شاید پیش خود فکر کرده باشید که آیرودینامیکترین خودرو چه خودرویی است؟و چه خودرویی باد را به خوبی از خود عبور میدهد؟پس از سالها آزمایش، کار و تلاش،مرسدس ضریب آیرودینامیک مدل CLA180 خود را اعلام کرد که از این به بعد آیرودینامیکترین خودرو نیز شناخته میشود.این مدل یکی از پنج مدل CLA است که آماده است به ژنو عازم شود.
ضریب آیرودینامیک این خودرو ۰.۲۲ است،پیش از این رکورد این ضریب متعلق به تویوتا پریوس با ضریب ۰.۲۵ بود و بعد از آن بیام و 320d EfficientDynamics با ضریب ۰.۲۶ بود اما حالا این رکورد با رقم ۰.۲۲ توسط مرسدس CLA 180شکسته شد.
این مدل برای بهبود آیرودینامیک دارای تغییراتی است که نسبت به مدلهای دیگر اصلاً به چشم نمیآید، بازبینی طراحی جلو،آب بندی چراغ جلو،شاتر رادیاتور قابل تنظیم و طراحی دوباره چرخها و پره های آن از جمله این تغییرات اند.
این مدل از CLA دارای موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی با توان ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور۱۴۷ پوند فوت میباشد.شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۹ ثانیه است و آخرین سرعت آن به مرز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها ۴.۹ لیتر در صد کیلومتر و انتشار گاز CO2 آن ۱۱۸ گرم در هر کیلومتر است این در حالی است که مصرف مدل استاندارد ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است و انتشار گاز CO2 مدل استاندارد ۱۲۶ گرم در هر کیلومتر است.
مرسدس برای انجام آزمایشات خود از تونل باد دانشگاه اشتوتگارت استفاده کرد که جشن هفتادمین سال تاسیسش در هفته جاری انجام شد و اکنون هم در حال کار بر روی ایجاد تونل باد جدید در مرکز توسعه و تحقیقات Sindelfingen میباشند که ۱۹ متر طول دارد و میتواند تا ۲۶۵ کیلومتر را انداز گیری کند.
بهمن
۲۰ بهمن ۱۳۹۱از بنز انتظار غیر از این هم نیست. همیشه غول خوشگلیه!
hesan
۲۴ بهمن ۱۳۹۱از خطوط های روی بدنه میشه به این مسئله پی برد.
ابی
۲۰ بهمن ۱۳۹۱فکر نکنم ایران خودرو اصلا بدونه تونل باد چیه
ولی سایپا میدنه تونل وحشت چیه
[اشاره ای بر محصولات ناب نا ایمن]
حسین
۲۰ بهمن ۱۳۹۱حتما اشتباه شده!یعنی از پیکان و پیکان وانت ایرودینامیکتره??????????????
