مرسدس بنز

بررسی مرسدس بنز CLA250 مدل ۲۰۱۴

سری CLA شاخه‌ای از محصولات مرسدس بنز است که هم مصرف سوخت کمتری دارد و هم قیمت آن نسبت به سایر خودروهای این کمپانی کمتر است. خودروهای CLA کوپه ۴ در، مختص بازار آمریکا ساخته می‌شوند و با قیمت پایه ۲۹۹۰۰ دلار، یکی از بهترین خودروهای زیر ۳۰ هزار دلار به شمار می‌روند. این خودرو که حدود ۶ هزار دلار از خودروهای کلاس C ارزان‌تر است که در طول نزدیک به دو دهه، انتخاب اول امریکایی‌ها برای خرید یک مرسدس بنز بوده است. جای تعجب نیست که تجهیزات استاندارد آن، اندک باشند.

در مقابل برای خودرویی که نشان بنز بر روی جلو پنجرهٔ آن قرار گرفته است، آپشن‌هایی مانند تریم چرم با قیمت ۱۵۰۰ دلار، سقف آفتاب‌گیر با قیمت ۱۴۸۰ دلار و گرم‌کننده صندلی با قیمت ۵۸۰ دلار در نظر گرفته شده است. البته با این توضیحات، عنوان «یکی از بهترین خودروهای زیر ۳۰ هزار دلار» دیگر برازنده CLA250 نیست!

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

خودرویی که برای تست مورد استفاده قرار گرفت، از پکیج پرمیوم به ارزش ۲۲۰۰ دلار برخوردار بود که تجهیزات تقریباً مناسبی داشت. ورودی آی‌پاد، بازکننده در پارکینگ، جهت‌یاب، آینه‌های حساس به نور، رادیوی ماهواره‌ای، سیستم دوگانه تنظیم هوای داخل کابین، سیستم صوتی هارمن-کاردون و گرم کننده صندلی، امکاناتی بودند که با خرید این پکیج، در دسترس قرار گرفته بود. البته آپشن‌های دیگری مانند پارک دوبل اتوماتیک هستند که با صرف مبالغ بیشتر می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

در دهه گذشته، خودروی CLA، یکی از هیجان‌انگیزترین محصولات شهر اشتوتگارت آلمان بوده است. این مدل، وقتی اولین بار به بازار آمد، نه به صورت یک خودروی تازه‌وارد، بلکه به صورت یک خودرو با شخصیتی برجسته، وارد شد. CLA مانند تیری به نظر می‌رسید که از چله کمان رها شده باشد و قرار است مستقیماً به وسط هدف بازار اصابت کند. طراحی بدنه و جلوبندی CLA، چندان نوآورانه نیست، امّا کارآیی بهتری نسبت به مدل‌های مشابهش در «بی‌ام و» و «فولکس واگن» دارد و حتی جذابیت بیشتری نسبت به مرسدس CLS دارد. آن‌هایی هم که از کاپوت بلند و حجیم بودن CLS شکایت می‌کنند، بیش از حد، سخت‌گیر هستند.

2014 Mercedes-Benz CLA250
Mercedes-Benz CLA250 Sport

CLA اولین مرسدس دیفرانسیل جلویی است که در بازار امریکا ظاهر می‌شود و البته باید گفت که نوع دو دیفرانسیلی آن در راه است و قرار است در اوایل ۲۰۱۴ خود را نشان دهد. البته، با وجود دیفرانسیل جلو بودن، این خودرو، باز هم از عملکردی مناسب برخوردار است. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی که در خودرو قرار گرفته، می‌تواند ۲۰۸ اسب بخار تولید کند و سرعت خودرو را در مدت کوتاه ۶/۳ ثانیه، از صفر به ۹۶/۶ کیلومتر بر ثانیه خواهد رساند. سیستم گیربکس نیز هفت دنده اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت پدال شیفتر است که به شکلی مناسب، سرعت را تنظیم می‌کند. در دور موتورهای بالای، صدای زیبای موتور را در حالت اسپرت خواهید شنید.

