شرکت تیونینگ برابوس از جدیدترین محصول شوتینگ بریک خود بر پایه مرسدس AMG SL63 پردهبرداری کرده است.
تاکنون محصولات پرقدرت زیادی توسط برابوس تولید شده اما هیچیک از آنها شبیه خودروی جدید راکت GTS نبوده است. زیر گلگیرهای گیرا و بدنه فیبر کربنی این خودرو، مرسدس AMG SL63 S E پرفورمنس قرار دارد که قدرتش به ۹۸۵ اسب بخار رسیده است. همانطور که میدانید خود مرسدس بنز نسخه شوتینگ بریک از SL را تولید نکرده و این پروژه فقط مختص برابوس خواهد بود.
کمپانی یاد شده بدنه شوتینگ بریک راکت GTS را بهطور کامل از فیبر کربن تولید کرده است. نمای جلوی خودرو پذیرای اسپویلری جدید برای کاهش لیفت در سرعتهای بالا شده و همین قطعه به نصب گلگیرهای جلوی پهنتر نیز کمک کرده است. رکابهای جانبی هماهنگی کاملی با پهنای بیشتر خودرو دارند اما جادوی واقعی برابوس در عقب مرسدس AMG SL63 رخ داده است. دیگر خبری از سقف تاشو و وزن بالای مکانیسم آن نیست و حالا پروفایل بدنه پف کردهای را میبینیم که بدنه شوتینگ بریک خودرو را تعریف میکند.
طبیعتاً برابوس برای بخش عقب نیز دیفیوزر بزرگ و چهار خروجی اگزوز فیبر کربنی را تدارک دیده است. اسپویلری دیگر نیز تکمیل کننده این تغییرات وسیع هستند. گل سرسبد تغییرات مرسدس AMG SL63 برابوس را میتوان قوای محرکه دانست. این نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی در حالت استاندارد ۷۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکند اما تغییرات رخ داده باعث شدهاند خروجی آن به حدود ۹۸۵ اسب بخار برسد. همچنین گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز نیروی تولیدی را روانه چرخها میکند. برابوس رینگهای ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب را تدارک دیده و سیستم ترمز و تعلیق هم ارتقا یافتهاند.
تمامی تغییرات باعث میشوند شوتینگ بریک جدید برابوس فوقالعاده سریع باشد. این تیونر مدعی شده راکت GTS در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد اما حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی عدد ۳۱۷ کیلومتر در ساعت محدود شده است. البته خود برابوس میگوید خودروی جدیدش توانایی دستیابی به سرعتهای بیشتر را دارد. کابین نیز دگرگون شده اما شدت تغییرات آن به اندازه بدنه نیست. در این بخش هم فیبر کربن و آلکانترای فراوان به چشم میخورد. دوخت سفید رنگ و نورپردازی آبی هم بر جذابیتهای بخش داخلی مرسدس AMG SL63 برابوس میافزایند. این تیونر اشارهای به قیمت و میزان تولید راکت GTS نکرده هرچند میتوان حدس زد که بهای بالا و تیراژ محدودی داشته باشد.
Sara
۵ آبان ۱۴۰۳وای وای
شوتینگ بریک خیلی خوبه
چه طراحی زیبایی چه پرفورمنسی
وای
amirkhanzadeh
۵ آبان ۱۴۰۳چقدر فوقالعاده شده
تیون کردن فقط برابوس یا نوتیک
هر دو می دونند چطور اصالت خودرو رو حفظ کنند و در عین حال به کار عمق بدند
چه قدرتی داره
صداش مطمئنا سمفونی خاصی ایجاد می کنه
عاشق فیبر کربن و تیتانیوم داخل کابین شدم
نمی دونم کجا رو نگاه کنم 🤤🤤
SMS
۵ آبان ۱۴۰۳لولو
دیمن مناطق ثروتمند و برخوردار (دوج هم هست ولی اونو برای درگ بازا و اسپرت سوارا در نظر گرفتم)
جرمی کلارکسون
۵ آبان ۱۴۰۳حاجی دیشب تو یوتیوب دیدمش
عاشق شوتینگ بریک شدم نگا تیونو اصن 🔥💯
B
۵ آبان ۱۴۰۳همینو منصوری میزد میگفتین چه زشته
net
۵ آبان ۱۴۰۳ماشینای شوتینگ بریک کاپوتش کشیده میشه بد است و شبیه ماشین های جنازه کش میشه
net
۵ آبان ۱۴۰۳ماشینهای شوتینگ بریک شبیه ماشین های لوکس جنازه کش خارجی هست
nikan
۵ آبان ۱۴۰۳چه قدرتی چه شتابی چه شکوهی
واقعا برابوس یکی از تیونرای محبوبمه
ولی به نظرم یه کم زیاده روی کرده تو فیبر کربن کابین اگه هدف قشنگیه که خب قشنگ نیست ولی اگه برای سبک کردن ماشینه به نظرم با چرم پوشونده شه بهتره
Amir mohammad
۵ آبان ۱۴۰۳وای خدا چقدر جذاب و خاصه
چقدر بده اینجا هستیم و نمیتونیم همچین دلبری رو بخریم
amir-mr
۵ آبان ۱۴۰۳خیلی زیباست
واقعا فوقالعاده شده
Amirhossein
۵ آبان ۱۴۰۳بنازم طراحی.
اگزوز ها رو….
سید علیرضا
۵ آبان ۱۴۰۳عاشق برابوس هستم
همیشه بهتر از قبل بوده
Galant.VR4(JDM)
۵ آبان ۱۴۰۳برابوس و منهارت بهترین های تیونینگ هستن و هیچ تیونر دیگهای نمیتونه نزدیکشون بشه
البته سبک مورد علاقه من بیشتر لیبرتیواک هستش
مهردادکمال
۵ آبان ۱۴۰۳اینو با کارهای اخیر منصوری مقایسه کنین
dna
۵ آبان ۱۴۰۳z4
Pouria
۶ آبان ۱۴۰۳منصوری خندید
Arshia m3csl
۶ آبان ۱۴۰۳چقدر یاد z3 کفش دلقکی افتادم خیلی جذاب و زیباست
علی منصوری
۶ آبان ۱۴۰۳بینظیر هیولا ….چقدر این ماشین خوبه