نیما
۲۱ بهمن ۱۳۹۱و باز برادر حسین در خال تشویق کشورش
حسین حاجی این سیاستت منو کشته ها
شایان
۲۱ بهمن ۱۳۹۱آقا نیما شما مثل اینکه توی کشور ما(ایران) زندگی نمیکنی ولی تعجبم که چقدر راحت فارسی مینویسی مگر اینجا کشور شما نیست آها یادم نبود شما آ ن گ و ف ی ل هستی ببخشید ادامه بدین
نیما
۲۱ بهمن ۱۳۹۱اقا شایان این بحث بین من وبرادر حسینه
شما هم اگه میخوای قاطیش شی بپرس کجا چه خبره بعد یک هو طرف بگیر
میتونی بحث منو اقا حسینو تو سوپر اسپرت ساخت اعراب بخونی
حتمت جالبه برات
بخون بعد بیا اینارو بگو
برادر حسین از طرف دار های بی چونو چرای کشور بودن
جلو همه در اومدن ما اینو داریم اونو دارین
بهترینیم
اما پشت صحنه شروع کردن به دست گرفتن کشورشون
ما هم تشویقشون کردیم
گفتیم عجب سیاستی داره این اقا حسین
شما هم زیاد جوش نزن
شایان
۲۱ بهمن ۱۳۹۱آقا نیما شما به کسه دیگه ای کار نداشته باش شما کار خودتو بکن اونقدرم از این و اون تعریف نکن همین تعریف و دیدن پیشرفتهای دیگه و حسرت خوردن باعث عقب افتادگیه اگر س ی ا س ت مشکل داره بدون مردمشم مشکل دارن اینو تمام فلاسفه میگن عزیزم اونام از همین مردم هرکس رو لیاقتش اگر لیاقت بهترین بودیم پس واقعا میشدیم اگر میخواستیم پس حتما میشدیم ولی هی بیایم کل بندازیم که نمیشه کار من الان میدونم دوستان همه با نظر من مخالفن ولی بازم نظرمو میدم در ضمن نظرات همه رو من میخونم توی تمام قسمتها پس لازم به یادآوری نیست
نیما
۲۱ بهمن ۱۳۹۱نه حاجی ایتطورم که میگی نیست
اینهمه راه واسه درست شدن
چی کار مردم داره
اینا دارن بامبول در میارن
دلار شده 3 تومن تقصیر مردمه؟؟؟؟
کجی دنیا اینجوریه
نه دیگه حسرت بسه من میم همه هم میدونن
که ما خیلی بیشتر ازاینکه هستیم میتونیم باشیم
همه هم میدوونن
اما میترسن سر از گونی در بیارن
حرف نمیزنن
میخواییم اما نمیزارن
شما هم اینقدر عقب نکش
بیا وسط مرد باش بگو
نگو ما نیستیم
نمیتونیم
میتونیم خوبم میتونیم بتر از این باشیم
ali
۲۰ بهمن ۱۳۹۱من نمی دونم چرا با اینکه اینهمه ماشینهای ایرانی رو مسخره می کنید باز هم خیابونها پره از سمند و پراید و این آت آشغالا .
سامان
۲۱ بهمن ۱۳۹۱من بهت میگم چرا.
چون:
۱- مردم قدرت خرید ندارند
۲- اقتصاد کشور فلج هستش
۳- با درامد کارمندى، معلمى و … چى میشه خرید
على جان فکر کردى همه یارانه بگیر هستند که بنز و لکسس بخرند؟
میثم
۲۱ بهمن ۱۳۹۱و صد البته زیر فشار نا عادلانه 110% عوارض و تعرفه خودروی وارداتی هستند حالا بماند که دلار چند برابر شده
Kurosh
۲۰ بهمن ۱۳۹۱مصرفش در هر 100 کیلومتر 4.9 لیتر… آفرین بر مرسدس بنز!
میثم
۲۰ بهمن ۱۳۹۱پرایدمو میفروشم یکی از اینا میخرم حتما!
عماد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱میتونی 2تا از اینا بخری تا سال دیگه
پراید 200 میلیون میشود
تامكت
۲۱ بهمن ۱۳۹۱پراید رو بذارن تو تونل باد باد میبرتش……!!
a-x1
۲۱ بهمن ۱۳۹۱اونا دارن تو سال 2013 زندگی میکنن ما تو قرون وسطا!!
آفرین به مرسدس بنز که از مهندس تا کارگرش همه بهشتی هستن و ما جهنمی.
به فکر خلق خدا هستن نه ….
حیدر
۲۱ بهمن ۱۳۹۱خداوندا همگان را هدایت کن تا در هر چاهی نیفتند
چاپلو
۲۱ بهمن ۱۳۹۲اشتب نکن داداش اقتصاد رقابتیه که باعث پیشرفت میشه نه دلسوزی کردن واسه مردم!!!
حسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۱ماشینای ما هر چی بادو آب و آت آشغاله به سمت خودشون جذب میکنن.آشغال دینامیکترین خودرو خودروهای مان.