2014 Mercedes-Benz CLA250 Interior
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250 Interior

کنترل فرمان در CLA کاملاً پایدار است و تنها زمانی می‌چرخد که شما آن را حرکت دهید. همچنین، ترمزهای خودرو، عملکرد مناسبی دارند و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصله ۴۸/۷۷ متر، خودرو را متوقف می‌کنند.

امّا سیستم تعلیق، حرفی برای گفتن ندارد و سواری CLA همچنان نسبت به سایر مدل‌های مشابه، راضی کننده نیست. در واقع، اگر خودروهای مانند مرسدس کلاس E را در نظر بگیریم، این خودروها مانند یک هتل گران‌قیمت با امکانات خواب راحت هستند، ولی یک CLA مثل این است که در یک مسافرخانه، مجبور باشیم روی زمین در یک کیسه خواب، دراز بکشیم. بهبود این روند، همچنان مورد تقاضای مشتریان خواهد بود. مصرف سوخت CLA250 در شهر، ۶/۶۷ لیتر و در بزرگراه ۴/۵۶ لیتر تخمین زده شده است. قاعدتاً ترکیبی از شهر و بزرگراه، مصرفی در حدود ۵/۷۸ لیتر باید داشته باشد. در عین حال، خودروی تست شده، مصرفی کمتر از ۶/۴۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نشان نداد. این موضوع بیشتر به طبیعت موتورهای توربو شارژر برمی گردد که معمولاً در آزمایشگاه، اعدادی فراتر از دنیای واقعی، ارائه می‌دهند. همچنین، طبق گفته مرسدس، CLA در بین خودروهای این کمپانی از کمترین ضریب دراگ (۰/۲۳) برخوردار است که یک رکورد در دنیای خودروهای تولید انبوه است. داخل کابین، پر از ابزارهای هیجان‌انگیز است. داشبورد CLA، کاملاً رنگ و بوی یک مرسدس‌بنز واقعی را دارد. فارغ از طراحی ناخوشایند پلاستیک بین صندلی‌ها، صفحه نمایش ۵/۸ اینچی با وضوح مناسب، از تجهیزات استاندارد CLA250 است که در جلوی دید راننده قرار گرفته است. صندلی‌های اسپورت، بسیار راحت به نظر می‌رسند و بالاترین کیفیت مرسدس‌بنز در آن‌ها به کار رفته است. در مجموع، کابین جای راحتی است و ما را یاد سدان کامپکت‌های نسل قبل می‌اندازد. برچسب گواهی اتومبیل نشان می‌دهد که این خودرو در «مجارستان» مونتاژ شده که ممکن است برای بعضی افراد نگران کننده باشد. در واقع، این یک خودرو با کیفیت اصیل آلمانی نیست و حسّ رانندگی یک مرسدس بنز واقعی را منتقل نمی‌کند و تنها باید به قیمت پایین‌تر آن برای فروش بیشتر در بازار، تکیه داشته باشد. مرسدس‌بنز CLA250، خودرویی است برای آنان که آرزوی داشتن یک مرسدس بنز را دارند. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۵۴۰۶۷″]

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۹۹۱ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۰۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتن متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: هفت دنده اتوماتیک دو کلاجه با قابلیت پدل شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۳ متر.
  • عرض: ۱/۷۸  متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۴ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۳۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۳/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۹ ثانیه با سرعت ۱۵۲/۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۷۷ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۹ g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۶/۶۷ لیتر در شهر و ۴/۵۶ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۶/۴۲ لیتر در صد کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. Sina.fb

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    مهسا توکه گفته بودی نمیای،به هرحال من با اومدنت مخالف نیستم.به پدال وشهر مهمون پرور تبریز خوش اومدی من خودم تبریزی هستم باعث افتخاره یه دانشجو برا تحصیل بیاد تبریز اونم در رشته ی هسته ای.

