هر بار که برابوس محصول تازهای را معرفی میکند از خود می پرسیم که محصول بعدیشان چه خواهد بود؟! احتمالا یک مرسدس AMG دیگر با پسوند ۸۰۰ یا ۹۰۰! اینبار اما داستان کمی متفاوت است. این تیونر آلمانی با مهندسی یک محصول جدید همه را شگفتزده کرده است. آنها که علاقه بسیاری به مرسدسبنز کلاس G63 دارند، مدلهای متعددی را براساس این خودروی شاسیبلند تولید کرده است. برابوس پس از تولید یک کلاس G با موتور V12 سر به صحرا نهاده و «۹۰۰ کرالر» را معرفی کرده؛ خودرویی که عملا یک کلاس G باگی محسوب میشود!
برابوس ۹۰۰ کرالر که براساس پلتفرم مرسدس کلاس G توسعه یافته است، ما را به یاد پروژه دیگر از خود مرسدسبنز به نام «میباخ G650 لندولت» میاندازد اما اینبار بدون مجوز عبورومرور در جادههای شهری. از آنجایی که تیونر میخواست تا آنجا که ممکن است خودرویی دیوانه و توانمند بسازد، محصول بدون در و شیشهاش را بدون مجوز عبورومرور شهری روانه بازار کرده است تا دستش برای انجام بهبود و استفاده از خلاقیتهایش باز باشد.
۹۰۰ کرالر که بیش از نیم متر (۵۳ سانتیمتر) با زمین فاصله دارد؛ بنابراین به لطف این ارتفاع زیادش بهراحتی از هر زمین و مسیری میگذرد. در مقام مقایسه میتوان به فورد برونکو و جیپ رنگلر اشاره کرد که که بهترتیب ۲۹.۴ و ۲۷.۴ سانتیمتر از زمین فاصله دارند. برابوس درکنار بهرهگیری از تواناییهای بدنه کلاس G، آن را به محور پرتال مجهز کرده است تا بیشازپیش در عبور از مسیرهای سخت توانمند شود. فنربندی بازتنظیمشده این خودرو با میل مرکزی شخصیسازیشده با قابلیت تنظیم ارتفاع تا ۱۶ سانتیمتر جابهجا میشوند تا راننده برای عبور از موانع نیز با مشکل روبهرو نباشد. تمام این مجموعه فوقالعاده روی تایرهای آفرود ۴۰ در ۱۳.۵۰ R20 سوار شده که دیسکهای بزرگ ترمز ۴۰۰ و ۳۷۰ میلیمتری را درون خود جای داده است.
حال به موتور این باگی میرسیم، جایی که برابوس حجم موتور را به ۴.۵ لیتر افزایش داده است. موتور تویین توربوی V8 این خودرو ۸۸۸ اسب بخار قدرت را در دور ۶,200rpm دردسترس راننده قرار میدهد. گشتاور این موتور برابر ۱,۲۵۰ نیوتن متر بوده اما تیونر، آن ارا بهصورت الکترونیکی به ۱۰۵۰ نیوتن متر محدود کرده و از دور ۲,900rpm به چرخهای میرسد؛ این کار بهمنظور افزایش طول عمر جعبهدنده ۹ سرعتی صورت گرفته است. کرالر با وجود اینکه یکی باگی شاسیبلند محسوب میشود و کاربرد اصلیاش در زمینهای دشوار است، میتواند درعرض ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که برای این خودروی قدرتمند، رقمی تحسینبرانگیز به شمار میشود. حداکثر سرعت آن نیز به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است تا عمر تایرهای آفرود حفظ شود.
خودروی پایه مرسدس AMG G63 با از دستدادن بسیاری از صفحات بدنه و حایگزینشدن باقی پنلها با فیبرکربن، وزن زیادی را از دست داده است اما همچنان خودرویی سنگینوزن محسوب میشود. باگی ۸۸۸ اسب بخاری برابوس ۲,۰۶۵ کیلوگرم وزن دارد که نسبتبه کلاس G اصلی، ۴۲۰ کیلوگرم سبکتر است. از آنجا که برابوس برای این مدل از محورهای پرتال و قاب لولهای از جنس مواد فوق مستحکم استفاده کرده است، میتوان دستاوردشان را تحسینبرانگیز دانست.
قیمت این غول صحرانورد سر به فلک میکشد؛ جراکه بدون درنظر گرفتن مالیات مالکیت آن، ۷۴۹ هزار یورو قیمت دارد یعنی چیزی حدود ۷۹۳ هزار دلار! برابوس برای خوشنود نگهداشتن مشتریانش ۴ کلاه ایمنی فیبرکربنی را نیز به آنها هدیه میدهد. این توینر آلمانی تنها ۱۵ عدد از ۹۰۰ کرالر خواهد ساخت و سه عدد از آنها را تا پایان ۲۰۲۲ به مشتریانش تحویل خواهد داد. باقی آنها نیز در دو سال آتی به دست مشتریان خواهند رسید.
نظر شما درباره برابوس ۹۰۰ کرالر چیست؟! آیا پرداخت چنین مبلغ گزافی ارزشش را دارد تا بیخیال محصولات اثباتشدهای چون فورد برونکو و جیپ رنگلر بشوید؟! آیا این همه زرقوبرق واقعا کاربردی خواهند بود؟!
ممد ژانگولر
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱کیفیت ساخت و صندلیاش 👏
amirkhanzadeh
۲۲ مرداد ۱۴۰۳عالیه
Lamborghini
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا اومده تو بازار هدفش این ماشین برای دیوانه بازی های عرب ها ساخته شده که برن تو همین بیابون ها و عشق و حال کنن قیمت هم براشون چندان مهم نیست
Arshia m3csl
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی فوق العاده شده این جی کلاس خیلی کیف میده صحرا و جنگل با این ماشین بره ادم فکر کنم هم از این ۱۵ دستگاه حداقل ۶ تاش مال مشتری های خاور میانه ای هست
Scuderia Ferrari
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱عاشق باشی ، پول برات مهم نیست
اگر یک شخص ثروتمند بودم بابت عشقم هزینه می کردم
بهترین ماشین های دنیا رو سوار میشدم و لذت دنیا رو میبردم
هزینه بابت خونه ، لباس و خوراک نمیکردم چون ماشین بازا دنیاشون متفاوته
⛔ عشق به ماشین خط قرمز ماست ⛔
Jdm باز
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا👍👍👌👌
Jdm باز
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی خوبه فوق العاده اس
فقط قیماش بالاس که اونم برای خریداران محصولات برابوس اهمیتی نداره
meysam
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱برای کاری که ساخته شده اون همه مانیتور اصلا بکار نمیاد
باید جوری میساختن که بعد از یه روز خاک بازی براحتی بتونی شیلنگ بگیری داخل و بیرون رو با هم بشوری
Alan.r
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱خیییییییییییلی خفنه با این میشه از دیوار راست بالا رفت به نظر من ۸۰۰ هزار تا میارزه
Philipp
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱البته من که هیچ شباهتی بین این و G650 Landaulet نمیبینم
حالا نویسنده چجوری بین این دو شباهت پیدا کرده
نمیدونم
behn00d
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱مطمئنم رانندگی باهاش خیلی حال میده😋