مهزیار
۲۱ بهمن ۱۳۹۱ماشینی که زیبا نباشه هر چقدر هم که آیرودینامیک باشه به چه درد میخوره؟
بنزی که ابهت بنز و شکوه بنز رو نداره و فقط برای فروش بیشتر ساخته شده.
به گفته ی بزرگی بنز باید بنز باشد بنزش مه بنز نباشد بنز نیست
Ali Kaveh
۲۱ بهمن ۱۳۹۱دوست عزیز این حرفتو حتماً باید همه جا بگی ؟ شعار انتخاباتیته ؟
اینی که بنز همیشه سبک و طرح جدید رو ارائه میده که معمولاً شبیه بعضی از کلاس های دیگه ی خودش هم هست ، چیز جدیدی نیست سبک کار بنزه که کم کم یه باب جدیدی تو سلیقه های خودروییش باز میکنه و نشون میده که تو هر سطح و قیمت و کلاس و کیفیتی از پایین ترین تا بالاترین مدل قابلیت رقابت جدی رو با هر نوع خودروی مشابه ای داره .
این تفاوت بنز با هر خودروسازیه که همزمان هم اس65 و اس ال اس و ….. رو بزنه هم بیاد خودرو های کوچک متنوع رو تو سطح پایین بزنه .
شما دوست نداری ربطی به سیاست بنز نداره و شکوه و جلال ماشین هم تا از نزدیک نبینی مشخص نیست و عکس فقط یه نمای مختصری رو نشون میده این صد بار .
نیما
۲۱ بهمن ۱۳۹۱همیشه گفتم بنز تو هر سطحی حرف واسه گفتن داره
چه سوپر اسپرت
چه هیبریدی
چه سدان لوکس
مهزیار
۲۳ بهمن ۱۳۹۱ببین عزیزم من خودم طرفدار 16 سیلندر بنزم…
فقط کافی ماشینای الآن بنز رو بری با ماشین های 10 سال پیشش مقایسه کنی.
به راحتی بهت میگن که قدیمها خیلییییییییی بنز تر بودن تا بنزای الان. در تمام کلاس ها مشهوده..سی، ای ، ام ال، جی ال، اس ال، اس ال کا، بی و بقیه.. تنها مدلی از بنز که واقعا بنز مونده بنظر من آر کلاسه البته اس ال اس هم جایگاه خودشو داره.
این نظر من تنها نیست. کافی نقد طراحیارو بخونی. از ایرانی تا خارجی. واضحه میدونی واضح.
اینکه بنز همیشه بنزه و از اینجور چیزا درسته بنز هر چقدر هم ماشینش قورباغه باشه ولی همون لوگوی بنز میکندش شیر. ولی باید منطقی بود.
عرفان
۲۲ بهمن ۱۳۹۱پــــــــــــــــــــــــــــ نه پــــــــــــــــــــــ…
زیبا
جا دار
مطمئن
. یخچال فریزر امرسان..
Hossein
۲۱ بهمن ۱۳۹۱نکته قابل توجه اینه که قیمت زیر 30 هزار دلار برای بازار آمریکا تعیین شده.
رضا
۲۱ بهمن ۱۳۹۱اینکه چیزی نیست
با پراید توی جاده از کنار اتوبوس که رد شی اتوبوس یه چند سانت میره اونورتر
البته شاید هم پراید میره، مطمئن نیستم
هوشنگ جون
۲۱ بهمن ۱۳۹۱تو ایران هم یه چندتای خودرو با آیرودینمیک بالا پیدا میشن
عم از مازراتی پورش و اکثر مدلای بنز و بی ام دبلیو و مزدا 3 نیو / گرنجو و جنسیس کوپه و یه چندتا دیگه
عرفان
۲۲ بهمن ۱۳۹۱کاش به جای این همه ماشینای چینیی این ماشین و وارد کنن .