    1. carbonado aventador

      ۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      آخرش این بنز منو می کشه با این طرح هاش!!!!

    2. mahsa

      ۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      منم که گفتم یاشا همشهری
      فقط چون از پدال خواسته بودم همه ی کامنتامو از اون صفحه پاک کنه خوشبختانه پدالم پاکشون کرده اصلا درست نبود اون کامندا تو سایت بمونن
      بهر حال خوشحالم که یکی ازهمشهریام توسایته
      بو فاسلارین یانیندا ادام احساس غربت الیر چوخ خوش حالام کی سبزده تبریزلی سیز

      1. Mojtaba

        ۲۴ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (44 ديدگاه)

        سیز ته دیرسوز چوخ لاری بع سایت دا تبریز لیدی هامیسنن طرفین نن سلام عرض الیرم (تبریز شهر اولین ها)

  2. اسی 2160

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    گاز خور این بنز های 4 سیلندر مثل ماشین 6 سیلندر میمونه

  3. poorya

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سایتی بسیار جامع عالی

  4. Sina.fb

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    نوکرم من سیزه.

    1. mahsa

      ۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      اگه این جواب منه جوابش اینه
      خواهش الیرم بیلار نه سوزدی سیز باشین تاجی سیز
      بیشتر از این تعارف بنویسم پدال کلا پاکم میکنه

  5. amir

    ۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش خیلی قشنگه اونم از جلو!!!!!!!!”!””””

  6. سامان از تبریز

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    سلام به همگی ماشین بازها
    من بچه تبریزم هر هفته یه سر میرم جلفا منطقه ازاد اونجا همه ماشینها رو دیدم و بعضی هاشونم سوار شدم از جمله ماشینهای فورد و شورولت هیوندای کیا کرایسلر جیپ چرو کی و جی ام سی
    این حرف راسته که ماشینهای کره ای خیلی پیشرفت داشتند ولی اینو بگم که کره ای ها عقب بودن خودشونو با تقلید از بزرگها کشوندن جلو ولی دیگه از این بیشتر نمیتونند چون مدلهاشون اشباع شده و اصالت هم از بین رفته مثلا سوناتا قدیم با جدید خیلی فرق داره و خیلی زیبا ترشده ولی تو سوناتای 2015 با سوناتای 2010 زیاد تفاوت دیده نمیشه نو اوری زیادی نداشته
    اینم بگم که اگه لوگوی هیوندای رو از روی ماشینهاش برداری اولین بار کسی ببینه اصلا نمیتونه بفهمه که این محصول هیوندای هست چون اصالت ندارند واسه همینه که از چشم ادم زود میوفته
    الان پورشه 911 بیش از 50 ساله ک شکل و شمایلشو حفض کرده به این میگند اصالت

  7. ارمان

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    mds غزیز این دو ماشین از نظر سالون قابل قیاس نسیتن عزیزم در ضمن هردوی این ماشینهارو 20 سال نگه دار ببین که 9 بار باید گیربوکس جنسست رو باز کنی اما بنز این جبرا نیست و سنتنسال رو یا CLS مقایسه کن فرقش دقیقا منو یاده پژو ار دی و رنو مگان میندازه

  8. سعيد از تبريز

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بچه ها من سانتافه دارم صلاح هست بفروشم و این بنزو بخرم

  9. داریوش

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدل ۲۰۱۵این ماشین رو از دبی خریدم و اوردم وقتی باماشین دیگه ام که ازرا ۲۰۱۳است مقایسه اش میکنم میبینم ازهمه نظر سر تره مخصوصا شتابش و ترمزهاش

    1. Diplomradi

      ۲۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام خسته نباشید منم قصد خرید این ماشینو تو منتطقه ازاد اروند دارم میشه بگید چقدر پای شما افتاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا