waffen SS

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    دیگه سکته رو زدم

    موافقم 19
    مخالفم 4
  8. RKH7787

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    داخلش…..🤤

    موافقم 9
    مخالفم 4
  9. M.K karimi

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (861 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اکثرا وقتی تریم و رنگ کابین اجزای کابین رو در راستای تیونینگ تغییر میدن خیلی خوب در نمیاد ؛ البته خوب شاید مربوط به این باشه که طراح ها و … کمپانی اصلی که مسئولیت این بخش رو به عهده دارن قطعا کار کشته تر و آب دیده تر و تیم قوی تری نسبت به تیم تیون کننده هستن و زمانی که شرکت تیونینگ کننده میخواد این ترکیب که حالا ممکنه رنگ چرم یا… باشه رو تغییر بده مگر در موارد استثنا چیز خوبی در نمیاد

    الان هم بنظرم کابین مدل اصلی خیلی دلچسب تر و بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 12
  10. مهدی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    یا ابوالفضل !!!!!!!!!!!!!!!!!
    یا خدا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    پشمام !
    خیلی غیر قابل توصیف شده
    من خودم عاشق این ماشین بودم چون خیلی خیلی لوکس بود ولی الان دیگه هیچی نمیتونم بگم
    وحشتناکه
    قصر زیبای تلسم شده ترسناک
    اصلا دیوونش شدم
    800 اسب بخار برای یه شاسی بلند فول سایز لوکس !!!!!!!!!!!!!!!
    شتاب 4/5 ثانیه ای !!!!!!!!!!!!
    فقط این جمله = قصر متحرک وحشی زیبا

    موافقم 13
    مخالفم 1
  11. Omid622

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (744 ديدگاه)

    من باشم رینگ ۲۴ رو سفارش نمیدادم نه اینکه بد باشه
    زیادی بزرگه

    موافقم 1
    مخالفم 6
  12. M.sh

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برابوس خیلی حرفه ای عمل میکنه.حرف اولو تو تیونرهای مرسدس میزنه واقعا حرف ندارن جفتشون.

  13. M.shae

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برابوس خیلی حرفه ای عمل میکنه.حرف اولو تو تیونرهای مرسدس میزنه واقعا حرف ندارن جفتشون.

  14. Amir

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان من از این ماشین خیلی خوشم اومده ولی رینک قشتگی نداره مثلا من از gls 600 خیلی خوشم میاد اما رینک هاش قشنگ نبود و این ممکن نظر شخصی من ممکن فکر شما اینشکل نباشه دو سرنشین بودن پشتش در کل برام خیلی سخت اخه اگه بجای 2 سرنشین نیاز به 4 یا5 صندلی داشت چی مسافر نمیتونه صندوق عقب بشینه که

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. Amir

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فقط ترو خدا یکی بگه قیمتش چقدره آیا مثلا به یه دکتر که خیلی پول داره میخوره ؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا