مرسدس بنز

مرسدس AMG SL63 برابوس با 985 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت تیونینگ برابوس از جدیدترین محصول شوتینگ بریک خود بر پایه مرسدس AMG SL63 پرده‌برداری کرده است.
مرسدس AMG SL63 برابوس / نمای جلو

تاکنون محصولات پرقدرت زیادی توسط برابوس تولید شده اما هیچ‌یک از آن‌ها شبیه خودروی جدید راکت GTS نبوده است. زیر گلگیرهای گیرا و بدنه فیبر کربنی این خودرو، مرسدس AMG SL63 S E پرفورمنس قرار دارد که قدرتش به ۹۸۵ اسب بخار رسیده است. همان‌طور که می‌دانید خود مرسدس بنز نسخه شوتینگ بریک از SL را تولید نکرده و این پروژه فقط مختص برابوس خواهد بود.

کمپانی یاد شده بدنه شوتینگ بریک راکت GTS را به‌طور کامل از فیبر کربن تولید کرده است. نمای جلوی خودرو پذیرای اسپویلری جدید برای کاهش لیفت در سرعت‌های بالا شده و همین قطعه به نصب گلگیرهای جلوی پهن‌تر نیز کمک کرده است. رکاب‌های جانبی هماهنگی کاملی با پهنای بیشتر خودرو دارند اما جادوی واقعی برابوس در عقب مرسدس AMG SL63 رخ داده است. دیگر خبری از سقف تاشو و وزن بالای مکانیسم آن نیست و حالا پروفایل بدنه پف کرده‌ای را می‌بینیم که بدنه شوتینگ بریک خودرو را تعریف می‌کند.

طبیعتاً برابوس برای بخش عقب نیز دیفیوزر بزرگ و چهار خروجی اگزوز فیبر کربنی را تدارک دیده است. اسپویلری دیگر نیز تکمیل کننده این تغییرات وسیع هستند. گل سرسبد تغییرات مرسدس AMG SL63 برابوس را می‌توان قوای محرکه دانست. این نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی در حالت استاندارد ۷۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما تغییرات رخ داده باعث شده‌اند خروجی آن به حدود ۹۸۵ اسب بخار برسد. همچنین گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز نیروی تولیدی را روانه چرخ‌ها می‌کند. برابوس رینگ‌های ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب را تدارک دیده و سیستم ترمز و تعلیق هم ارتقا یافته‌اند.

تمامی تغییرات باعث می‌شوند شوتینگ بریک جدید برابوس فوق‌العاده سریع باشد. این تیونر مدعی شده راکت GTS در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی عدد ۳۱۷ کیلومتر در ساعت محدود شده است. البته خود برابوس می‌گوید خودروی جدیدش توانایی دستیابی به سرعت‌های بیشتر را دارد. کابین نیز دگرگون شده اما شدت تغییرات آن به اندازه بدنه نیست. در این بخش هم فیبر کربن و آلکانترای فراوان به چشم می‌خورد. دوخت سفید رنگ و نورپردازی آبی هم بر جذابیت‌های بخش داخلی مرسدس AMG SL63 برابوس می‌افزایند. این تیونر اشاره‌ای به قیمت و میزان تولید راکت GTS نکرده هرچند می‌توان حدس زد که بهای بالا و تیراژ محدودی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Sara

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    وای وای
    شوتینگ بریک خیلی خوبه
    چه طراحی زیبایی چه پرفورمنسی
    وای

    موافقم 58
    مخالفم 6
    1. amirkhanzadeh

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      چقدر فوق‌العاده شده
      تیون کردن فقط برابوس یا نوتیک
      هر دو می دونند چطور اصالت خودرو رو حفظ کنند و در عین حال به کار عمق بدند

      چه قدرتی داره
      صداش مطمئنا سمفونی خاصی ایجاد می کنه

      عاشق فیبر کربن و تیتانیوم داخل کابین شدم
      نمی دونم کجا رو نگاه کنم 🤤🤤

      موافقم 40
      مخالفم 3
      1. SMS

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (639 ديدگاه)

        لولو
        دیمن مناطق ثروتمند و برخوردار (دوج هم هست ولی اونو برای درگ بازا و اسپرت سوارا در نظر گرفتم)

        موافقم 6
        مخالفم 6
    2. جرمی کلارکسون

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      حاجی دیشب تو یوتیوب دیدمش
      عاشق شوتینگ بریک شدم نگا تیونو اصن 🔥💯

      موافقم 22
      مخالفم 2
    3. B

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (924 ديدگاه)

      همینو منصوری میزد میگفتین چه زشته

      موافقم 9
      مخالفم 20
    4. net

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3475 ديدگاه)

      ماشینای شوتینگ بریک کاپوتش کشیده میشه بد است و شبیه ماشین های جنازه کش میشه

      موافقم 3
      مخالفم 19
      1. net

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3475 ديدگاه)

        ماشینهای شوتینگ بریک شبیه ماشین های لوکس جنازه کش خارجی هست

        موافقم 4
        مخالفم 4
  2. nikan

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    چه قدرتی چه شتابی چه شکوهی
    واقعا برابوس یکی از تیونرای محبوبمه
    ولی به نظرم یه کم زیاده روی کرده تو فیبر کربن کابین اگه هدف قشنگیه که خب قشنگ نیست ولی اگه برای سبک کردن ماشینه به نظرم با چرم پوشونده شه بهتره

    موافقم 35
    مخالفم 3
  3. Amir mohammad

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (121 ديدگاه)

    وای خدا چقدر جذاب و خاصه
    چقدر بده اینجا هستیم و نمیتونیم همچین دلبری رو بخریم

    موافقم 22
    مخالفم 4
  4. amir-mr

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (405 ديدگاه)

    خیلی زیباست
    واقعا فوق‌العاده شده

    موافقم 16
    مخالفم 4
  5. Amirhossein

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بنازم طراحی.
    اگزوز ها رو….

    موافقم 19
    مخالفم 4
  6. سید علیرضا

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    عاشق برابوس هستم
    همیشه بهتر از قبل بوده

    موافقم 19
    مخالفم 4
  7. Galant.VR4(JDM)

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1300 ديدگاه)

    برابوس و منهارت بهترین های تیونینگ هستن و هیچ تیونر دیگه‌ای نمیتونه نزدیکشون بشه
    البته سبک مورد علاقه من بیشتر لیبرتی‌واک هستش

    موافقم 7
    مخالفم 3
  8. مهردادکمال

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    اینو با کارهای اخیر منصوری مقایسه کنین

    موافقم 11
    مخالفم 3
  9. dna

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (296 ديدگاه)

    z4

    موافقم 3
    مخالفم 6
  10. Pouria

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منصوری خندید

    موافقم 1
    مخالفم 3
  11. Arshia m3csl

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    چقدر یاد z3 کفش دلقکی افتادم خیلی جذاب و زیباست

    موافقم 1
    مخالفم 3
  12. علی منصوری

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    بینظیر هیولا ….چقدر این ماشین خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا