در اینجا سدانهایی به مصاف هم میروند که تقریباً از همه لحاظ مثل وزن، قدرت و قیمت در یک سطح هستند و بنابراین، رقابتی منصفانه و نزدیک را خواهیم دید.
سم کارلیجن مسابقات درگ و رولینگی را بین دو سدان اسپرت آلمانی و آمریکایی ترتیب داده است. این دو خودرو تقریباً از همه لحاظ در یک سطح قرار دارند زیرا هردو سدانهای لوکسی با وزن و قدرت مشابه هستند. در یک سمت میدان، کادیلاک CT5-V قرار گرفته است. البته این خودرو از نوع بلکوینگ نیست و بنابراین زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ فرستاده میشود.
در سمت دیگر هم مرسدس C43 را داریم که البته از نسل قبلی است و بنابراین، بجای موتور چهار سیلندر هیبریدی، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این خودرو هم مثل رقیب آمریکایی به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما نیرو را از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال میدهد. مرسدس با وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم، کمی از کادیلاک با ۱۸۰۰ کیلوگرم سبکتر است درحالیکه ۲۵ اسب بخار هم قدرت بیشتری دارد.
رقابت بین C43 و CT5-V با مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز میشود و مشخصات نزدیک دو خودرو روی کاغذ اینجا هم خود را نشان میدهد زیرا سدانها تقریباً همزمان از خط پایان رد میشوند. در رولینگ دوم از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت اما اختلاف بیشتر شده و حالا مرسدس پیروز میشود. در آخر هم نوبت به مسابقهٔ درگ از حالت سکون میرسد یعنی جایی که CT5-V با وجود قدرت کمتر، از همان ابتدا مثل موشک شلیک میشود و در پایان با اختلاف نسبتاً زیادی رقیب آلمانی قویتر را مغلوب میکند. البته تمام این نتیجه را نمیتوان به گردن خودرو انداخت و شاید رانندهٔ C43 بهاندازهٔ سم که صدها مسابقهٔ درگ انجام داده باتجربه نبوده است.
مقایسه مشخصات فنی
کادیلاک CT5-V | مرسدس C43 AMG | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۶۰ اسب بخار | ۳۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۰۰ کیلوگرم | ۱۷۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۱,۴۹۰ دلار | ۵۷,۵۵۰ دلار |
Dark Knight
۱۲ آذر ۱۴۰۲پدال جان این مرسدس c43 هست نه c63
(Ali(chevynova
۱۲ آذر ۱۴۰۲ماشالاه کادیلاک صد در صد امریکایی
ماشالاه اصالتش که یاداور لیموزینهای ۱۶ سیلندری که در دهه ۳۰ میساخت میندازه ادم رو
Dark Knight
۱۲ آذر ۱۴۰۲اگه c63 بود این که هیچی حتی ct5v blackwing هم رنده میکرد هر چند به drag race این این ویدئو خیلی شک داشتم چون c43 بیش از حد شروع به حرکت ضعیفی داشت
blackwing
۱۲ آذر ۱۴۰۲هیچکدوم از محصولات مرسدس بجز AMG One و AMG GT Blackseries نمیتونن توی رولینگ یه کادیلاک با موتور LT4 کوروت رو رنده کنن ، ادعای بیخود نکنین
مهران
۱۲ آذر ۱۴۰۲فقط میشه اینو گفت به کامنتت:
🙂
M.B.R.D.t.B.P.K.L
۱۲ آذر ۱۴۰۲مرسدس بنز Amg gt 63 s e
سوشیانت
۱۲ آذر ۱۴۰۲سطح آلمانی فن متعصب: ماشین هیبرید رو با بنزینی مقایسه میکنه😂
خود موتور بنزینی بنز از موتور کادیلاک ضعیف تره این یعنی مهندسی کادیلاک بهتره
سوشیانت
۱۲ آذر ۱۴۰۲ct5 v بلک وینگ به تنهایی کل شرکت بنز رو رنده میکنه
آلمانی باز
۱۲ آذر ۱۴۰۲بپا ی وقت بنز رنده کن ات یاتاقان نزنه:)
https://www.khabaronline.ir/amp/1669814/
blackwing
۱۳ آذر ۱۴۰۲حاجی ، نوشته سوخت بی کیفیت و انفجارهای نامنظم و بعدش نوشته یک خرابی در ۲۰ هزار مورد !!!
سوشیانت
۱۴ آذر ۱۴۰۲الان این چه ربطی به پرفورمنس داره؟! البته شما آلمانی فن ها عادت دارین از بحث فرار کنین😂 کاربر blackwing هم خوب جوابت رو داد🤣
آلمانی باز
۱۶ آذر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/bmw/amg-gt63-s-comparison-test-review/
شما که عادت نداری از بحث فرار کنی چه توضیحی برا این مقاله و اول شدن m5 داری؟زود تند سریع جواب بده
M.B.R.D.t.B.P.K.L
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳من مقایسه نکردم ایشون گفت هیچ ماشین بنزی نمیتونه به جز اون دوتا در حد کادیلاک با موتور LT4بشه منم اون ماشین رو گفتم و چند ماشین دیگه هست که بازم میتونن هر کادیلاکی رو دنده کنن
Reza Waffen SS
۱۲ آذر ۱۴۰۲مرسدس C43 : 👍
کادیلاک CT5-V : 👎
al-ml-kh
۱۲ آذر ۱۴۰۲با اینکه مرسدس فنم ولی هر وقت حرف درگ و این چیزا میشه نمیگم ندید مرسدس برندس. حالا نمیدونم علت ضعیف بودن ماشین های مرسدس تو درگ چین .شاید وزنشون باشن ، قدرت موتورو واقعی اعلام نمیکنن یام بخاطر سیستم گریبکسشونه که تمرکزش بیشتر بجای سرعت و درگ رو کامفورت بودن و راحتیه ( شایدم اون بوست موتوری بی ام و رو تو درگ ندارن )
پ.ن : چقد این نسل از اتاقای مرسدس زیباست و اوج طرراحیشم مال اس کلاسه که واقعا در مقایسه با نسل فعلیش ، چند سر ، گردن بالاتره.
امین
۱۲ آذر ۱۴۰۲هرچند عاشق مرسدس هستم ، ولی وقتی پای کادیلاک وسط میاد ، دیگه نمیشه تردید کرد
Arshia m3csl
۱۲ آذر ۱۴۰۲سی ۴۳ خیلی خوشگل باحاله کادیلاک هم واقعا لوکس و با ابهته انتخاب بین این دوتا واقعا سخته ولی چون ماشین المانی دوستم انتخابم c43 هست
Amir mahdi
۱۲ آذر ۱۴۰۲کادیلاک یه چیز دیگس انتخاب کنم کادیلاک
هست
ابوالفضل
۱۲ آذر ۱۴۰۲انتخابم کادیلاک
دیمن
۱۳ آذر ۱۴۰۲حالا که بنز مغلوب شد، راننده رابهانه میکنید؟ 💪💪
ALI.S
۱۳ آذر ۱۴۰۲رول ریس(Role Race) رو که بنز بنده شد🙃🥴
کیارش
۱۴ آذر ۱۴۰۲تیم کادیلاک اگر جرات داره بیاد تو المان با اون بنز مسابقه بده .همچین میگین حالا ک کادیلاک باخت….انگار وحی منزله!
FOTOX
۱۶ آذر ۱۴۰۲مرسدس بنز ۵۷۰۰۰ دلار حالا همین رو وارد کنن زیر ۵ میلیارد قیمت نمیخوره