1-دارای موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر
2- توان 120 اسب بخار
3-شتاب صفر تا صد 9.9 ثانیه
و از همه مهـــــــمتـــــررر…
4-مصرف سوخت ترکیبی تنها 4.9 لیتر در صد کیلومتر
و اما از لحاظ ظاهری و طراحی که دیگه ماه ماه ه ه ه ه…..
کی میشه یه از اینا من بگیرم…
مهرداد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱ضریب آیرودینامیک (دراگ)، میزان مقاومت یا واماندگی یک جسم در مقابل عبور جریان هوا از یک جهت خاص ( عموما” از سمت جلو ) می باشد.
کمرین ضریب دراگ دنیا مربوط به قطره باران است که از نظر عددی برابر با CD=0.05 می باشد. با توجه به اینکه عملا” نمیتوان خودروها را به شکل قطره باران ساخت خودروهای امروزی ضریب دراگی برابر با تقریبا” CD=0.30 دارند ( حدودا” شش برابر قطره باران! )
به هرمیزان که قسمت جلوئی خودرو سریعتر و راحت تر جریان هوا را بشکافد و برعکس، هرچه قسمت پشتی دیرتر و آرامتر حفره ایجاد شده را ببندد ضریب دراگ کمتری خواهیم داشت که در مورد قطره باران این امر به بهترین نحو انجام می گیرد.قسمت گرد جلوئی به سرعت جریان هوا را شکافته و قسمت کشیده و مخروطی انتهائی به آرامی حفره ایجاد شده را میبندد.
علی عقیلی
۹ دی ۱۳۹۲فتبارک الله و احسن الخالقین
( برای قزره باران که دوستمون گفت )
ممنونم ازش
سعید رجایی از بوشهر
۲۴ بهمن ۱۳۹۱خالق غول خودرو ها
پیکان جوانان
۹ آبان ۱۳۹۳داداش مطمینی تو توهم نیستی
مهرداد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱ضریب آیرودینامیک (دراگ)، میزان مقاومت یا واماندگی یک جسم در مقابل عبور جریان هوا از یک جهت خاص ( عموما” از سمت جلو ) می باشد.
کمرین ضریب دراگ دنیا مربوط به قطره باران است که از نظر عددی برابر با CD=0.05 می باشد. با توجه به اینکه عملا” نمیتوان خودروها را به شکل قطره باران ساخت خودروهای امروزی ضریب دراگی برابر با تقریبا” CD=0.30 دارند ( حدودا” شش برابر قطره باران! )
به هرمیزان که قسمت جلوئی خودرو سریعتر و راحت تر جریان هوا را بشکافد و برعکس، هرچه قسمت پشتی دیرتر و آرامتر حفره ایجاد شده را ببندد ضریب دراگ کمتری خواهیم داشت که در مورد قطره باران این امر به بهترین نحو انجام می گیرد.قسمت گرد جلوئی به سرعت جریان هوا را شکافته و قسمت کشیده و مخروطی انتهائی به آرامی حفره ایجاد شده را می بندد.
دانا
۸ اسفند ۱۳۹۱من میگم حالا اگه باد از پشت بیاد چی؟ اون موقع دیگه باید جوری بسازن که باد رو بگیره به خودش. کلا فلسفه پیکان هم همینه واسه مواقع باد از پشت ساختن
نیما
۷ آذر ۱۳۹۳مگه پیکان فلسفه هم داره
Reza.045
۵ بهمن ۱۳۹۳ضریب ایرودینامیکی فولکس واگن XL1 معروف برابر 0.23 هست
Mohsen
۴ مرداد ۱۳۹۴دوستان آیرودینامیک ترین خودروی جهان بوگاتی ویرون با ضریب
0.25 هستش
هیچکدوم از این خودرو ها اگه به سرعت چهارصد برسن دووم نمیارن و از روی زمین بلند میشن
Xman
۱۶ شهریور ۱۳۹۵خوبه ولی قوای فنیش زیاد جالب نیست!