برای کسانی که به پیشرانه قدرتمندتر در یک خودروی دمدمیمزاج معتقد هستند، مدلهای اسمارت برابوس میتواند پاسخ مناسبی باشد. اسمارت فورتو، فورفور و کابریولت نسخه برابوس، همگی به صورت همزمان در نمایشگاه موتور شوی پکن معرفی شدهاند؛ خودروهایی که از یک کیت بدنه برجسته، چرخهای بزرگ و توربوشارژر برای موتورهای کوچک ۳ سیلندرشان بهره میبرند.
پیشرانه این خودروها از جانب یک موتور ۸۹۸ سیسی با قدرت ۱۰۷ اسببخار (109PS) و گشتاور حداکثر ۱۷۰ نیوتنمتر تأمین میشود که با وجود بهینهسازیهای متعادل نسبت به مدل قبلی، خروجی آن حدود ۲۰ درصد نسبت به موتور توربوی استاندارد افزایش یافته است. به گفته اسمارت، برابوس فورتو میتواند در عرض ۹/۵ ثانیه، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و نهیت سرعت ان به ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. شتاب مدل فورفور، ۱۰.۵ ثانیه بوده درعوض حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. مصرف سوخت نیز مابین ۴.۱ تا ۵.۴ لیتر در حالت ترکیبی در مدلهای مختلف میباشد.
به عنوان مزیّتهای اسپورت اسمارت برابوسها، به مواردی چون صدای اگزوز خشنتر، تنظیم تهاجمیتر برای سیستم فرمان و تجدیدنظر در گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته با استفاده از سیستم موسوم به “Race Start” میتوان اشاره کرد. در سیستم “Race Start”، بهینهترین دور موتور و تماس کلاچ برای ایجاد بیشترین شتاب از حالت توقف ایجاد میشود. به عبارت دیگر، این مدل اسمارت دارای سیستم کنترل لانچ است.
همچنین مجموعهای از آپشنهای «برابوس اکسکلوزیو» برای ارتقای طراحی داخلی خودرو درنظر گرفته شده است؛ از جمله صندلیهای اسپورت با پوششی از چرم ناپا و دوخت ویژه داشبورد.
مدلهای اسمارت برابوس قرار است که از ماه جولای سال جاری با قیمت پایه ۱۹۷۱۰ یورو، در بازار اروپا ارائه شوند.
احمد باقری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵عجیبه یا من فکر می کنم عجیبه، به نظر میاد در این کلاس و با این ابعاد، مصرف سوخت باید پایین تر باشه که نیست.
بهنام طیبی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دیگه خودرو اینقدر هم کوچیک حال نمیده
British
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵اتفاقا تو محیط شهری خیلی هم راحت هستش و به صرفه البته اگه تو اون شهر نیسان ابی و این جور چیزا نباشه واسفالتش هم چاله چوله نباشه